Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 23

Тема: Помощ при изграждане на спирачна система

  1. #1
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,174
    Точки (при гласуване)
    12

    Lightbulb Помощ при изграждане на спирачна система

    Здравейте,
    Нужна ми е помощ за правилно създаване на спирачна система.
    Условията
    Серво с помпа
    Предните и задните апарати са обединени в две одтелни линии
    предна и задна как е правилно да се сържат към помпата с минмално компоненти
    Помпата има първичен и вторичен кръг кое къде и през какво да мине?
    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 Mitsubishi 3.5 gdi a/t

    Sofrace Offroad Team

  2. #2
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Така както разказваш (задни и предни на отделни кръгове) обикновено предните две тръбички стигат до помпата (и тя има два отвора отпред), а задните се обединяват някъде отзад и до отпред стига една и влиза в помпата. Задния отвор обикновено е един. Това в простите случаи.

    Преправяш или изграждаш наново?
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  3. #3
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,174
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Преправям,сменявам и обединявам и нещо не ми се получава.
    Идеята е да няма задния коректор.
    Но тогава налягането от зад става много а и една тръба е в повече
    Има първична и вторична линия от помпата.
    Идеята е да се вземе от първичния кръг за предните колела а от вторичния през разширител за задния.
    Та дали така или?
    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 Mitsubishi 3.5 gdi a/t

    Sofrace Offroad Team

  4. #4
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    За свързването - правилно си се насочил. Една тръба от задната секция на помпата до задния мост, с гъвкав маркуч скача на моста и там се разделя. Доста коли са така.

    Ако идеята ти е да намалиш усилието на задните колела понеже махаш кантарчето, както и да ги свързваш, все ще е същото, поне докато не промениш диаметрите на спирачните цилиндри на предни и задни колела. Налягането в двете секции на помпата е еднакво.

    Практиката е показала че на повечето коли се живее и без регулатора за спирачно усилие на задния мост. Той обикновено или е прецакан и нищо не пуща назад, или е прецакан и пуска цялото налягане, или е прецакан и прави асиметрия на спирачното усилие на задния мост, или е излишен щото има ABS.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  5. #5
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,174
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Добре но според схемите предната линия се свързва към помпата в секция вторична
    а задната в секция първична.
    Нещо което не ми се струва за нормално.
    И другото при тази схема на свързване имам малко налягане и много дебит в първичната секция и много налягане и малко дебит в вторичната секция.
    Нещо или помпата или аз бъркам някъде.
    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 Mitsubishi 3.5 gdi a/t

    Sofrace Offroad Team

  6. #6
    Регистрация
    Sep 2009
    Място
    БУРГАС
    Публикации
    1,707
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Ако си махнал кантарчето отзад започваш да имаш проблеми. Аз съм патил , все едно дърпаш ръчна като натиснеш педала на спирачката. Пробвал съм с разни рейсингови клапани ръчно регулиращи се но, най-добре възстанови заводската схема с оригиналното кантарче /ако става въпрос за Нисана/. Дебита за задните спирачни апарати трябва да е почти два пъти по-малък за да спират нормално иначе "бие контри" и е страшно.
    Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
    Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

  7. #7
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на evgeniml Преглед на публикациите
    Добре но според схемите предната линия се свързва към помпата в секция вторична
    а задната в секция първична.
    Нещо което не ми се струва за нормално.
    И другото при тази схема на свързване имам малко налягане и много дебит в първичната секция и много налягане и малко дебит в вторичната секция.
    Нещо или помпата или аз бъркам някъде.
    Двете секции на спирачната помпа имат еднакъв ходов обем и еднакво налягане. Крайно трудно е да се направи помпа която не е така и не съм виждал направена. За симетрия, понеже предните спирачки обикновено работят с по-голям обем, на всеки кръг се свързва по едно предно и едно задно колело (по диагонал).
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  8. #8
    Аватара на motor_men
    motor_men е офлайн
    Веселин Димитров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Oct 2008
    Публикации
    2,390
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на evgeniml Преглед на публикациите
    Добре но според схемите предната линия се свързва към помпата в секция вторична
    а задната в секция първична.
    Нещо което не ми се струва за нормално.
    И другото при тази схема на свързване имам малко налягане и много дебит в първичната секция и много налягане и малко дебит в вторичната секция.
    Нещо или помпата или аз бъркам някъде.
    Така трябва да е , при натискане на педала първо трябва да спират задните колела.

  9. #9
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на motor_men Преглед на публикациите
    Така трябва да е , при натискане на педала първо трябва да спират задните колела.
    Определено е точно наопаки. Тези които искат да им спират първо задните колела си поставят спортна ръчна спирачка и с нея създават предпоставки за ПТП по пътищата.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  10. #10
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,174
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на kokocholi Преглед на публикациите
    Ако си махнал кантарчето отзад започваш да имаш проблеми. Аз съм патил , все едно дърпаш ръчна като натиснеш педала на спирачката. Пробвал съм с разни рейсингови клапани ръчно регулиращи се но, най-добре възстанови заводската схема с оригиналното кантарче /ако става въпрос за Нисана/. Дебита за задните спирачни апарати трябва да е почти два пъти по-малък за да спират нормално иначе "бие контри" и е страшно.
    Мхм за нисана става въпрос.
    Не е баш така защото с пропорционален клапан на Wilwood карам вече няколко години и системата работеше но сега е зима и трябва нещо да се прави.
    Та слагам по голяма помпа и серво и идеята е нещата да се направям максимално ефективни.
    До сега предните спирачки бяха към вторичната линия а задните към първичната през клапан.
    Ама ми се струва ,че нещо схемата не е баш така.
    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 Mitsubishi 3.5 gdi a/t

    Sofrace Offroad Team

  11. #11
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,174
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Двете секции на спирачната помпа имат еднакъв ходов обем и еднакво налягане.
    Не е така за помпата или поне нисанската не работи по равно.
    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 Mitsubishi 3.5 gdi a/t

    Sofrace Offroad Team

  12. #12
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,174
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Определено е точно наопаки. Тези които искат да им спират първо задните колела си поставят спортна ръчна спирачка и с нея създават предпоставки за ПТП по пътищата.
    Ефекта който се търси в конкретния случай е да се разпредели максимално правилно натоварването на предни и задни спирачки.
    Защото не е толкова важен въпроса кои спират повече тъй като на нисана като му е включен предния мост той вече спира по равно тъй като няма централен диференциал.
    С включено 4х4 можеш и само със задни спирачки да спираш с четирите колела както и обратното.
    Смисъла на задачата е да се натоварват правилно за да не се случва да са прегряли предните а задните да са студени или обратното.
    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 Mitsubishi 3.5 gdi a/t

    Sofrace Offroad Team

  13. #13
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на evgeniml Преглед на публикациите
    Не е така за помпата или поне нисанската не работи по равно.
    Това ще го приема само ако покажеш манометри. Или различен диаметър на двете бутала.

    Обикновено различието между предни и задни спирачки, освен с регулатора, се осъществява с различен диаметър на буталата на колесните спирачни цилиндри или различно устройство на спирачките (дискове/барабани + насрещни/барабани + симетрични).
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  14. #14
    Аватара на motor_men
    motor_men е офлайн
    Веселин Димитров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Oct 2008
    Публикации
    2,390
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Определено е точно наопаки. Тези които искат да им спират първо задните колела си поставят спортна ръчна спирачка и с нея създават предпоставки за ПТП по пътищата.
    С тебе е трудно да се спори , но както и да е , вземи учебник и го прочети. А двата кръга на помпата са с различно налягане , защото са две помпи в един корпус , една от идеите е , че когато има пробив в единия кръг , другия продължава да работи , така не оставаш без спирачки. А симетрията и свързването по диагонал , няма да ги коментирам.

  15. #15
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на evgeniml Преглед на публикациите
    Смисъла на задачата е да се натоварват правилно за да не се случва да са прегряли предните а задните да са студени или обратното.
    При една нормална джипка над 80% от спирачното усилие се случва на предните колела, така че е нормално те да загряват много повече от задните. Ако накараш задните да загряват колкото предните ще ги изпечеш много бързо, отделно че ще правиш и пируети.

    Приблизително същото разпределение трябва да остане и когато е включен предния мост, иначе през кардана ще се предава спирачно усилие в което няма нищо полезно. И още по-вредно е ако няма блокажи на мостовете.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  16. #16
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    4,567
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Цитат Мнение на evgeniml Преглед на публикациите
    ...До сега предните спирачки бяха към вторичната линия а задните към първичната през клапан.
    Ама ми се струва ,че нещо схемата не е баш така.
    Значи ти трябва оригиналната схема на спирачната система за автомобила, от който си взел помпата и сервото. Все си мисля, че там съвсем точно е описано кой кръг с кой мост се "занимава".
    Когато на готин пич му е кофти, това е блус. Когато на готин пич му е готино, това е реге.
    Когато на кофти пич му е готино, това е чалга.

  17. #17
    Аватара на turtey
    turtey е онлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    18,010
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    42

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ:
    всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  18. #18
    Регистрация
    Sep 2009
    Място
    БУРГАС
    Публикации
    1,707
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Автомобил който използваш за състезания най-добре е да го оборудваш с рейсингови спирачки . Мога да споделя моя опит : отпред съм сложил 6 бутални апарати на Wilwood с най-големите за този модел бутала , даже леко съм препилил алуминиевото тяло в двата края защото опира в джантата. С 310 мм. диаметър и 32мм. дебелина на дисковете спирането е доста добро за без серво. Отзад съм с апарати с два пъти по-малки по площ бутала но , спирачните цилиндърчета са с еднакъв диаметър. Задните спирачки трябва да работят с малко усилие защото при задействане на спирачките цялата тежест се концентрира в/у предните колела и те се нуждаят от доста по-голямо спирачно усилие.
    ПП. Ако имаш конкретни въпроси за моя вариант питай.
    Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
    Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

  19. #19
    Регистрация
    Sep 2009
    Място
    БУРГАС
    Публикации
    1,707
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Така е при мен и работи . Без серво контролирам по-добре спирачното усилие и с промяна на сп. цилиндърчета успявам да намеря моите спирачки.

    Име:  10567944_1106890052675902_1113966693_n (1).jpg
Прегледи: 256
Размер:  216.7 Кб

    Задните апарати са предни от Паджеро заради големите вентилираните дискове и здравата конструкция.

    Име:  12366597_1106890119342562_1676527081_n (2).jpg
Прегледи: 257
Размер:  174.9 Кб
    Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
    Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

  20. #20
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,174
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Помощ при изграждане на спирачна система

    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 Mitsubishi 3.5 gdi a/t

    Sofrace Offroad Team

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Модифициране на спирачна система с ABS?
    От Dagobar във форум Трансмисия, окачване, блокировки и спирачна система
    Отговори: 28
    Последно мнение: 05-09-15, 17:04
  2. Спирачна система
    От killyou във форум MITSUBISHI
    Отговори: 17
    Последно мнение: 22-08-12, 18:36
  3. Продавам: Предна спирачна система за МЗ 150
    От Emil Manev във форум Архив
    Отговори: 1
    Последно мнение: 14-11-11, 20:41
  4. Проблем в спирачна система
    От kekek във форум Технически дискусии
    Отговори: 1
    Последно мнение: 30-01-11, 17:10
  5. ланчия капа-спирачна система
    От shishkan във форум Трансмисия, окачване, блокировки и спирачна система
    Отговори: 2
    Последно мнение: 19-11-10, 21:01

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •