Страница 1 от 11 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 209

Тема: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

  1. #1
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,722
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Знаете, че съм започнал няколко проекта, два от тях свързани с марката Toyota.
    Единия е известната на целия български народ Кака- Toyota Land Criuser BJ 40, a другия е Toyota Land Criuser LJ 78 Prado.
    За да отпразнувам факта, че не съм довършил докрай нито един от двата проекта тези дни започнах следващия - Toyota Land Criuser HDJ80 двигател 1HD-T.

    Колата е известна на познавачите. Това е 80тката на Красо от Житница.
    Отне ми известно време да изнудя Красо да ми продаде колата. Не му се разделяше с това бижу , още повече, че е вложил доста в нея през годините.Оригинално Тойотата е кожения салон, трите блокажа, автоматична скоростна кутия, люк, модификация VX.
    Колата е с ОМЕ окачване, гуми 33,5-295/75 R16, 4,88 Nitro Gear главни предавания, австралийски "мозък" на скоростната кутия и много други подобрения от които си личи , че собственикът и разбира повече от добре материята.

    Някога оригиналния мотор е предал богу дух и Красо го е сменил с друг. Оказа се , колата е била доста тунингована в Германия преди да попадне в България, имала е кулер и по талон е 204к.с. Когато мотора е бил сменян кулера е бил премахнат , на аз го получих заедно с колата, както между другото и предна и задна TJM брони. Тези брони пък някога са стояли на една от многото 80тки на Яро. Другата хубава екстра която наследих е мокра печка Webasto , която също е монтирана някога в Германия.
    Това е вида в който я взех:

    Име:  P1010170.jpg
Прегледи: 3662
Размер:  191.4 Кб

    Име:  P1010173.jpg
Прегледи: 3660
Размер:  195.5 Кб

    Име:  P1010171.jpg
Прегледи: 3662
Размер:  186.6 Кб

    До тук хвалбите.

    Следва...
    Последно редактиран от rusev ; 28-11-14 в 19:47

  2. #2
    Регистрация
    Oct 2012
    Място
    София жк.Враждебна
    Публикации
    1,173
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Абонат!!!
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...
    ZJ 5.9 малко блокче!!!

  3. #3
    Аватара на sonda
    sonda е офлайн
    Дани Обретенов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,524
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    А така, бравос Руси...чакаме..
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

  4. #4
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,722
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Сега целта която искам да постигна:
    Да се въстанови колата до оригинално състояние в частта си купе и външен вид.
    Да се въстанови салона да перфектно състояние, включително вибро и шумо изолация.
    Разбира се тунингованите мостове и скоростна кутия ще си останат, окачването също. Ще се наложи ревизия на мостовете, предния диференциал има доста луфт. Кутията иска монтаж на адекватно охлаждане.
    Въстановявяне на интеркулера и настройка на двигателя така, че да дава максималната си мощност , без пренадувания и пушилки. Павката turbodelta 75, които ще се заеме с настройките иска мотора да е обслужен и в перфектно състояние. Ще бъде направено.

    Монтаж на качествена лебедка 12 000либри в оригиналната предна броня. Лебедка 9000либри в задната броня, което означава в шасито. Мисля да конструираме и изпълним друга задна греда на шасито в която да има място за лебедката и да има теглич, с който да се тегли спокойно ремарке 3500кг.Резервното колело ще се отзове на задната врата на оригиналната стойка.
    Направа на плъзгащи шкафове и легло в задната част на купето, същите които имах в старата си 80тка с която пътувах на Дакар. Оказаха се много удачни, удобни и леки. Радо още си ги ползва.

    Име:  _DSC5426.JPG
Прегледи: 3591
Размер:  254.2 Кб

    Име:  _DSC5423.JPG
Прегледи: 3593
Размер:  235.4 Кб

    Идеята е каквото се пипа по колата да се прави като за последно с оригинални резервни части. Не искам да разглобявам колата и да я ремонтирам с години. Идеята е да се спира от движение за максимум седмица, като всяка следваща стъпка да се планира от към купуване на части, разходи и време така, че да не се харчат много пари на веднъж.
    Важна задача е и максимално въздържане от увеличаване на теглото. Още ми държи влага спомена от Дакар 2012, където колата ми тежеше празна 3 тона.

    Име:  IMG_2031.jpg
Прегледи: 3581
Размер:  71.6 Кб


    Общо взето това е.

    След като покарах колата няколко дни из града установих, че няма спирачки, окачването тропа, не работят печката и климатика, задницата е прекалено висока , поради липса на калобрани колата е винаги мръсна, мотора тресе на празен ход и оборотите са много ниски. Иначе върви силно има мощност и кутията превключва по много по-адекватен начин от предишната ми Тойота. Дизела е по-приятен за каране от бензиновата и ми се струва, че върви осезаемо повече. Установих, че този дизел не обича високите обороти, но тегли като локомотив на ниските до към 2200об/мин.
    Салона е парцалив като на всички Тойоти от тези години. Отдолу е поразджасяла точно колкото и предишната, която бях докарал до почти ново състояние преди да направя глупоста да я продам. Липсват част от задните емблеми, което аз считам за неприемливо.

    Започнах с основно измиване и полиране. Салона оставих за по-късно.
    Веднага поръчах всички дискове и накладки, всички тампони и тампончета по стабилизиращите щанги, и започнах да търся по морги и приятели задната броня, степенките и калобраните.
    Въпреки, че пружините ОМЕ са много корозирали, на тях си стояха стикерите по които останових, че предните са 2850( + 2 инча + броня и лебедка) а задните са 2863 ( + 2 инча +200кг) . Поръчах задни 2860, които са за нормално натоварване. Ако някога се наложи да пътувам с много натоварена кола лесно ще монтирам по-твърдите.
    Заех да тонирам стъклата и да монтирам задната броня TJM с ясното съснание, че едва ли ще ми хареса и ще я махна.

    Име:  P1010176.jpg
Прегледи: 3574
Размер:  128.8 Кб

    Име:  P1010178.jpg
Прегледи: 3567
Размер:  136.9 Кб

    Име:  P1010181.jpg
Прегледи: 3565
Размер:  136.5 Кб

    Име:  20141118_133630.jpg
Прегледи: 3569
Размер:  77.0 Кб

    Име:  20141118_133638.jpg
Прегледи: 3561
Размер:  77.3 Кб

    Вижда се добре навирената задница.
    Таргата се погрижи да ме снабди с пълен набор емблеми втора употреба за 50лв. Спести ми поне 150лв.

    Име:  20141114_095758.jpg
Прегледи: 3565
Размер:  118.3 Кб


    Демонтирах стабилизиращите щанги и колата веднага спря да тропа.
    Сипах някаква вълшебна добавка в горивото за да се изчистят разпръсквачите.

    Следва...
    Последно редактиран от rusev ; 28-11-14 в 23:54

  5. #5
    Регистрация
    May 2007
    Място
    Благоевград
    Публикации
    3,189
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Хубава машина ще стане , абонирам се за темата !
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

  6. #6
    Аватара на sonda
    sonda е офлайн
    Дани Обретенов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,524
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Руси, втория мотор /т.е този , който е качен в момента/ 12 клапановия /1HD-T/ или вентилирания /1HD-FT-170 коня/ е? А относно цапането, вижда ми се, че не е само до калобрани, а поради фланци или минусови джанти, гумите леееко се подават извън калниците..поне така изглежда на снимките. А за дюзите- дай ги да ги "изперат", там поне няма нищо сложно..
    Последно редактиран от sonda ; 29-11-14 в 09:45
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

  7. #7
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,722
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Мотора е пак 12Valve.
    Много ми се искаше втората ми 80тка да е фейсовата 24V. Но не можах да намеря такава. Вече са рядкост, а добрите екземпляри струват сериозно пари.
    Затова "феиса" ще си го направя аз, а с двигателя ще се опитам да използвам предимствата на стария, който е силен в ниските обороти, като му повиша мощноста с всички възможни и легални средства. А те са- големия кулер, австралийски ауспух 3', който очаквам да пристигне до няколко дни и качествена настройка на горивоподаването и турбината.

    Име:  20141122_142228.jpg
Прегледи: 3478
Размер:  79.8 Кб

    Феиса след 1996г се изразева в друга предна решетка, емблемата 24Valve отзад и друго арматурно табло, което впрочем не ми харесва.

    Име:  20141122_132005.jpg
Прегледи: 3493
Размер:  103.4 Кб

    Скоро ще ви покажа новата муцуна монтирана. А комплекта емблеми вече са налице.

    Име:  201411212_131858.jpg
Прегледи: 3482
Размер:  130.1 Кб

  8. #8
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,938
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Тоя ДВГ е 204кс. Монтира се от 1998г. на ТЛК 100, но като нищо може да го има и на ТЛК80.

    Иначе, другия 24кл. е тоя, но няма как да е 204кс.

    Честито Руси!

  9. #9
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,722
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Андро, колата е доработвана в Германия и получената мощност е вписана в брифа. Там всяка промяна по колата, дори и гуми не отговарящи на оригиналния размер се вписва в талона на колата от съответните органи.Ако разбира се прецени, че промените са безопасни и отговарящи на закона.

    Мотора на 100тицата е 204 к.с. но е с електронно управление на помпата. 24 вентиловия на 80 серия е 180к.с. Моя си е 12 клапана и е направен с голям кулер на 204к.с. Аз искам още малко да помогна с ауспух 3 инча.

    Ето снимки на моя кулер който сега приготвям за монтаж.

    Име:  P1010338.jpg
Прегледи: 3382
Размер:  171.2 Кб

    Име:  P1010307.jpg
Прегледи: 3377
Размер:  163.4 Кб

    Име:  P1010340.jpg
Прегледи: 3375
Размер:  116.3 Кб

    Иначе почти съм готов с новия фейс, наложи се да намеря и ламарината под фаровете.

    Име:  P1010316.jpg
Прегледи: 3370
Размер:  136.3 Кб

    Монтирах днес предната стабилизираща щанга и изпратих за поцинковане много планки и крепеж.

    Име:  P1010304.jpg
Прегледи: 3375
Размер:  160.5 Кб

    Име:  P1010306.jpg
Прегледи: 3365
Размер:  151.3 Кб

    Вече са факт новите пружини отзад за нормално натоварване:

    Име:  P1010303.jpg
Прегледи: 3371
Размер:  180.2 Кб

    Навсякъде съм с нови дискове и накладки, като бяха сменени и някои дреболии по спирачните апарати:

    Име:  P1010291.jpg
Прегледи: 3363
Размер:  155.4 Кб

    Име:  P1010287.jpg
Прегледи: 3352
Размер:  152.7 Кб

    Оказа се , че се е предал кантара и се наложи да поръчам нов. Убеден съм, че след монтажа новия кантар заедно със свалената надолу задница вече ще имам задни спирачки.

    Име:  P1010295.jpg
Прегледи: 3367
Размер:  141.5 Кб

    Другата седмица ще монтираме интеркулера, ауспуха, всички дреболии , които сега са изпратени за поцинковане, вероятно броните, смяна на маслата на двигател и трансмисия и заминаваме за Русе при Павката да си поиграе с двигателя.

  10. #10
    Аватара на sonda
    sonda е офлайн
    Дани Обретенов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,524
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Да уточня:

    1HD-FTE е мотора за 100-ца , с електронна помпа и 24 клапана. 1HD-FT е вентилирания мотор на турбодизела и стандартно е 170 к.с. 1HD-T е 12 клапановата версия със 163 коня, която не знам как швабите са преценили и измерили , че достига 204 коня чрез добавяне на кулер. Все си мисля, че е бил насаден мотор от 100-ца преди терминирането му...
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

  11. #11
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,722
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Интеркулера пасва точно към този мотор. Фланеца който се захваща за колектора е характерен. Едва ли е бил насаждан 1HD-FTE, защото колата е 1994г и рано е попаднала в България.
    Факт е, че по документи колата е 204 к.с.
    Така или иначе това вече не е важно. По-важно е къде да монтирам радиатора на кутията. Огромния интеркулер заема всичкото място под решетката.

    Друго странно нещо- има монтиран терометър на кутията и дори и на градско каране без натоварване температурата на кутията бързо стига до 80 градуса. Спомням си че на бензиновата рядко кутията вдигаше такава температура и то при натоварване.

    Иска ми се да монтирам и допълнителен електрически вентилатор , който да помага лятото на климатика, но май няма да стане освен ако е някакъв много плосък.
    Днес се оказа, че и радиатора на климатика е фира. Трябва нов или друг подобен.

  12. #12
    Аватара на 75 turbodelta
    75 turbodelta е офлайн
    Павката Цанев
    Утвърден участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Sep 2009
    Място
    las Vegas NV
    Публикации
    840
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Руси удължи си биелетките с поне 5 см за да работят правилно тези щанги , за предните просто направи подложки межу самата биелетка и планката с тампона а отзад режеш и заваряваш. Относно охлаждането няма ли място между кулера и климатичния радиатор за тънък СПАЛ ?
    Mercedes Benz W220 S430 petrol / 2007 Audi A6 C6 3.2 Quatrro
    ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg
    ex-Toyota Land Cruiser RJ-70 22RE 2.4 EFI petrol
    Павлин Цанев

  13. #13
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,722
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Биелетите ще удължа. Между радиаторите има около 70-75мм. Там ще трябва да успея да навра и Спал и кулер за кутията. Къде да гледам за тънък Спал?
    Последно редактиран от rusev ; 29-11-14 в 22:25

  14. #14
    Аватара на targa
    targa е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    Варна
    Публикации
    6,771
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Цитат Мнение на rusev Преглед на публикациите
    Биелетите ще удължа. Между радиаторите има около 70-75мм. Там ще трябва да успея да навра и Спал и кулер за кутията. Къде да гледам за тънък Спал?
    На оня Ренч наслагах такива. http://tuning-parts.bg/ventilatori/ Може и да се съберат в 70 мм ако махнеш решетката.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

  15. #15
    Аватара на 75 turbodelta
    75 turbodelta е офлайн
    Павката Цанев
    Утвърден участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Sep 2009
    Място
    las Vegas NV
    Публикации
    840
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Цитат Мнение на rusev Преглед на публикациите
    Биелетите ще удължа. Между радиаторите има около 70-75мм. Там ще трябва да успея да навра и Спал и кулер за кутията. Къде да гледам за тънък Спал?
    Хубав истински СПАЛ при другаря Мечков
    Mercedes Benz W220 S430 petrol / 2007 Audi A6 C6 3.2 Quatrro
    ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg
    ex-Toyota Land Cruiser RJ-70 22RE 2.4 EFI petrol
    Павлин Цанев

  16. #16
    Аватара на sonda
    sonda е офлайн
    Дани Обретенов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,524
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Цитат Мнение на rusev Преглед на публикациите

    Друго странно нещо- има монтиран терометър на кутията и дори и на градско каране без натоварване температурата на кутията бързо стига до 80 градуса. Спомням си че на бензиновата рядко кутията вдигаше такава температура и то при натоварване.
    Как е положението откъм количество/качество на маслото в кутията ?
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

  17. #17
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,722
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Маслото е на година и много малко километри Repsol.

  18. #18
    Аватара на sonda
    sonda е офлайн
    Дани Обретенов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,524
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    Не са много тези 80 градуса..,нищо, че ги достига бързо. Наблюдавай го след това- продължава ли покачването, а и как се държи в натоварен режим. Допустимо е моментно покачване на температурата при натоварен режим дори до 120 градуса.
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

  19. #19
    Регистрация
    Nov 2009
    Място
    Канада
    Публикации
    520
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    На някои коли маслото на автомата не се ли охлаждаше от антифриза? Там температурата не е ли 80-90 С
    Последно редактиран от vento5 ; 30-11-14 в 20:31 Причина: правопис
    Toyota Land Cruiser BJ70 1985
    Lexus LS430

  20. #20
    Регистрация
    Feb 2006
    Място
    София
    Публикации
    441
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Toyota Land Cruiser HDJ80, 1HD-T

    На кия сортидж 2001 е така в водния радиатор има отделение за маслото на автомата,но не знам дали е за охлаждане или загряване до определена температура

Страница 1 от 11 12345 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Продавам: Toyota Land Cruiser HDJ80
    От Yaro във форум Архив
    Отговори: 6
    Последно мнение: 12-10-12, 17:00
  2. Продавам: Toyota Land Cruiser HDJ80
    От Yaro във форум Архив
    Отговори: 3
    Последно мнение: 24-04-12, 10:45
  3. Toyota Land Cruiser HDJ80 - 4.2 турбо дизел
    От Венцислав Петров във форум TOYOTA
    Отговори: 19
    Последно мнение: 15-06-06, 22:37
  4. Toyota Land Cruiser HDJ80 - 4.2 турбо дизел
    От Венцислав Петров във форум TOYOTA-Систематизирана информация
    Отговори: 0
    Последно мнение: 11-06-06, 21:06

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •