Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Discovery Td5 -не пали на -18 градуса... или моята борба и победа над машината

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Discovery Td5 -не пали на -18 градуса... или моята борба и победа над машината

    Преди една година се сдобих с Диско2 Тд5 с проблем-трудно палене при силно отрицателни температури(обявен от коректния продавач) и започнах да се боря с него.Поради това,че не ползвам машината често(за една година имам 5000км) ми отне цяла година да открия и отстраня проблема.Всичко започна от тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...=192937&page=4
    По-долу ще ви представа едно малко траги-комично четиво,което надявам се да е и малко полезно.Това са моите записки от моментите когато съм имал време да се занимавам с проблема(който не помни и забравя,да си записва,като мен).Текста с нормален шрифт е писан заедно с хронологията на събитията,а удебеления текст е от по-после,когато ми е идвал някакъв акъл-малко стил ала Тарантино-дано не се объркате с Хитлер от заглавието.Приятно четене!

    1.Симптоми-Кога не пали?
    1.1.Когато е много студено-под нулата пали трудно-при минус 18 въобще не пали(със кече и със стария филтър).При положителни температури пали при всяко положение.Но резервоара винаги е бил пълен над 1/2;.Връзва се със слаб акумулатор и с теча на горивото.
    1.2.Когато е стоял дълго време след махането на кечето и след смяната на филтъра,но само с резервоар под 1/2;?А дали е вярно за резервоара?-да се пробва.Пробвано-няма връзка с нивото на горивото..
    1.3.Топъл и след каране пали от всяко положение,без значение нивото на резервоара.Заради зареден акумулатор и пълни/неизтекли горивни магистрали.
    1.4.Допълнителна информация:
    А)Движи се прекрасно,има мощност във всички режими и скорости и поддържа висока скорост при всякакви условия
    Б)Огромен разход на гориво!!!-13.5/100 при яко раздаване на газ.Връзва се с теча на горивото.
    В)Няма пушене,и т.н.,които да подсказват за обогатена смес,т.е. за преразход на гориво.Връзва се с теча на гориво.
    2.Какви са възможните причини?
    2.1.Въздух в системата:
    А)теч от тръбопроводи-теч от маркуча на вход на главата-открит чак на 2/01/2016 ;за това е необходимо обезвъздушаване до отстраняване на теча.Определено това е една от причините
    Б)неуплътнен горивен филтър-замърсена конзола,непремахнати стари уплътнения...Не е причина,всичко сменено и проверено
    В)FPR-нов е- и какво от това??? Не е причина-няма течове.
    Г)Уплътнения на дюзи-сменени с оригинални-Не са причина
    Д)Помпата засмуква въздух-от къде и как и най-вече,когато резервоара е под 1/2?!?-от възвратния клапан в основата на самата помпа???
    Помпата извадена и проверена на 20/05/15.Абсолютно чиста-като нова.При престой 24 навън ,не изпуска горивото-стои си на ниво.След монтажа,издаде цвърчащ звук за около 1 секунда и след това утихна.Запали от раз при положение,че в системата със сигурност е влязъл въздух при демонтажа.
    Помпата сменена с нова-идеално чиста-също идеално чист и работещ клапан-тествано преди монтажа-09/2015!Проби са направени на пълен резервоар-резултата е същия-на по-студено пали трудно.Не е от помпата.
    2.2.Не достатъчно налягане от помпата-защо само когато резервоара е под1/2;?Не достатъчното налягане на помпата може да е и от слаб акумулатор.Да се тества. Не е от помпата,нито от нивото на горивото-проверено.
    2.3.Слаб акумулатор(под 12.5в при въртене?),лоши връзки.Някъде прочетох,че ако по време на въртене на стартера светва лампа ABS,означава слаб акумулатор.А при мен светва
    Акумулатора проверен-12.3в в покой.Пали от първото въртене,но при топло време-над нулата.При работа на двг от алтернатора идват 14,5в.
    2.4.Кранк сензор на маховика.Трябва да си набавя резервен.Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.5.Неизправен стартер. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.6.ECU Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.7.Аларма/имобилайзер. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.8.Shut off клапан. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.9.Релета някакви?Ама какви и кои? Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.10.Развален позиционер на скоростния лост на автоматик-може да пали на някоя от позициите P или N или и двете,ама е малко вероятно. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.11. MAF сензор -8/12/2015
    Стойности,които трябва да показва при изправен сензор
    При празни обороти 55-65кг/ч,реално показа 52-55 загрял,и 60-70 студен.ОК
    При пълно натоварване 500-650,реално показа 620 при 4000оборота и 300при 2500оборота ОК
    Причината не е в MAF сензора

    2.12. The IAT(intake air temperature) сензор –температура във входящия колектор.
    8/12/2015
    При външна температура 7 градуса и незапален двигател си показа 7градуса
    При загрял двигател(72градуса на водата) показа 32 градуса и измерихме с безконтактен термометър 32градуса на корпуса на датчика.ОК
    Причината не е в IAT сензора

    IAT sensor resistance:
    -(-10)degr.C=9397 Ohms
    -0degr.C=5896 Ohms
    +10degr.C=3792 Ohms


    2.13.Дюзи-брилянтна работа на мотора още след стартиране-няма тресене,чудене и т.н.-радост за ухото.Няма и никакви други симптоми при всички режими и температури.Не е от дюзите.

    2.14.Гориво-ползва се същото гориво,като на леката кола(също помпа-дюза),където няма никакви проблеми при всички режими и температури.Не е от горивото.



    3.Хронология
    -01/2015 не запали на минус 18.На минус 8 пали,но трудно-с много въртене и газ до края.
    -02/2015-сменен горивен филтър и премахнато САМО кече на обезвъздушителен клапан.Калибрирания отвор(0.6мм) си е на място.
    -04/2015-сменени уплътнения на дюзи с оригинални.Старите и гумените и медните бяха в отлично състояние.След смяната запали трудно,с няколкократно обезвъздушаване,но това е нормално.
    -04/2015-запали трудно 2 пъти с резервоар под 1/2;
    -04/2015-проверена помпа(абсолютно чиста-като нова) и работа на клапана в нея за 24ч.Всчко ОК.
    -28/05/15-след 1 нощ престой и резервоар под 1/2;,наклонен на ляво,запали от раз и угасна веднага.След това запали трудно след 3 цикъла на обезвъздушаване,отворена капачка на резервоар и газта до ламарина.Избълва черен пушек чак при запалването.Връзва се с теча на гориво.
    -06/15-запали след половин час престой от раз и угасна,наклонен на ляво,с гориво на резерва и никакво изчакване след включване на контактния ключ. Връзва се с теча на гориво.
    -От Юни нататък пали винаги,но след изчакване на 3 минути обезвъздушаване,дори и на резерва,дори и наклонен,дори и след като е стоял 2 седмици. Връзва се с теча на гориво.
    -08/2015 с гориво до горе пали при всякакви положения и без изчакване на обезвъздушаване.???Временно положение-явно когато е топло въздуха в горивото няма чак такова влияние и при отлично въртене на стартера се обезвъздушава.
    -24/09/15-сменена горивна помпа с нова-идеално чиста от всякаъде с чист и работещ клапан на дъното-напълнена и проверена преди монтажа
    -До 10/15 пали при изчакване на 1 мин.Забелязва се,че след 20 секунди се появява второ жужене на помпата и след това утихва и така до 3тата минута.Дали тогава в-ха не минава за втори път през помпата??? Връзва се с теча на гориво.
    -29/10/15. 1 градус.Обезвъздушаване 3 мин.След това въртене и при въртенето светна лампата на АБС,но запали от първото въртене,макар и да беше по-дълго от обикновено.След 2 дена,вече на 9градуса,завъртя доста по лесно.Акумулатор 12в в покой.Дали проблема не е в акумулатора и от по-трудното въртене да идва и по-трудно палене?Или пък волтажа при въртене пада много и EKЮ не получава каквото трябва за даизработи качествен сигнал?Или волтажа не е достаъчен помпата да направи необходимия дебит и налягане? Връзва се с теча на гориво и със слаб акумулатор.
    -30/11/15.-1градус.Резервоар пълен до горе.Обезвъздушаване 3 мин.чакане 15 секунди,включване и изчакване 20сек,палене-но не запали от първото въртене.Изчакване за почивка на стартера-при второто въртене си запали.При топло време първата процедура е повече от достатъчна.Това нещо определено е свързано с ниската температура.И колкото по-ниска,толкова по-трудно пали. Връзва се с теча на гориво и със слаб акумулатор.

    -8/12/15.+7градуса,палене без проблем,но след обезвъздушаване.Акумулатор измерен на клемите 12.05в в покой,а от четеца на ОБД-11.1в при работеща помпа!!??УТЕЧКА-няма.Определено слаб акумулатор.
    -13/12/15.-1градус.Измерен акумулатор преди старт 12.35в в покой,при включен контакт и работеща помпа 11.79в.Обезвъздушаване 3мин.При въртене светят всички лампи и не запали от първото въртене.Второто въртене с помпане на газта запали трудно.Проблема определено отива към слабия волтаж към ЕКЮ и помпа по време на стартиране.Теча на гориво също се връзава.
    -14/12/15-измерване на утечка-17-20 милиампера-нищо работа
    -1/01/2016.Минус 8 градуса.Акумулатора току що зареден.При контакт и работеща помпа 12.32в.При спиране на помпата 12,6 в.Двукратно обезвъздушаване-6 мин.Изчакване 15 сек,контакт и след угасване на лампата на свещите-старт-и о,чудо-запали само при чукване на стартера,дето се вика от четвърт-като Дифендъра-значи можело J.Никога до сега не е палил така при студен двигател,дори и лятото.Но и никога не съм пробвал да запаля веднага след зареждане на акумулатора и да измеря какъв е волтажа при контакт и работа на помпата.То и никога не съм зареждал акумулатора,защото при замерване в покой около и над 12в. съм считал,че всичко е нормално и не съм предполагал че волтажа към ЕКЮ и помпа е толкова важен.А и първото и второто въртене винаги са ми са стрували нормални-т.е. двигателя си се развърта добре,въпреки светенето на лампата на АБС.В същност въобще не вярвах,че това е от такова значение,въпреки че го бях прочел отдавна!!!Този път през цялото време волтажа не падна под 12.3в.Проблема определено е с волтажа към ЕКЮ и помпа по време на стартиране.Към него като добавим и открития на 2/01/16 теч на гориво,картинката става все по-ясна.Следваща стъпка-нов акумулатор.
    Проблема с въздух в системата си остава,но той се решава лесно с обезвъздушаване за 3 мин.А и системата е „отворена” по дизайн.А и аз съм махнал кечето от клапанчето за обезвъздушаване,така че системата има постоянна връзка с горната част на помпата,която нормално е над нивото на горивото-т.е. във въздуха.Някой ден трябва да сложа ново клапанче с кече...
    2/01/16-минус 11градуса.Акумилатора 12.3в в покой-стоял навън 1 нощ след зареждането.При работа на свещите и помпата 11.77в.При работа само на помпата 12.1в.Обезвъздушаване 6 мин.Запали от първия път,но двигателя направи 2-3 оборота преди да зработи-не от четвърт.Явно 12.1в е гранично при работеща помпа и явно този акумулато не държи ток.
    Забелязан теч на гориво от маркуча на вход на главата-вече прави капка.Лятото не се виждаше.Това определено е проблем номер 1.От тук е и огромня разход на гориво!!!А и акумулатора за това може да се изтощава-от тези обезвъздушавания,работа на свещи и т.н.Ще видим дали е така след смяна на маркуча.Смяната на маркуча е неотложна,дори преди акумулатора!!!
    17/01/2016.Минус 4 градуса.Сменен маркуча за гориво на вход на FPR/главата.Маркуча беше 10мм без никакъв натяг към щуцерите и разчиташе за стягане главно на скобите.Новия мркуч-8мм с натяг –скобите са допълнително осигуряващи.Обезвъздъшаване 3 мин.(заради поемане на в-х при смяна на маркуча) и запали от 2ро въртене.Акумулатора не е зареждан от 1/01/16.
    18/01/16.Минус 7 грдуса.Обезвъздушаване 3мин(по навик и от страх да не запали от раз и да не изтощя акумулатора).Е ,запали от раз,но развъртя 2-3 оборота.
    19/01/16.Минус 8 градуса.Сменен акумулатор.Запали от първо въртене,без обезвъздушаване-веднага след угасване на свещите-е това не се беше случвало от лятото.
    Редакционен коментар:баси акумулатора с ляв+ или по-скоро търговците в Разград-2 седмици ме мотаят-нямаме такъв,ама можем да доставим онакъв и никой не може да ми даде срок за доставка точно на това,което искам аз.Накрая в неделя се ядосах,седнах пред компа и начатках една заявка в първия сайт,който отворих.Освен по капацитет и стартов ток,го избрах и по килограми-най-тежкия(и съответно скъпия) от всички,които отговарят на условията.Е във вторник акумулатора си беше на колата....
    20/01/16.Минус 18градуса.Запали от раз.ПО БЕ ДА,ПО БЕ ДА,ПО БЕ ДА!!!! J
    Последно редактирано от Младен Стоянов; 21-01-16, 21:12.
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

  • #2
    От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

    Браво , радвам се че си успяла да го пребориш . Но като чета фермана , ми става неудобно за причинените главоболия . Аз още като го купих и поставих нов акумулатор . Даже го поръчваха , че нямаха наличен . Явно обаче не са ми продали каквото трябва. Поздрави

    Коментар


    • #3
      От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

      Много ти се кефя ,какъв перфекционист си
      rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
      0898 51 31 46

      Коментар


      • #4
        От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

        По спомен оригиналните ги дават 12v 110ah 8Х0А (EN) стартов ток обаче у нас масово се слагат 6Х0А (EN) стартов ток щото ги има налични ина по ниска цена.
        Use since:
        OpenBSD 3.x
        FreeBSD 4.x
        Centos 5.x Debian 3.x Ubuntu 7.x Аз съм фен на OpenWRT.

        Коментар


        • #5
          От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

          Не знам дали при Диско 2 е толкова малка дупката колкото Диско 1, но за моето съм решил да сложа Искра 77Ah - 730A стартов.- ляв плюс. Просто за такъв само има място. Искаше ми се да е по-голям, но явно няма да го бъде. От Елхим ми казаха че имат налично 77Ah с ляв плюс. Най много си бях харесал един украински акумулатор.
          • МодельA-Mega Ultra+
          • ПроизводительMEGATEX (Украина)
          • Полярность"1" (+ слева)
          • Емкость: (Ah)77 + 30%
          • Ток Холодной Прокрутки: (А)810
          • Длинамм)278
          • Ширина: (мм)175
          • Высота: (мм)190
          • Вес: (кг)21,73
          • Срок службы (лет)7
          • Гарантия (мес)42


          Но няма кой да ми го вкара
          LR Discovery 300Tdi 1996
          Subaru Outback 2.5 1998
          Subaru Legacy 2.2GX 1995 - продадено ;(

          Коментар


          • #6
            От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

            Младене грешката в предния пост е неволна , не мога да я коригирам . Радвам се ,че диското при теб е в добри ръце . Разхода се промени след поставянето на багажника. Свали го за проба , и ще останеш приятно изненадан .

            Коментар


            • #7
              От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

              Иам място за Optima 55Ah, в момента в Гладиатора са на промоция - към 340 лв. Тия 55 Ач да не Ви подвеждат, такова животно няма.

              Коментар


              • #8
                От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                Първоначално публикуван от bestbg Преглед на мнение
                Не знам дали при Диско 2 е толкова малка дупката колкото Диско 1, но за моето съм решил да сложа Искра 77Ah - 730A стартов.- ляв плюс. Просто за такъв само има място. Искаше ми се да е по-голям, но явно няма да го бъде. От Елхим ми казаха че имат налично 77Ah с ляв плюс. Най много си бях харесал един украински акумулатор.
                • МодельA-Mega Ultra+
                • ПроизводительMEGATEX (Украина)
                • Полярность"1" (+ слева)
                • Емкость: (Ah)77 + 30%
                • Ток Холодной Прокрутки: (А)810
                • Длинамм)278
                • Ширина: (мм)175
                • Высота: (мм)190
                • Вес: (кг)21,73
                • Срок службы (лет)7
                • Гарантия (мес)42


                Но няма кой да ми го вкара
                Не прави тази грешка да купуваш украинския боклук.

                Разгледай тази класация:
                http://www.zr.ru/content/articles/59...uzheva/?part=1

                Тюменските акумулатори са най добри, ако не е такъв - по добре Мутлу.
                Ники

                Коментар


                • #9
                  От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                  Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                  Маркуча беше 10мм без никакъв натяг към щуцерите и разчиташе за стягане главно на скобите.Новия мркуч-8мм с натяг –скобите са допълнително осигуряващи.
                  Я поясни малко: Фабричните маркучи не са маркучи, а пластмасови тръби, с термосглобка към бързите връзки. А и входният отива назад директно до помпата; изходният - към охладителя. Та кой маркуч точно смени?
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                    Я поясни малко: Фабричните маркучи не са маркучи, а пластмасови тръби, с термосглобка към бързите връзки. А и входният отива назад директно до помпата; изходният - към охладителя. Та кой маркуч точно смени?
                    Не съм правил снимки.Смених маркуча за високото налягане от помпата,който си влиза в регулатора на налягането.А другия си ходи в охладителя.Мисля,че преди мен са правени някакви доработки,защото оригинално те са с бързите връзки,както ти казваш.При мен бързите връзки са били премахнати и вместо това са използвани метални скоби за затягане на маркуча към тръбичките(тази от помпата и тази към регулатора).
                    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                    Коментар


                    • #11
                      От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                      Първоначално публикуван от Пламен Атанасов Преглед на мнение
                      Младене грешката в предния пост е неволна , не мога да я коригирам . Радвам се ,че диското при теб е в добри ръце . Разхода се промени след поставянето на багажника. Свали го за проба , и ще останеш приятно изненадан .
                      Аааа,не,няма стане тая работа-нека си гори...Вече даже е 6 местен,щото няма място за цялата фамилия,а багажа е от горе.Един от много важните фактори за покупката беше точно този багажник,който си изработил много по-майсторски от купешките!2 деца на 5 и 8,едно бебе,жената,гледачката на бебето-само куче ни липсва-аз за това я взех тази машина.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P8220028.jpg
Прегледи:1
Размер:129.9 КБ
ID:5699431
                      Последно редактирано от Младен Стоянов; 22-01-16, 18:25. Причина: допълване
                      2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                      Коментар


                      • #12
                        От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                        Като се стопли направете една профилактика на стартера, ако все още не сте. На мен дизел ми е късал нервичките заради скапан стартер. Няма компютър, няма дявол, на слух върти нормално (не мудно), обаче мамка му и гадина - не пали. А при бутане пали от раз. След ремонт на стартера (не помня вече какво му беше), всичко си дойде на мястото.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                          Младене, браво за характера, постоянството и търпението. И да знаеш не само в Разград няма подходящ акумулатор. В "голямата" Варна Декември едва намерих един Berg с лява плюсова клема с подходящия размер да влезе в дупката и ампераж 110. На третия ден отказа даже да завърти. Айде обратно - мъртва клетка... айде чакане една седмица за доставка - ама сега е ок.
                          Разход 13 не си за оплакване - аз съм още по-нагоре, ама моя багажник правен по размери на твоя не се получи толкова аеродинамичен и при 90-100 км започвам да се чувствам като при излитане на Боинг...
                          ето да видиш как се получи при мен багажника. И аз имам една сага с трите амигоса от лятото и светещи лампи на автомата, ама това е друга тема за форума.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-20150609-00122.jpg
Прегледи:1
Размер:231.3 КБ
ID:5699472
                          Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
                          LZ2РSD

                          Коментар


                          • #14
                            От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                            Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнение
                            Иам място за Optima 55Ah, в момента в Гладиатора са на промоция - към 340 лв. Тия 55 Ач да не Ви подвеждат, такова животно няма.
                            В Дефендера съм с две оптими от 55Ah и ги ползвах 7.5 години без забележка, така е положението и с Текезарката. Сега си купих попогрешка нови за Дефендера, а старите са в багажника на Текезарката. Мерих ги сутринта в студа -16, волтметъра показва 12.78V и 12.79.
                            Аз лично съм много доволен от тези акумулатори, досега не са ме оставяли.
                            Има и 75Ah, предполагам са със същите качества.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                              Първоначално публикуван от bestbg Преглед на мнение
                              Не знам дали при Диско 2 е толкова малка дупката колкото Диско 1, но за моето съм решил да сложа Искра 77Ah - 730A стартов.- ляв плюс. Просто за такъв само има място. Искаше ми се да е по-голям, но явно няма да го бъде. От Елхим ми казаха че имат налично 77Ah с ляв плюс. Най много си бях харесал един украински акумулатор.
                              • МодельA-Mega Ultra+
                              • ПроизводительMEGATEX (Украина)
                              • Полярность"1" (+ слева)
                              • Емкость: (Ah)77 + 30%
                              • Ток Холодной Прокрутки: (А)810
                              • Длинамм)278
                              • Ширина: (мм)175
                              • Высота: (мм)190
                              • Вес: (кг)21,73
                              • Срок службы (лет)7
                              • Гарантия (мес)42


                              Но няма кой да ми го вкара

                              Ами .... И моите адмирации към Младен и неговата УПОРИТА и последователна, описана с подробности и дати "БОРБА" с този камион наричан Дискотека 2 .Браво .И аз карам Диско 2 от има няма 2 години , и помня че като го купих /от ръка/ бе с някъв мижав акумулатор!
                              Доста се чудих къв да купя , особено че е с обратен плюс, и няма такива в магазините ! След доста ровене в нета и разговори ,поръчах някъв /турска марка помня/ 100 или 105 мАЧ който да мога да събера в кутията .Досега не съм имал проблем ! Но сега като четох преживяванията на Младен се замислих ,че миналата седмица на -14:-15 градуса запалих ама с доста въртене и педала до ламарината!!!
                              Та по тоя повод , скоро може си търся нов! нищо че моя е на 2 години.

                              Колкото до Виктор, със този "кутумулатор" от Украйна , дай координатите на фирмата от която може се закупи. Ако мислиш че ще върши работа ,,,няма проблем! . Ще ти го доставя .Няма да е за 2-3 дена , но ще го докарам./даже ще си го платиш когато дойде!!/
                              Не се хваля , НО от Русия или Украйна ,Молдова ..и так дале ,,мога да доставя всичко, стига да не е под ударите на закона .
                              п.п
                              Не съм специалист по автомобилите /строител съм по професия/ и не мога да правя професионални изказвания ,но за сметка на това чета повечето такива . За това се "кефя " на такива като Младен /и не само /тук в във форума .
                              Успех и късмет на всички.
                              Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
                              Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X