Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Отделно от всичко това, помисли, ако наистина има използваеми режими, в които атмосферния дизел да превъзхожда този с принудително пълнене, то не би било проблем да се направи с двойни колектори, така че да може турбото да се изолира. Вместо това обаче, се използват системи с по два турбокомпресора(или един механичен и един турбо), или такива с променлива геометрия на турбото, за да се отговори по пълно на нуждите в различни режими.
    Турбинираният двигател има и реални предимства, освен предполагаемо по-високият КПД. Да почнем от това че за равна мощност той СТРУВА по-малко и има по-широк диапазон от мощности в които може да работи адекватно.

    Коментар


    • #77
      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Да почнем от това че за равна мощност той СТРУВА по-малко...
      Нещо като обосновка на това твърдение, няма де е излишно. Ако е в пункт за изкупуване на вторични суровини, може и да е вярно, за производство, силно се съмнявам.
      Освен това обикновено цената на двигателя е нищожна на фона на цената на изразходваното от него гориво за целия му експлоатационен срок. Дори нищожни разлики в КПД, могат да се равняват на цената на целия двигател в пъти. Та не е защото "струва" по-малко, а защото по-високият му КПД не е само предполагаем.
      Технологиите за производство на двигателите с принудително пълнене, са по-скъпи и сложни, а също и някои от използваните материали. Едва ли това може да се компенсира с малко повечето суровини ползвани за производството на атмосферен двигател с по-голям работен обем.

      И още - при равна мощност, атмосферния дизел има по-широк диапазон от мощности, в които работи добре, но не е по-икономичен. Този с газотурбинно пълнене, има стеснени диапазони, където да работи добре защото това зависи от съвместната му работа с турбината. При ниски обороти, този двигател си работи почти като атмосферен дизел, но поради значително по-малкия си работен обем(съпоставен с този на равен по мощност атмосферен двигател) не може да достигне същата мощност.

      Характеристиките на много двигатели ги има в нета, спокойно можеш да ги разгледаш и разучиш. За коректни сравнения просто трябва да се внимава най-вече за начина на впръскване на горивото. Лошото е, че ги няма много частичните характеристики, за да видиш и тези данни.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #78
        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

        Най-простото обяснение на разликата

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tdddddd.jpg
Прегледи:1
Размер:31.6 КБ
ID:5649443
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #79
          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД
          Много е важно как се сравняват двигателите и за какво се исползват. Атмосферния двигател е по-евтин и по-добре да се използва, ако работи на установен режим, примерно за генератор, локомотив, кораб, където теглото на двигателя не влияе съществено на разхода и турбокомпресер няма ефект от него.
          При автомобилен двигател от турбо компресора има вече съществен ефект, понеже двигателя работи на неустановен режим в голяма част от времето, впръсканото гориво не може да изгори пълно и си отделя енергия в турбината.
          атмосферния двигател при еднакви мощности е с по-голям работен обем, но пък му дава предимство от по-голям въртящ момент и е с по-ниска честота на въртене, заради центробежните сили.

          Коментар


          • #80
            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Най-простото обяснение на разликата

            [ATTACH=CONFIG]786902[/ATTACH]
            Баси сполучливото сравнение-разсмях се спонтанно почти до сълзи, откъде го изкопа тВа...?

            Инак по темата единствения минус относно турбиниран дизел е, че може да се наложи ремонт, или смяна на турбината
            много автомати-слаби резултати!

            Коментар


            • #81
              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

              Димич, стига с това доизгаряне в турбината бе, баси инжинерите дето ги обучават в днешно време...

              Много по-голямото развъртане на турбината идва от многото повече изгорели газове в края на такт "работа". Които пък са си функция на количеството влязло в цилиндъра гориво, и изгоряло там. Налягането е толкова по-високо, колкото повече гориво се е превърнало от течност в газ. И това налягане обуслява скоростта на излизане на газовете през клапана, и попадайки върху турбината я завъртат по-бързо, или по-бавно, в зависимост от налягането което е имало в цилиндъра.
              В литературата се говори за "енергия на изпусканите газове". Което всъщност е именно налягането, респ. скоростта с която те влизат в турбото.

              Започне ли да изгаря гориво в турбото(поне в масовия случай)-това турбо го пиши бегало след стотина километра, или час работа...
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #82
                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                Турбината се върти от налягането на изгорелите газове , за да се върти от доизгарянето на гориво в нея , трябва да работи като турбореактивен двигател. Но за да стане това , и трябва освен гориво , и много кислород , а в края на работния такт кислород липсва. При някои двигатели се ползва подаване на гориво което се запалва в колекторите при отваряне на изпускателните клапани , но това става при затворена или полузатворена дроселова клапа. Прави се за да се поддържа в обороти турбината при работа на двигателя на ниски обороти. Целта на това е да се избегне така наречената дупка при подаване на газ и преминаване от ниски на средни и високи обороти. Или просто казано , целта е турбината да се върти и при много ниски обороти на двигателя. Но всичко това се контролира за да не се повиши температурата в турбината. При средни и високи обороти турбината се върти от налягането на изгорелите газове.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #83
                  От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                  Доизгарянето е малко, но го има.

                  Ако някой твърди че го няма, то трябва да приемем, че с отварянето на клапана, реакцията горене спира, интересно развитие на такава логика е, какво прави катализатора
                  байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                  Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                  Суперспам - спама на суперите

                  Коментар


                  • #84
                    От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                    В колекторите горене има , сваляш ги и може да видиш какви пламъци излизат , ама то като се отвори изпускателния клапан няма какво друго да излезе освен пламъци под налягане.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • #85
                      От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                      Пламъците от колекторите на стандартна машина в общия случай са признак на неизправност.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #86
                        От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                        Я, ама тука станало много интересно бре.
                        0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                        Коментар


                        • #87
                          От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                          Пламъците от колекторите на стандартна машина в общия случай са признак на неизправност.
                          От отворите на главата , при демонтирани колектори , иначе от нестандартните си излизат и през гърнето.
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • #88
                            От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                            А при едни съвсем стандартни, се прави нарочно да доизгаря гориво(и то допълнително) в изпускателния тракт(барабар с турбината, като част от него) за да се изгорят саждите във филтъра за твърди частици. Но това е съвсем отделна (тъжна) история.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #89
                              От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                              Имам контра-предложение - вместо да пипаш турбото, сложи нещо под педала на газта... Като искаш по-малко мощност и по-малък разход, просто настъпваш по-малко. Още по-ефективно е да избягваш пиковите часове - например аз зимата ходя на работа в 9.30 и си тръгвам в 17ч, а лятото ходя в 8 и си тръгвам в 19ч... Разходът пада с много! Най-вече разходът на нерви от чакане в колона
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар


                              • #90
                                От: Намаляване на налягането на турбина на дизел и КПД

                                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                                Ако някой твърди че го няма, то трябва да приемем, че с отварянето на клапана, реакцията горене спира
                                По същество това би било вярно ако в този момент все още имаше реакция. Което е възможно само при много крива настройка на ъгъла на запалване/впръскване и е далеч от използваемите режими на ДВГ.

                                Известно отстъпление от това е тлеенето на саждите на дизеловите двигатели при "димни" режими - само че това има малък принос към енергийния баланс и все едно продължава и малко след излизането от ауспуха.

                                Катализаторът затова е катализатор, за да осигури протичането на химична реакция при условия, при които реагентите няма да се навият да го правят сами.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X