Преди една година се сдобих с Диско2 Тд5 с проблем-трудно палене при силно отрицателни температури(обявен от коректния продавач) и започнах да се боря с него.Поради това,че не ползвам машината често(за една година имам 5000км) ми отне цяла година да открия и отстраня проблема.Всичко започна от тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...=192937&page=4
По-долу ще ви представа едно малко траги-комично четиво,което надявам се да е и малко полезно.Това са моите записки от моментите когато съм имал време да се занимавам с проблема(който не помни и забравя,да си записва,като мен).Текста с нормален шрифт е писан заедно с хронологията на събитията,а удебеления текст е от по-после,когато ми е идвал някакъв акъл-малко стил ала Тарантино-дано не се объркате с Хитлер от заглавието.Приятно четене!
1.Симптоми-Кога не пали?
1.1.Когато е много студено-под нулата пали трудно-при минус 18 въобще не пали(със кече и със стария филтър).При положителни температури пали при всяко положение.Но резервоара винаги е бил пълен над 1/2;.Връзва се със слаб акумулатор и с теча на горивото.
1.2.Когато е стоял дълго време след махането на кечето и след смяната на филтъра,но само с резервоар под 1/2;?А дали е вярно за резервоара?-да се пробва.Пробвано-няма връзка с нивото на горивото..
1.3.Топъл и след каране пали от всяко положение,без значение нивото на резервоара.Заради зареден акумулатор и пълни/неизтекли горивни магистрали.
1.4.Допълнителна информация:
А)Движи се прекрасно,има мощност във всички режими и скорости и поддържа висока скорост при всякакви условия
Б)Огромен разход на гориво!!!-13.5/100 при яко раздаване на газ.Връзва се с теча на горивото.
В)Няма пушене,и т.н.,които да подсказват за обогатена смес,т.е. за преразход на гориво.Връзва се с теча на гориво.
2.Какви са възможните причини?
2.1.Въздух в системата:
А)теч от тръбопроводи-теч от маркуча на вход на главата-открит чак на 2/01/2016 ;за това е необходимо обезвъздушаване до отстраняване на теча.Определено това е една от причините
Б)неуплътнен горивен филтър-замърсена конзола,непремахнати стари уплътнения...Не е причина,всичко сменено и проверено
В)FPR-нов е- и какво от това??? Не е причина-няма течове.
Г)Уплътнения на дюзи-сменени с оригинални-Не са причина
Д)Помпата засмуква въздух-от къде и как и най-вече,когато резервоара е под 1/2?!?-от възвратния клапан в основата на самата помпа???
Помпата извадена и проверена на 20/05/15.Абсолютно чиста-като нова.При престой 24 навън ,не изпуска горивото-стои си на ниво.След монтажа,издаде цвърчащ звук за около 1 секунда и след това утихна.Запали от раз при положение,че в системата със сигурност е влязъл въздух при демонтажа.
Помпата сменена с нова-идеално чиста-също идеално чист и работещ клапан-тествано преди монтажа-09/2015!Проби са направени на пълен резервоар-резултата е същия-на по-студено пали трудно.Не е от помпата.
2.2.Не достатъчно налягане от помпата-защо само когато резервоара е под1/2;?Не достатъчното налягане на помпата може да е и от слаб акумулатор.Да се тества. Не е от помпата,нито от нивото на горивото-проверено.
2.3.Слаб акумулатор(под 12.5в при въртене?),лоши връзки.Някъде прочетох,че ако по време на въртене на стартера светва лампа ABS,означава слаб акумулатор.А при мен светва…
Акумулатора проверен-12.3в в покой.Пали от първото въртене,но при топло време-над нулата.При работа на двг от алтернатора идват 14,5в.
2.4.Кранк сензор на маховика.Трябва да си набавя резервен.Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.5.Неизправен стартер. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.6.ECU Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.7.Аларма/имобилайзер. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.8.Shut off клапан. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.9.Релета някакви?Ама какви и кои? Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.10.Развален позиционер на скоростния лост на автоматик-може да пали на някоя от позициите P или N или и двете,ама е малко вероятно. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.11. MAF сензор -8/12/2015
Стойности,които трябва да показва при изправен сензор
При празни обороти 55-65кг/ч,реално показа 52-55 загрял,и 60-70 студен.ОК
При пълно натоварване 500-650,реално показа 620 при 4000оборота и 300при 2500оборота ОК
Причината не е в MAF сензора
2.12. The IAT(intake air temperature) сензор –температура във входящия колектор.
8/12/2015
При външна температура 7 градуса и незапален двигател си показа 7градуса
При загрял двигател(72градуса на водата) показа 32 градуса и измерихме с безконтактен термометър 32градуса на корпуса на датчика.ОК
Причината не е в IAT сензора
IAT sensor resistance:
-(-10)degr.C=9397 Ohms
-0degr.C=5896 Ohms
+10degr.C=3792 Ohms
2.13.Дюзи-брилянтна работа на мотора още след стартиране-няма тресене,чудене и т.н.-радост за ухото.Няма и никакви други симптоми при всички режими и температури.Не е от дюзите.
2.14.Гориво-ползва се същото гориво,като на леката кола(също помпа-дюза),където няма никакви проблеми при всички режими и температури.Не е от горивото.
3.Хронология
-01/2015 не запали на минус 18.На минус 8 пали,но трудно-с много въртене и газ до края.
-02/2015-сменен горивен филтър и премахнато САМО кече на обезвъздушителен клапан.Калибрирания отвор(0.6мм) си е на място.
-04/2015-сменени уплътнения на дюзи с оригинални.Старите и гумените и медните бяха в отлично състояние.След смяната запали трудно,с няколкократно обезвъздушаване,но това е нормално.
-04/2015-запали трудно 2 пъти с резервоар под 1/2;
-04/2015-проверена помпа(абсолютно чиста-като нова) и работа на клапана в нея за 24ч.Всчко ОК.
-28/05/15-след 1 нощ престой и резервоар под 1/2;,наклонен на ляво,запали от раз и угасна веднага.След това запали трудно след 3 цикъла на обезвъздушаване,отворена капачка на резервоар и газта до ламарина.Избълва черен пушек чак при запалването.Връзва се с теча на гориво.
-06/15-запали след половин час престой от раз и угасна,наклонен на ляво,с гориво на резерва и никакво изчакване след включване на контактния ключ. Връзва се с теча на гориво.
-От Юни нататък пали винаги,но след изчакване на 3 минути обезвъздушаване,дори и на резерва,дори и наклонен,дори и след като е стоял 2 седмици. Връзва се с теча на гориво.
-08/2015 с гориво до горе пали при всякакви положения и без изчакване на обезвъздушаване.???Временно положение-явно когато е топло въздуха в горивото няма чак такова влияние и при отлично въртене на стартера се обезвъздушава.
-24/09/15-сменена горивна помпа с нова-идеално чиста от всякаъде с чист и работещ клапан на дъното-напълнена и проверена преди монтажа
-До 10/15 пали при изчакване на 1 мин.Забелязва се,че след 20 секунди се появява второ жужене на помпата и след това утихва и така до 3тата минута.Дали тогава в-ха не минава за втори път през помпата??? Връзва се с теча на гориво.
-29/10/15. 1 градус.Обезвъздушаване 3 мин.След това въртене и при въртенето светна лампата на АБС,но запали от първото въртене,макар и да беше по-дълго от обикновено.След 2 дена,вече на 9градуса,завъртя доста по лесно.Акумулатор 12в в покой.Дали проблема не е в акумулатора и от по-трудното въртене да идва и по-трудно палене?Или пък волтажа при въртене пада много и EKЮ не получава каквото трябва за даизработи качествен сигнал?Или волтажа не е достаъчен помпата да направи необходимия дебит и налягане? Връзва се с теча на гориво и със слаб акумулатор.
-30/11/15.-1градус.Резервоар пълен до горе.Обезвъздушаване 3 мин.чакане 15 секунди,включване и изчакване 20сек,палене-но не запали от първото въртене.Изчакване за почивка на стартера-при второто въртене си запали.При топло време първата процедура е повече от достатъчна.Това нещо определено е свързано с ниската температура.И колкото по-ниска,толкова по-трудно пали. Връзва се с теча на гориво и със слаб акумулатор.
-8/12/15.+7градуса,палене без проблем,но след обезвъздушаване.Акумулатор измерен на клемите 12.05в в покой,а от четеца на ОБД-11.1в при работеща помпа!!??УТЕЧКА-няма.Определено слаб акумулатор.
-13/12/15.-1градус.Измерен акумулатор преди старт 12.35в в покой,при включен контакт и работеща помпа 11.79в.Обезвъздушаване 3мин.При въртене светят всички лампи и не запали от първото въртене.Второто въртене с помпане на газта запали трудно.Проблема определено отива към слабия волтаж към ЕКЮ и помпа по време на стартиране.Теча на гориво също се връзава.
-14/12/15-измерване на утечка-17-20 милиампера-нищо работа
-1/01/2016.Минус 8 градуса.Акумулатора току що зареден.При контакт и работеща помпа 12.32в.При спиране на помпата 12,6 в.Двукратно обезвъздушаване-6 мин.Изчакване 15 сек,контакт и след угасване на лампата на свещите-старт-и о,чудо-запали само при чукване на стартера,дето се вика от четвърт-като Дифендъра-значи можело J.Никога до сега не е палил така при студен двигател,дори и лятото.Но и никога не съм пробвал да запаля веднага след зареждане на акумулатора и да измеря какъв е волтажа при контакт и работа на помпата.То и никога не съм зареждал акумулатора,защото при замерване в покой около и над 12в. съм считал,че всичко е нормално и не съм предполагал че волтажа към ЕКЮ и помпа е толкова важен.А и първото и второто въртене винаги са ми са стрували нормални-т.е. двигателя си се развърта добре,въпреки светенето на лампата на АБС.В същност въобще не вярвах,че това е от такова значение,въпреки че го бях прочел отдавна!!!Този път през цялото време волтажа не падна под 12.3в.Проблема определено е с волтажа към ЕКЮ и помпа по време на стартиране.Към него като добавим и открития на 2/01/16 теч на гориво,картинката става все по-ясна.Следваща стъпка-нов акумулатор.
Проблема с въздух в системата си остава,но той се решава лесно с обезвъздушаване за 3 мин.А и системата е „отворена” по дизайн.А и аз съм махнал кечето от клапанчето за обезвъздушаване,така че системата има постоянна връзка с горната част на помпата,която нормално е над нивото на горивото-т.е. във въздуха.Някой ден трябва да сложа ново клапанче с кече...
2/01/16-минус 11градуса.Акумилатора 12.3в в покой-стоял навън 1 нощ след зареждането.При работа на свещите и помпата 11.77в.При работа само на помпата 12.1в.Обезвъздушаване 6 мин.Запали от първия път,но двигателя направи 2-3 оборота преди да зработи-не от четвърт.Явно 12.1в е гранично при работеща помпа и явно този акумулато не държи ток.
Забелязан теч на гориво от маркуча на вход на главата-вече прави капка.Лятото не се виждаше.Това определено е проблем номер 1.От тук е и огромня разход на гориво!!!А и акумулатора за това може да се изтощава-от тези обезвъздушавания,работа на свещи и т.н.Ще видим дали е така след смяна на маркуча.Смяната на маркуча е неотложна,дори преди акумулатора!!!
17/01/2016.Минус 4 градуса.Сменен маркуча за гориво на вход на FPR/главата.Маркуча беше 10мм без никакъв натяг към щуцерите и разчиташе за стягане главно на скобите.Новия мркуч-8мм с натяг –скобите са допълнително осигуряващи.Обезвъздъшаване 3 мин.(заради поемане на в-х при смяна на маркуча) и запали от 2ро въртене.Акумулатора не е зареждан от 1/01/16.
18/01/16.Минус 7 грдуса.Обезвъздушаване 3мин(по навик и от страх да не запали от раз и да не изтощя акумулатора).Е ,запали от раз,но развъртя 2-3 оборота.
19/01/16.Минус 8 градуса.Сменен акумулатор.Запали от първо въртене,без обезвъздушаване-веднага след угасване на свещите-е това не се беше случвало от лятото.
Редакционен коментар:баси акумулатора с ляв+ или по-скоро търговците в Разград-2 седмици ме мотаят-нямаме такъв,ама можем да доставим онакъв и никой не може да ми даде срок за доставка точно на това,което искам аз.Накрая в неделя се ядосах,седнах пред компа и начатках една заявка в първия сайт,който отворих.Освен по капацитет и стартов ток,го избрах и по килограми-най-тежкия(и съответно скъпия) от всички,които отговарят на условията.Е във вторник акумулатора си беше на колата....
20/01/16.Минус 18градуса.Запали от раз.ПО БЕ ДА,ПО БЕ ДА,ПО БЕ ДА!!!! J
По-долу ще ви представа едно малко траги-комично четиво,което надявам се да е и малко полезно.Това са моите записки от моментите когато съм имал време да се занимавам с проблема(който не помни и забравя,да си записва,като мен).Текста с нормален шрифт е писан заедно с хронологията на събитията,а удебеления текст е от по-после,когато ми е идвал някакъв акъл-малко стил ала Тарантино-дано не се объркате с Хитлер от заглавието.Приятно четене!
1.Симптоми-Кога не пали?
1.1.Когато е много студено-под нулата пали трудно-при минус 18 въобще не пали(със кече и със стария филтър).При положителни температури пали при всяко положение.Но резервоара винаги е бил пълен над 1/2;.Връзва се със слаб акумулатор и с теча на горивото.
1.2.Когато е стоял дълго време след махането на кечето и след смяната на филтъра,но само с резервоар под 1/2;?А дали е вярно за резервоара?-да се пробва.Пробвано-няма връзка с нивото на горивото..
1.3.Топъл и след каране пали от всяко положение,без значение нивото на резервоара.Заради зареден акумулатор и пълни/неизтекли горивни магистрали.
1.4.Допълнителна информация:
А)Движи се прекрасно,има мощност във всички режими и скорости и поддържа висока скорост при всякакви условия
Б)Огромен разход на гориво!!!-13.5/100 при яко раздаване на газ.Връзва се с теча на горивото.
В)Няма пушене,и т.н.,които да подсказват за обогатена смес,т.е. за преразход на гориво.Връзва се с теча на гориво.
2.Какви са възможните причини?
2.1.Въздух в системата:
А)теч от тръбопроводи-теч от маркуча на вход на главата-открит чак на 2/01/2016 ;за това е необходимо обезвъздушаване до отстраняване на теча.Определено това е една от причините
Б)неуплътнен горивен филтър-замърсена конзола,непремахнати стари уплътнения...Не е причина,всичко сменено и проверено
В)FPR-нов е- и какво от това??? Не е причина-няма течове.
Г)Уплътнения на дюзи-сменени с оригинални-Не са причина
Д)Помпата засмуква въздух-от къде и как и най-вече,когато резервоара е под 1/2?!?-от възвратния клапан в основата на самата помпа???
Помпата извадена и проверена на 20/05/15.Абсолютно чиста-като нова.При престой 24 навън ,не изпуска горивото-стои си на ниво.След монтажа,издаде цвърчащ звук за около 1 секунда и след това утихна.Запали от раз при положение,че в системата със сигурност е влязъл въздух при демонтажа.
Помпата сменена с нова-идеално чиста-също идеално чист и работещ клапан-тествано преди монтажа-09/2015!Проби са направени на пълен резервоар-резултата е същия-на по-студено пали трудно.Не е от помпата.
2.2.Не достатъчно налягане от помпата-защо само когато резервоара е под1/2;?Не достатъчното налягане на помпата може да е и от слаб акумулатор.Да се тества. Не е от помпата,нито от нивото на горивото-проверено.
2.3.Слаб акумулатор(под 12.5в при въртене?),лоши връзки.Някъде прочетох,че ако по време на въртене на стартера светва лампа ABS,означава слаб акумулатор.А при мен светва…
Акумулатора проверен-12.3в в покой.Пали от първото въртене,но при топло време-над нулата.При работа на двг от алтернатора идват 14,5в.
2.4.Кранк сензор на маховика.Трябва да си набавя резервен.Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.5.Неизправен стартер. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.6.ECU Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.7.Аларма/имобилайзер. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.8.Shut off клапан. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.9.Релета някакви?Ама какви и кои? Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.10.Развален позиционер на скоростния лост на автоматик-може да пали на някоя от позициите P или N или и двете,ама е малко вероятно. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
2.11. MAF сензор -8/12/2015
Стойности,които трябва да показва при изправен сензор
При празни обороти 55-65кг/ч,реално показа 52-55 загрял,и 60-70 студен.ОК
При пълно натоварване 500-650,реално показа 620 при 4000оборота и 300при 2500оборота ОК
Причината не е в MAF сензора
2.12. The IAT(intake air temperature) сензор –температура във входящия колектор.
8/12/2015
При външна температура 7 градуса и незапален двигател си показа 7градуса
При загрял двигател(72градуса на водата) показа 32 градуса и измерихме с безконтактен термометър 32градуса на корпуса на датчика.ОК
Причината не е в IAT сензора
IAT sensor resistance:
-(-10)degr.C=9397 Ohms
-0degr.C=5896 Ohms
+10degr.C=3792 Ohms
2.13.Дюзи-брилянтна работа на мотора още след стартиране-няма тресене,чудене и т.н.-радост за ухото.Няма и никакви други симптоми при всички режими и температури.Не е от дюзите.
2.14.Гориво-ползва се същото гориво,като на леката кола(също помпа-дюза),където няма никакви проблеми при всички режими и температури.Не е от горивото.
3.Хронология
-01/2015 не запали на минус 18.На минус 8 пали,но трудно-с много въртене и газ до края.
-02/2015-сменен горивен филтър и премахнато САМО кече на обезвъздушителен клапан.Калибрирания отвор(0.6мм) си е на място.
-04/2015-сменени уплътнения на дюзи с оригинални.Старите и гумените и медните бяха в отлично състояние.След смяната запали трудно,с няколкократно обезвъздушаване,но това е нормално.
-04/2015-запали трудно 2 пъти с резервоар под 1/2;
-04/2015-проверена помпа(абсолютно чиста-като нова) и работа на клапана в нея за 24ч.Всчко ОК.
-28/05/15-след 1 нощ престой и резервоар под 1/2;,наклонен на ляво,запали от раз и угасна веднага.След това запали трудно след 3 цикъла на обезвъздушаване,отворена капачка на резервоар и газта до ламарина.Избълва черен пушек чак при запалването.Връзва се с теча на гориво.
-06/15-запали след половин час престой от раз и угасна,наклонен на ляво,с гориво на резерва и никакво изчакване след включване на контактния ключ. Връзва се с теча на гориво.
-От Юни нататък пали винаги,но след изчакване на 3 минути обезвъздушаване,дори и на резерва,дори и наклонен,дори и след като е стоял 2 седмици. Връзва се с теча на гориво.
-08/2015 с гориво до горе пали при всякакви положения и без изчакване на обезвъздушаване.???Временно положение-явно когато е топло въздуха в горивото няма чак такова влияние и при отлично въртене на стартера се обезвъздушава.
-24/09/15-сменена горивна помпа с нова-идеално чиста от всякаъде с чист и работещ клапан на дъното-напълнена и проверена преди монтажа
-До 10/15 пали при изчакване на 1 мин.Забелязва се,че след 20 секунди се появява второ жужене на помпата и след това утихва и така до 3тата минута.Дали тогава в-ха не минава за втори път през помпата??? Връзва се с теча на гориво.
-29/10/15. 1 градус.Обезвъздушаване 3 мин.След това въртене и при въртенето светна лампата на АБС,но запали от първото въртене,макар и да беше по-дълго от обикновено.След 2 дена,вече на 9градуса,завъртя доста по лесно.Акумулатор 12в в покой.Дали проблема не е в акумулатора и от по-трудното въртене да идва и по-трудно палене?Или пък волтажа при въртене пада много и EKЮ не получава каквото трябва за даизработи качествен сигнал?Или волтажа не е достаъчен помпата да направи необходимия дебит и налягане? Връзва се с теча на гориво и със слаб акумулатор.
-30/11/15.-1градус.Резервоар пълен до горе.Обезвъздушаване 3 мин.чакане 15 секунди,включване и изчакване 20сек,палене-но не запали от първото въртене.Изчакване за почивка на стартера-при второто въртене си запали.При топло време първата процедура е повече от достатъчна.Това нещо определено е свързано с ниската температура.И колкото по-ниска,толкова по-трудно пали. Връзва се с теча на гориво и със слаб акумулатор.
-8/12/15.+7градуса,палене без проблем,но след обезвъздушаване.Акумулатор измерен на клемите 12.05в в покой,а от четеца на ОБД-11.1в при работеща помпа!!??УТЕЧКА-няма.Определено слаб акумулатор.
-13/12/15.-1градус.Измерен акумулатор преди старт 12.35в в покой,при включен контакт и работеща помпа 11.79в.Обезвъздушаване 3мин.При въртене светят всички лампи и не запали от първото въртене.Второто въртене с помпане на газта запали трудно.Проблема определено отива към слабия волтаж към ЕКЮ и помпа по време на стартиране.Теча на гориво също се връзава.
-14/12/15-измерване на утечка-17-20 милиампера-нищо работа
-1/01/2016.Минус 8 градуса.Акумулатора току що зареден.При контакт и работеща помпа 12.32в.При спиране на помпата 12,6 в.Двукратно обезвъздушаване-6 мин.Изчакване 15 сек,контакт и след угасване на лампата на свещите-старт-и о,чудо-запали само при чукване на стартера,дето се вика от четвърт-като Дифендъра-значи можело J.Никога до сега не е палил така при студен двигател,дори и лятото.Но и никога не съм пробвал да запаля веднага след зареждане на акумулатора и да измеря какъв е волтажа при контакт и работа на помпата.То и никога не съм зареждал акумулатора,защото при замерване в покой около и над 12в. съм считал,че всичко е нормално и не съм предполагал че волтажа към ЕКЮ и помпа е толкова важен.А и първото и второто въртене винаги са ми са стрували нормални-т.е. двигателя си се развърта добре,въпреки светенето на лампата на АБС.В същност въобще не вярвах,че това е от такова значение,въпреки че го бях прочел отдавна!!!Този път през цялото време волтажа не падна под 12.3в.Проблема определено е с волтажа към ЕКЮ и помпа по време на стартиране.Към него като добавим и открития на 2/01/16 теч на гориво,картинката става все по-ясна.Следваща стъпка-нов акумулатор.
Проблема с въздух в системата си остава,но той се решава лесно с обезвъздушаване за 3 мин.А и системата е „отворена” по дизайн.А и аз съм махнал кечето от клапанчето за обезвъздушаване,така че системата има постоянна връзка с горната част на помпата,която нормално е над нивото на горивото-т.е. във въздуха.Някой ден трябва да сложа ново клапанче с кече...
2/01/16-минус 11градуса.Акумилатора 12.3в в покой-стоял навън 1 нощ след зареждането.При работа на свещите и помпата 11.77в.При работа само на помпата 12.1в.Обезвъздушаване 6 мин.Запали от първия път,но двигателя направи 2-3 оборота преди да зработи-не от четвърт.Явно 12.1в е гранично при работеща помпа и явно този акумулато не държи ток.
Забелязан теч на гориво от маркуча на вход на главата-вече прави капка.Лятото не се виждаше.Това определено е проблем номер 1.От тук е и огромня разход на гориво!!!А и акумулатора за това може да се изтощава-от тези обезвъздушавания,работа на свещи и т.н.Ще видим дали е така след смяна на маркуча.Смяната на маркуча е неотложна,дори преди акумулатора!!!
17/01/2016.Минус 4 градуса.Сменен маркуча за гориво на вход на FPR/главата.Маркуча беше 10мм без никакъв натяг към щуцерите и разчиташе за стягане главно на скобите.Новия мркуч-8мм с натяг –скобите са допълнително осигуряващи.Обезвъздъшаване 3 мин.(заради поемане на в-х при смяна на маркуча) и запали от 2ро въртене.Акумулатора не е зареждан от 1/01/16.
18/01/16.Минус 7 грдуса.Обезвъздушаване 3мин(по навик и от страх да не запали от раз и да не изтощя акумулатора).Е ,запали от раз,но развъртя 2-3 оборота.
19/01/16.Минус 8 градуса.Сменен акумулатор.Запали от първо въртене,без обезвъздушаване-веднага след угасване на свещите-е това не се беше случвало от лятото.
Редакционен коментар:баси акумулатора с ляв+ или по-скоро търговците в Разград-2 седмици ме мотаят-нямаме такъв,ама можем да доставим онакъв и никой не може да ми даде срок за доставка точно на това,което искам аз.Накрая в неделя се ядосах,седнах пред компа и начатках една заявка в първия сайт,който отворих.Освен по капацитет и стартов ток,го избрах и по килограми-най-тежкия(и съответно скъпия) от всички,които отговарят на условията.Е във вторник акумулатора си беше на колата....
20/01/16.Минус 18градуса.Запали от раз.ПО БЕ ДА,ПО БЕ ДА,ПО БЕ ДА!!!! J
Коментар