Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 28

Тема: Търся инвертор от 24V на 220V.

  1. #1
    Джамбазов Гост

    По подразбиране Търся инвертор от 24V на 220V.

    Имам една идея за една магария на джипката и ми трябва инвертор от 24 на 220 волта. Вече бяха пробвани 2 китайски на които защитата им сработва над 24 волта и могат да се ползват докато запали колата. След като запали изключват . Търся си работещ инвертор на нормална цена, до 100 лв. Може ли някои да помогне или да изработи, нямам си на идея какво е това чудо отвътре. Предварително благодаря за всякаква информация по темата.

  2. #2
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    Бургас
    Публикации
    1,561
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Имам идея Митак, ще пробваме с UPS, мисля че ще стане, виждал съм работещ такъв но на 12 волта . Утре ще поровя за информация по въпроса .
    Последно редактиран от v0id ; 25-10-07 в 20:55

  3. #3
    Джамбазов Гост

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Ами давай, ти си доста запознат със случая.

  4. #4
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    6,790
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Цитат Мнение на Джамбазов Преглед на публикациите
    Имам една идея за една магария на джипката и ми трябва инвертор от 24 на 220 волта. Вече бяха пробвани 2 китайски на които защитата им сработва над 24 волта и могат да се ползват докато запали колата. След като запали изключват . Търся си работещ инвертор на нормална цена, до 100 лв. Може ли някои да помогне или да изработи, нямам си на идея какво е това чудо отвътре. Предварително благодаря за всякаква информация по темата.
    Ако не намериш такъв инвертор, който да работи на 28 - 29 V и за да използваш този, който имаш можеш да намалиш напрежението с 5 - 6 мощни диода, вързани последователно и едно реле, чийто НО контакт ги шунтира. Бобината на релето захранваш от лампата за контрол на заряда на таблото. При подаване на контакт лампата свети и релето е шунтирало диодите. Значи цялото напрежение отива към инвертора. След като запалиш напрежението се покачва, но и лампата изгасва, релето отваря контакта и диодите остават последователно свързани с инвертора. Върху един диод смятай спад на напрежение 0.7V
    Това ми хрумна на момента...

  5. #5
    Джамбазов Гост

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Респект ! Четири пъти го чета това и със всеки следващ път все повече разбирам колко малко разбирам от тия неща.

  6. #6
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    6,790
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Ъъъ.. Сложно ли звучи? Това е прост и икономичен вариант. Иначе е най-лесно да извадиш парите и да си купиш нещо марково.

  7. #7
    Джамбазов Гост

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    За мен е сложно, просто тая материя ми е чужда. Ти казваш диоди, ама то диоди има незнам си колко вида и с незнам си какви данни. Лесно е за теб предполагам ама за мен наистина ми е доста по лесно да си купя инвертор. Проблема е че не ми се дават пари за марков защото ще се обезмисли "магарията". Представяш ли си картинката как отивам в магазина и казвам " дайте ми 4 диода" , контра въпросът ще е "какви" и дотам съм аз
    Иначе на 18тото прочитане схемата ми стана ясна, само имам два въпроса: 1. Колко да са мощни диодите. 2. Колко да е мощно релето и от какъв тип да е?

  8. #8
    Явор Гост

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Цитат Мнение на Джамбазов Преглед на публикациите
    За мен е сложно, просто тая материя ми е чужда. Ти казваш диоди, ама то диоди има незнам си колко вида и с незнам си какви данни. Лесно е за теб предполагам ама за мен наистина ми е доста по лесно да си купя инвертор. Проблема е че не ми се дават пари за марков защото ще се обезмисли "магарията". Представяш ли си картинката как отивам в магазина и казвам " дайте ми 4 диода" , контра въпросът ще е "какви" и дотам съм аз
    Иначе на 18тото прочитане схемата ми стана ясна, само имам два въпроса: 1. Колко да са мощни диодите. 2. Колко да е мощно релето и от какъв тип да е?
    Споко бе Митак нали знаеш, че и на мен ми трябва такава джаджа. Ще поръчам 2 и си готов не се занимавай с "магарии" които не разбираш. В петък съм на линия и можеш да ми звъннеш

  9. #9
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,247
    Точки (при гласуване)
    47

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Никой няма да направи такова ни за 100, ни за 200 лева. Разправията е много.
    Повечето днешни ЮПСи са тъкмо на 24 В. На 12 ще намериш трудно. Лошото им е че са евтина схема с ниско кпд.
    Сега, колко всъщност ще живее обичайна стайна джаджа в джипа е божа работа. Моя го правих скоро и още не е минавал изпитания.

  10. #10
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    orange county,ca
    Публикации
    428
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Аз ще споделия моя опит със тези джаджи.
    Имам 2 конвертъра, 1 @ 350вата, и 1 @ 150вата. Този за 350 е по голям но по мощен.
    Малкия го вземах заради лап топа само защото има плъг за самолети и по малък.
    Иначе ето основният принцип на който работят.
    Входяшия ток е 12Волта, а изхопдящия е 110 ( аз съм в щатите )
    Този със лимит 350 вата работи много добре, но 350 вата е границата на така наречената пийк пауър.
    Изчисляването на ватовете става по следния начин.
    Умножаваш амперите по волтовете.
    Да речем уреда има 3 ампера и работи на 110 волта значи ватовете са 330 вата.
    Аз сум пробвал уреди които имат пийк пауър над 350 но е трудно да се каже на точно колко ще изключи бушона.
    Цената на този със 350 вата е около $60, виждал съм такива до 3000 вата но те са към $150.
    Можеш ли да кажеш точно за какво ще го използваш че да можем да ти дадем други идеи
    CHEVY COLORADO, Z-71, I-5, 4door,Auto
    [url]http://www.coloradofans.com/album_personal.php?user_id=3094[/url]
    [url]http://www.geocities.com/sharrko/pictures.html[/url]

  11. #11
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевенско
    Публикации
    620
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Имам UPS на 24 волта от старите. Истински материал. Транзисторите са в метален корпус на много добър радиатор. Дава почти идеална синусоида. Ако някой проявява интерес ще го снимам и ще го пусна тук. Извел съм му външни кабели за акумулатора и съм му монтирал допълнително вътрешен вентилатор за охлаждане който включва само когато генерира. Не е тестван на натоварване щото нямам два акумулатора за пробата, но ако някой го вземе ще му дам време да го пробва. Мисля да му искам едни 60 лв. Вие сте на ход

  12. #12
    Iliya е офлайн Утвърден участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Бургас
    Публикации
    431
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Цитат Мнение на Стефан Преглед на публикациите
    Никой няма да направи такова ни за 100, ни за 200 лева. Разправията е много.
    Повечето днешни ЮПСи са тъкмо на 24 В. На 12 ще намериш трудно. Лошото им е че са евтина схема с ниско кпд.
    Сега, колко всъщност ще живее обичайна стайна джаджа в джипа е божа работа. Моя го правих скоро и още не е минавал изпитания.
    Има и 12 - волтови; до 600 - 800 VA са точно такива. Има и на 36V, 48V, 60V...

    Но все още не мога да разбера, защо трябва да се купи UPS и да се използва част от него, вместо да се ползва инвертор, след като търсеното решение видимо е бюджетно. Така или иначе, UPS съдържа освен инвертора, още и: зарядно устройство, обслужваща автоматика и акумулатор. Изхарчвайки същите пари, независимо колко човек си е "нарочил" за целта, може да се купи устройство, което е само инвертор, но от по-горен клас.

    То и ползването на инвертора не го схващам твърде.

    Понеже никой дотук не разбра, че почти всичките ще си слагате компютри в Жипките , да кажа: този проблем не е само наш, български. Купища автоманиаци от всякакви породи по света копаят в тази посока.

    Та, това, което е измислено до момента, е следното:
    - Най-изгодно е да се ползва мобилен компютър. Той си изработва множеството необходими му напрежения сам. Има нужда само от прост адаптор за едно захранващо напрежение (15 - 18V), каквито се продават, и на горе-долу прилични цени. Консумира по-малко, и все пак е приспособен да понася механичните натоварвания в автомобила по-леко (или иначе казано, с по-редки последствия).
    - Не е изгодно ползването на инвертори за захранване на настолно PC в автомобил поради големите загуби. Най-безумни са загубите при 12V бордова мрежа. При 24V е доста по-прилично. При все това, се наслагват загуби при преобразуването от 12V (или 24V) постоянно напрежение към 220 V променливо, с тези от стандартното захранване на PC-то. Общите загуби достигат до 30 - 60%! Все пак, автомобилът служи и за транспорт, дори след ползването на компютъра...
    - По гореизложените причини (и не само) най-често се ползват специализирани захранващи блокове, които се монтират на мястото на захранващия блок на PC-то. Те директно преобразуват напрежението на бордмрежата до необходимите за компютъра напрежения, без да минават през 220 V. Такива се продават (не съм виждал у нас), а е възможно и да се произведат, но както писа Стефан, за 1-2 бр. няма сериозен смисъл - развойната дейност не е малко.

    Преди време правих проучване по темата; като си изровя данните, ще ги представя тук.
    Мога и да помагам.

    Ето един популярен форум за самодейци по темата:
    http://www.mp3car.com
    Последно редактиран от Iliya ; 26-10-07 в 21:44

  13. #13
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,247
    Точки (при гласуване)
    47

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    С юпс-а можеш и да заредиш малък акумулатор. А вместо неговия се използва акумулатора на колата.

  14. #14
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевенско
    Публикации
    620
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Имам схема за елементарна преработка на стандартно комп. захранване за работа на 12 волта. Предимството на UPS-а е, че може да включиш и всякакъв друг консуматор на 220.
    Последно редактиран от Myyy ; 26-10-07 в 23:25

  15. #15
    Iliya е офлайн Утвърден участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Бургас
    Публикации
    431
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Цитат Мнение на Myyy Преглед на публикациите
    Имам схема за елементарна преработка на стандартно комп. захранване за работа на 12 волта. Предимството на UPS-а е, че може да включиш и всякакъв друг консуматор на 220.
    Колега, нищо не разбрах.

    Идеята е, че на изхода на UPS, с изход 220 V AC можеш да включиш всякакъв друг консуматор, а на изхода на инвертора (също 220 V AC) не можеш?

  16. #16
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевенско
    Публикации
    620
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Идеята е да преработиш захранването на компютъра директно за 12 волта. То ще си седи в него и въобще няма да има изход 220 волта където да вържеш друг консуматор. Като пуснат снимка.бг ще кача схемите и ще разбереш за какво говоря.

  17. #17
    Регистрация
    Aug 2005
    Място
    Панагюрище
    Публикации
    6,790
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    А така не е ли по-лесно?
    http://people.overclockers.ru/Alexx/record11

  18. #18
    Iliya е офлайн Утвърден участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Бургас
    Публикации
    431
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Myyy: Идеята е да преработиш захранването на компютъра директно за 12 волта. То ще си седи в него и въобще няма да има изход 220 волта където да вържеш друг консуматор. Като пуснат снимка.бг ще кача схемите и ще разбереш за какво говоря.

    Аз лично от схеми нямам нужда, за да разбера как се преработва такъв блок; не разбирам твърдението за UPS-а - което съм и попитал по-горе.

  19. #19
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    2,599
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Темата за компютър в автомобила доста е дъвкана дори и в българските форуми. Ето един пример.

  20. #20
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевенско
    Публикации
    620
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Търся инвертор от 24V на 220V.

    Цитат Мнение на Паджеровод Преглед на публикациите
    А така не е ли по-лесно?
    http://people.overclockers.ru/Alexx/record11
    Браво. Намери точно първоизточника. Аз го търсих напразно.Имам запазени само файловете

    Цитат Мнение на Iliya Преглед на публикациите
    Аз лично от схеми нямам нужда, за да разбера как се преработва такъв блок; не разбирам твърдението за UPS-а - което съм и попитал по-горе.
    Относно инвертора не съм споменал и дума. Говорех за преработка на захранването. Предимството на UPS-а пред инвертора е само в цената. UPS със скапани акумулатори може да намериш много евтино втора ръка докато инвертори втора ръка почти няма. Друг е въпроса и със формата на изходния сигнал. Евтините инвертори и UPS-и имат доста стъпаловидно вторично напрежение и не са много подходящи за захранване на ел. мотори и някой други видове консуматори.

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Купувам Монофазен Електродвигател/220V
    От Evgeni Enduro във форум Архив
    Отговори: 0
    Последно мнение: 06-12-06, 10:54

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •