Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 21

Тема: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

  1. #1
    Регистрация
    Jul 2009
    Място
    гр.Тервел ул. Св. Св. Кирил и Методий 27
    Публикации
    11
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Здравейте!

    Къде може да се намерят филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 за ГАЗ 69 ?
    Възможна ли е промяна на мазителната система за да се ползват съвременни конфеционални филтри?

    Благодаря Ви предварително !

    Поздрави !
    Влаев

  2. #2
    Регистрация
    Dec 2013
    Публикации
    235
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    До колкото съм наясно, това е оригиналният двигател на джипа. За финото почистване би трябвало да го има в магазините за руски авточасти. За грубото почистване мисля, че бяха някакви пластини, които не се сменят, а само се върти ръкохватката, която е като тресчотка и се източва утайката от пробката. В книжката пише, че маслото се сменя на 2 000 км. , заедно с това във въздушния филтър. За този мотор не съм запознат, но за двигателя от ГАЗ 21 има една приставка, която се навива на блока и с нея се ползва маслен филтър от "Жигули" (по спомен). Поздрави!

  3. #3
    Регистрация
    May 2006
    Място
    Бяла Слатина
    Публикации
    6,590
    Точки (при гласуване)
    23

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Имам филтри за масло за ГАЗ 69 и М20 Варшава и Волга 21.
    ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
    Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

  4. #4
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    324
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Тази тема я има и е много стара. Само трябва търпение да се намери във форума. На мястото на грубия филтър се поставя фланец с резба за филтър, като за Лада. Проблема е че мястото е много малко и не може да е много дълъг/висок. Изхода от маслената помпа за маркуча към финния филтър се затваря със заглушка/тапа и так се получава пълнопоточно очистване на маслото. В заводския вариант се пречиства финно само част от маслото, което излиза от помпата и след филтриране се излива в картера направо, а с доработката всичкото масло от помпата се филтрира финно и отива да маже работните повърхности. Така се увеличава и работното налягане на маслото, което е хроничен недостатък на този мотор. За борба с ниското налягане производителя препоръчва, заедно със смяна на сегментите, на 60 хил. км. да се сменят и лагерите на коляновия вал и биелите. Аз карам така от 10 години.
    0886 854 174

  5. #5
    Аватара на м20_маниак
    м20_маниак е офлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,402
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Абсолютно подкрепям Иван! Изхвърляй я тая гадост, преди да ти се наложи да изхвърлиш/ремонтираш двигателят!

    Купува се/намира се/измолва се готов преходник от Жук/Ниса. Поляците към края на 70-те години се сещат, че тая система с двата филтъра е неадекватна и архаична, и внедряват тая рационализация - алуминиев фланец, който от едната страна се завинтва на мястото на грубия филтър, а от другата страна - сменяем елемент от Лада/Полски ФИАТ/Форд или там каквото пасне на разбата. Отиди до някой скрап където има Жук или Ниса и си свали фланеца. Демонтира се и после се монтира за не повече от 7 минути с цигарата
    С "Фармахим" - непобедим

    0886 888 069

  6. #6
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    324
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Фланеца може и да се изработи. Мога да предложа чертежи за мотор Жук/Ниса и за М-21. Разликата бе в броя болтове към блока, доколкото си спомням. Единствената особеност е, че резбата за филтъра е цолова и стругарят трябва да има тази възможност на струга. Ако някой се интересува, нека каже. Ще потърся и ще кача тук чертежите.
    0886 854 174

  7. #7
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,267
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Друг възможен вариант е да се използва готова конзола за изнесен филтър за масло. Аз примерно с цел да я сложа на УАЗ си взех от дизелово Рено Еспас 2. В добавка има вграден топлообменник през който може да се пусне вода от охладителната уредба.

