Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 69

Тема: Чип тунинг за и против

  1. #1
    Регистрация
    Jan 2016
    Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    Post Чип тунинг за и против

    здравейте, в последно време много се чудя дали да си сложа Чип.Ако може да ми кажете какви са минусите и плюсовете.Колата и бмв 2007 1.8дизел 143коня

  2. #2
    Регистрация
    Oct 2010
    Място
    Сливен
    Публикации
    1,674
    Блог Публикации
    4
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Какво искаш да постигнеш ?
    42

  3. #3
    Аватара на targa
    targa е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Варна
    Публикации
    6,736
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Вероятно на всеки завой да влиза с вратите. Забелязал съм, че тоя модел се движат масово по този начин.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

  4. #4
    Аватара на mmtrance
    mmtrance е офлайн
    Филип Михайлов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,451
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Плюсове - Оптимизиране на работните режими
    оптимизиране на горивната карта
    понижаване разхода на гориво
    (това при условие, че софтуера се пише от някой който разбира и не се прекалява с повишаването на мощността)
    Минуси - по бързо износване на някой агрегати (турбина например)
    риск от омазване на софтуера ако този който го пише не е добър


    Реално - масово собствениците на чипосани дизели ги натискат здраво в резултат на което разхода се вдига, колата се амортизира значително по- бързо или пък гледат да минат тънко с чипа и някой им омазва яко колата и после тръгват негативните мнения за чипосването.
    Та така.
    Вива (Liebherr4eto)- Ми ако динята е 90% вода, а човек е 75% вода, може да се сметне човека колко % диня е.
    KIA SPORTAGE 2.0 CRDI
    0883 340 940 - Филип

  5. #5
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    4,552
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Не съм добре запознат с наличието на истински тунинг-ателиета у нас, но със сигурност е ясно, че ДОБЪР и ЕВТИН тунинг няма. А и тунинг си струва да се прави на кола с известен брой километри, не и на горублянски "нов внос като от магазина".
    Когато на готин пич му е кофти, това е блус. Когато на готин пич му е готино, това е реге.
    Когато на кофти пич му е готино, това е чалга.

  6. #6
    Аватара на Brazer
    Brazer е офлайн
    Вълчо Тюркеджиев
    Утвърден участник | +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Кърджали / София,Младост 2
    Публикации
    488
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Определено колата става много по-отзивчива. Най-малкото горивната карта се променя, повишава се налягането на турбината.
    Подкрепям - много е важно човека, който ще я "чипва" ( ремапва ) да знае съвестно какво прави. Ако има как я качи и на динамометричен стенд , поне да знаеш наистина има ли ефект и какъв е той.
    First Man, then Machine!
    Lada Niva
    Honda XR 400

  7. #7
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,393
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Цитат Мнение на mmtrance Преглед на публикациите
    Плюсове - Оптимизиране на работните режими
    оптимизиране на горивната карта
    понижаване разхода на гориво...
    Подобни твърдения винаги са ме изпълвали с умиление.
    Както всички знаем, в развойните центрове на производителя работят само идиоти и олигофрени, и затова не могат достатъчно добре да оптимизират картите и работните режими. Задължително оставят мегдан за понижаване на разхода, за да може някой "мапер" да се тупне в гърдите, колко бил в час видиш ли...
    Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

  8. #8
    Аватара на mmtrance
    mmtrance е офлайн
    Филип Михайлов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,451
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Цитат Мнение на ittso Преглед на публикациите
    Подобни твърдения винаги са ме изпълвали с умиление.
    Както всички знаем, в развойните центрове на производителя работят само идиоти и олигофрени, и затова не могат достатъчно добре да оптимизират картите и работните режими. Задължително оставят мегдан за понижаване на разхода, за да може някой "мапер" да се тупне в гърдите, колко бил в час видиш ли...
    Не могат, не искат, или нещо друго не им позволява
    Не случайно под плюсове и минуси съм поставил и още една "точка" - реално
    И макар и да се въртят много твърдения от какви ли не хора (не само "мапери" но и собственици) за това което теб те изпълва с умиление, аз съм се сблъсквал с повече автомобили умазани или потрошени след чип (ремап), от колкото с такива с понижен разход.
    И все пак не изключвам възможността както има хардуерни "детски болести" в някои модели и марки, така да има и софтуерни недъзи.
    Някой сега да не реши. че аз правя такива неща, нито пиша софтуер, нито тунинговам бегачки, нито сервиз имам. Аз съм прост дърводелец както казва един приятел
    Вива (Liebherr4eto)- Ми ако динята е 90% вода, а човек е 75% вода, може да се сметне човека колко % диня е.
    KIA SPORTAGE 2.0 CRDI
    0883 340 940 - Филип

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Валенсия,Испания; Пловдив
    Публикации
    1,243
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Няма как да се получи намаляване на разхода на гориво и повишаване на мощността едновременно.
    Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

    0034 605 82 41 87

  10. #10
    Регистрация
    Apr 2010
    Място
    Крън
    Публикации
    786
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Ами от моите наблюдения,мощноста се увеличава и то чуствително(или усещането за такава),за разхода,ако не пада,то не се вдига.Всичко зависи от това кой и как ремапва колата.
    Suzuki DR-Z400E
    Suzuki Vitara
    Всичко с ''рошави''гуми!

  11. #11
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,264
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Цитат Мнение на Тодоров009 (Войводата) Преглед на публикациите
    Няма как да се получи намаляване на разхода на гориво и повишаване на мощността едновременно.
    Всъщност има. Познай за какво е големият шум около фолксвагените от тия дни.

    Управлението на двигателя е компромис между много работи - освен разход и мощност има изисквания за изгорели газове, за ресурс на разни работи (тръбите на гърнетата примерно) и какво ли още не. Ако всичко това го дадеш на уволнение (и знаеш какво правиш) - може.

    И все пак, какво е BMW без тунинг?
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  12. #12
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    sf,sf
    Публикации
    4,459
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Цитат Мнение на Kup3nov Преглед на публикациите
    .Колата и бмв 2007 1.8дизел 143коня
    Питай другаде, не че тук ще те излъжат.
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    От: Изкъртихме ли тъпомера?

  13. #13
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,393
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Цитат Мнение на mmtrance Преглед на публикациите
    Не могат, не искат, или нещо друго не им позволява
    Не случайно под плюсове и минуси съм поставил и още една "точка" - реално
    И макар и да се въртят много твърдения от какви ли не хора (не само "мапери" но и собственици) за това което теб те изпълва с умиление, аз съм се сблъсквал с повече автомобили умазани или потрошени след чип (ремап), от колкото с такива с понижен разход.
    И все пак не изключвам възможността както има хардуерни "детски болести" в някои модели и марки, така да има и софтуерни недъзи.
    Някой сега да не реши. че аз правя такива неща, нито пиша софтуер, нито тунинговам бегачки, нито сервиз имам. Аз съм прост дърводелец както казва един приятел
    И аз съм видял това-онова от творчеството на споменатата група хора, но темата е за друго.
    Имах предвид следното - в развойните центрове разполагат с условия, оборудване, че и натрупани знания, за които "маперите" дори не могат да мечтаят. За бюджет, даже няма да отварям дума. А познай кой може да свърши тая работа по-прецизно.
    Ясно е че в развойните центрове работят с куп ограничения. Ясен го намекна - дали да е екология или икономичност. Вероятно има и още доста. Но, при равни условия, маперите нямат никакъв шанс за по-добър краен резултат.
    Да не говорим че има разни пинизи които създават усещането за "много вървене", но да не се отплесваме...
    Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

  14. #14
    Регистрация
    Sep 2009
    Място
    БУРГАС
    Публикации
    1,707
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Някои постове Ма изпълниха с умиление . Но, БМВ без тунинг не може ..... това е невъзможно. Всеки уважаващ себе си собственик на въпросната марка рано или късно минава по "пътя". Няма лошо . Всичко това което прочетох по-горе е вярно в известна степен .
    Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
    Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

  15. #15
    Регистрация
    Apr 2007
    Публикации
    1,087
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Бях противник на чипването, но по стечение на обстоятелствата преди около година и малко, реших да си стегна колата. Тъй като смених съединителя и майсторите прецениха, че и турбината и маховика са в перфектно състояние, реших да сложа чип. До днес съжалявам единствено, че не съм поставил "чипа" по-рано ! Колата стана съвсем различна, а разхода не се промени. От заводските 320 нютона, на дино теста станаха 446. Става въпрос за VW 1900 TDI.
    Предполагам, че завода-производител не разгръща докрай потенциала на даден двигател не само от екологични съображения, но и поради реалната опасност от счупване на детайлите доста преди предвиденото. Така че който си поставя чип, нека е на ясно с това и да не се надява колата да издържи зверства и душманско каране. Бих посъветвал ако автомобила е на незнайни километри и техническо състояние, чипването да е последната точка в списъка на разходите на собственика.
    2015 KTM EXC 450 six days Argentina
    Toyota Land Cruiser KDJ 125

  16. #16
    Аватара на turtey
    turtey е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    17,991
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    41

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Цитат Мнение на ittso Преглед на публикациите
    Да не говорим че има разни пинизи които създават усещането за "много вървене", но да не се отплесваме...
    Ми да, махаме ограничителя на въртящ момент на първа втора трета и колата става самолет
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  17. #17
    Регистрация
    Sep 2009
    Място
    БУРГАС
    Публикации
    1,707
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Автомобила който карам всеки ден е 3 литров дизел 292кс. и 600нм/вм. От тази година същия този "кошник" със същия мотор се предлага във версия 306 кс. и 700нм..... Кажете ми вие това не е ли чип тунинг па макар и заводски.
    Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
    Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

  18. #18
    Регистрация
    Sep 2009
    Място
    БУРГАС
    Публикации
    1,707
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Цитат Мнение на kokocholi Преглед на публикациите
    Автомобила който карам всеки ден е 3 литров дизел 292кс. и 600нм/вм. От тази година същия този "кошник" със същия мотор се предлага във версия 306 кс. и 700нм..... Кажете ми вие това не е ли чип тунинг па макар и заводски.
    Въпроса и отговора е, .... защо да не го кача на диното и да получа това което получават тазгодишните собственици. Защо да трябва да страдам от липсата на едни +100нм. Всеки производител се е застраховал и това е причината да има толкова много тунинг ателиета.
    Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
    Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

  19. #19
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    3,502
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Напоследък се застраховат заради екологията. Новия мотор със сигурност има и други промени, за да спази същите изисквания. А ателиета има, щото още не са се сетили да се борят с тоя тип тунинг като незаконен, какъвто всъщност най-често е.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

  20. #20
    s_s1 е офлайн
    Светослав Генчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ |
    Регистрация
    May 2007
    Място
    с. Стража до гр. Търговище
    Публикации
    7,490
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране От: Чип тунинг за и против

    Цитат Мнение на ittso Преглед на публикациите
    Подобни твърдения винаги са ме изпълвали с умиление.
    Както всички знаем, в развойните центрове на производителя работят само идиоти и олигофрени, и затова не могат достатъчно добре да оптимизират картите и работните режими. Задължително оставят мегдан за понижаване на разхода, за да може някой "мапер" да се тупне в гърдите, колко бил в час видиш ли...
    Имах рено лагуна 1,9 дци.Смених турбо с ново-оригинално и автомобила започна давлиза в авариен режим. Закарах го в промобил. Настройваха нещо, но не се получи. При изкачване с висока скорост отново влизаше в авариен режим. Тогава ми предложиха ако не държана еко норми да променят софта през ОБД. Отпадна ограничението на макс обороти на двг. и макс скорост. Забравих какво е авариен режим. Преди време бях постнал снимка на макс. някъде тук във форума. Карах автомобила още около 75 000 км. Продадох го с износен двг, разпръсквачи и спирачни дискове, но без проблеми заради които да остави някого на пътя.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. 2.5VM - за/против
    От quadra във форум JEEP
    Отговори: 175
    Последно мнение: 29-01-16, 17:34
  2. Чип тунинг: за и против
    От skunk във форум Сравнения и тестове между марки, модели и функционалност
    Отговори: 131
    Последно мнение: 13-04-15, 19:43
  3. За и против GPS.
    От giorgio във форум Стъргало (общи приказки)
    Отговори: 92
    Последно мнение: 18-09-09, 09:25
  4. Против лова съм!
    От banjo във форум Лов и риболов
    Отговори: 8
    Последно мнение: 20-08-07, 12:08

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •