Колата е Чероки 2,5 тд,а другата Исузу Тропър 2,8тд,проблема е еднакъв.Питането ми е провокирано от това,че за една седмица се скапаха турбините и на двете джипки по един и същи начин.Вкарва масло в ауспуха и пуши като Камаз,а от там и харчене на масло.Симптомите бяха,че правеше налягане в картера и еднократно при изваждане на пръчката на маслото изхвърляше масло.Не прави налягане в картера постоянно.Чистих отдушника,които е на капака на клапаните,но явно има нещо,което пропускамСлед това нямаше проблем и дори и с извадена пръчка нямаше дори и капка масло навън.Как се осъществява мазането на турбото,влиза през входа и излиза през изхода или има нещо по специфично?И какво точно се е прецакало та ми напълни ауспуха с масло?Възможно ли е нещо някъде да се запушва и това повишено картерно налягане да е от турбината?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
Свий
X
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
Картерно налягне директно от турбината не виждам как. А че турбината може да пуска масло - може.
Иначе за скапването - те по принцип като се скапят се скапват общо взето по описания начин. Е, изведнъж - трудно. Обикновено преди това имат луфтове - радиални и аксиални. Това няколко десетки хиляди километра преди оконачетлното скапванеИнтернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
На 2.5 VM-ците обикновено им се случва като се поскапят по този начин и да се самофорсирват като си дават газ с маслото което поемат. И ако някой не се сети да го сложи на четвърта или пета да стисне спирачката и да пусне съединителя може и да гръмне мотора, имам такъв случай.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
Първоначално публикуван от titko Преглед на мнение.... И какво точно се е прецакало та ми напълни ауспуха с масло ....
Повишеното подкартерно налягане се пренася във вътрешноста на турбокомпресора и упражнява натиск върху уплътняващите елементи. Които са си тръгнали и малко им трябва маслото да ги пробие. От там в аспуха, или в смукателния колектор, а може и двете.
Ремонт на ДВГ и турбокомпресор е диагнозата. Разбира се ако отдушника на картера е ОК!
Коментар
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеПовишеното подкартерно налягане се пренася във вътрешноста на турбокомпресора и упражнява натиск върху уплътняващите елементи.Калин Владов,09РСПБЗН
Коментар
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
Колкото и да го мисля няма как. Налягане там прави маслената помпа,а тя от своя страна е с дебит константа ,а е порязана по налягане от преливен клапан. Единствения начин да се вдигне налягането е ако клапана заяде.Калин Владов,09РСПБЗН
Коментар
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнениеКолкото и да го мисля няма как. Налягане там прави маслената помпа,а тя от своя страна е с дебит константа ,а е порязана по налягане от преливен клапан. Единствения начин да се вдигне налягането е ако клапана заяде.
Коментар
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
А при много газове в картера, маслото го качва през вентилацията. Та може и турбото да не е съвсем лошо.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
Мисля , че мнението на Andro 160 е вярно. Турбината се смазва от помпата , след което маслото се оттича в картера , под нивото на маслото. Ако има повишено картерно налягане , това пречи на маслото от турбината да се оттича , образува се нещо като тапа и уплътняващите елементи пропускат масло.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнениеТурбината се смазва от помпата , след което маслото се оттича в картера , под нивото на маслото.
Коментар
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
И при запушена картерна вентилация става същото. На аудито я бях извел навън за да не ми цапа дросела с масло от парите и миналата зима като замръзна ела та гледай. Едни пушилки отзад, едни димки, направо ужас. За 500 метра издуха 1л. масло. Оправих вентилацията и сега за 9000 км. Съм долял 300г. масло. Мотора е 1.8т.Никога повече части от "Вест Ауто"!!!
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8 2000 year
Коментар
-
От: Как работи мазането на турбината на 2,5дизел?
Щом мотора духа, представям си какво е състоянието на лагерите. Според мен Калин е прав. Турбините умират основно от лошо мазане на оста, сиреч от ниско налягане на маслото. Не вярвам от повишено налягане в картера, да се получи противоналягане в маслената магистрала. Освен ако няма навика да си работи дълго време на празни обороти. При положение, че и двата мотора отдавна са били за ремонт, няма да се учудя и маслото да не е било много стока, а от там и да е имало запушване на маслената магистрала. Или заседнал клапан. Аз за това не мога да търпя кола без манометър за налягане на маслото. Ако няма, първата ми работа е да сложа.За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар