Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

    Здравейте,

    Почти ежедневно ставаме свидетели на страданията на един или друг колега било с компютър, телефон, станция или някое друго умно електронно устройство.

    Разбираемо е, не всеки да е ИТ специалист или поне напреднал и опитен в тази област, за това и аз отдавна мисля по следното упражнение по-долу.

    Аз лично бях обещал на Др. Емо да му помогна с андорид станцията ама уви НЕ намирам към момента надежден и добре работещ вариант на отдалечена свързаност към мобилен телефон, пояснявам КОМПЮТЪР да се свърже и да управлява отдалечено Андроид Мобилен телефон.

    За Персонален компютър и донякъде таблет нещата са песен, има множество приложения, които лесно, бързо и надежно предоставят възможност за отдалечено администриране и контрол, аз най-доволен съм от http://www.teamviewer.com/en/index.aspx ТИЙМ ВИЮЪР, безплатно, стартира се с 4-5 натискания и дори баба Пена от пазара може да го страртира и да ми предостави достъп до компютъра си за под 90 секунди, което е супер.

    1. Предлагам, да се организира група от хора, доброволци, които могат и биха желали да помогнат отдалечено на съфорумци.

    2. Поради редица съображения, доброволците ТРЯБВА да бъдат надежни и подбрани, предлагам да бъдат "одобрени" след писмено препоръчване от поне 5 старши участника + поне един Модератор във форума, като своеобразна гаранция за сигурност и доверие!

    3. Желаещия да получи помощ, ще трябва да се съгласи изцяло с рисковете на такова БЕЗПЛАТНО начинание и да адаптира очакванията си спрямо възможностите и заетостта на доброволците!

    4. ТРЯБВА да има няколко ДОБРИ практики, които да се спазват ВИНАГИ за да няма сърдити и мънкания после, най-важното според мен е да се прави архив преди всяко начинание, независимо какво казва нуждаещия се, без архив/бакъп НЯМА помощ! Също КОМЕРСИАЛНИ и/или ФИРМЕНИ страдания НЕ бива да са част от тази идея, има си платени решения за такива цели!

    5. Може би е хубаво да има закрит форум специално за тия цели и една публична тема в която просто хората да се информират за този вид услуга предоставяна БЕЗВЪЗМЕЗДНО, за комерсиални услуги си има вече начини и правила във форума.

    6. Как това нещо работи - страдалеца инсталира ТИЙМ ВИЮЪР за 1 минутка става с 4-5 натискания на некст, некст и т.н. след инсталация човека стартира програмката ТВ и след секунди програмката му дава уникално число т.н. ПОТРЕБИТЕЛСКО ИМЕ и уникален ПИН КОД, тези неща се споделят с ДОБРОВОЛЕЦА по някакви сравнително сигурни и надежни канали, ЛС, имейл, телефон и т.н..

    7. Доброволеца достъпва устройството на човека и отдалечено опитва да помогне, ако стане супер, ако не стане, има голям шанс да се даде съвет или препоръка за справяне с проблема, ако нещо тръгне накриво или стане инцидент има архив/бакъп, тоест вреда НЕ би трябвало да може да се нанесе. След опит за помощ, успешен или не, в откритата тема се пише ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН отзив/обратна връзка и всеки пак поема по пътя си

    Скорошни примери за нужда отпомощ са колегата от Монтана със затритите файлове от Сд картите, колегата който се бореше с троянци и разни такива гадини, колегата който искаше да забърза лаптопа на дъщеричката и разбира се Др. Емо и неговите спорадични страдания с китайското чудо на техниката телефон/радиостанция

    Моля ви споделете какво мислите по темата, моля ви придържайте се конструктивно по темата и моля ви НЕ започвайте с песимистични прогнози и как нищо няма да стане и други такива балкански изпълнения, аз жена и роднини да ми мънкат и песимизират живота си имам, тук искам да бъда полезен и да гледам ПОЗИТИВНО и КРЕАТИВНО на нещата, за това и държа всичко да е безвъзмездно изцяло в добрия дух на приятелската взаимопомощ!
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

    Идеята е много добра и бих участвал, но... не знам какво натоварване ще имам в момента в който има инцидент. Ако решите, че ставам, пишете ме "за".

    Коментар


    • #3
      От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

      Да, аз мога да помагам. Дори съм предлагал. ;-) Вече успешно слен VNC инсталирахме TeamViewer на над 500 клиентски компютъра и доста често решаваме дребни проблеми.
      ;-)
      Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
      нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

      Коментар


      • #4
        От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

        В общи линии всички дето се занимаваме ПРОФЕСИОНАЛНО с ИТ сме доста натоварени. Да, по цял ден оправяме клиентски компютри през TW но ако трябва още на 10 човека компютрите да се оправят допълнително, ще стане слудница... Все пак това си е работа, която може в някои случай да отнеме и часове, и е много по различно от това да дадеш съвет на някои как да направи това или онова...
        Но ще ми е интересно да видя дали ще има доброволци които ще отделят, част от свободното си време за допълнителна работа...

        Коментар


        • #5
          От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

          Първоначално публикуван от Glow Преглед на мнение
          В общи линии всички дето се занимаваме ПРОФЕСИОНАЛНО с ИТ сме доста натоварени. Да, по цял ден оправяме клиентски компютри през TW но ако трябва още на 10 човека компютрите да се оправят допълнително, ще стане слудница... Все пак това си е работа, която може в някои случай да отнеме и часове, и е много по различно от това да дадеш съвет на някои как да направи това или онова...
          Но ще ми е интересно да видя дали ще има доброволци които ще отделят, част от свободното си време за допълнителна работа...

          Доброволчеството е нещо, което се прави ако и когато ти е на сърце, ако искам и мога понякога помагам, когато не мога или не искам, не помагам, просто, кратко и ясно
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #6
            Re: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

            Аз съм съгласен да помагам и помагам на всеки попитал ме. Лошото е че не винаги мога да отделя време. А за по сложни и времеотнемащи неща ще ми е почти невъзможно.

            Коментар


            • #7
              От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

              Не искам да бъда черната станция, но това през форума трудно ще стане. Имам опит в няколко форума в които пиша точно по този начин за хора, които идея си нямат от IT. В общият случай гласа ти се губи във фоновия шум. Ако има как да се пусне някаква лека ticketing система може би ще е доста по-добре. Знам, че звучи малко крайно, но лично за себе си установявам, че голяма част от постовете ми отиват в нищото заради различни спам моменти.

              Коментар


              • #8
                От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

                Доразвий идеята, явно имаш опит и виждане по темата, продължи ако обичаш.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #9
                  От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

                  В повечето фирми в които съм работил работата се разпределя от... team leader-а*, който по принцип познава повечето клиенти и хора от отбора. При нас няма как да има такъв, защото реално не се познаваме. Навсякъде има тикетинг система, за да може съответната задача да мине по реда си.

                  В общият случай - инцидента се случва, потребителя го забелязва и го отразява в тикетинг системата, като се опитва да подаде максимално количество информация (което в общия случай е пълен провал, честно казано ) След това обикновено назначава тикета на някой или го оставя висящ в опашката с нерешени тикети докато някой е го поеме. Ако човека определен или избрал да поеме тикета го разреши го затваря, като същият може да бъде отворен на ново от потребителя или някой друг, ако се повтори проблема. Ако човека поел тикета не може да се справи го елевира до следващият по-високо ниво съпорт.

                  В общият случай:
                  ниво 1 отговаря по телефона и събира информация - обикновено е самият потребител.
                  ниво 2 разрешава проблеми по настройка и диагностика на общи проблеми по Операционната система или друг приложен софтуер, популярен сред потребителите (разбирай Internet Explorer, Microsoft Office и др.) - масовката от проблеми...
                  ниво 3 разрешава общи сървърни проблеми - настройка и диагностика на сървъри (не мисля, че тук ще има много работа за този тип хора, но е добре да имаш backup в подобен случай, ако ще и един път на пет години да ти се случи) - под 10% от проблемите, които съм виждал тук...
                  ниво 4 разрешава специфични проблеми по сървъри - например грешки при работа на MS SQL сървър, който преди това е работил нормално, или някоя скапана база след репликация, или омазан RAID масив (да не дава господ!) - под 0.1% от проблемите, които съм виждал където и да е...
                  ниво 5 не съм виждал в България. По принцип са най-тесните специалисти - само крашове от типа 0x0xxxxxxx (критична мрежова грешка да кажем) в Exchange например. Последните с които работих бяха някакви типове в Барселона, които отговаряха за MS ISA server проблеми от високо ниво... наистина не съм виждал такива в България, но предполагам, че фирми, като Globul, MTel и Vivacom имат поне по един от тях...

                  Какви са плюсовете? Спира се спама в определена задача и потребителя се обърква много по-малко. Опасно е да пробваш няколко решения на веднъж. Обикновено резултата е ходене при някой с едно решение след опита... Остава архив на разрешените случаи. Дава възможност да се види какъв е IT overhead-а на база човекочасове (доста важно нещо). Позволява конкретна колаборация - аз помагам на теб за този тикет, ти помагаш на еди-кой-си за другия, ако има нуждата.

                  Какви са минусите? Трябва тикетинг система със всичките и предимства и недостатъци. Например повечето потребители се плашат от сложният интерфейс на системата и предпочитат директен разговор (лично на мен не ми пречи, ако се налага аз да пусна тикета на потребителя, но това е само ако имам времето да го направя). Често потребителите подвеждат хората, които работят описвайки симптоми, като проблеми (спря ми монитора). Изисква поддръжка (самата система имам предвид).

                  Колко съм я ял тая попара и като 1-во, и като 2-ро, и като 3-то ниво поддръжка няма думи да опиша... И team leader съм бил - работата е гадна и иска много сериозно отношение към всички страни, а те не са малко... Въобще ако ще го караме сериозната трябва да се подготвят малко по-сериозно нещата.

                  *P.S. да доуточня - team leader-а обикновено назначава тикетите, които не са поети и дава съвети на база опит на хората, които ги работят. Т.е. преди да елевираш тикет питаш team leader-а може ли да ти подскаже нещо.
                  Последно редактирано от господин никой; 09-10-14, 22:29. Причина: смислова добавка и корекция...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

                    Аз ползвам за виндоуса една програмка HD Guard и съм забравил от десетилетия за проблеми с него. Нямам нито антивирусни нито каквато и да било сволач от рода им. Ако някой иска да спи спокойно с виндоуса си, купува си я и забравя за грижите.
                    Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                    0888 315 794
                    LZ1UPI
                    A1 (Rh+)

                    Коментар


                    • #11
                      От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

                      Аз съм ЗА

                      Като потребител.
                      Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                      „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                      LZ1EMS

                      Коментар


                      • #12
                        От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

                        OK, мисля имаме критична маса достатъчна за започване на инициативата.

                        1. Любезно ще попитам има ли някой Модератор или Администратор, който да гарантира за мен, ако ДА, нека само да пусне един ред тук в темата за да може да се премине към стъпка 2ра.

                        2. Ако никой Мод/Админ НЕ гарантира за мен, аз отпадам но ще съдействам с каквото и до колкото мога. Ако аз отпадам следва някой друг да бъде гарантиран от Мод/Админ и да се премине към стъпка 3та.

                        3. Поне 5 (пет) Старши участника тоест хора с (+ПЛ) знак под името си трябва писмено да гарантират в темата с по едно изречение за мен, нещо от рода на - познавам Жоро от няколко години, гарантирам, че до колкото ми е известно той е достатъчно надежден за по-горе споменатото начинание и т.н. .

                        4. След набиране на 5 гаранции от +ПЛ и Модератор/Админ аз ще създам затворен подфорум където ще бъдат обсъждани конкретни детайли за всеки случай и ще има архив за нуждите на бъдещи подобни инициативи. В затворения подфорум ще се обсъждат добрите практики, начини за достъп, архивиране/бакъп и т.н. и други актуални но чувствителни неща.

                        5. Ако аз НЕ събера нужните гаранции, следва някой друг да продължи инициативата и да създаде подфорума и да задвижи нещата.

                        6. Хубаво е да има ясни цели, очаквания и времеви показатели, за това нека да започнем с първите 4-5 точки и да опитаме да ги постигнем в следващите 72 часа до Неделя 12-Окт-2014.

                        7. Моля колеги с +ПЛ и Модератор или Админ да погледнат целите и да съдействат своевременно при желание.
                        Бъдете живи и здрави!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

                          Какво значи "времеви показатели" ?!
                          Много често в тази дейност работата за 5 мин се превръща в работа за 5 часа

                          Коментар


                          • #14
                            От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

                            Първоначално публикуван от Glow Преглед на мнение
                            Какво значи "времеви показатели" ?!
                            Много често в тази дейност работата за 5 мин се превръща в работа за 5 часа
                            Имам в предвид да подкараме инициативата, бързичко да се задействаме за да тръгне.

                            Никой не говори за т.н. SLA и време за разрешаване на даден проблем, с проблеми се борим на добра воля и дали и след колко време ще стане нещо е божа работа, там нещата съм ги изяснил по-горе, нуждаещия се трябва ДА ПРИЕМЕ за даденост условията на тази инициатива, ние опитваме когато можем и с каквото можем, ако е много спешно и важно, има платени услуги на много колеги тук и в България и те могат веднага да се заемат професионално и да решат всичко на мига, срещу съответното заплащане!
                            Бъдете живи и здрави!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Опит за ВЗАИМОПОМОЩ - социален експеримент в обхвата на форума

                              Приканвам към действие, ако обичате!

                              Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                              OK, мисля имаме критична маса достатъчна за започване на инициативата.

                              1. Любезно ще попитам има ли някой Модератор или Администратор, който да гарантира за мен, ако ДА, нека само да пусне един ред тук в темата за да може да се премине към стъпка 2ра.

                              2. Ако никой Мод/Админ НЕ гарантира за мен, аз отпадам но ще съдействам с каквото и до колкото мога. Ако аз отпадам следва някой друг да бъде гарантиран от Мод/Админ и да се премине към стъпка 3та.

                              3. Поне 5 (пет) Старши участника тоест хора с (+ПЛ) знак под името си трябва писмено да гарантират в темата с по едно изречение за мен, нещо от рода на - познавам Жоро от няколко години, гарантирам, че до колкото ми е известно той е достатъчно надежден за по-горе споменатото начинание и т.н. .

                              4. След набиране на 5 гаранции от +ПЛ и Модератор/Админ аз ще създам затворен подфорум където ще бъдат обсъждани конкретни детайли за всеки случай и ще има архив за нуждите на бъдещи подобни инициативи. В затворения подфорум ще се обсъждат добрите практики, начини за достъп, архивиране/бакъп и т.н. и други актуални но чувствителни неща.

                              5. Ако аз НЕ събера нужните гаранции, следва някой друг да продължи инициативата и да създаде подфорума и да задвижи нещата.

                              6. Хубаво е да има ясни цели, очаквания и времеви показатели, за това нека да започнем с първите 4-5 точки и да опитаме да ги постигнем в следващите 72 часа до Неделя 12-Окт-2014.

                              7. Моля колеги с +ПЛ и Модератор или Админ да погледнат целите и да съдействат своевременно при желание.
                              Бъдете живи и здрави!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X