Страница 4 от 4 ПървиПърви 1234
Резултати 61 до 77 от 77

Тема: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

  1. #61
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Цитат Мнение на xcm Преглед на публикациите
    браво. и мен ме чака една такава процедура, само че не знам още кога ще мога да отделя необходимите средства за тази цел
    Не е чак толкова страшна финансово процедурата. На мен ми излезе малко над 600 лева с читави части. Ако разполагаш с необходимото оборудване (най-вече яка преса за тампоните) може да спестиш значителна част и от тази сума.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  2. #62
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Плевенска околия
    Публикации
    47
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    зависи от гледната точка преди година и половина когато взех джипката дадох още толкова за обслужване и консумативи, но сега ситуацията е коренно различна ..... и за съжаление не мога да отделя необходимите средства за пълното и обслужване. не е чак толкова зле положението, спаднал съм гумите до 1,7-1,8 бара и леки почуквания се чуват само при по-големи неравности ... като се има в предвид и че се кара основно по селски пътища може да почака ремонтчето

  3. #63
    Регистрация
    Sep 2005
    Място
    София
    Публикации
    6,926
    Точки (при гласуване)
    31

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Ако сам си сменяш тампоните, преди да започнеш си купи саблен трион. Става най-лесно.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

  4. #64
    Регистрация
    Dec 2009
    Място
    София
    Публикации
    3,432
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Със зеге става ли?
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

  5. #65
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Цитат Мнение на trapper Преглед на публикациите
    Със зеге става ли?
    Не. Малък му е ножа и е прекалено бързоходно.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  6. #66
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Бях писал някакви неща в темата по време на "миграцията", които зачезнаха с връщането на старата версия. Та накратко пак:
    Смених и задните дискове и накладки и това ликвидира проблема с претрисането при спиране - явно кривият диск е бил отзад. Успоредно с това направих и профилактика на четирите спирачни апарата с нови гумички.
    Последва едно дълго пътуване до южна Италия - общо към 5000км при среден разход по цялата дистанция около 10.8/100, като преобладаваше каране по магистрала (почти 4000км) с около 120 на автопилот. Имам някакви идеи по отношение подобряване на разхода, но още са в зародиш.

    Междувременно се зародиха в мен едни съмнения относно пълноценната работа на виско-перката. В много големите жеги при каране по баир с по-ниски обороти темпреатурата се опитваше да тръгне нагоре - до около 3/4 от скалата, без да стига в червеното. Нормално стои малко под средата.
    Виското на перката при този мотор (и при 4м40, понеже е същото) е напълно разглобяемо и подлежи на рециклиране в домашни условия. Импровизирано "ръководство" за процедурата открих в един от австралийските форуми.
    Виското се сваля от колата (захванато е с 4 гайки 12-ки, не с една 32-ка без възможност за законтряне, както беше при Диското), демонтира се перката (оново 4 болта) и се разцепват двете половини (още 4 болта). Отстранява се гарнитурата.
    Име:  DSC_18121.jpg
Прегледи: 389
Размер:  764.2 Кб

    Име:  DSC_18131.jpg
Прегледи: 389
Размер:  75.2 Кб

    Име:  DSC_18181.jpg
Прегледи: 393
Размер:  781.9 Кб
    Следва измиване на старото силиконово масло. Мие се с нафта, като е необходино да имате някакви четки.
    В легена е резултатът от това миене.
    Име:  DSC_18161.jpg
Прегледи: 386
Размер:  779.6 Кб
    Следва измиване със сапун, за да се отмие нафтата и да не пресече новото масло. След обилно изплакване с топла вода повърхностите не трябва да са мазни и муфата трябва да се върти съвсем свободно. Аз си поиграх да я изчистя и от мърсотиите набити между ребрата отвън - желателно е, понеже от тях зависи скоростта на топлообмена и съответно времето за реакция на муфата.
    След измиването - сушене на слънце.
    Име:  DSC_18211.jpg
Прегледи: 386
Размер:  788.7 Кб

    Име:  DSC_18221.jpg
Прегледи: 389
Размер:  751.4 Кб
    Пристъпваме към сглобяване. Необходимото силиконово масло е с вискозитет 7000cst. Намира се по магазините за моделистика, но точно този вискозитет е малко дефицитен.
    Според прочетеното при братята австралийци необходимото количество е 31.5мл. При 32 муфата не осжобождава при спадане на температурата, а при 31 не зацепва напълно и перката не се върти с необходимите обороти.
    Поради тази причина е необходимо да се ползва разграфена спринцовка при пълненето.
    Име:  DSC_18231.jpg
Прегледи: 390
Размер:  686.2 Кб
    Първата операция е поставяне на гарнитурката в канала ѝ. За мое неудоволстрие се оказа, че се е разтегнала при махането и то с близо 2 сантиметра, което направи връщането ѝ на място невъзможно.
    Име:  DSC_18241.jpg
Прегледи: 386
Размер:  599.8 Кб
    Тук се замислих дали пък не съм сбъркал, като съм я махнал, но тя прилича на силиконова и нафтата почти сигурно щеше да я разяде.
    Пръстен с квдратен профил в София не успях да открия и реших, че и кръгъл ще свърши работа.
    Име:  DSC_18251.jpg
Прегледи: 387
Размер:  570.1 Кб
    Последва пълнене и сглобяване.
    Име:  DSC_18261.jpg
Прегледи: 388
Размер:  502.4 Кб

    Име:  DSC_18281.jpg
Прегледи: 386
Размер:  746.9 Кб
    Сега чакам да дойде пак жега да видя каква съм я свършил.
    Последно редактиран от stargazer ; 13-08-16 в 18:09
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  7. #67
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Следващата операция, с която се захванах беше премахване на ЕГР системата.
    Това е нещо, което досега съм правил на всички турбодизели, които съм имал и дори много се забавих с осъществяването му тук.
    В мрежата има „ръководство“, но то е за следващия вариант на системата, монтиран от 2002 нататък. Разликите са минимални, но съществени. Първо позицията на монтаж на самия клапан върху входния колектор е различна и второ – по-късната система е с воден охладител на изходните газове, поради което се налага да се преработи и един маркуч от водната система. В моя случай си спестих поне това „главоболие“.
    И така – това са демонтираните компоненти на системата: клапан, две тръби и охладител.
    Име:  DSC_18311.jpg
Прегледи: 385
Размер:  541.9 Кб
    Всички болтове по системата са 12-ки. При развиването на двата болта на изпускателния колектор е желателно да се ползава охлаждащ спрей, за да се избегне рискът от скъсване и после, преди навиването на новите болтове, е добре да се прокарат резбите с метчик.
    Това са двата отвора на колекторите, които трябва да се затапят.
    Име:  DSC_18291.jpg
Прегледи: 385
Размер:  43.1 Кб

    Име:  DSC_18321.jpg
Прегледи: 384
Размер:  544.2 Кб
    За шаблони на тапите се ползават гарнитурите.
    Име:  DSC_18331.jpg
Прегледи: 382
Размер:  593.1 Кб
    Вакуумното маркуче на клапана се затапва с подходяща рапидка.
    Готовите тапи от 2мм стоманена плоча, каквато имах под ръка.
    Име:  DSC_18351.jpg
Прегледи: 382
Размер:  459.8 Кб
    И вече монтирани.
    Име:  DSC_18361.jpg
Прегледи: 384
Размер:  533.7 Кб

    Име:  DSC_18371.jpg
Прегледи: 384
Размер:  471.1 Кб
    Както съм писал и преди – премахването на ЕГР-а само по себе си не води до нищо, ако входния колектор е вече затлачен с гняс. В този случай това се оказа горчивата истина, но поради липса на време се наложи да отложа операцията по пране на колектора за по-нататък, като обещавам отново да дам отчет със снимки
    Последно редактиран от stargazer ; 13-08-16 в 18:08
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  8. #68
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Цитат Мнение на stargazer Преглед на публикациите
    Сега чакам да дойде пак жега да видя каква съм я свършил.
    Навън е към 28 градуса на сянка и поне 36-7 на слънце.
    Качих баира към вкъщи (общо около 3км) като умишлено държах оборотите под 2000, на по-полегатите участъци около 1600. При такова каране и такива температури, стрелката тръгваше нагоре в средата на последния стръмен участък, около 500м преди края на баира. Сега дори успях да отчета пълното зацепване на перката на уреда - стрелката видимо мръдна с около милиметър надолу. "Рецептата" явно работи. Доволен

    По отношение на махането на ЕГР-а, първото впечатление е значително утихване и "изглаждане" на работата на двигателя на празен ход. Другото, което е осезаемо, е подобряване на чувствителността към педала на газта - в момента потеглянето става с много по-леко натискане на педала. Надявам се това да се отрази основно на градския разход. По отношение на вървенето - докато не изпера колектора, не очаквам осезаем резултат.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  9. #69
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    В събота ми остана най-накрая време да се занимая с прането на колектора. Много свинска операция , поради което няма снимки, понеже нямах нерви да се мия непрекъснато, за да снимам.
    Разглобяването е адски мъчно, понеже за да се свали самия колектор, трябва първо да се махнат горивните тръбички между помпата и главата, а най-големия зор се оказа свалянето на гумено-металните "скоботампони" които фиксират подреждането на тръбичките - особено най-долната скоба, която е четворна и с два болта, и е така завряна, че навирането и въртенето на ключ 10 там е направо тема за научнофантастична повест. Излишно е да обяснявам колко надрани и насинени са ми ръцете, но в крайна сметка след около четири часа чанч и майки колекторът излезе.
    На първо четене - портът за налягането на бууст-контролера беше тотално задръстен и MAP-сензорът беше покрит с около половин сантиметър дебела гняс.
    Последва обилно поливане с обезмаслител във всички отвори и, след известно изчакване, опит за "шомполиране" с четка за бутилки. Ядец - от осемте порта на колектора, четката успя да мине със зор само през два - останалите им трябваше по няколко минути ръчкане и още неколкократно пръскане с обезмаслителя за да добият поне някаква проходимост. Следващият етап - още обезмаслител, изчакване и миене с водоструйката. Тук трябваха осем повторения, докато спряха да излизат "парцали" и потече чиста вода от всички отвори, и понеже вече се стъмни, реших, че това е достатъчно. Колекторът си остана черен отвътре - не можах да го доизчистя до лъскав алуминий, но поне гарантирано няма тапи и стеснения. Разултатът от прането е, че олекна с около 1кг.
    Оставих всичко да изсъхне през нощта и вчера го сглобих за около 3 часа, вече с по-малко зор и мъки.
    Като страничен ефект от операцията, установих, че и подаващият и връщащият маркуч на помпата са много хлабави, дори от връщащия видимо беше текла нафта - сега са вече добре стегнати.
    Като поведение на колата засега не намирам някаква съществена разлика, освен че стана още по-тиха. Предстои засичане на разхода, което ще е оценка за полезността на операцията.
    Рапорт даден
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  10. #70
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Плевенска околия
    Публикации
    47
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Честито и наздраве Тази операция я правих пролетта .... само че си върнах системата с ЕГР-а на място ( не знам защо). Разлика при мен имаше при високите обороти, преди да се изчисти след 3500 оборота започваше да губи мощност. Относно разхода не мога да кажа, не го засичам, понеже ползвам дшипката като евридейка и е винаги висок

  11. #71
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Цитат Мнение на xcm Преглед на публикациите
    Честито и наздраве Тази операция я правих пролетта .... само че си върнах системата с ЕГР-а на място ( не знам защо). Разлика при мен имаше при високите обороти, преди да се изчисти след 3500 оборота започваше да губи мощност. Относно разхода не мога да кажа, не го засичам, понеже ползвам дшипката като евридейка и е винаги висок
    ЕГР-а на място = повторение на упражнението след не много време. Освен ако не си сложил маслоуловител на картерната вентилация, ама не вярвам.
    Обороти над 3000 при мен са събитие - автомата трябва бая да го напънеш на някой баир за да ги вдигне; на равно превключва на около 2200-2400, а ако не го настъпваш може и по-рано, а на магистрала с 3000 оборота е вече над 140.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  12. #72
    Регистрация
    Nov 2014
    Място
    Плевенска околия
    Публикации
    47
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Може би при следващото чистене и аз ще махна ЕГР-а, не съм механик и не разбирам много-много от двигатели, обаче след като японците са го сложили, някакси не ми се маха. Не карам с такива обороти, някой да не си помисли че съм състезател, просто си направих тест преди и след чистенето за да видя има ли разлика. Иначе моята е ръчка и не съм слагал маслоуловител да видим кога ще е следващото чистене

  13. #73
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Отдавна не съм писал нищо в темата, пък отметнах доста работи по магарето.
    Смених 4-те амортисьора с оригинални каяби, които ми изпаднаха на изгодна цена. При тая операция редуцирах малко и лифта отпред, понеже се оказа по-скоро излишен за 32-ки. Возията обаче не ме кефи особено и при свободни пари ще търся друг вариант за амортисьори.
    Последва и смяна на гумите със Силвърстоун АТ 265/75/16 и поставяне на фланци.

    Миналата седмица колата беше при Пламен (DJ Tymbi) за смяна на верига и водна помпа, гумички и реглаж на клапани, смяна на гарнитури на капака и на картера и смяна на неоригиналния по-тънък радиатор с истински. Докато траеха тия операции, аз пък си смених картриджа на турбината. Ефектът от тия упражнения засега се изразява преди всичко в по-тиха и спокойна работа на мотора и в изчезването на лекия маслен пушек, който се появяваше при първо палене на студен двигател.

    На следващия ден, както си карах доволен от направеното, автомата влезе в авариен режим и остана на 3-та, с възможно ръчно превключване на 2-ра. Четенето на грешката със замасяване на 1-ви пин на диагностичния куплунг върна 23 - датчик на изходния вал на кутията. Отново благодарности на Пламен, че веднага успя да намери датчик! Като свалих моя, установих 3 неща - 1) датчикът, макар и визуално подобен, не беше за тая кола (по номера на него излиза, че е бил от Галант - доколко това е проблем не мога да кажа, понеже реално тоя датчик си работеше досега); 2) Основният проблем беше, че куплунгът на датчика не е бил щракнат на място и вътре е влизала вода, заедно с безумните химии, които се ръсят през зимата, от което едното краче на датчика се беше дезинтегрирало и от него беше останала само една ръждива пъпка; 3) Добрата новина е, че по датчика нямаше нито една стружка, което говори чудесно за здравето на кутията. След смяната на датчика кутията превключва много меко и според мен на по-ниски обороти от преди.

    Следва малко козметика по външния вид, за която трябва да намеря време в близките дни.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  14. #74
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Възникна ми едни въпроси. Смятам да си монтирам новите фарове и се чудя какво да правя с вградените дневни светлини. Това, което има като изводи от самия фар е стандартен Н4 куплунг за късите и дългите и две тънки жички за диодите и ангелските очи.
    Съответно, въпросите са следните:
    - управлението на фаровете по + ли е или по - ?
    - може ли тия работи да се управляват от наличните на пазара модули за дневни светлини или трябва да мисля някаква схема с релета и бутон?
    п.п. Най-лесно е да ги вържа директно към габаритите, ама никак не ми харесва като решение.
    Прикачени картинки Прикачени картинки  
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  15. #75
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    срещу Централния затвор :)
    Публикации
    103
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Не разваляй хубавата визия (лично мнение). За темата - супер е и я следя с интерес.

  16. #76
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Нищо ѝ няма на визията Точно приключих с монтажа. Намерих си модулче точно за лед дневни - пали ги след стартиране, като качи напрежението над 13.2 волта и ги гаси като се пуснат габарити/къси, или при гасене на двигателя. На мен ми изглежда дори по-добре. Тия дни ще го снимам.
    Междувременно се бях наточил да си сменям диодния блок на алтернатора, понеже лампата на таблото светна (първоначално присветваше само от време на време) и като замерих се оказа, че презаражда здраво - 15.8 волта без консуматори . Да, ама преди да сяваля алтернатора реших да попремеря още туй-онуй... и се оказа прекъснат сигнален кабел. В момента съм му направил байпас. но като се постопли още малко ще разплета снопа, който върви покрай картера и ще изкъпя жиците както трябва, понеже и лампата за нивото на маслото ми свети без причина, а се съмнявам причината да е в поплавъка.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  17. #77
    Аватара на stargazer
    stargazer е офлайн
    Димо Йорданов
    Старши участник | СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    2,958
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

    Малко ъпдейт по развитието на машинката:
    1. Неясно защо, поне за мен, предните дискове отново се кривнаха, при това още преди да си отиде първият им комплект накладки. Дисковете са уж хубави - АТЕ, накладките също, екстремни натоварвания на спирачките не е имало... ама фактът си е факт. Закарах ги на шлайф.

    2. При смяната на накладките реших да използвам разглобяването и да сменя и предните амортисьори. По-рано бях споменал, май, че след смяната на гумите, предницата се разподскача доста, особено при серийни неравности. Оказа се обаче, че причината не е в гумите или налягането им, а в изпуснал амортисьор от дясно. Това окончателно ме отказа от Каяба като марка, понеже нов амортисьор да изтече след 5000 км, 90% по асфалт и останалото по равни черни пътища, е меко казано несериозно. Новите амортисьори са Билщайн, от стандартния клас Б4. На пръв поглед амортисьорът е доста по-"сериозен" от Каябата - с 6мм по дебело тяло и 3мм по-дебело стебло, подвижна чаша за пружината и добре изглеждащо уплътнение на стеблото. Смяната не мина безпроблемно - болтът на левия амортисьор към носача се беше заварил във втулката и ваденето му отне около два часа и половина, понеже там с флекс не може да се бръкне.

    Предстой да сменя гарнитурата на входния колектор, понеже изпуска отнякъде, също и няколко куплунга и други дреболии.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

Страница 4 от 4 ПървиПърви 1234

Сходни теми

  1. Отговори: 5
    Последно мнение: 05-03-13, 16:33
  2. Отговори: 45
    Последно мнение: 27-11-12, 20:55
  3. Отговори: 35
    Последно мнение: 20-07-11, 14:55
  4. Отговори: 20
    Последно мнение: 20-06-11, 00:59
  5. Отговори: 6
    Последно мнение: 17-07-09, 16:02

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •