Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

    Здравейте, в този си фотопис ще излезна за малко от обичайния си тип фотописи сред природата.
    Ще споделя впечатленията си от участието ми в един двудневен тест-драйв на нов автомобил, организиран от клуба на привържениците на VW и със съдействието на официалния вносител на Vоlkswagen в България.
    Не ми е за пръв път да пиша статии за автомобили, така че това ми е стара страст.
    За първи път, обаче участвам в двудневен тур, което превърна този тест-драйв в дълга разходка, която от своя страна си е чисто приключение. Приключение, защото излизаш извън стандартните представи за тест и има непредвидени ситуации.

    Маршрут:
    София - магистрала Тракия - Виноградец - Септември - Варвара - рида Алабак -
    покрай поречието на Чепинска река - Ракитово - Цигов чарк - покрай яз.Батак към яз.Доспат -
    отбивката към яз.Тошков чарк - яз.Широка поляна - почивен комплекс -
    обратно.


    Тук искам сърдечно да благодаря на приятелите си от VW клуба, които ме поканиха и направиха част от това приключение. Изкарах си наистина много приятно, а тестът се проведе наистина образцово и беше доста истински, дори бих го нарекъл реален, а не подправен и нагласен с цел реклама.

    Тест драйв на новия VW Golf Alltrack 1.6tdi

    Няма да изпадам в технически подробности и да разяснявам техниката, най-малкото, защото ми трябва много време да се запозная с подробнотите, а и ще се пише отделна тема от други участници и в друг форум.
    Аз искам да разкажа за приключението и да споделя по-добрата част от 900-те си снимки, които направих по трасето. Погледът ми е на страничния, безпристрастен наблюдател в чиято роля съм аз.
    Нямам пристрастия към определени марки (имал съм на времето), но в момента съм напълно безпристрастен. Уважавам всеки производител, марка и модел и винаги търся позитивното, интересното и различното в тях.
    Няма значение дали ще тестваме Range Rover или Dacia, бих участвал винаги и бих се радвал да разбера достойнствата на всеки автомобил. И като написах Рейнж Ровер, се сещам, че точно преди две години със Злати Златев тук от форума и един приятел тествахме най-новият такъв, но ситуацията около мен рязко се промени и нямах време да напиша статия за него и един куп снимки все още стоят само на моя компютър и много бих искал да ги споделя. Ще се опитам да го направя макар и две години по-късно.

    Връщам се на емоциите от изминалия уикенд.
    Тествахме обстойно възможностите на новия софтофроудър на ФауВе - Golf Alltrack и то не къде да е, а в красивите снежни Родопи. Не за ден, а за цял уикенд. Беше предвидено и преспиване във вилен комплекс край язовир "Широка поляна".Отпразнувахме и хубавия български празник "Трифон Зарезан" в страхотна типично българска обстановка и трапеза.

    Накратко ще опиша какво представлява този Golf - Модификацията се базира на най-новата 7-ма генерация на този супер популярен модел, като каросерията е само и единствено комби вариант, с 5 врати, двойно задвижване 4-motion, офроуд пакет и малко по-висок клиренс. Все пак един Голф трябва да остане в класа си и затова няма нещо по-гръмко. Alltrack не е евтин, но отдавна моделът GOLF като цяло също не е. Целта на автомобила е да можете да излизате с него и извън пътя, но в същото време на вид да имате типичен лек автомобил с всичките му плюсове и минуси.

    Изпитанията на този наточен модел на Golf бяха толкова разнообразни, че буквално беше изпробван върху всички възможни терени. Точно каквото трябва да се разбира под модификацията Alltrack (всички пътища) .
    Маршрутът беше страхотно подбран от колегите от VW клуба, които седмица по-рано са го разгледали и набелязали.
    Изпитанията протекоха както върху сух така и върху мокър асфалт. Имаше магистрално и извънградско шофиране, дълги прави и много завои. Кулминацията на теста бе 15-километров черен път (30км в двете посоки) , който беше истинското предизвикателство. Офроудът включваше всичко от макадам през сняг, лед, дупки, локви, трева та дори кал. Наклони и спускания, неравности естествени и предизвикани ситуации.

    Като, човек който в последните си 5 години прекарва почти всеки уикенд на път, най-често с джип съм карал по всевъзможни терени и не ми бе трудно да оценя какво всъщност може този Голф. Преди да се запаля по джиповете съм карал няколко години 4x4 автомобили, а и доста съм тествал любителски. Честно да си призная Голфчето може много за лек автомобил и като се ограничим до лек офроуд. Дефинирам, че под лек офроуд разбирам, такъв на който лек автомобил с единично задвижване би се заструднил и не би успял да премине. Мисля, че точно така трябва да се оцени Alltrack.
    Не е SUV , не разполага с регулируемо окачване нито с висок клиренс и не може да се мери с по-висок клас возила, но и не цели да го прави.
    Признавам, обаче че на някои терени и в някои ситуации въобще не им отстъпва - ледът и отъпканият сняг.

    Успоредно с новия крал на офроуда от 7-мата генерация на Голф се движеха и две по-стари VW-та, като поддържащи коли.
    Golf 2 Syncro съвсем леко повдигнат допълнително от Соти :-), който всъщност е първият Голф с двойно задвижване и един VW Passat генерация 5.5 4-motion, който пък е единственият модел от серията Passat заедно с генерация 5, които са с торсен междуосев диференциал и надлъжно разположен двигател - както истинската Quattro система в почти всички модели на Ауди.
    Страхотно подбрани за сравнение модели.

    Стига толкова приказки, почвам със снимките.

    Събота, час на срещата 9 часа, Източната част на София.
    Групата ни бе от 12 човека и 4 автомобила. Натоварени с доста багаж и ентуасиазъм.

    Ето го красавецът







    Когато пристигнах вече го снимаха другите фотографи

    Като пред експедиция.
    Не съм ходил на такава, но ми е мечта и така се почувствах. Бих искал така да тръгна на дълго пътешествие с група съмишленици.



    Уговорката беше да се кара от всички, като пред 15-20км да има смени. За магистралната отсечка имаше дама желаеща.



    Пуснахме "офроудъра" първа кола и повече не го видяхме до слизането ни от магистралата. 1.6tdi със 110 коня, но явно са достатъчно за прилична скорост.





    Ето ги, чакат ни на отбивката след магистралата.








    Пътят напред :-)









    Втора спирка за по кафе -на Цигов чарк и яз.Батак



    След отбивката към язовир Доспат набързо премихаме завоите покрай които набрахме височина, снегът край пътя се увеличи и неусетно стигнахме до отбивката от основното шосе.
    Тук се разделихме с една от колите, която беше само на предно предаване и предпочете да стугне до язовир "Широка поляна" по шосето. Ние се отбивахме към язовир "Тошков чарк".
    Малко по напред следваше и черният път - нашата основна цел и тръпка, за да видим на какво е способен този Golf.

    Отбивката ни посрещна с заливка от чист лед. Много трудно се ходеше пеш!







    Всички автомобили бяха със зимни гуми, които видно са най-подходящите легални "обувки" за такава настилка. Колите се пързаляха леко, но нямаше никакви драми, само заигравки.

    Тук сме на отбивката от която се разделяме от така наречения асфалтов път и поемаме по черно :-)





    Пътят бе осеян с неравности, ледени локви, вирчета и беше подходящо за по ефектни снимки.
    Да се оплача - покрай тези снимки ме окъпаха няколкократно, като в края на курса бях вир вода от краката до врата.









    "Двойката" на няколко пъти дупна в дълбоки дупки, но това е желязна машина и нямаше никакви поражения. Пътят на места беше предизвикателен.







    Харесва ми дизайна много и тази скосяваща се линия на покрива.





    Тест на рязко тръгване от място върху лед.
    Отличен!
    Автомобилът се изтрелва уверено напред.



    Затварящият групата пасат беше най-нисък и получи няколко незначителни щети от удари по пътя, но не спираше.







    Тази снимка ми харесва много :-)



    Тук сме вече по високо в планината и присъствието на горската обстановка вече стана осезаема.
    На такива места обичам с джипа да пътувам и да снимам.



    Участък със сечище





    Кончето ни гледаше също толкова учудено както и дърварите край пътя :-)
    Странно е малко три автомобила тук.





    Наложи се да изчакаме докато пренесат няколко трупи на пътя.

    Отвън мръсно, студено и хлъзгаво, а тук вътре чисто, тихо и топло



    Отново набрахме скорост



    Снежната покривка се увеличаваше, което беше приятно. Надявахме се да има и повече сняг, за да е по интересно и предизвикателно.




    Малка забежка по хълмовете наоколо. Трева в комбинация от сняг. Голфът се справя без грижи.



    Първият Голф 4x4 до последният :-)





    Даммм, една отсечка с няколко поедни локви, пъврвата от които дълбокичка. Станаха страхотни кадри.
    Това правя и с джипа, като минавам през такива места, но рядко има кой да ме снима.
    Днес сме тук с леки автомобили, странно е, но все така приятно.

    Малко завиждам, че приятелчета се сдобиха с такива кадри. Искам и аз :-)

    Двойката Синхро на по интересните места влизаше първа в боя, за да провери трудността.
    Почти 30 години по-новият му наследник Alltrack се справяше също толкова убедително, като разхвърляше яростно водата.









    Горкият фотограф си казах, но малко по-късно аз бях окъпан много зверски.



    Пасата през банята



    Красотичка



    Идва...

    Душът....

    ми....



    Снежни дрифтове - страхотен!





    Тест - тръгване с едните колела върху лед, а другите върху сняг. Никакви проблеми.





    В 10-15 см тежък сняг се държи като на макро твърда настилка. ЗАнасяния само, ако вие го желаете и напътвствате с волана.



    Колоната е спряла и ме чака да се кача.



    Газзззз



    Малко преодолявания на препятствия и странични наклони





    Стигнахме язовир Широка поляна. Тук предната седмица момчетата са чистили това паднало върху пътя дърво.





    Минава се под ствола. Хехе, ето къде нямаше да мога да мина с моя джип. Леките автомобили си имат предимства :-)



    В опит да заобиколи клони тежко натовареният пасат мина по-външно и наклонът го повлече надолу към язовира. Вързахме го за всеки случай, но успя да се върне на пътя сам.





    Все по близо до целта











    Дълбока дупка, само за джипки.



    Пристигнахме благополучно и се настанихме по уютните вили.



    Много приятно място







    На по топла супа в ресторанта








    Другата част от компанията по тежък дъжд с опънати чадъри бяха запалили барбекюто.



    Изваля се истински порой, но беше много готино всичко



    Наздраве на всички :-)





    Дъждът спря за малко и се възползвах за една нощна сесия. Ами така де, не ме свърта много да стоя по маси.





    Салонът свети приятно, много добре за клас "Golf"

















    Както се майтапехме - Беше много студено и направо бедствахме.





    Следва продължение - ден втори
    Последно редактирано от verter; 18-02-16, 22:15.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

  • #2
    От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

    Ден втори - Неделя

    Денят започва със закуска. Легнах си с последните, но станах с първите. Извод - не искам да си губя времето в сън.
    Хапнах набързо и поех на сутрешна обиколка преди всички да са станали. Утрото беше прекрасно и се очертаваше страхотен слънчев ден.

    Камината топлеше приятно.



    Хапнах домашна баница с натурален сок от ябълка



    Навън целият излял се снощи дъжд се бе превърнах в лед



    Гледката към язовира





    Рано сутринта видях рибари да се теглят един друг с джиповете си. Ледът беше страшен.

    Кафе, фотоапарат и тези невероятни Родопи. Не би си мечтал за по-добра неделна утрин.



    Направих една пешеходна разходка край брега и в гората.





    Слънцето много бързо затопляше и топеше леда











    Когато се върнах до вилите, приятелчетата вече бяха се събудили и барбекюто се палеше.



    Ставах свидетел как се прави клубния сандвич - бургер







    Имаше по един за всеки, но бяха толкова вкусни, че имаше опити за "кражби", хаха



    След втората ми закуска...тестовете продължаваха. Поснимах пак интериора на Alltrack и последва отново разходка с него.



    Детайли от висококачествения интериор

















































    Това предполагам е максималният среден разход на 1.6tdi. На извънградските участъци по асфалт двигателят даваше моментен разход под 3 литра и малко.









    Стига красоти, малко тестове. Видях това изкачване и предложих да пробваме Alltrack, дали ще може да се справи. Целта бе да го накараме да остане с едно колело във въздуха и спре, за да видим дали електрониката и задвижването му могат да го извадят от ситуацията.





    Тук стана интересно, защото лъснаха някои слабости на модела.

    Артикулацията на окачването (ходовете) са изключително малки. Вижда се от тази снимка.
    Alltrack лесно изпада в ситуация в която да остане без сцепление с едното си колело. Да, този шорткът не е за леки коли, а вече за джипове, но беше хубаво да видим къде са границите и какво се случва.

    Липсата на фукционални блокажи ясно се забеляза. Електронните не вършат нужната работа. С колело във въздуха и наклон системата "увисва".
    Оставя две колела по диагонал да буксуват, в случая предно дясно и задно ляво, което е във въздуха. Другите две колела видно имат по-добро сцепление, но системата не прехвърля въртящ момент върху тях.
    Пробвахме и с ESP/Тракшън контрол и без.

    Ако ситуацията се възпроизведе с лека инерция без спиране, автомобилът успява да премине. Ако е стъпил и с четирите си колела - няма такива проблеми.



    Свободно въртящо се колело



    Неподвижно колело



    Остави ли се да стъпи на земата задното ляво колело веднага дава нужната тяга и системата започва да прехвърля моторна сила по колелата.





    Същата ситуация, но на сняг и вече стъпил на равно с трите си колела автомобил. Същият резултат. Не успява да потегли напред.



    За мен това поведение е нормално за всички по-евтини автомобили и SUV машини, така че не е някаква драма.

    Важно е Alltrack да стои и с четирите си гуми на земята и тога трудно може да го спрете.



    Последва тест "донъти" върху хлъзгав терен. Мокра изгнила трева и лед.
    Традиционно за всички машини 4x4 става страхотно зрелище.











    Много уверено сменя посоката и тегли със сила.


























    Малко кални тестове, кални коловози и страничен наклон, Много добре, като се има предвид , че гумите са шосейни. Електрониката държи автомобилът в следите, задвижването не му позволява да закъса. Страхотно.









    Двойката също пердашеше добре, но като че ли повече занасяше, дали от повече газ или от липсата на електроника :-)





    Глътка почивка и гледки





    Последва сесия и в гората. Пътят до нея бе много стръмен и само лед. Колата се качи със завидна лекота.











    Страшно ми допада и "почеркът" на задните светлини








    Разполага и с Офрод режим и асистент за спускане на наклони.
    Асистенатът за наклони върши страхотна работа. Точнои се чудехме как ще спуснем ледения наклон, който води до гората, когато открихме ползите на тази система.
    Вдигате си краката от педалите и просто задавате посока с волана. Електрониката не позволява на колата да се подхлъзне или засили надолу.
    Страхотна екстра!







    Гумите бяха модел на Ханкук, страхотно се представиха



    Малкият, но напълно достатъчен двигател.



    Тествахме и системата за паркиране.
    Alltrack може да паркира сам. Невероятно, но го прави. Вие трябва единствено да му подавате газ.
    Минавате един път бавно покрай свободно паркомясто, системата ви сигнализира дали мястото е достатъчно и шоуто започва :-)

    Вдигате си ръцете от волана и той започва сам да се върти. Малко ненужна екстра за впечатляване на приятели, но интересна.



    Време бе да си събираме багажа и по обратния път. Имахме все още много километри до вкъщи.



    Обратно по пътя





    Широка и дълбока просека през пътя. Никакъв проблем.





    язовир Широка поляна



    Скоростно каране по прав снежен участък - като по релси

    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • #3
      От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

      Тест в неотъпкан сняг.
      Alltrack преминава гарантирано през 15см до макс 20см тежък сняг. Това му е лимита. Някъде тук вече спира и започва да буксува. Все пак е лек автомобил с не много висок клиренс.



      Фенски снимки












      Тестваме колко са дълбоки локвите след бързото затопляне













      Това беше нашето приключение



      Като цяло това е един доста проходим лек автомобил, освен това и много красив, удобен и функционален. Мястото в салона е много добро за този клас. За първи път се захласвам по Голф с каросерия тип комби. Офроуд пакетът (обкантването) е много красиво и пази най-уязвимите от наранявания части. Страхотно изпипан салон, приятна возия и чувство за качество. Перфектен дизелов двигател, който макар само със 110 кончета се чувства съвсем достатъчен за повечето пътища и ситуации. Тестът премина успешно и нямаше нито една щета по белия автомобил.
      Автомобилът се справи с почти всички предизвикателства и в края на краищата ни остави всички с усмивки по лицата.
      Последно редактирано от verter; 18-02-16, 22:56.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • #4
        От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

        Наистина красив автомобил.
        Благодаря за разказа.
        Относно Голфа имам някои критики като притежател на предния модел.
        Моя е 2010 година и мотора е същият (поне външно), екстериора е подобен (прилича на фейс лифт а не на нов модел).
        Абе можеха и да се постараят от VW а да не сменят имената на моделите 6, 7 скоро и 18
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • #5
          От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

          Супер,добри снимки,добър автомобил,имах два голфа.Само за протокола,номера на тестовия автомобил беше мой,само една буква е различна.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #6
            От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

            Страхотно, Влади! Благодаря! Макар да нямам VW в момента, минах през 6 броя...
            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

            Коментар


            • #7
              От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

              Благодаря за споделеното. Много добри снимки на много красиви места.
              За автомобилите: Алтрака ми изглежда не с по-голям клиренс от колкото повечето 10-15 и повече годишни евридейки. Системата за управление на въртящия момент явно не работи добре при потегляне. Задните габаритни светлини са особено красиви, не дразнят очите и се забелязват добре в лошо време. Споделям това, защото ми е направило добро впечатление като съм следвал други модели на Фолксваген. Интериорния дизайн също много ми допада, не ме грабна само покритието на седалките. Външно също ми допада, само като е 4х4 можеше да направят малък компромис с аеродинамиката и да вдигнат леко предния спойлер и подобрят атаката отпред. Но все пак модела е мислен за държави в които не можеш да намериш и една дупка на пътя, неравности можеш да намериш само м собствените си двор или ферма и няма легнали полицаи с отбелязани на тях черти от изпускателни системи.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #8
                От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

                Както винаги фотописите ти са страхотни. Голфа се е справил много добре. А на синхрото му липсва единствено електрониката, за да се справя с занасянията.

                Коментар


                • #9
                  От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

                  Красота!

                  Благодаря за споделянето!
                  0осем9осем7шест0осем7едно
                  Миро

                  Коментар


                  • #10
                    От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

                    На последната снимка,отдясно дейлаита все едно е изгорял
                    Pathfinder 4.0L

                    Коментар


                    • #11
                      От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

                      Любими места, невероятни снимки. Двойката Синхро радва, много добър екземпляр. Имах същият, първото ми 4х4...
                      Животът е харизан кон според мен...

                      Теди

                      Коментар


                      • #12
                        От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

                        Браво, Verter! Страхотен пътепис, представяне на колата и снимки! Дано и Възложителят да го е оценил по достойнство!
                        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

                          Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                          Браво, Verter! Страхотен пътепис, представяне на колата и снимки! Дано и Възложителят да го е оценил по достойнство!
                          Няма възложител, правя го по собствено желание :-)
                          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                          0888/00-55-37

                          Коментар


                          • #14
                            От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

                            Пожелавам ти да правиш само това и да се намерят "възложители"
                            Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                            За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                            A1+

                            Коментар


                            • #15
                              От: Alltrack приключение със софтофроудъра на VW

                              Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                              Няма възложител, правя го по собствено желание :-)
                              Друг път бъди по-внимателен!
                              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X