Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 25

Тема: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

  1. #1
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,621
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Привет, Колеги!

    Темата е с познавателна цел. Навъртам се около една такава края на 2000г.

    Понеже не съм състезател и принципно съм фен на дизела, ще ви помоля за впечатления, било то пристрастни или безпристрастни.
    МОЛЯ, не ми препоръчвайте бензин с газ.
    Имам си и други съображения и не искам колата да е над 100 к.с.
    Трябва ми главно за ходене до вилата, но не е изключено да се ползва и за всекидневен автомобил от време на време.
    Доработки засега няма да се правят никакви, в бъдеще евентуално много лек лифт с цел да събере до 235/75/15
    Гуми ще търкаля най-вече АТ.
    Метални брони, лебедки и агресивни гуми не са предвидени, както и тежък офроуд.
    Искам да мога да пътувам с нея на близки и средни разстояния.
    Моля за препоръки , какво да гледам основно преди купуването.
    Предното работи както и бързи-бавни
    Била е с вакуумни хъбове, защото маркучетата са отрязани. Най-вероятно са смененеи с инерционни, или зацепени постоянно.
    Няма странни шумове. Двигателя работи добре, антифриз бистър, масло нормално за дизел.
    Скоростния лост ми се струва доста хлабав, но включва нормално на всички предавки.
    Чек енджин свети. Четох из темите за подобен проблем.
    Загрява бързо, има добро парно
    Температурата я държи под средата.
    Подгряването е изведено на таблото с бутон. Вероятно проблем с реле или каквото е там.

    Какво друго трябва да знам за тоя мотор, освен че е Мазда?
    С ремък или верига е? Каква е помппата, слаби и силни страни и т.н.

    Очаквам всякакви напътствия. Основните неща, знам какво да гледам.

    ПП: Прочетох каквото намерих из подфорума
    Не е много като информация, но понаучих това-онова.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  2. #2
    Аватара на Brazer
    Brazer е офлайн
    Вълчо Тюркеджиев
    Утвърден участник | +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Кърджали / София,Младост 2
    Публикации
    489
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Пенчо е един от хората, които могат да предоставят информация от първа ръка.
    Карам като служебна такава Киа, но бензинова . Общо взето от това, което придобивам като представа,че най-много трябва да се гледа за ръжда. Определело е податлива към корозия, както по купе, така и по рама.
    First Man, then Machine!
    Lada Niva
    Honda XR 400

  3. #3
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,621
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Благодаря, Вълчо!
    Гледах доколкото можах да погледна рамата без канал.
    Вижда ми се в добро състояние, с малко повърхностни ръжди в задната част. Почуквах я , кънти на метал.
    Бомбетата на калниците нямат ръжди и гнило
    Колата е вероятно внос от Италия, но не е нов внос и собственика е далеч.
    Съдя за това по disco orario на предното стъкло с джобче до него за отрязъка за ГО, които там не е стикер.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  4. #4
    avzdrav е онлайн
    Здравко Александров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Кюстендил, Плевен
    Публикации
    1,549
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Карам такава от няколко месеца. Двигателят е 2.0 литра на Мазда обикновен дизел с компресор, някъде четох, че го монтирали на мотокари. С ремък е, подмяната с ролките е около 300 кинта. Колата върви съвсем прилично, бавните и са по-бавни от витаровите. Яде около 7,5-8 л. нафта извънградско и около 11,5 л. градско-студена, за около 3,5 км. в посока на ден. Скоростният лост си е хлабав, явно е конструктивна особеност. Няма Киа на тия години с работещи оригинални хъбове, това им е болежка-ако я купиш, сложи си ръчни. За чека единствено мога да ти препоръчам преглед в сервиз-ръгат буксата и тя ще си каже. На моята е шънтиран егр-клапана, но нищо не свети по таблото. Успех!
    Действовать смело. Побольше цинизма-людям это нравится, но без уголовщины-кодекс мы должны чтить! О. Бендер

  5. #5
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    Шумен
    Публикации
    1,684
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Също така хвърли едно око на номера на рамата, че аз без малко да си изпатя. Намира се на рамата точно под предната пасажерска врата. Ръждите са ясни. Наблюденията ми показват, че най-много гният около задните калници и в задната част на праговете. Колегите с дизеловите се оплакват от алтернатор - може пробно да замериш с леко форсиране на място. Като я покараш може да забравиш за другите коли и да ти остане единствен универсален автомобил. Смея да твърдя, че е джипа с най-добра возия в който съм се возил, може би само една ТЛК 100 му е конкуренция от тези на които съм се возил.

    П.П. И моя скоростен лост е леко хлабав, като се замисля и другите 2-3 Кии които съм пробвал беше хлабав - не е проблем. Загряването си стои под среда по принцип. За двигателя нищо нищо не мога да каже - скаран съм с дизелите.
    Toyota Avensis 2.0 16V 128к.с., ГИ, 1998г.
    Телефон - в профила!

  6. #6
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,621
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Благодаря!
    С какъв офсет са оригиналните джанти на Кия?
    Ще мога ли да сложа ЕТ-0 без да ми опират някъде?
    Говоря за без лифт....засега.


    ПП: Нямам проблем с оригиналната ширина на колеята на колата. Просто оригиналните са изключително грозни.
    Ще ми се менгелсоподобен дизайн метални джанти, каквито са ми на Ферозата.

    ПП2:
    Ванка, от возията останах очарован, да. Карам и двете крайности,та имам база за сравнение. Хидравличен Ситроен и Фероза с подсилени ресори.
    Трудно ще ми стане универсална кола, но искам да може да е по заместване ако се наложи. Кола която ми гори на дълго над 6,5 нафта... А имам и пътувания в чужбина.
    Последно редактиран от TigerHunter ; 25-01-16 в 19:51
    Your conscience is all you can take to your grave.

  7. #7
    Регистрация
    Jan 2015
    Място
    Kardjali
    Публикации
    94
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Карам такава ,дизелак 2001г. от февруари 2015г. насам, с оригиналните си хъбове е още, всички части са по- евтини ,със сравнение една четворка фолксваген, разхода като за джип е най удовлетворителен от всички себеподобни.Единственото което На Мен неми допада е, че резервната гума се затваря с удар . Това направо ме вбесява, че после почва вратичката да тропа. Няма такава джипка ,която и от където да погледнеш ,да ти удовлетвори нуждите на така ли иначе сиромашкия ни народ. А относно проблемите споделени във форума, всеки щети помогне, особено един от спецовете бат Пенчо.

  8. #8
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    Шумен
    Публикации
    1,684
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Цитат Мнение на TigerHunter Преглед на публикациите
    Благодаря!
    С какъв офсет са оригиналните джанти на Кия?
    Ще мога ли да сложа ЕТ-0 без да ми опират някъде?
    Говоря за без лифт....засега.


    ПП: Нямам проблем с оригиналната ширина на колеята на колата. Просто оригиналните са изключително грозни.
    Ще ми се менгелсоподобен дизайн метални джанти, каквито са ми на Ферозата.

    ПП2:
    Ванка, от возията останах очарован, да. Карам и двете крайности,та имам база за сравнение. Хидравличен Ситроен и Фероза с подсилени ресори.
    Трудно ще ми стане универсална кола, но искам да може да е по заместване ако се наложи. Кола която ми гори на дълго над 6,5 нафта... А имам и пътувания в чужбина.
    Джантите са плюс много, нещо към +38мм. май беше. Предвид моята като я разкрачвам - може да опира в калника, оригинално влиза в калника при пълно разкрачване, поне отзад, отпред не съм я чекнал толкова и не съм забелязал. Ако ще се сменят джанти един съвет от мен - минавай на 16-ки с по-тесни и по-високи гуми. Аз съм с 215/75/15 както повече които ги карат ежедневно. Искам ми се нещо около 205/80/16, ама са малко екзотика подобни размери, а 15-ки подобни изобщо няма.

    Цитат Мнение на hamido Преглед на публикациите
    Карам такава ,дизелак 2001г. от февруари 2015г. насам, с оригиналните си хъбове е още, всички части са по- евтини ,със сравнение една четворка фолксваген, разхода като за джип е най удовлетворителен от всички себеподобни.Единственото което На Мен неми допада е, че резервната гума се затваря с удар . Това направо ме вбесява, че после почва вратичката да тропа. Няма такава джипка ,която и от където да погледнеш ,да ти удовлетвори нуждите на така ли иначе сиромашкия ни народ. А относно проблемите споделени във форума, всеки щети помогне, особено един от спецовете бат Пенчо.
    Тая стойка за резервната гума и мен ме побърква. Обикновено в багажника бъркам през задната седалка. Удара не ми пречи, затваря се сравнително лесно, но ме дразни, че всеки път трябва да я отварям като искам да стигна до вратата. Мъчих се да я махам, ама не излезе, заварила се е направо, а и ще трябва да държа гумата в багажника.
    Toyota Avensis 2.0 16V 128к.с., ГИ, 1998г.
    Телефон - в профила!

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,621
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Не ми се купуват други джанти
    Вероятно ще искам да сложа тия от Ферозата която убих.
    Нещо по 80 няма ли?
    Примерно 215/80/15 или 225/80/15
    Аз си мисля за 235/75/15.
    Според мен, предвид перспективите за употрвба, по-високи не ми трябват.
    Не харесвам тесни и високи гуми.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  10. #10
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Раднево
    Публикации
    2,530
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Има ги тези размери,не знам дали ще се съберат без лифт?
    Ванка, 205/80/16 има доста на първо четене.
    Последно редактиран от georgipetkov64 ; 25-01-16 в 21:48
    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
    Киа спортаж2000тди 98г
    Опел корса 1.7D исузо 98г.
    Каравана Аdria 390Q

  11. #11
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,621
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Определено съм приятно изненадан от возията. Не блести с динамика и скоростите са доста къси, но като се развърти турбото, се ядва.
    Общо взето, с изключение на някои неприятни скърцания от таблото, оставам с добро впечатление от джипката.
    Разхода е почти една трета по-нисък от този на корозията като пари/км.
    Такива параметри търсех.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  12. #12
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Благоевград
    Публикации
    518
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Цитат Мнение на TigerHunter Преглед на публикациите
    Определено съм приятно изненадан от возията. Не блести с динамика и скоростите са доста къси, но като се развърти турбото, се ядва.
    Общо взето, с изключение на някои неприятни скърцания от таблото, оставам с добро впечатление от джипката.
    Разхода е почти една трета по-нисък от този на корозията като пари/км.
    Такива параметри търсех.
    Изчаквах те да се похвалиш, както си трябва - със снимки, но ти нещо се шматкаш, да взема да те подсетя с една честитка

    Та, честито комши, със здраве да тормозиш машината, а тя да не ти се дава и много да те слуша. Милиони безавариини по гори и паланки и с кеф да си я направиш по твой вкус.

    П.п. Това за разхода леко ме озадачи. Дай малко повече подробности, ще е интересно.
    Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
    Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

  13. #13
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,621
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Благодаря, комши!
    Не се хваля,защото не съм я прехвърлил още.
    Корозията с 20лв- от 40 до 60км
    Ситроена- 110-120км
    Кията-около 85-90 грубо.
    Това при еднакви условия.
    само градско и до вилата.
    Да речем 70% градско и 30% черен път.

    Име:  DSC_0255.jpg
Прегледи: 267
Размер:  207.6 Кб
    Your conscience is all you can take to your grave.

  14. #14
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Шумен
    Публикации
    630
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Много да те радва Саше!
    Само един съвет - дръж я по-далече от разни Кольовци и Рошави Джедаи
    ГОУФ III

  15. #15
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Благоевград
    Публикации
    518
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Изглежда лачена, браво! И е по-голяма от ферозката и ще можеш да я товариш доволно.

    Цитат Мнение на TigerHunter Преглед на публикациите
    Корозията с 20лв- от 40 до 60км
    Твоята фероза е обичала да си похапва! Нали имаше газова? Ако ти е горяла 20 лв. газ за тези километри или си я карал студена на къси разстояния, или си и забол някой V8 и не си се похвалил.
    Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
    Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

  16. #16
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    Шумен
    Публикации
    1,684
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Честито! Добре изглежда. Я обърни разхода в литри, че така ми е много сложно, пък и цените се менят. Разхода на дизеловата какъв с очаква да бъде? На бензина ми е ясен.
    Toyota Avensis 2.0 16V 128к.с., ГИ, 1998г.
    Телефон - в профила!

  17. #17
    avzdrav е онлайн
    Здравко Александров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Кюстендил, Плевен
    Публикации
    1,549
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    И за мен ще е интересно да споделиш разхода в литри. Моята е 2001 г. с новата визия, мисля двигателя е същия. Извънградско-около 8/100, градско-11-11,5 л./100 нафта. В града-студена до работа 3,5 км. с изключени хъбове.
    Действовать смело. Побольше цинизма-людям это нравится, но без уголовщины-кодекс мы должны чтить! О. Бендер

  18. #18
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Раднево
    Публикации
    2,530
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    И при мен извънградско 8/100,а градското е доста относително.
    Колегите с механично ГНП,мисля постигат по-добър разход.
    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
    Киа спортаж2000тди 98г
    Опел корса 1.7D исузо 98г.
    Каравана Аdria 390Q

  19. #19
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Дупница
    Публикации
    5,621
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Няма как да споделя точен разход в литри, защото я карам от няколко дни.
    Както казах, само градско и по черно на сравнително къси разстояния, с 20 лв нафта, около 90 км
    .
    Предполагам, че в тия условия особено зимата, ще е около 11-11,5/100, както казва бат Гошо.
    Което ме устройва. Пък на студено, не знам
    Загрява до работна темперетура изключително бързо. Стигат и 2-3 км в града.
    Аз сега и я понамачквам, за да си направя стил на каране с нея.

    Бат Гоше, от какво става механична помпа и сложна ли е преработката?
    Не че ще я правя сега, де. Пали ми малко мудно. Не съм свикнал дизела да пали така.
    Вероятно има изгоряла свещ или свещи.
    Като запали, работи неравномерно първите 5-6 секунди и после изравнява
    Но пък може и въздух да дърпа отнякъде.
    Изпушва малко черно при палене
    После като я настъпвам, колкото и да и давам зор, не пуши.
    Ситроена ми пуши повече като го сритам.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  20. #20
    avzdrav е онлайн
    Здравко Александров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Кюстендил, Плевен
    Публикации
    1,549
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: KIA Sportage 2.0 TD 2000 г.

    Виж подгревните свещи. Моята при -18 Целзий през нощта на открито пали от раз, без да се замисля. Това с нафта от Ром без добавки и бензин в нея.
    Действовать смело. Побольше цинизма-людям это нравится, но без уголовщины-кодекс мы должны чтить! О. Бендер

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Отговори: 29
    Последно мнение: 21-11-15, 11:17
  2. Kia Sportage 2000 2.0 16v не пали
    От KOKSITO във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 9
    Последно мнение: 12-12-13, 23:02
  3. Какви Свещи за KIA Sportage 2000 16V 1999г.
    От mogop във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 9
    Последно мнение: 13-12-12, 19:07
  4. ПРОДАВАМ /ЗАМЕНЯМ KIA SPORTAGE 2000 дизел 1998
    От Andik112 във форум Архив
    Отговори: 3
    Последно мнение: 08-03-11, 21:35

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •