Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 22

Тема: Въпрос за парно на Санта Фе

  1. #1
    Регистрация
    Dec 2011
    Място
    София
    Публикации
    1,013
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране Въпрос за парно на Санта Фе

    Става дума за автомобила от подписа ми. Случва се нещо интересно, за което нямам обяснение. На магистрала, т.е. когато карам по-бързо парното не ми духа топло. В града обаче, като си загрее колата духа както трябва. И в двата случая температурата на двигателя си е една и съща, та се чудя защо се получава така. Уикенда пътувах, докато изляза от София си духаше топло и после на магистралата започна по-студено. На връщане същата работа-междуградското и магистрала-студен въздух. 3 дена вече си карам в София и всичко си е ок. В ситуацията която описвам, пробвах при висока температура с климатроник и без климатроник. Все студено си беше. На 25 градуса увеличих, щото си казах, да не би времето като е топло да не усещам парното, ама нъцки. И сега е топло, но при 22 % предварително настроени и изключен климатроник, в града си духа топло.
    Не съм пробвал на възможно най-високите градуси на магистрала, защото счетох, че нещо не е наред.
    SUV

  2. #2
    Регистрация
    Aug 2012
    Място
    София
    Публикации
    974
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Пробвай следващия път на магистрала да пуснеш да върти въздуха само в купето дали ще духа по-топло ! Всъщност нямам идея защо ти го предлагам ,ама смътно ми се върти за позапушен радиатор на парното , през който не преминава достатъчно охладителна течност ,че да загрее въздуха както трябва !
    Хюндай Галопер Ексийд 3000 V 6 ДБ
    0895-514-112 Станко.

  3. #3
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    7,378
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    23

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    А погледна ли стрелката за Т дали пада, когато караш бързо? Ако е така, термостатът не затваря /и понеже радиаторът се обдухва силно, антифризът изстива и парното отслабва/...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  4. #4
    Регистрация
    Aug 2012
    Място
    София
    Публикации
    974
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Цитат Мнение на Dydo Преглед на публикациите
    И в двата случая температурата на двигателя си е една и съща, ...
    Някой май чете по диагонал !
    Хюндай Галопер Ексийд 3000 V 6 ДБ
    0895-514-112 Станко.

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2010
    Място
    Пловдив,Якоруда
    Публикации
    3,018
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Тя добре е една, температура, но колко е? На Санта фето има две, като точици на уреда, там ли застава стрелката, м/у тях, малко под средата на уреда?? Да не би да не е обезвъздушена системата и да прави въздушен джоб/възглавница в парното, да ти пропусна по-малко антифриз и на магистрала, да не може да стопли въздуха?
    Или пък малко количество антифриз и да идва по-малко до радиатора?
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

  6. #6
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    7,378
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    23

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Не питам за температурата изписана на климатроника
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  7. #7
    Регистрация
    Dec 2011
    Място
    София
    Публикации
    1,013
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Така:
    1. Обикновено аз като си карам в града си го настройвам на 21 градуса, но с изключен климатроник. Топлото е все същото, само дето при климатроник по-бързо издухва запотяването на предното стъкло. Тъй като аз карам в позиция винаги да духа на предното стъкло и краката. Даже когато паля и е по-топло времето (примерно 3-5 градуса над нулата) климатроника на тази позиция си се включва автоматично. Аз го гася разбира се, за какво ми е зимата освен за издухване на запотено предно стъкло, при необходимост.
    2. При каране на магистрала, даже на 25 градуса не ни бе достатъчно, както и да въртяхме посоката на духане-срещу нас, в стъклото, в краката, в стъклото и краката и т.н. В града и на 21 градуса си е екстра топличко. И днес също бе така.
    3. Мисля, че опитах на магистрала да пусна да върти само вътре в купето, ама ефект нямаше.
    4. Стрелката на температурата, след като колата загрее отива милиметър под средата на скалата. Така си стои независимо къде, как и колко карам. В града, на магистрала, на задръстване, на незадръстване и т.н. Стрелката е като залепена.
    5. Антифриза си е почти до максимума.
    SUV

  8. #8
    Регистрация
    Aug 2008
    Място
    Пишман софиянец
    Публикации
    1,111
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Едно въпросченце- а сменяна ли е водната помпа на този самолет?
    Че имат един лош навик- да им позаминават перките с годините?
    ИВАН НЕДОКЛАНОВ: "жената иска на някъв фестивал в Търново да ходим...
    Ако не пиша до 2-3 дни , обадете се в полицията!"

  9. #9
    Регистрация
    Aug 2012
    Място
    София
    Публикации
    974
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    На магистрала на мах топло какво духа ?
    Хюндай Галопер Ексийд 3000 V 6 ДБ
    0895-514-112 Станко.

  10. #10
    Регистрация
    Dec 2011
    Място
    София
    Публикации
    1,013
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    На макс на магистрала така и не опитах, тъй като си казах, че дори да задуха топло, щом като на 22-25 градуса не духа, значи нещо не е наред, при положение, че в града си е топъл въздуха. Също така, температурата на двигателя не реагира (не спада) при пускане дори и на 25 градуса да духа. Поне аз не съм забелязал.
    Нищо не е сменяно от сорта на перки, термостати и т.н. Колата я имаме от няма и година и всичко си е било ток и жици. В момента изникнаха разни неща-скоростомера не работи и брояча на километрите също, задните накладки са за смяна-почти накрая са вече, биалетите потропват, едно тампонче се бе напукало, а сигурно скоро и маслото с филтрите (вече и колко пробег съм минал не знам, но няма 10 000 от както я взех), но това е друга тема. Ще ги правя малко като се позатопли.
    SUV

  11. #11
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    7,378
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    23

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    по принцип климатрониците имат тая особеност, че като достигнат зададената температура, спират вентилатора /намаляват степента/, освен това започват и да духат по-хладен въздух. Сложи го на мах следващия път да видим какво ще духа... СФ-то може и да си е здраво, само климатроника да не е много прецизен... Мойто СФ 1 беше с обикновен климатик/парно...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  12. #12
    Регистрация
    Aug 2012
    Място
    София
    Публикации
    974
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Боба надмина цената на свинското и не ми се мята така !
    Хюндай Галопер Ексийд 3000 V 6 ДБ
    0895-514-112 Станко.

  13. #13
    Регистрация
    Dec 2011
    Място
    София
    Публикации
    1,013
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Т.е. само при увеличаване температурата на макс с едновременно каране по магистрала можеш да дадеш някакво мнение, от какво би било това. Явно има значение Но иначе фактологията е ясна-дори и на макс да духа топло на магистрала, то явно има нещо, макар дори да е дребно, щом като при едно и също увеличение на врътката до към 25 градуса, на магистралата духа студено, а в града топло. При положение, че карам на една и съща температура на мотора, какво значение има скоростта. Може би скоростта на студения въздух който влиза през решетката при различната скорост на каране, ама пък пробвах и само вътрешна вентилация и 2-3 минути, до колкото помня (дано не бъркам, че съм пробвал и това, ама имам спомен точно такъв опит да направих) и пак същото-духаше си студено.
    Иначе моята кола си има някакви магии Имах преди едно ритане между втора и трета на автомата и сега в студеното време почти не се усеща. През лятото и есента си риташе при повече газ, независимо дали колата вече е загряла. Смених маслото с опресняване, но ритането не се оправи. Сега зимата, както когато е студена, така и като вече загрее почти не рита. А и няма значение според мен, какво е времето вън, след като маслото на скоростната кутия и на двигателя вече са загряли и достигнали оптимална температура. Дали е лято или зима, все са загряли и двете масла и принципа следва да е един. Защото някои имат проблеми с ритане или при студено или при загряло. При мен сега зимата, както казах изчезна почти...........ей тая зима бре. Викам си, чак пък сега опресненото масло да се е омешало с другото както трябва и просто да е съвпадение със зимата Както и да е, то пък без никакви проблеми не може.
    Последно редактиран от Dydo ; 29-01-15 в 15:02
    SUV

  14. #14
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    София кв. Борово
    Публикации
    11,995
    Точки (при гласуване)
    25

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    На мен, без да съм запознат с конкретния модел, ми прилича на незатварящи клапи.Съчетано с оплакванията за неработещи уреди по таблото - намирисва на електро/електронен проблем.
    Тел. 0877 517965
    Спортидж 2.0 бензин 2003г. кабрио. Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.

  15. #15
    Регистрация
    Feb 2015
    Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Здравейте колеги, понеже и аз имам подобен проблем си позволявам да пиша в темата, а да не правим нова. Започвам с това , че преди около месец сменях антифриза в системата. Карам Санта Фе 2007г. 155к.с. дизел с двузонов климатроник. По бутоните и врътките на климатроника всичко работи и свети, проблема е, че когато е настроен за топло на макс от лявата зона духа топло, а от дясната зона духа доста по-хладко. Настройвам за най-студено, духа студено и от двете зони. Дали е свързано със обезвъздушаване от смяната на антифриза или е нещо с клапите??? Ако някой се е сблъсквал с нещо подобно - нека сподели.

  16. #16
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    Пазарджик
    Публикации
    101
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    По скоро това е от обезвъздушаване. Като сменихте антифриза обезвъздушихте ли го? И като се смени антифриза трябва колата да работи на място до като не се отвори големият кръг - тоест термостата, тогава пак се налива антифриз и системата вече е готова за ползване.

  17. #17
    Регистрация
    Feb 2015
    Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Антифриза го смоня майстор и предполагам, че тези неща ги знае. Имаш ли идея дали има някакъв по специфичен начин за обезвъздушаване. Иначе системата си е пълна и в радиатора, и в разширителния съд.

  18. #18
    Регистрация
    Mar 2017
    Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Здравейте колеги, аз имам друг проблем-шум от вентилатора на парното на Хюндай СантаФе 2011. Някой може ли да ми каже как мога да стигна до вентилатора, защото шума е сякаш вентилатора опира в нещо. Благодаря предварително.

  19. #19
    Регистрация
    Feb 2011
    Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Цитат Мнение на sgu Преглед на публикациите
    Здравейте колеги, аз имам друг проблем-шум от вентилатора на парното на Хюндай СантаФе 2011. Някой може ли да ми каже как мога да стигна до вентилатора, защото шума е сякаш вентилатора опира в нещо. Благодаря предварително.
    От два дни и аз се полюшвам на Санта Фе.
    Вентилатора не съм опрял. Имах същия шум. Свалих жабката и рамката окол нея. Така стигнах до филтъра за купето. Между него и вентилатора имаше много листа. Решетката пред поредното стъкло е счупена от градушка и вентилатора е натикал листата във филтъра.
    Самия вентилатор не съм сваляш и не знам как. Но е в дясно от филтъра.

  20. #20
    Регистрация
    Sep 2017
    Място
    Русе
    Публикации
    15
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос за парно на Санта Фе

    Понеже темата е за парно, та дали някой има обяснение защо задните въздуховоди не духат топло, а студено. С климатроник лятото няма проблем, духа си студено, но сега със захлаждането, когато ползвам "топло" духа само отпред със зададената температура, отзад продължава да е хладен въздуха?

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Въпрос за парно
    От kokoff във форум Ремонт, майстори и материали
    Отговори: 19
    Последно мнение: 03-06-15, 15:03
  2. Отговори: 8
    Последно мнение: 25-01-14, 09:18
  3. Странен въпрос - слабо парно
    От tozzidozzi във форум MITSUBISHI
    Отговори: 48
    Последно мнение: 05-03-11, 14:16
  4. Въпрос за схема на локално парно на къща ?
    От To6o във форум Автоклиматици, парно и печки
    Отговори: 3
    Последно мнение: 02-10-10, 17:47
  5. Въпрос за подово парно.
    От Макавеев във форум Ремонт, майстори и материали
    Отговори: 9
    Последно мнение: 25-10-08, 22:28

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •