Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 24

Тема: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

  1. #1
    Регистрация
    Apr 2009
    Публикации
    65
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Наскоро се сдобих с въпросния трупър, двигателя да чукам на дърво мърка. Всичко, което може да спести по-нататъшни проблеми е извършено и като цяло много и се кефя на джипката.

    Имам обаче стрнен проблем с 4х4то. (джипката няма ТОД и е автомат, ако е от значение.) Цъкам копчето на таблото, лампата почва да мига, мига, мииига и и така докато ми писне - предното не зацепва. Включа ли обаче бавните, след няколко метра предното зацепва и лампата светва. Тогава и да изключа бавните, лампата продължава да си свети и предно имам. Изключвам копчето от таблото, лампата изгасва, предното се отцепва. Порових се из форумите, но не намерих подобен казус...

    Някаква идея къде е връзката да иска да включа бавните за да зацепи предното...?

  2. #2
    Регистрация
    Sep 2006
    Място
    BC
    Публикации
    2,022
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    А пробва ли да включиш цъкалчето и за минеш 20 ина метра - продължава ли да мига?

  3. #3
    Регистрация
    Apr 2009
    Публикации
    65
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Пробвах 20 метра, 500 метра, по нагорнище, на зад - мига си и това е. Пробвах на място да го включа, пробвах и в движение. Прегледах вакумите на предния мост - на пръв поглед всичко изглежда нормално, напръсках буксата с контакен спрей. Като цяло джипката е изключително запазена, със сигурност не е карана оффроад, а по странната смес която беше в резервоара (нов внос) съдя, че не е карана дълго време. Предполагам че става въпрос за дребен проблем, въпроса е къде да се търси.

  4. #4
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    София....
    Публикации
    6,647
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Незнам от къде си, за да ти кажа "ела да му се пулим.....". При джип (говоря за марката "Джип") понякога от неползване в раздатката се получава клеясване и недовключване.
    Пробвай многократно по описаната от теб технология х4-бавни-бързи може и да се раздвижи.
    4х4 "Н" ли е, или "Н ауто" на тази машина ?
    0877 17 07 27
    Понеделник - почивен ден

  5. #5
    Регистрация
    Apr 2009
    Публикации
    65
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    От Пловдив съм и не че няма да дойда да си покарам придобивката, ама все си мисля че е нещо дребно от типа клеясала букса. Джипката е парт тайм - върви на задно, има копче на таблото с което се включва 4h и ръчка до скоростите, от която се включва 4low.

    Днеска стигнах до ново заключение (имах малко работа по къра и изпробвах това-онова) Значи, бавните нямат роля - какво става - цъкам копчето за 4х4 някакви релета изцъкват, лампата на таблото почва да мига, карам напред, назад - предно няма. Давам на неутрална, после пак на Drive, потеглям и след няколко метра лампата светва постоянно и имам предно. Изключвам копчето, изключва се и предното. Заблудата ми с бавните идваше от това, че за да включиш на бавни трябва да изключиш от скорост, а реално се оказва, че е достатъчно просто да изключиш от скорост и зацепва предното. Знам че на някои джипки принципно така си се включва 4х4то (спираш, изключваш от скорост, включваш 4х4, обратно на скорост и газ), но при този трупър не би трябвало да е така - нали уж имат shift on the fly, с който може да включваш предното със скорост до 100км/ч.

  6. #6
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    София....
    Публикации
    6,647
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Цитат Мнение на gubaku Преглед на публикациите
    shift .
    .......по-скоро е "шит"....явно си чака момента да зацепи.
    Изравняване на скорости, или заставане зъб срещу шлиц, или да няма натоварване някоя пружина да сработи, нещо такова ще да е. Някога на моя "Трупър" винаги спирах за да включа х4
    0877 17 07 27
    Понеделник - почивен ден

  7. #7
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Plovdiv
    Публикации
    258
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Моят съвет е да го покараш малко и да го продадеш. И то задължително с предплатена карта
    +359 899985804

  8. #8
    Регистрация
    Apr 2009
    Публикации
    65
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Мислиш че конкретно с 4х4-то ще бера ядове или заради "специфичния" двигател? Или като цяло?

  9. #9
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Plovdiv
    Публикации
    258
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    За да не излиза само от моята уста, прочети из нета какво изпълнение са моделите с ТОД и ще разбереш защо те съветвам така - иначе двигателят си е супер Има си по 2 датчика на маркуч и е мечта за всеки механик Все пак, моят опит сочи, че на тези камиони им се развалят основно следните неща:

    1. датчик за високо налягане на маслото / това води до непалене и продаване на камиона за 1500лв/700паунда - любимото ми! /
    2. уплътнения на дюзи и самите дюзи(9:1) / придърпване, загуба на мощност, пушек/
    3. демпферен маховик / то това по-скоро консуматив, може и да го завариш, за да ти друса при смяна на скорости като Газ/
    4. кабелите на компютъра клеясват и майсторите дигат рамене "що така гасне тая кола като се разтресе на някоя дупка!?"

    Сигурно има още, но те са "лесни"
    +359 899985804

  10. #10
    Регистрация
    Apr 2009
    Публикации
    65
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Абе то и аз не съм написал ясно и точно, ама и ти не четеш - джипката ТОД няма. Купих я с проблем, който още преди да я платя беше установено, че е датчика за налягането. Датчика е сменен, уплътненията на дюзите са сменени, маслото е сменено 5в30. В резултат мотора работи много добре, даже отлично. Колата има 3 неща, които ме дразнят:
    1. Въпросното превключване на 4х4.
    2. Колата пали лесно (като за тоя двигател) и студена и загряла, не пуши нито черно, нито бяло. Обаче 1-2 пъти (за 1000км градско) ми направи много гаден номер (на загряло) - въртиш, пали от четвърт, след това гасне веднага и пали мноооого трудно. Или със спрей или с много въртене. След това пак няма проблем. след тази манипулация в електрониката няма натрупани грешки. Мисля че го прави когато пуснеш контакния ключ твърде бързо, явно трябва да въртиш докато двигателя запали добре... ама това си е моя недоказана теорема.
    3. Стрива ми се че когата е на скорост (drive) и не подавам газ държи ниско налягане на маслото - около 1,5 според уреда на таблото. Изключа ли от скорост се вдига до 2,5 -3. Иначе като дам газ си се вдига до 6. На студен мотор също е около 6.

  11. #11
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Plovdiv
    Публикации
    258
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Прав си! Не съм прочел правилно! Няма да трием мнението, че някой може да фане декиш четейки
    +359 899985804

  12. #12
    Регистрация
    Apr 2009
    Публикации
    65
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Проблема се реши от само себе си. Явно от дълго неизползване соленоида се беше прецакал и му е трябвало много време да зацепи. Като го поразработих си бачка без проблем - цъкаш копчето и след 10-20 секунди е зацепило предното. В движение, без допълнителни процедури.

  13. #13
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Plovdiv
    Публикации
    258
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Цитат Мнение на gubaku Преглед на публикациите
    Проблема се реши от само себе си. Явно от дълго неизползване соленоида се беше прецакал и му е трябвало много време да зацепи. Като го поразработих си бачка без проблем - цъкаш копчето и след 10-20 секунди е зацепило предното. В движение, без допълнителни процедури.
    И моят направи сходен проблем. Реших да го разходя след няколко години нередовно каране(2-3 пъти на месец).След няколко поднасяния по пътя Пловдив-Велинград и не до там сигурно изкачване на един леден баир, установих, че съм карал през цялото време на задно.
    Иначе, тези автомобили(поне при ръчка) при натискане на 4вд лампите почват да мигат бавно и равномерно - ако има проблем мигат учестено. В моят случай си мигат нормално, но предно ЙОК или поне сензорите за скорост не работят читаво и затова не прехвърля на предното - прочетох доста по темата в английските форуми, но още не съм съвсем наясно от какво е. Само знам че сутрин тръгвам от място по-трудно от лада.

    Намерих доста по темата, но там обясняват, че при нормална работа индикацията за 4вд свети постоянно - много странно, защото при мен винаги е мигала бавно и предното предаване си е работило нормално.
    Ето и сайта от който чета
    http://www.itocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=23620
    Последно редактиран от stormmaker ; 20-01-16 в 15:55 Причина: интересен сайт
    +359 899985804

  14. #14
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    София тел.0898780604
    Публикации
    676
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Мигането било бързо или бавно е индикация за проблем. Постоянното светене е правилно включено.
    МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

  15. #15
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Plovdiv
    Публикации
    258
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Цитат Мнение на isuzo Преглед на публикациите
    Мигането било бързо или бавно е индикация за проблем. Постоянното светене е правилно включено.
    Ще пиша като ги докарам да светят постоянно, както и причината, поради която не са Има ли шанс соленоидите да са в горната част до кутията с релета и предпазители?
    +359 899985804

  16. #16
    Регистрация
    Apr 2009
    Публикации
    65
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Аз моя проблем отдавна го реших - оказаха се соленоидните клапани които са закачени на предния мост. Масов проблем са на тези исузута понеже са сложени на доста тъпо място и с времето се скапват. Нови са скъпи, а и така и не можах да намеря откъде да ги купя, обаче се оказва че на фронтера Б са 1 към 1 с тези на исузуто, с тази разлика че на фронтерата са сложени в горната част на двигателния отсег и са добре защитени от външни влияния, съответно не се скапват толкова лесно. Затова си взех едни от моргата и всичко заспа.

    Като включиш 4х4 лампата мига 2-3 секунди и после светва постоянно - предния мост е зацепен. Цъкаш пак копчета, 2-3 секунди мига и изгасва.

    Да задам и аз едно въпросче - случи се така че точно във снежното време тръгнах за Украйна в събота, мислех си че ще изпреваря събитията, но... не успях. Карах може би 700км на 4х4, но по едно време се появи едно виене отпред, доста силно. Има го само като съм на 4х4, и се усилва със увеличаване на скоростта (наподобява малко звука на тролей). Като пусна газта изчезва за няколко секунди и после пак се появява дори да не съм натиснал отново газта.

    Сега ми е малко параноя да карам на 4х4 и го включвам само ако забуксувам (доста досадно). Тука няма да им дам да я човъркат джипката, защото хич им нямам вяра, но все пак другата седмица трябва да се прибера до България, а това са си още 1500км.

    Някакви идеи, доколко са зле нещата. Виенето се появи без конкретна случка, и като че ли се увеличи с времето, от 40км/ч нагоре става доста силно.

  17. #17
    Регистрация
    Jul 2008
    Място
    София....
    Публикации
    6,647
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Сигурен ли си, че имаш масло в предия диф?
    0877 17 07 27
    Понеделник - почивен ден

  18. #18
    Регистрация
    Apr 2009
    Публикации
    65
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Ако трябва да бъда честен... не. Като я купих колата преди 1 година в жабката намерих една омачкана фактура на коята пишеше че преди 10000км е са сменяни маслата в скоростите и в диференциалите. И тьй като всичко си работеше без проблем реших да не ги закачам. До сега го бях включвал предното за не повече от 5-10км и не е имало никакво виене. А сега го покарах бая, другото е че температурите са доста ниски (като почна да вие стигаха до -20) и точно и аз това си мислех - да не би сега да имам някаква грес вместо масло в дифа... няма чаткане, тракане, пукане, скърцане. Само вие, точно като тролей който набира скорост. Дано да не прецакам нещо доката се върна в Пловдив.

  19. #19
    Регистрация
    May 2015
    Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Колега преди да цъкнеш копчето за 4x4 мига ли ти на таблото защото и ас го имам тоя камион и ми мига на таблото като включа копчето и светла постоянно.

  20. #20
    Регистрация
    Jul 2010
    Публикации
    18
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Trooper 2001, 3.0dohc - странен проблем с 4х4

    Маслото за сектора с муфата е различно от това в предния диференциал.Пробката за наливане е измерване на нивото е една и съща и се намира в задната част на въпросната муфа ,горе високо (в лявата част на полуоската по посока на движение,под краката на шофъора).

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Отговори: 6
    Последно мнение: 22-09-14, 18:46
  2. Отговори: 0
    Последно мнение: 29-12-13, 16:43
  3. Isuzu Trooper 3.0tdi 2001 г.
    От Djipkata във форум ISUZU
    Отговори: 2
    Последно мнение: 18-11-13, 17:27
  4. Isuzu Trooper 3.0tdi 2001 г. Пружини ???
    От Djipkata във форум ISUZU
    Отговори: 3
    Последно мнение: 17-10-13, 16:29
  5. Isuzu Trooper 3.0DOHC-ПРОБЛЕМ!!!
    От ravon във форум ISUZU
    Отговори: 40
    Последно мнение: 01-02-13, 18:04

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •