Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Discovery Td5 -не пали на -18 градуса... или моята борба и победа над машината

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Discovery Td5 -не пали на -18 градуса... или моята борба и победа над машината

    Преди една година се сдобих с Диско2 Тд5 с проблем-трудно палене при силно отрицателни температури(обявен от коректния продавач) и започнах да се боря с него.Поради това,че не ползвам машината често(за една година имам 5000км) ми отне цяла година да открия и отстраня проблема.Всичко започна от тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...=192937&page=4
    По-долу ще ви представа едно малко траги-комично четиво,което надявам се да е и малко полезно.Това са моите записки от моментите когато съм имал време да се занимавам с проблема(който не помни и забравя,да си записва,като мен).Текста с нормален шрифт е писан заедно с хронологията на събитията,а удебеления текст е от по-после,когато ми е идвал някакъв акъл-малко стил ала Тарантино-дано не се объркате с Хитлер от заглавието.Приятно четене!

    1.Симптоми-Кога не пали?
    1.1.Когато е много студено-под нулата пали трудно-при минус 18 въобще не пали(със кече и със стария филтър).При положителни температури пали при всяко положение.Но резервоара винаги е бил пълен над 1/2;.Връзва се със слаб акумулатор и с теча на горивото.
    1.2.Когато е стоял дълго време след махането на кечето и след смяната на филтъра,но само с резервоар под 1/2;?А дали е вярно за резервоара?-да се пробва.Пробвано-няма връзка с нивото на горивото..
    1.3.Топъл и след каране пали от всяко положение,без значение нивото на резервоара.Заради зареден акумулатор и пълни/неизтекли горивни магистрали.
    1.4.Допълнителна информация:
    А)Движи се прекрасно,има мощност във всички режими и скорости и поддържа висока скорост при всякакви условия
    Б)Огромен разход на гориво!!!-13.5/100 при яко раздаване на газ.Връзва се с теча на горивото.
    В)Няма пушене,и т.н.,които да подсказват за обогатена смес,т.е. за преразход на гориво.Връзва се с теча на гориво.
    2.Какви са възможните причини?
    2.1.Въздух в системата:
    А)теч от тръбопроводи-теч от маркуча на вход на главата-открит чак на 2/01/2016 ;за това е необходимо обезвъздушаване до отстраняване на теча.Определено това е една от причините
    Б)неуплътнен горивен филтър-замърсена конзола,непремахнати стари уплътнения...Не е причина,всичко сменено и проверено
    В)FPR-нов е- и какво от това??? Не е причина-няма течове.
    Г)Уплътнения на дюзи-сменени с оригинални-Не са причина
    Д)Помпата засмуква въздух-от къде и как и най-вече,когато резервоара е под 1/2?!?-от възвратния клапан в основата на самата помпа???
    Помпата извадена и проверена на 20/05/15.Абсолютно чиста-като нова.При престой 24 навън ,не изпуска горивото-стои си на ниво.След монтажа,издаде цвърчащ звук за около 1 секунда и след това утихна.Запали от раз при положение,че в системата със сигурност е влязъл въздух при демонтажа.
    Помпата сменена с нова-идеално чиста-също идеално чист и работещ клапан-тествано преди монтажа-09/2015!Проби са направени на пълен резервоар-резултата е същия-на по-студено пали трудно.Не е от помпата.
    2.2.Не достатъчно налягане от помпата-защо само когато резервоара е под1/2;?Не достатъчното налягане на помпата може да е и от слаб акумулатор.Да се тества. Не е от помпата,нито от нивото на горивото-проверено.
    2.3.Слаб акумулатор(под 12.5в при въртене?),лоши връзки.Някъде прочетох,че ако по време на въртене на стартера светва лампа ABS,означава слаб акумулатор.А при мен светва
    Акумулатора проверен-12.3в в покой.Пали от първото въртене,но при топло време-над нулата.При работа на двг от алтернатора идват 14,5в.
    2.4.Кранк сензор на маховика.Трябва да си набавя резервен.Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.5.Неизправен стартер. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.6.ECU Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.7.Аларма/имобилайзер. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.8.Shut off клапан. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.9.Релета някакви?Ама какви и кои? Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.10.Развален позиционер на скоростния лост на автоматик-може да пали на някоя от позициите P или N или и двете,ама е малко вероятно. Не-ако е това,ще го прави и топъл.
    2.11. MAF сензор -8/12/2015
    Стойности,които трябва да показва при изправен сензор
    При празни обороти 55-65кг/ч,реално показа 52-55 загрял,и 60-70 студен.ОК
    При пълно натоварване 500-650,реално показа 620 при 4000оборота и 300при 2500оборота ОК
    Причината не е в MAF сензора

    2.12. The IAT(intake air temperature) сензор –температура във входящия колектор.
    8/12/2015
    При външна температура 7 градуса и незапален двигател си показа 7градуса
    При загрял двигател(72градуса на водата) показа 32 градуса и измерихме с безконтактен термометър 32градуса на корпуса на датчика.ОК
    Причината не е в IAT сензора

    IAT sensor resistance:
    -(-10)degr.C=9397 Ohms
    -0degr.C=5896 Ohms
    +10degr.C=3792 Ohms


    2.13.Дюзи-брилянтна работа на мотора още след стартиране-няма тресене,чудене и т.н.-радост за ухото.Няма и никакви други симптоми при всички режими и температури.Не е от дюзите.

    2.14.Гориво-ползва се същото гориво,като на леката кола(също помпа-дюза),където няма никакви проблеми при всички режими и температури.Не е от горивото.



    3.Хронология
    -01/2015 не запали на минус 18.На минус 8 пали,но трудно-с много въртене и газ до края.
    -02/2015-сменен горивен филтър и премахнато САМО кече на обезвъздушителен клапан.Калибрирания отвор(0.6мм) си е на място.
    -04/2015-сменени уплътнения на дюзи с оригинални.Старите и гумените и медните бяха в отлично състояние.След смяната запали трудно,с няколкократно обезвъздушаване,но това е нормално.
    -04/2015-запали трудно 2 пъти с резервоар под 1/2;
    -04/2015-проверена помпа(абсолютно чиста-като нова) и работа на клапана в нея за 24ч.Всчко ОК.
    -28/05/15-след 1 нощ престой и резервоар под 1/2;,наклонен на ляво,запали от раз и угасна веднага.След това запали трудно след 3 цикъла на обезвъздушаване,отворена капачка на резервоар и газта до ламарина.Избълва черен пушек чак при запалването.Връзва се с теча на гориво.
    -06/15-запали след половин час престой от раз и угасна,наклонен на ляво,с гориво на резерва и никакво изчакване след включване на контактния ключ. Връзва се с теча на гориво.
    -От Юни нататък пали винаги,но след изчакване на 3 минути обезвъздушаване,дори и на резерва,дори и наклонен,дори и след като е стоял 2 седмици. Връзва се с теча на гориво.
    -08/2015 с гориво до горе пали при всякакви положения и без изчакване на обезвъздушаване.???Временно положение-явно когато е топло въздуха в горивото няма чак такова влияние и при отлично въртене на стартера се обезвъздушава.
    -24/09/15-сменена горивна помпа с нова-идеално чиста от всякаъде с чист и работещ клапан на дъното-напълнена и проверена преди монтажа
    -До 10/15 пали при изчакване на 1 мин.Забелязва се,че след 20 секунди се появява второ жужене на помпата и след това утихва и така до 3тата минута.Дали тогава в-ха не минава за втори път през помпата??? Връзва се с теча на гориво.
    -29/10/15. 1 градус.Обезвъздушаване 3 мин.След това въртене и при въртенето светна лампата на АБС,но запали от първото въртене,макар и да беше по-дълго от обикновено.След 2 дена,вече на 9градуса,завъртя доста по лесно.Акумулатор 12в в покой.Дали проблема не е в акумулатора и от по-трудното въртене да идва и по-трудно палене?Или пък волтажа при въртене пада много и EKЮ не получава каквото трябва за даизработи качествен сигнал?Или волтажа не е достаъчен помпата да направи необходимия дебит и налягане? Връзва се с теча на гориво и със слаб акумулатор.
    -30/11/15.-1градус.Резервоар пълен до горе.Обезвъздушаване 3 мин.чакане 15 секунди,включване и изчакване 20сек,палене-но не запали от първото въртене.Изчакване за почивка на стартера-при второто въртене си запали.При топло време първата процедура е повече от достатъчна.Това нещо определено е свързано с ниската температура.И колкото по-ниска,толкова по-трудно пали. Връзва се с теча на гориво и със слаб акумулатор.

    -8/12/15.+7градуса,палене без проблем,но след обезвъздушаване.Акумулатор измерен на клемите 12.05в в покой,а от четеца на ОБД-11.1в при работеща помпа!!??УТЕЧКА-няма.Определено слаб акумулатор.
    -13/12/15.-1градус.Измерен акумулатор преди старт 12.35в в покой,при включен контакт и работеща помпа 11.79в.Обезвъздушаване 3мин.При въртене светят всички лампи и не запали от първото въртене.Второто въртене с помпане на газта запали трудно.Проблема определено отива към слабия волтаж към ЕКЮ и помпа по време на стартиране.Теча на гориво също се връзава.
    -14/12/15-измерване на утечка-17-20 милиампера-нищо работа
    -1/01/2016.Минус 8 градуса.Акумулатора току що зареден.При контакт и работеща помпа 12.32в.При спиране на помпата 12,6 в.Двукратно обезвъздушаване-6 мин.Изчакване 15 сек,контакт и след угасване на лампата на свещите-старт-и о,чудо-запали само при чукване на стартера,дето се вика от четвърт-като Дифендъра-значи можело J.Никога до сега не е палил така при студен двигател,дори и лятото.Но и никога не съм пробвал да запаля веднага след зареждане на акумулатора и да измеря какъв е волтажа при контакт и работа на помпата.То и никога не съм зареждал акумулатора,защото при замерване в покой около и над 12в. съм считал,че всичко е нормално и не съм предполагал че волтажа към ЕКЮ и помпа е толкова важен.А и първото и второто въртене винаги са ми са стрували нормални-т.е. двигателя си се развърта добре,въпреки светенето на лампата на АБС.В същност въобще не вярвах,че това е от такова значение,въпреки че го бях прочел отдавна!!!Този път през цялото време волтажа не падна под 12.3в.Проблема определено е с волтажа към ЕКЮ и помпа по време на стартиране.Към него като добавим и открития на 2/01/16 теч на гориво,картинката става все по-ясна.Следваща стъпка-нов акумулатор.
    Проблема с въздух в системата си остава,но той се решава лесно с обезвъздушаване за 3 мин.А и системата е „отворена” по дизайн.А и аз съм махнал кечето от клапанчето за обезвъздушаване,така че системата има постоянна връзка с горната част на помпата,която нормално е над нивото на горивото-т.е. във въздуха.Някой ден трябва да сложа ново клапанче с кече...
    2/01/16-минус 11градуса.Акумилатора 12.3в в покой-стоял навън 1 нощ след зареждането.При работа на свещите и помпата 11.77в.При работа само на помпата 12.1в.Обезвъздушаване 6 мин.Запали от първия път,но двигателя направи 2-3 оборота преди да зработи-не от четвърт.Явно 12.1в е гранично при работеща помпа и явно този акумулато не държи ток.
    Забелязан теч на гориво от маркуча на вход на главата-вече прави капка.Лятото не се виждаше.Това определено е проблем номер 1.От тук е и огромня разход на гориво!!!А и акумулатора за това може да се изтощава-от тези обезвъздушавания,работа на свещи и т.н.Ще видим дали е така след смяна на маркуча.Смяната на маркуча е неотложна,дори преди акумулатора!!!
    17/01/2016.Минус 4 градуса.Сменен маркуча за гориво на вход на FPR/главата.Маркуча беше 10мм без никакъв натяг към щуцерите и разчиташе за стягане главно на скобите.Новия мркуч-8мм с натяг –скобите са допълнително осигуряващи.Обезвъздъшаване 3 мин.(заради поемане на в-х при смяна на маркуча) и запали от 2ро въртене.Акумулатора не е зареждан от 1/01/16.
    18/01/16.Минус 7 грдуса.Обезвъздушаване 3мин(по навик и от страх да не запали от раз и да не изтощя акумулатора).Е ,запали от раз,но развъртя 2-3 оборота.
    19/01/16.Минус 8 градуса.Сменен акумулатор.Запали от първо въртене,без обезвъздушаване-веднага след угасване на свещите-е това не се беше случвало от лятото.
    Редакционен коментар:баси акумулатора с ляв+ или по-скоро търговците в Разград-2 седмици ме мотаят-нямаме такъв,ама можем да доставим онакъв и никой не може да ми даде срок за доставка точно на това,което искам аз.Накрая в неделя се ядосах,седнах пред компа и начатках една заявка в първия сайт,който отворих.Освен по капацитет и стартов ток,го избрах и по килограми-най-тежкия(и съответно скъпия) от всички,които отговарят на условията.Е във вторник акумулатора си беше на колата....
    20/01/16.Минус 18градуса.Запали от раз.ПО БЕ ДА,ПО БЕ ДА,ПО БЕ ДА!!!! J
    Последно редактирано от Младен Стоянов; 21-01-16, 21:12.
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

  • #2
    От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

    Браво , радвам се че си успяла да го пребориш . Но като чета фермана , ми става неудобно за причинените главоболия . Аз още като го купих и поставих нов акумулатор . Даже го поръчваха , че нямаха наличен . Явно обаче не са ми продали каквото трябва. Поздрави

    Коментар


    • #3
      От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

      Много ти се кефя ,какъв перфекционист си
      rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
      0898 51 31 46

      Коментар


      • #4
        От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

        По спомен оригиналните ги дават 12v 110ah 8Х0А (EN) стартов ток обаче у нас масово се слагат 6Х0А (EN) стартов ток щото ги има налични ина по ниска цена.
        Use since:
        OpenBSD 3.x
        FreeBSD 4.x
        Centos 5.x Debian 3.x Ubuntu 7.x Аз съм фен на OpenWRT.

        Коментар


        • #5
          От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

          Не знам дали при Диско 2 е толкова малка дупката колкото Диско 1, но за моето съм решил да сложа Искра 77Ah - 730A стартов.- ляв плюс. Просто за такъв само има място. Искаше ми се да е по-голям, но явно няма да го бъде. От Елхим ми казаха че имат налично 77Ah с ляв плюс. Най много си бях харесал един украински акумулатор.
          • МодельA-Mega Ultra+
          • ПроизводительMEGATEX (Украина)
          • Полярность"1" (+ слева)
          • Емкость: (Ah)77 + 30%
          • Ток Холодной Прокрутки: (А)810
          • Длинамм)278
          • Ширина: (мм)175
          • Высота: (мм)190
          • Вес: (кг)21,73
          • Срок службы (лет)7
          • Гарантия (мес)42


          Но няма кой да ми го вкара
          LR Discovery 300Tdi 1996
          Subaru Outback 2.5 1998
          Subaru Legacy 2.2GX 1995 - продадено ;(

          Коментар


          • #6
            От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

            Младене грешката в предния пост е неволна , не мога да я коригирам . Радвам се ,че диското при теб е в добри ръце . Разхода се промени след поставянето на багажника. Свали го за проба , и ще останеш приятно изненадан .

            Коментар


            • #7
              От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

              Иам място за Optima 55Ah, в момента в Гладиатора са на промоция - към 340 лв. Тия 55 Ач да не Ви подвеждат, такова животно няма.

              Коментар


              • #8
                От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                Първоначално публикуван от bestbg Преглед на мнение
                Не знам дали при Диско 2 е толкова малка дупката колкото Диско 1, но за моето съм решил да сложа Искра 77Ah - 730A стартов.- ляв плюс. Просто за такъв само има място. Искаше ми се да е по-голям, но явно няма да го бъде. От Елхим ми казаха че имат налично 77Ah с ляв плюс. Най много си бях харесал един украински акумулатор.
                • МодельA-Mega Ultra+
                • ПроизводительMEGATEX (Украина)
                • Полярность"1" (+ слева)
                • Емкость: (Ah)77 + 30%
                • Ток Холодной Прокрутки: (А)810
                • Длинамм)278
                • Ширина: (мм)175
                • Высота: (мм)190
                • Вес: (кг)21,73
                • Срок службы (лет)7
                • Гарантия (мес)42


                Но няма кой да ми го вкара
                Не прави тази грешка да купуваш украинския боклук.

                Разгледай тази класация:
                http://www.zr.ru/content/articles/59...uzheva/?part=1

                Тюменските акумулатори са най добри, ако не е такъв - по добре Мутлу.
                Ники

                Коментар


                • #9
                  От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                  Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                  Маркуча беше 10мм без никакъв натяг към щуцерите и разчиташе за стягане главно на скобите.Новия мркуч-8мм с натяг –скобите са допълнително осигуряващи.
                  Я поясни малко: Фабричните маркучи не са маркучи, а пластмасови тръби, с термосглобка към бързите връзки. А и входният отива назад директно до помпата; изходният - към охладителя. Та кой маркуч точно смени?
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                    Я поясни малко: Фабричните маркучи не са маркучи, а пластмасови тръби, с термосглобка към бързите връзки. А и входният отива назад директно до помпата; изходният - към охладителя. Та кой маркуч точно смени?
                    Не съм правил снимки.Смених маркуча за високото налягане от помпата,който си влиза в регулатора на налягането.А другия си ходи в охладителя.Мисля,че преди мен са правени някакви доработки,защото оригинално те са с бързите връзки,както ти казваш.При мен бързите връзки са били премахнати и вместо това са използвани метални скоби за затягане на маркуча към тръбичките(тази от помпата и тази към регулатора).
                    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                    Коментар


                    • #11
                      От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                      Първоначално публикуван от Пламен Атанасов Преглед на мнение
                      Младене грешката в предния пост е неволна , не мога да я коригирам . Радвам се ,че диското при теб е в добри ръце . Разхода се промени след поставянето на багажника. Свали го за проба , и ще останеш приятно изненадан .
                      Аааа,не,няма стане тая работа-нека си гори...Вече даже е 6 местен,щото няма място за цялата фамилия,а багажа е от горе.Един от много важните фактори за покупката беше точно този багажник,който си изработил много по-майсторски от купешките!2 деца на 5 и 8,едно бебе,жената,гледачката на бебето-само куче ни липсва-аз за това я взех тази машина.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P8220028.jpg
Прегледи:1
Размер:129.9 КБ
ID:5699431
                      Последно редактирано от Младен Стоянов; 22-01-16, 18:25. Причина: допълване
                      2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                      Коментар


                      • #12
                        От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                        Като се стопли направете една профилактика на стартера, ако все още не сте. На мен дизел ми е късал нервичките заради скапан стартер. Няма компютър, няма дявол, на слух върти нормално (не мудно), обаче мамка му и гадина - не пали. А при бутане пали от раз. След ремонт на стартера (не помня вече какво му беше), всичко си дойде на мястото.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                          Младене, браво за характера, постоянството и търпението. И да знаеш не само в Разград няма подходящ акумулатор. В "голямата" Варна Декември едва намерих един Berg с лява плюсова клема с подходящия размер да влезе в дупката и ампераж 110. На третия ден отказа даже да завърти. Айде обратно - мъртва клетка... айде чакане една седмица за доставка - ама сега е ок.
                          Разход 13 не си за оплакване - аз съм още по-нагоре, ама моя багажник правен по размери на твоя не се получи толкова аеродинамичен и при 90-100 км започвам да се чувствам като при излитане на Боинг...
                          ето да видиш как се получи при мен багажника. И аз имам една сага с трите амигоса от лятото и светещи лампи на автомата, ама това е друга тема за форума.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-20150609-00122.jpg
Прегледи:1
Размер:231.3 КБ
ID:5699472
                          Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
                          LZ2РSD

                          Коментар


                          • #14
                            От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                            Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнение
                            Иам място за Optima 55Ah, в момента в Гладиатора са на промоция - към 340 лв. Тия 55 Ач да не Ви подвеждат, такова животно няма.
                            В Дефендера съм с две оптими от 55Ah и ги ползвах 7.5 години без забележка, така е положението и с Текезарката. Сега си купих попогрешка нови за Дефендера, а старите са в багажника на Текезарката. Мерих ги сутринта в студа -16, волтметъра показва 12.78V и 12.79.
                            Аз лично съм много доволен от тези акумулатори, досега не са ме оставяли.
                            Има и 75Ah, предполагам са със същите качества.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Discovery Td5 -не пали на( -18 )градуса... или моята борба и победа над машината

                              Първоначално публикуван от bestbg Преглед на мнение
                              Не знам дали при Диско 2 е толкова малка дупката колкото Диско 1, но за моето съм решил да сложа Искра 77Ah - 730A стартов.- ляв плюс. Просто за такъв само има място. Искаше ми се да е по-голям, но явно няма да го бъде. От Елхим ми казаха че имат налично 77Ah с ляв плюс. Най много си бях харесал един украински акумулатор.
                              • МодельA-Mega Ultra+
                              • ПроизводительMEGATEX (Украина)
                              • Полярность"1" (+ слева)
                              • Емкость: (Ah)77 + 30%
                              • Ток Холодной Прокрутки: (А)810
                              • Длинамм)278
                              • Ширина: (мм)175
                              • Высота: (мм)190
                              • Вес: (кг)21,73
                              • Срок службы (лет)7
                              • Гарантия (мес)42


                              Но няма кой да ми го вкара

                              Ами .... И моите адмирации към Младен и неговата УПОРИТА и последователна, описана с подробности и дати "БОРБА" с този камион наричан Дискотека 2 .Браво .И аз карам Диско 2 от има няма 2 години , и помня че като го купих /от ръка/ бе с някъв мижав акумулатор!
                              Доста се чудих къв да купя , особено че е с обратен плюс, и няма такива в магазините ! След доста ровене в нета и разговори ,поръчах някъв /турска марка помня/ 100 или 105 мАЧ който да мога да събера в кутията .Досега не съм имал проблем ! Но сега като четох преживяванията на Младен се замислих ,че миналата седмица на -14:-15 градуса запалих ама с доста въртене и педала до ламарината!!!
                              Та по тоя повод , скоро може си търся нов! нищо че моя е на 2 години.

                              Колкото до Виктор, със този "кутумулатор" от Украйна , дай координатите на фирмата от която може се закупи. Ако мислиш че ще върши работа ,,,няма проблем! . Ще ти го доставя .Няма да е за 2-3 дена , но ще го докарам./даже ще си го платиш когато дойде!!/
                              Не се хваля , НО от Русия или Украйна ,Молдова ..и так дале ,,мога да доставя всичко, стига да не е под ударите на закона .
                              п.п
                              Не съм специалист по автомобилите /строител съм по професия/ и не мога да правя професионални изказвания ,но за сметка на това чета повечето такива . За това се "кефя " на такива като Младен /и не само /тук в във форума .
                              Успех и късмет на всички.
                              Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
                              Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X