Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обратно зареден акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обратно зареден акумулатор

    Чувал бях за такова нещо но не го бях виждал с очите си. Историята е следната; Един съсед който все още кара старата си жигула ме повика да я погледна. До като отидем до колата човека ми обясни какво точно е станало, като твърдеше че е сигурен че не е объркал клемите при слагането на акумулатора в колата. Каза също че при свързването на акумулатора е забелязал искри и после генератора изпушил. И така отварям капака на жигулката и забелязах че изолацията на силовия кабел който свъзва акумулатора с генератора е е раздута от прегряване. Слагам клемите за много кратко и никакви искри. За по сигурно откачих изгорелият кабел да мога да я придвижа до канал и да ремонтирам генератора. Естествено колата си запали и на собствен ход я подкарах към гаража. Свалих генератора и го разглобих. Щетите бяха стопени диоден блог и статор. Последва консултация със съседа и решихме да търсим генератор втора употреба. Намерихме един в добро състояние и го монтирах на жигулката като преди това го пробвах на стенд. Слагам клемите и яки искри Бре мамка му, толкова години съм се занимавал с тия талиги, знам им инсталацията наизуст и пак гледам клемите опулен. Какво става. Отново проверка на проводници и връзки, няма грешка. До сега си мислех че съседа е объркал полюсите и се срамува да си признае. Грешка от моя страна. Но сега като се повтори ситуацията и пред мен (само че без щети) вече се усъмних в акумулатора. Веднага го замерих и стоплих какво точно е станало. Акумолатора е бил напълно изтощен и съседа като го сложил на зарядното разменил клемите и го заредил наобратно така да се каже. След това историята е ясна. Но сега следва въпрос; Какво да правя с този "обратен" акумулатор? Ако го поставя на колата с обърнати клеми може да работи но не се знае до кога, От друга страна съседа има и други автомобили и се рискува ситоацията да се повтори ако реши да използва този акумулатор. Потърсих информация в гуглето но не намерих задовилителна. И реших че след като един път е зареден наобратно да опитам повторно да му върна правилният поляритет. Прдполагах че има риск да се прецака напълно, но по добре един прецакан акумулатор от колкото инсталация и генератор. Представете си ако се постави на автомобил по сложна електроника. И така "обратният" беше разреден напълно и зареден правилно. Жигулката запали и зарежда нормално до кога времето ще покаже.

  • #2
    От: Обратно зареден акумулатор

    Лично съм си го правил на 3+ ракии.
    Разреждаш до 0 волта чрез крушка/крушки/ от фар и после си го зареждаш в правилната посока.
    При мен изкара още две години и така го придадох Пеугеота!!

    Коментар


    • #3
      От: Обратно зареден акумулатор

      Има и цяла тема за това ама не я намирам на първо четене. Спарки беше го направил на Фабията си и пораженията бяха по-малко, май само бушончета.

      Двете клеми са с различен размер точно за да не се бърка свързването, но на щипките размерът не им влияе.

      Зареди го в правилната посока както ти написа Пенчо.

      Коментар


      • #4
        От: Обратно зареден акумулатор

        Здравейте, направете това което Пенчо ви казва. Само гледайте зареждането да не е с много мощно зарядно. Един мой приятел го беше направил този номер на едно волво, но той беше забелязал, че са обърнати полюсите.

        Коментар


        • #5
          От: Обратно зареден акумулатор

          След всички опити за възтановяване въпросният акумулатор отива за скраб. Но той така или иначе си е бил тръгнал на там, след като се е наложило да бъде зареден.

          Коментар


          • #6
            От: Обратно зареден акумулатор

            За да няма подобни диващини на по-глупавите зарядни, има един много елементарен фокус: паралелно на изходните кабели на зарядното, се свърза през диод едно реле, през контактите на което се прекарва захранващото напрежение (220, поне единия край). Съответно, при опит за обратно включване, зарядното просто не тръгва. Недостатък - ако акумулатора е паднал под 9 волта, пак не включва. Обаче ако акумулатора е под 9 волта, така или иначе ситуацията изисква повечко внимание...
            Цялото удоволствие струва под 4 лева.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #7
              От: Обратно зареден акумулатор

              Да с този "фокус" наистина ще се игнорират подобни главоболия. 9 волта ще се намерят почти във всеки акумулатор, пък и за да се задейства релето не е нужен кой знае какъв ампераж.

              Коментар


              • #8
                От: Обратно зареден акумулатор

                Най-обичайният проблем на един акумулатор е че е изтощен от забравени фарове и в такъв случай и 9 волта няма вътре. Ама пак да напомня - положителният извод на акумулатора е по-дебел НАРОЧНО. Ако вместо щипки на зарядното се сложат стандартни акумулаторни клеми, няма да ги сбъркаш защото едната ще седи хлабаво, а другата почти няма да влезе. То не че способен човек с клещи няма да ги "нагоди", ама вече сам ще си е виновен.

                Коментар


                • #9
                  От: Обратно зареден акумулатор

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  ... То не че способен човек с клещи няма да ги "нагоди"...
                  Ясене, способен човек и без клещи ще го нагоди - имам личен пример с един приятел - върза си акумулатора наобратно и се чудеше, защо колата не пали.. Пък и вътре таблото нещо не светило както трябва индикациите...
                  Размина се само със смяна на алтернатор...
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Обратно зареден акумулатор

                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    ...върза си акумулатора наобратно и се чудеше, защо колата не пали...
                    По-големия куриоз би бил ако запали наобратно.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Обратно зареден акумулатор

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      По-големия куриоз би бил ако запали наобратно.
                      На кола от времената на постояннотоковите генератори нищо чудно и да запали по нормалния начин.

                      Че и да зарежда нормално.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Обратно зареден акумулатор

                        Кола не знам, някои мотори- със сигурност.
                        А тези простотии се правят от името на всички ни.
                        Даника
                        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                        Коментар


                        • #13
                          От: Обратно зареден акумулатор

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          На кола от времената на постояннотоковите генератори нищо чудно и да запали по нормалния начин.

                          Че и да зарежда нормално.
                          Полско фиятче. Жоро (LZ1GVT) май беше подкарвал неговото наобратно.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Обратно зареден акумулатор

                            Ми то няма електроника - само лампи нажежаема жичка, чукче/наковалня/бобина, кондензатор.... И ключ разбира се..


                            На времето една шкодичка се опитваше да запали обратно (прекалено голям аванс и вследствие на това - 'ритане' при спиране на стартера) - ама явно газоразпределението бе доста различно, защото работеше като трактор няколко оборота и гаснеше...
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Обратно зареден акумулатор

                              Има доста причини кола да не може да пали наопак.
                              А тези простотии се правят от името на всички ни.
                              Даника
                              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X