    Не че съм стигнал да го направя де, ама е елементарно защото всичко завършва на маркучи.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  8. #8
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    324
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Съгласен! Единствено условие е маркучите да са истински. На мен ми се спука скоро маркуча към масления радиатор... Беше си късмет, че трябваше да сляза за да затворя портата и така видях че тече.
    0886 854 174

  9. #9
    Регистрация
    Oct 2009
    Място
    гр.Варна обл. Хлябово
    Публикации
    160
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Цитат Мнение на м20_маниак Преглед на публикациите
    Абсолютно подкрепям Иван! Изхвърляй я тая гадост, преди да ти се наложи да изхвърлиш/ремонтираш двигателят!

    Купува се/намира се/измолва се готов преходник от Жук/Ниса. Поляците към края на 70-те години се сещат, че тая система с двата филтъра е неадекватна и архаична, и внедряват тая рационализация - алуминиев фланец, който от едната страна се завинтва на мястото на грубия филтър, а от другата страна - сменяем елемент от Лада/Полски ФИАТ/Форд или там каквото пасне на разбата. Отиди до някой скрап където има Жук или Ниса и си свали фланеца. Демонтира се и после се монтира за не повече от 7 минути с цигарата
    Перфектна доработка се получава. Карам така от 7 год. Двигателя потдържа много добро налягане даже на ниски обороти. Карам с полусинтетика.

  10. #10
    Регистрация
    Jul 2009
    Място
    гр.Тервел ул. Св. Св. Кирил и Методий 27
    Публикации
    11
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Благодаря Ви колеги !

    Ще се ориентирам сигурно към фланец от Жук или Ниса!
    Ще пиша като намеря решение.

    Поздрави !

  11. #11
    Регистрация
    Mar 2011
    Място
    Шоп-ландия
    Публикации
    40
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Требва ти ,е такова нещо

  12. #12
    Аватара на м20_маниак
    м20_маниак е офлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,402
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Че му трябва - това е ясно! Описал съм от къде се добива и как рАботи! Това, горното, се продава в Русия, самоделно/новоделно е и струва немалко пари + доставка + паричен превод. Ако пък се прави от чертеж, има прекалено много стругаро-шлосеро-фрезистки мероприятия и ще струва много пъти повече от готов полски заводски преходник, който изглежда така:
    Име:  20140112_043232.jpg
Прегледи: 210
Размер:  90.3 Кб
    Име:  20140112_043249.jpg
Прегледи: 202
Размер:  89.5 Кб
    С "Фармахим" - непобедим

    0886 888 069

  13. #13
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    София
    Публикации
    14,065
    Точки (при гласуване)
    32

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Друг възможен вариант е да се използва готова конзола за изнесен филтър за масло. Аз примерно с цел да я сложа на УАЗ си взех от дизелово Рено Еспас 2. В добавка има вграден топлообменник през който може да се пусне вода от охладителната уредба.

    Не че съм стигнал да го направя де, ама е елементарно защото всичко завършва на маркучи.
    Седи си кротко при мен горе в базата С два резбови преходника може да застане на всеки автомобил освен това си има топлообменник с който елиминираш един проблемен при руските двигатели елемент масления радиатор .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

  14. #14
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,418
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Цитат Мнение на Иван/Ivan Преглед на публикациите
    Така се увеличава и работното налягане на маслото, което е хроничен недостатък на този мотор
    Вярно, че вдига налягането, ама само в частта от помпата до филтъра. След него-същия х.й... Как се вдига налягането си го написал веднага след текста който цитирам.

    Цитат Мнение на t72 Преглед на публикациите
    Двигателя потдържа много добро налягане даже на ниски обороти.
    Това сравнено с преди слагането на пълнопоточен филтър ли е? А случайно да си сменял лагери на коляновия и разпределителния вал, та оттам да дойде по-високото налягане?

    Защото ако там(в лагерите) има голяма хлабина-чакай да се вдигне налягането.
    Има ли желание-има и начин!

  15. #15
    Регистрация
    Sep 2004
    Място
    София
    Публикации
    134
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Имам подобен преходник за филтър, а също и оригинален филтър за финно пречистване в темата части за УАЗ.

    УАЗ 452АЭ 1975г.

  16. #16
    Аватара на м20_маниак
    м20_маниак е офлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,402
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Твоят преходник по никакъв начин не става на този двигател. Болтовете при М20 са четири, а фланеца към блока е под ъгъл, спрямо този към сменяемия елемент, както се вижда от снимката, която съм качил. Ако този ъгъл не е спазен, филтриращият елемент няма да може да се монтира - ще пречи генератора.
    С "Фармахим" - непобедим

    0886 888 069

  17. #17
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    324
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Цитат Мнение на sek.1 Преглед на публикациите
    Седи си кротко при мен горе в базата С два резбови преходника може да застане на всеки автомобил освен това си има топлообменник с който елиминираш един проблемен при руските двигатели елемент масления радиатор .
    И какъв му е проблема на масления радиатор? Можеш да бъдеш сигурен, че не може да го замени споменатия топлообменник и толкова е сигурно също, че ще задереш лагерите му. Казвам го уверено, защото са ми докарвали за ремонт двигател, каран без включен маслен радиатор по баира. А ефективността на топлообменика е като на невключения радиатор.
    0886 854 174

  18. #18
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    324
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    [QUOTE=Кольо;2979860]Вярно, че вдига налягането, ама само в частта от помпата до филтъра. След него-същия х.й... Как се вдига налягането си го написал веднага след текста който цитирам.

    Едва ли можеш да обосновеш твърдението си колега!
    Налягането се вдига заради повишения дебит, който идва от изолацията на досегашния маслен филтър за фино очистване. Ако познаваше този мотор, щеше да се сетиш, че маслото след него се изтича директно в картера, а сега отива да маже, в добавка на това, което досега минаваше през грубия филтър. От там идва по-големия дебит, а от там идва и по-високото налягане. Съгласно закона на Бернули да речем. Никакви лагери все още не съм сменял.
    "След него-същия х.й..." - ако искаш го ползвай, ама извън форума.
    0886 854 174

  19. #19
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,267
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    Цитат Мнение на Иван/Ivan Преглед на публикациите
    И какъв му е проблема на масления радиатор? Можеш да бъдеш сигурен, че не може да го замени споменатия топлообменник и толкова е сигурно също, че ще задереш лагерите му. Казвам го уверено, защото са ми докарвали за ремонт двигател, каран без включен маслен радиатор по баира. А ефективността на топлообменика е като на невключения радиатор.
    Аз пък съм махнал масления радиатор. Нула проблеми. Но и не съм пробвал да му налея М10 и да не го сменя 50000км

    Масленият топлообменник има може да е толкова ефективен, колкото трябва. Отделно печелиш подгряване на маслото в началото, освен охлаждане при високите режими.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  20. #20
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    324
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Филтри за грубо и финно очистване на маслото на двигател М 20 на ГАЗ 69

    [QUOTE=Ясен;2981834]Аз пък съм махнал масления радиатор. Нула проблеми. Но и не съм пробвал да му налея М10 и да не го сменя 50000км

    Не желая да правим личен спор. Няма как да се съглася, че руснаците са сложили нещо излишно само за да го усложнят, а не за да се гарантира някаква характеристика. И то на военна машина. Както и че ефективността на въпросния топлообменник е като на масления радиатор. Бавното загряване не може да се сравнява по вреда изобщо с вредата от прегряването на маслото. А пък да се сменя на 50 000! км чувам за първи път.
    Всеки има право на мнение в крайна сметка.
    А всеки четящ-на сравнение и оценка.
    0886 854 174

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Отговори: 6
    Последно мнение: 05-08-14, 08:51
  2. Отговори: 1
    Последно мнение: 22-11-13, 06:34
  3. Светва лампата за маслото при загрял двигател
    От Деян Давидов във форум SUZUKI
    Отговори: 37
    Последно мнение: 23-11-12, 09:51
  4. Отговори: 5
    Последно мнение: 03-09-10, 00:57

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •