Здравейте, в този си фотопис ще излезна за малко от обичайния си тип фотописи сред природата.
Ще споделя впечатленията си от участието ми в един двудневен тест-драйв на нов автомобил, организиран от клуба на привържениците на VW и със съдействието на официалния вносител на Vоlkswagen в България.
Не ми е за пръв път да пиша статии за автомобили, така че това ми е стара страст.
За първи път, обаче участвам в двудневен тур, което превърна този тест-драйв в дълга разходка, която от своя страна си е чисто приключение. Приключение, защото излизаш извън стандартните представи за тест и има непредвидени ситуации.
Маршрут:
София - магистрала Тракия - Виноградец - Септември - Варвара - рида Алабак -
покрай поречието на Чепинска река - Ракитово - Цигов чарк - покрай яз.Батак към яз.Доспат -
отбивката към яз.Тошков чарк - яз.Широка поляна - почивен комплекс -
обратно.
Тук искам сърдечно да благодаря на приятелите си от VW клуба, които ме поканиха и направиха част от това приключение. Изкарах си наистина много приятно, а тестът се проведе наистина образцово и беше доста истински, дори бих го нарекъл реален, а не подправен и нагласен с цел реклама.
Тест драйв на новия VW Golf Alltrack 1.6tdi
Няма да изпадам в технически подробности и да разяснявам техниката, най-малкото, защото ми трябва много време да се запозная с подробнотите, а и ще се пише отделна тема от други участници и в друг форум.
Аз искам да разкажа за приключението и да споделя по-добрата част от 900-те си снимки, които направих по трасето. Погледът ми е на страничния, безпристрастен наблюдател в чиято роля съм аз.
Нямам пристрастия към определени марки (имал съм на времето), но в момента съм напълно безпристрастен. Уважавам всеки производител, марка и модел и винаги търся позитивното, интересното и различното в тях.
Няма значение дали ще тестваме Range Rover или Dacia, бих участвал винаги и бих се радвал да разбера достойнствата на всеки автомобил. И като написах Рейнж Ровер, се сещам, че точно преди две години със Злати Златев тук от форума и един приятел тествахме най-новият такъв, но ситуацията около мен рязко се промени и нямах време да напиша статия за него и един куп снимки все още стоят само на моя компютър и много бих искал да ги споделя. Ще се опитам да го направя макар и две години по-късно.
Връщам се на емоциите от изминалия уикенд.
Тествахме обстойно възможностите на новия софтофроудър на ФауВе - Golf Alltrack и то не къде да е, а в красивите снежни Родопи. Не за ден, а за цял уикенд. Беше предвидено и преспиване във вилен комплекс край язовир "Широка поляна".Отпразнувахме и хубавия български празник "Трифон Зарезан" в страхотна типично българска обстановка и трапеза.
Накратко ще опиша какво представлява този Golf - Модификацията се базира на най-новата 7-ма генерация на този супер популярен модел, като каросерията е само и единствено комби вариант, с 5 врати, двойно задвижване 4-motion, офроуд пакет и малко по-висок клиренс. Все пак един Голф трябва да остане в класа си и затова няма нещо по-гръмко. Alltrack не е евтин, но отдавна моделът GOLF като цяло също не е. Целта на автомобила е да можете да излизате с него и извън пътя, но в същото време на вид да имате типичен лек автомобил с всичките му плюсове и минуси.
Изпитанията на този наточен модел на Golf бяха толкова разнообразни, че буквално беше изпробван върху всички възможни терени. Точно каквото трябва да се разбира под модификацията Alltrack (всички пътища) .
Маршрутът беше страхотно подбран от колегите от VW клуба, които седмица по-рано са го разгледали и набелязали.
Изпитанията протекоха както върху сух така и върху мокър асфалт. Имаше магистрално и извънградско шофиране, дълги прави и много завои. Кулминацията на теста бе 15-километров черен път (30км в двете посоки) , който беше истинското предизвикателство. Офроудът включваше всичко от макадам през сняг, лед, дупки, локви, трева та дори кал. Наклони и спускания, неравности естествени и предизвикани ситуации.
Като, човек който в последните си 5 години прекарва почти всеки уикенд на път, най-често с джип съм карал по всевъзможни терени и не ми бе трудно да оценя какво всъщност може този Голф. Преди да се запаля по джиповете съм карал няколко години 4x4 автомобили, а и доста съм тествал любителски. Честно да си призная Голфчето може много за лек автомобил и като се ограничим до лек офроуд. Дефинирам, че под лек офроуд разбирам, такъв на който лек автомобил с единично задвижване би се заструднил и не би успял да премине. Мисля, че точно така трябва да се оцени Alltrack.
Не е SUV , не разполага с регулируемо окачване нито с висок клиренс и не може да се мери с по-висок клас возила, но и не цели да го прави.
Признавам, обаче че на някои терени и в някои ситуации въобще не им отстъпва - ледът и отъпканият сняг.
Успоредно с новия крал на офроуда от 7-мата генерация на Голф се движеха и две по-стари VW-та, като поддържащи коли.
Golf 2 Syncro съвсем леко повдигнат допълнително от Соти :-), който всъщност е първият Голф с двойно задвижване и един VW Passat генерация 5.5 4-motion, който пък е единственият модел от серията Passat заедно с генерация 5, които са с торсен междуосев диференциал и надлъжно разположен двигател - както истинската Quattro система в почти всички модели на Ауди.
Страхотно подбрани за сравнение модели.
Стига толкова приказки, почвам със снимките.
Събота, час на срещата 9 часа, Източната част на София.
Групата ни бе от 12 човека и 4 автомобила. Натоварени с доста багаж и ентуасиазъм.
Ето го красавецът
Когато пристигнах вече го снимаха другите фотографи
Като пред експедиция.
Не съм ходил на такава, но ми е мечта и така се почувствах. Бих искал така да тръгна на дълго пътешествие с група съмишленици.
Уговорката беше да се кара от всички, като пред 15-20км да има смени. За магистралната отсечка имаше дама желаеща.
Пуснахме "офроудъра" първа кола и повече не го видяхме до слизането ни от магистралата. 1.6tdi със 110 коня, но явно са достатъчно за прилична скорост.
Ето ги, чакат ни на отбивката след магистралата.
Пътят напред :-)
Втора спирка за по кафе -на Цигов чарк и яз.Батак
След отбивката към язовир Доспат набързо премихаме завоите покрай които набрахме височина, снегът край пътя се увеличи и неусетно стигнахме до отбивката от основното шосе.
Тук се разделихме с една от колите, която беше само на предно предаване и предпочете да стугне до язовир "Широка поляна" по шосето. Ние се отбивахме към язовир "Тошков чарк".
Малко по напред следваше и черният път - нашата основна цел и тръпка, за да видим на какво е способен този Golf.
Отбивката ни посрещна с заливка от чист лед. Много трудно се ходеше пеш!
Всички автомобили бяха със зимни гуми, които видно са най-подходящите легални "обувки" за такава настилка. Колите се пързаляха леко, но нямаше никакви драми, само заигравки.
Тук сме на отбивката от която се разделяме от така наречения асфалтов път и поемаме по черно :-)
Пътят бе осеян с неравности, ледени локви, вирчета и беше подходящо за по ефектни снимки.
Да се оплача - покрай тези снимки ме окъпаха няколкократно, като в края на курса бях вир вода от краката до врата.
"Двойката" на няколко пъти дупна в дълбоки дупки, но това е желязна машина и нямаше никакви поражения. Пътят на места беше предизвикателен.
Харесва ми дизайна много и тази скосяваща се линия на покрива.
Тест на рязко тръгване от място върху лед.
Отличен!
Автомобилът се изтрелва уверено напред.
Затварящият групата пасат беше най-нисък и получи няколко незначителни щети от удари по пътя, но не спираше.
Тази снимка ми харесва много :-)
Тук сме вече по високо в планината и присъствието на горската обстановка вече стана осезаема.
На такива места обичам с джипа да пътувам и да снимам.
Участък със сечище
Кончето ни гледаше също толкова учудено както и дърварите край пътя :-)
Странно е малко три автомобила тук.
Наложи се да изчакаме докато пренесат няколко трупи на пътя.
Отвън мръсно, студено и хлъзгаво, а тук вътре чисто, тихо и топло
Отново набрахме скорост
Снежната покривка се увеличаваше, което беше приятно. Надявахме се да има и повече сняг, за да е по интересно и предизвикателно.
Малка забежка по хълмовете наоколо. Трева в комбинация от сняг. Голфът се справя без грижи.
Първият Голф 4x4 до последният :-)
Даммм, една отсечка с няколко поедни локви, пъврвата от които дълбокичка. Станаха страхотни кадри.
Това правя и с джипа, като минавам през такива места, но рядко има кой да ме снима.
Днес сме тук с леки автомобили, странно е, но все така приятно.
Малко завиждам, че приятелчета се сдобиха с такива кадри. Искам и аз :-)
Двойката Синхро на по интересните места влизаше първа в боя, за да провери трудността.
Почти 30 години по-новият му наследник Alltrack се справяше също толкова убедително, като разхвърляше яростно водата.
Горкият фотограф си казах, но малко по-късно аз бях окъпан много зверски.
Пасата през банята
Красотичка
Идва...
Душът....
ми....
Снежни дрифтове - страхотен!
Тест - тръгване с едните колела върху лед, а другите върху сняг. Никакви проблеми.
В 10-15 см тежък сняг се държи като на макро твърда настилка. ЗАнасяния само, ако вие го желаете и напътвствате с волана.
Колоната е спряла и ме чака да се кача.
Газзззз
Малко преодолявания на препятствия и странични наклони
Стигнахме язовир Широка поляна. Тук предната седмица момчетата са чистили това паднало върху пътя дърво.
Минава се под ствола. Хехе, ето къде нямаше да мога да мина с моя джип. Леките автомобили си имат предимства :-)
В опит да заобиколи клони тежко натовареният пасат мина по-външно и наклонът го повлече надолу към язовира. Вързахме го за всеки случай, но успя да се върне на пътя сам.
Все по близо до целта
Дълбока дупка, само за джипки.
Пристигнахме благополучно и се настанихме по уютните вили.
Много приятно място
На по топла супа в ресторанта
Другата част от компанията по тежък дъжд с опънати чадъри бяха запалили барбекюто.
Изваля се истински порой, но беше много готино всичко
Наздраве на всички :-)
Дъждът спря за малко и се възползвах за една нощна сесия. Ами така де, не ме свърта много да стоя по маси.
Салонът свети приятно, много добре за клас "Golf"
Както се майтапехме - Беше много студено и направо бедствахме.
Следва продължение - ден втори
Ще споделя впечатленията си от участието ми в един двудневен тест-драйв на нов автомобил, организиран от клуба на привържениците на VW и със съдействието на официалния вносител на Vоlkswagen в България.
Не ми е за пръв път да пиша статии за автомобили, така че това ми е стара страст.
За първи път, обаче участвам в двудневен тур, което превърна този тест-драйв в дълга разходка, която от своя страна си е чисто приключение. Приключение, защото излизаш извън стандартните представи за тест и има непредвидени ситуации.
Маршрут:
София - магистрала Тракия - Виноградец - Септември - Варвара - рида Алабак -
покрай поречието на Чепинска река - Ракитово - Цигов чарк - покрай яз.Батак към яз.Доспат -
отбивката към яз.Тошков чарк - яз.Широка поляна - почивен комплекс -
обратно.
Тук искам сърдечно да благодаря на приятелите си от VW клуба, които ме поканиха и направиха част от това приключение. Изкарах си наистина много приятно, а тестът се проведе наистина образцово и беше доста истински, дори бих го нарекъл реален, а не подправен и нагласен с цел реклама.
Тест драйв на новия VW Golf Alltrack 1.6tdi
Няма да изпадам в технически подробности и да разяснявам техниката, най-малкото, защото ми трябва много време да се запозная с подробнотите, а и ще се пише отделна тема от други участници и в друг форум.
Аз искам да разкажа за приключението и да споделя по-добрата част от 900-те си снимки, които направих по трасето. Погледът ми е на страничния, безпристрастен наблюдател в чиято роля съм аз.
Нямам пристрастия към определени марки (имал съм на времето), но в момента съм напълно безпристрастен. Уважавам всеки производител, марка и модел и винаги търся позитивното, интересното и различното в тях.
Няма значение дали ще тестваме Range Rover или Dacia, бих участвал винаги и бих се радвал да разбера достойнствата на всеки автомобил. И като написах Рейнж Ровер, се сещам, че точно преди две години със Злати Златев тук от форума и един приятел тествахме най-новият такъв, но ситуацията около мен рязко се промени и нямах време да напиша статия за него и един куп снимки все още стоят само на моя компютър и много бих искал да ги споделя. Ще се опитам да го направя макар и две години по-късно.
Връщам се на емоциите от изминалия уикенд.
Тествахме обстойно възможностите на новия софтофроудър на ФауВе - Golf Alltrack и то не къде да е, а в красивите снежни Родопи. Не за ден, а за цял уикенд. Беше предвидено и преспиване във вилен комплекс край язовир "Широка поляна".Отпразнувахме и хубавия български празник "Трифон Зарезан" в страхотна типично българска обстановка и трапеза.
Накратко ще опиша какво представлява този Golf - Модификацията се базира на най-новата 7-ма генерация на този супер популярен модел, като каросерията е само и единствено комби вариант, с 5 врати, двойно задвижване 4-motion, офроуд пакет и малко по-висок клиренс. Все пак един Голф трябва да остане в класа си и затова няма нещо по-гръмко. Alltrack не е евтин, но отдавна моделът GOLF като цяло също не е. Целта на автомобила е да можете да излизате с него и извън пътя, но в същото време на вид да имате типичен лек автомобил с всичките му плюсове и минуси.
Изпитанията на този наточен модел на Golf бяха толкова разнообразни, че буквално беше изпробван върху всички възможни терени. Точно каквото трябва да се разбира под модификацията Alltrack (всички пътища) .
Маршрутът беше страхотно подбран от колегите от VW клуба, които седмица по-рано са го разгледали и набелязали.
Изпитанията протекоха както върху сух така и върху мокър асфалт. Имаше магистрално и извънградско шофиране, дълги прави и много завои. Кулминацията на теста бе 15-километров черен път (30км в двете посоки) , който беше истинското предизвикателство. Офроудът включваше всичко от макадам през сняг, лед, дупки, локви, трева та дори кал. Наклони и спускания, неравности естествени и предизвикани ситуации.
Като, човек който в последните си 5 години прекарва почти всеки уикенд на път, най-често с джип съм карал по всевъзможни терени и не ми бе трудно да оценя какво всъщност може този Голф. Преди да се запаля по джиповете съм карал няколко години 4x4 автомобили, а и доста съм тествал любителски. Честно да си призная Голфчето може много за лек автомобил и като се ограничим до лек офроуд. Дефинирам, че под лек офроуд разбирам, такъв на който лек автомобил с единично задвижване би се заструднил и не би успял да премине. Мисля, че точно така трябва да се оцени Alltrack.
Не е SUV , не разполага с регулируемо окачване нито с висок клиренс и не може да се мери с по-висок клас возила, но и не цели да го прави.
Признавам, обаче че на някои терени и в някои ситуации въобще не им отстъпва - ледът и отъпканият сняг.
Успоредно с новия крал на офроуда от 7-мата генерация на Голф се движеха и две по-стари VW-та, като поддържащи коли.
Golf 2 Syncro съвсем леко повдигнат допълнително от Соти :-), който всъщност е първият Голф с двойно задвижване и един VW Passat генерация 5.5 4-motion, който пък е единственият модел от серията Passat заедно с генерация 5, които са с торсен междуосев диференциал и надлъжно разположен двигател - както истинската Quattro система в почти всички модели на Ауди.
Страхотно подбрани за сравнение модели.
Стига толкова приказки, почвам със снимките.
Събота, час на срещата 9 часа, Източната част на София.
Групата ни бе от 12 човека и 4 автомобила. Натоварени с доста багаж и ентуасиазъм.
Ето го красавецът
Когато пристигнах вече го снимаха другите фотографи
Като пред експедиция.
Не съм ходил на такава, но ми е мечта и така се почувствах. Бих искал така да тръгна на дълго пътешествие с група съмишленици.
Уговорката беше да се кара от всички, като пред 15-20км да има смени. За магистралната отсечка имаше дама желаеща.
Пуснахме "офроудъра" първа кола и повече не го видяхме до слизането ни от магистралата. 1.6tdi със 110 коня, но явно са достатъчно за прилична скорост.
Ето ги, чакат ни на отбивката след магистралата.
Пътят напред :-)
Втора спирка за по кафе -на Цигов чарк и яз.Батак
След отбивката към язовир Доспат набързо премихаме завоите покрай които набрахме височина, снегът край пътя се увеличи и неусетно стигнахме до отбивката от основното шосе.
Тук се разделихме с една от колите, която беше само на предно предаване и предпочете да стугне до язовир "Широка поляна" по шосето. Ние се отбивахме към язовир "Тошков чарк".
Малко по напред следваше и черният път - нашата основна цел и тръпка, за да видим на какво е способен този Golf.
Отбивката ни посрещна с заливка от чист лед. Много трудно се ходеше пеш!
Всички автомобили бяха със зимни гуми, които видно са най-подходящите легални "обувки" за такава настилка. Колите се пързаляха леко, но нямаше никакви драми, само заигравки.
Тук сме на отбивката от която се разделяме от така наречения асфалтов път и поемаме по черно :-)
Пътят бе осеян с неравности, ледени локви, вирчета и беше подходящо за по ефектни снимки.
Да се оплача - покрай тези снимки ме окъпаха няколкократно, като в края на курса бях вир вода от краката до врата.
"Двойката" на няколко пъти дупна в дълбоки дупки, но това е желязна машина и нямаше никакви поражения. Пътят на места беше предизвикателен.
Харесва ми дизайна много и тази скосяваща се линия на покрива.
Тест на рязко тръгване от място върху лед.
Отличен!
Автомобилът се изтрелва уверено напред.
Затварящият групата пасат беше най-нисък и получи няколко незначителни щети от удари по пътя, но не спираше.
Тази снимка ми харесва много :-)
Тук сме вече по високо в планината и присъствието на горската обстановка вече стана осезаема.
На такива места обичам с джипа да пътувам и да снимам.
Участък със сечище
Кончето ни гледаше също толкова учудено както и дърварите край пътя :-)
Странно е малко три автомобила тук.
Наложи се да изчакаме докато пренесат няколко трупи на пътя.
Отвън мръсно, студено и хлъзгаво, а тук вътре чисто, тихо и топло
Отново набрахме скорост
Снежната покривка се увеличаваше, което беше приятно. Надявахме се да има и повече сняг, за да е по интересно и предизвикателно.
Малка забежка по хълмовете наоколо. Трева в комбинация от сняг. Голфът се справя без грижи.
Първият Голф 4x4 до последният :-)
Даммм, една отсечка с няколко поедни локви, пъврвата от които дълбокичка. Станаха страхотни кадри.
Това правя и с джипа, като минавам през такива места, но рядко има кой да ме снима.
Днес сме тук с леки автомобили, странно е, но все така приятно.
Малко завиждам, че приятелчета се сдобиха с такива кадри. Искам и аз :-)
Двойката Синхро на по интересните места влизаше първа в боя, за да провери трудността.
Почти 30 години по-новият му наследник Alltrack се справяше също толкова убедително, като разхвърляше яростно водата.
Горкият фотограф си казах, но малко по-късно аз бях окъпан много зверски.
Пасата през банята
Красотичка
Идва...
Душът....
ми....
Снежни дрифтове - страхотен!
Тест - тръгване с едните колела върху лед, а другите върху сняг. Никакви проблеми.
В 10-15 см тежък сняг се държи като на макро твърда настилка. ЗАнасяния само, ако вие го желаете и напътвствате с волана.
Колоната е спряла и ме чака да се кача.
Газзззз
Малко преодолявания на препятствия и странични наклони
Стигнахме язовир Широка поляна. Тук предната седмица момчетата са чистили това паднало върху пътя дърво.
Минава се под ствола. Хехе, ето къде нямаше да мога да мина с моя джип. Леките автомобили си имат предимства :-)
В опит да заобиколи клони тежко натовареният пасат мина по-външно и наклонът го повлече надолу към язовира. Вързахме го за всеки случай, но успя да се върне на пътя сам.
Все по близо до целта
Дълбока дупка, само за джипки.
Пристигнахме благополучно и се настанихме по уютните вили.
Много приятно място
На по топла супа в ресторанта
Другата част от компанията по тежък дъжд с опънати чадъри бяха запалили барбекюто.
Изваля се истински порой, но беше много готино всичко
Наздраве на всички :-)
Дъждът спря за малко и се възползвах за една нощна сесия. Ами така де, не ме свърта много да стоя по маси.
Салонът свети приятно, много добре за клас "Golf"
Както се майтапехме - Беше много студено и направо бедствахме.
Следва продължение - ден втори
Коментар