Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

    Колата е Чероки 2,5 тд,а другата Исузу Тропър 2,8тд,проблема е еднакъв.Питането ми е провокирано от това,че за една седмица се скапаха турбините и на двете джипки по един и същи начин.Вкарва масло в ауспуха и пуши като Камаз,а от там и харчене на масло.Симптомите бяха,че правеше налягане в картера и еднократно при изваждане на пръчката на маслото изхвърляше масло.Не прави налягане в картера постоянно.Чистих отдушника,които е на капака на клапаните,но явно има нещо,което пропускамСлед това нямаше проблем и дори и с извадена пръчка нямаше дори и капка масло навън.Как се осъществява мазането на турбото,влиза през входа и излиза през изхода или има нещо по специфично?И какво точно се е прецакало та ми напълни ауспуха с масло?Възможно ли е нещо някъде да се запушва и това повишено картерно налягане да е от турбината?

  • #2
    От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

    Картерно налягне директно от турбината не виждам как. А че турбината може да пуска масло - може.

    Иначе за скапването - те по принцип като се скапят се скапват общо взето по описания начин. Е, изведнъж - трудно. Обикновено преди това имат луфтове - радиални и аксиални. Това няколко десетки хиляди километра преди оконачетлното скапване
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

      На 2.5 VM-ците обикновено им се случва като се поскапят по този начин и да се самофорсирват като си дават газ с маслото което поемат. И ако някой не се сети да го сложи на четвърта или пета да стисне спирачката и да пусне съединителя може и да гръмне мотора, имам такъв случай.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

        Първоначално публикуван от titko Преглед на мнение
        .... И какво точно се е прецакало та ми напълни ауспуха с масло ....
        Повишено подкартерно налягане = износен ДВГ. Това е основно "прецакването"
        Повишеното подкартерно налягане се пренася във вътрешноста на турбокомпресора и упражнява натиск върху уплътняващите елементи. Които са си тръгнали и малко им трябва маслото да ги пробие. От там в аспуха, или в смукателния колектор, а може и двете.
        Ремонт на ДВГ и турбокомпресор е диагнозата. Разбира се ако отдушника на картера е ОК!

        Коментар


        • #5
          От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Повишеното подкартерно налягане се пренася във вътрешноста на турбокомпресора и упражнява натиск върху уплътняващите елементи.
          Точно откъде се прокрадва налягането чак до вътрешността?
          Калин Владов,09РСПБЗН

          Коментар


          • #6
            От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

            Е сега на теб ли да обяснявам. Айде помисли малко.

            Коментар


            • #7
              От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

              Колкото и да го мисля няма как. Налягане там прави маслената помпа,а тя от своя страна е с дебит константа ,а е порязана по налягане от преливен клапан. Единствения начин да се вдигне налягането е ако клапана заяде.
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • #8
                От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?



                Тая зелената стрелка най долу - слив масла

                Коментар


                • #9
                  От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

                  Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                  Колкото и да го мисля няма как. Налягане там прави маслената помпа,а тя от своя страна е с дебит константа ,а е порязана по налягане от преливен клапан. Единствения начин да се вдигне налягането е ако клапана заяде.
                  Клапанът е отворен към картера така че налягането на маслото теоретично зависи пряко от картерното. Ама на половин бар в картера е отлетяла щеката за масло (минимум). А половин бар върху налягането на маслото едва ли някой уплътнителен елемент ще го усети. Той самият клапан който го регулира на повечето коли работи с толеранс 1 бар.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

                    А при много газове в картера, маслото го качва през вентилацията. Та може и турбото да не е съвсем лошо.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

                      Мисля , че мнението на Andro 160 е вярно. Турбината се смазва от помпата , след което маслото се оттича в картера , под нивото на маслото. Ако има повишено картерно налягане , това пречи на маслото от турбината да се оттича , образува се нещо като тапа и уплътняващите елементи пропускат масло.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #12
                        От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

                        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                        Турбината се смазва от помпата , след което маслото се оттича в картера , под нивото на маслото.
                        Може ли някоя картинка на такова оттичане ,че аз лично под нивото не съм виждал. Всички дето съм гледал оттичането е някъде по блока тоест над нивото!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

                          На Каравеле 1.6 ТД е точно на дъното на картера. И съм имал точно такъв проблем.
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • #14
                            От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

                            И при запушена картерна вентилация става същото. На аудито я бях извел навън за да не ми цапа дросела с масло от парите и миналата зима като замръзна ела та гледай. Едни пушилки отзад, едни димки, направо ужас. За 500 метра издуха 1л. масло. Оправих вентилацията и сега за 9000 км. Съм долял 300г. масло. Мотора е 1.8т.
                            Никога повече части от "Вест Ауто"!!!
                            Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8 2000 year

                            Коментар


                            • #15
                              От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?

                              Щом мотора духа, представям си какво е състоянието на лагерите. Според мен Калин е прав. Турбините умират основно от лошо мазане на оста, сиреч от ниско налягане на маслото. Не вярвам от повишено налягане в картера, да се получи противоналягане в маслената магистрала. Освен ако няма навика да си работи дълго време на празни обороти. При положение, че и двата мотора отдавна са били за ремонт, няма да се учудя и маслото да не е било много стока, а от там и да е имало запушване на маслената магистрала. Или заседнал клапан. Аз за това не мога да търпя кола без манометър за налягане на маслото. Ако няма, първата ми работа е да сложа.
                              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X