Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

    Паразитната мощност и нейната циркулация могат да възникнат на автомобил с повишена проходимост без междуосов диференциал(например,ГАЗ 69,УАЗ 469,Сузуки Самурай,и др.). Причината ,когато техните колела изминават различен път,което означава че имат различна линейна скорост.Това произлиза отнеравномерни радиуси на колелата (от различно вътрешно налягане в гумите,разлика във вертикално натоварване и износване на протектора),при завой или при движение на едно от колелата при неравност.За да се уравновеси ъгловата скорост,колелата трябва да приплъзнат или пробоксуват.Така когато две ,твърдо свързани помежду си колела,изминат един и същ път (правят еднакви обороти),то колелата с по-голям радиус пробуксуват,а с малък радиус се приплъзват.Ето защо на приплъзващото се колело възниква касателна реакция,направление срещу движението, а буксуващото -по посока на движението.
    На рисунката: автомобил от типа 4х4 на който между мостовете няма диференциал.Когато радиусите на предните и задните колела не са еднакви(r1>r2),то касателната реакция х1 на големите предни колела е положителна в направлението.Следователно предните колела се явяват водещи.На колелата с малък радиус реакцията х2 е отрицателна,тези колела спират(приплъзват).Част от мощноста на предните колела се предава через рамата на автомобила и преодолява съпротивлението,създавано от задните колела.Така мощноста предавана на приплъзващите колела в реакция с пътя ,циркулира по тънкия контур: от задните (приплъзващи)колела чрез трансмисията на водещите колела ,а от там през рамата обратно на задните.
    Тази мощност не може да бъде използвана за преодоляване на вътрешното съпротивление и се явява паразитна.
    За да се прекрати нейната циркулация,се монтира междуосов диференциал като при ВАЗ-2121 Нива.Благодарение на него всички колела се въртят със скорост ,съответстваща на тяхното движение без приплъзване и боксуване.
    Прикачени файлове
    Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
    Дий Снайдер

  • #2
    До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

    Забелязвам подобно преплъзване само като излизам от кал на сухо с навит волан, при вкл. преден блокаж. Колата е самурай.
    LZ1AIV

    Коментар


    • #3
      До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

      Много интересна тема, аз си мислех по този въпрос и смятах да пускам тема за: "Предимствата на междуосевият диференциал." Ти обаче много добре си го описал и ти благодаря за което.
      Аз като си разсъждавах съвсем теоретично (не съм карал автомобил с междуосев диференциал), ако едното колело на такъв автомобил е във въздуха и той няма блокажи, то не би могъл да тръгне - правлини ли са ми теоретичните разсъждения?

      Я сега обясни, как в 2 часа и 59 минути те развълнува тази тема? Просветление някакво ли имаше?
      !

      Коментар


      • #4
        До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

        Да затова в инструкцията за експлоатация на тези автомобили пише предния мост да се изключва на твърд и/или сух път, и гумите да са еднакви.
        Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

        Коментар


        • #5
          До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

          Първоначално публикуван от yovcho Преглед на мнение
          Много интересна тема, аз си мислех по този въпрос и смятах да пускам тема за: "Предимствата на междуосевият диференциал." Ти обаче много добре си го описал и ти благодаря за което.
          Аз като си разсъждавах съвсем теоретично (не съм карал автомобил с междуосев диференциал), ако едното колело на такъв автомобил е във въздуха и той няма блокажи, то не би могъл да тръгне - правлини ли са ми теоретичните разсъждения?

          Я сега обясни, как в 2 часа и 59 минути те развълнува тази тема? Просветление някакво ли имаше?
          Точно така. На много хора това неможе да им се обясни.
          Don't hunt IF you can't kill
          първо 0883 после 333 накрая 448

          LZ1BGD

          Коментар


          • #6
            До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

            На теория ако предните гуми са примерно 185х16 а за задните 175х16 при изключен междинен диф. на твърд участък според мен би трябвало да е задвижваща само някоя гума от задният мост. На хлъзгав участък и включен междинен диф. ще се върти една задна гума и една предна но с по-голяма ъглова скорост.Предните гуми би трябвало леко да пробоксуват а в завой да теглят в желаната посока.
            Какво ще се случи обаче на практика!?
            Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

            Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

            Коментар


            • #7
              До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

              Първоначално публикуван от vanka.ta Преглед на мнение
              На теория ако предните гуми са примерно 185х16 а за задните 175х16 при изключен междинен диф. на твърд участък според мен би трябвало да е задвижваща само някоя гума от задният мост. На хлъзгав участък и включен междинен диф. ще се върти една задна гума и една предна но с по-голяма ъглова скорост.Предните гуми би трябвало леко да пробоксуват а в завой да теглят в желаната посока.
              Какво ще се случи обаче на практика!?
              Ще пр...ш междуосевия диф...
              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

              Коментар


              • #8
                До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                Извинявам се пропуснал съм височината на гумите!
                На теория ако предните гуми са примерно 80х185х16 а за задните 75х175х16 при изключен междинен диф. на твърд участък според мен би трябвало да е задвижваща само някоя гума от задният мост. На хлъзгав участък и включен междинен диф. ще се върти една задна гума и една предна но с по-голяма ъглова скорост.Предните гуми би трябвало леко да пробоксуват а в завой да теглят в желаната посока.
                Какво ще се случи обаче на практика!?
                Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

                Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

                Коментар


                • #9
                  До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                  След хиляда километра ще купуваш нови гуми, и ще правиш нещо по трансмисията. Що?

                  Коментар


                  • #10
                    До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                    Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                    Ще пр...ш междуосевия диф...
                    От какво по точно ще се получи претоварването? Не е ли същото с 4 еднакви гуми и път с постоянни ляв и десен завой-една от предните гуми винаги ще изминава по-голямо разстояние?
                    Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

                    Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

                    Коментар


                    • #11
                      До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                      Термин има - теоретичен радиус на колелата. 2 милиметра разлика в изтриването на иначе еднакви гуми, вече вкарва паразитна мощност.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                        Искам само да поясня, че това което тук всички наричаме "мощност" според мен трябва да се нарича "въртящ момент" ...
                        Въртящият момент който действа върху всяко от колелата е равен на въртящият момент на двигателя умножен по предавателното число на ск. кутия и по пр. число на диференциала и разделен на радиуса на гумата.
                        Така излиза че върху различните гуми действат различни въртящи моменти поради различният радиус.
                        При автомобил с 3 блокирани ( липсващи) диференциала разликата от въртящите моменти се компенсира от приплъзване на колелата ( докато не се строши нещо по скоростната кутия, диференциали, валове и т.н.т.)
                        Много елегантно решение е диференциал с ограничено прилпъзване (познато от Jeep).
                        При по-модерните автомобили има вариант с 3 конвенциални (планетарни) диференциала + тракшън контрол.
                        Тракшъна задейства независимо и дозирано спирачно усилие единствено към колелото което приплъзва в момента.
                        Нулевото приплъзване има доста недостатъци при off-road затова на някой джипки тракшъна има различни режими при вкючени бавни и т.н.т.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                          Въртящия момент си е въртящ момент, мощността си е мощност.
                          Разликите между изминатия от колелата път, вкарва в твърдата, недеформируема трансмисия, мощност, която идва от пътя, и въздейства на железата обратно към мотора. Смятането им в термина въртящ момент е безсмислено, не дава нищо. Разликите между предния и задния мост се поемат от окачването, разликите между лявото и дясното колело на цял мост - само от трансмисията. При блокиране на диференциалите, контурът се затваря, и започва циркулация на паразитната мощност. Всичките четири колела изминават различни пътища по микропрофила на пътя и по измененията на курса, и всичките вкарват по нещо. Което се явява освен другото, и деформиращо усилие по всички агрегати. Колкото по-големи са разликите в пътищата на колелата - толкова по-големи са тия мощности.
                          В крайна сметка, колкото да се измъкнеш, може да сложиш и различни гуми. Но е силно желателно да изключиш и единия мост, освен блокировките.
                          Разните самоблокиращи диференциали са съществували десетилетия преди всякакви джипове, еле пък преди въпросната фирма. Тракшън контролът няма да го направи управляем с различни колела, нито ще го опази от счупване.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                            Има едно важно нещо за диференциалите -

                            даже и да са напълно отворени, без никакви блокировки, добре смазани и тн, не са способни дълго време да "носят" значимо въртящи се една спрямо друга полуоси. Това значи движение с различни по радиус гуми, различно напомпани гуми или различно износени гуми. Важи както за осевите диференциали (преден и заден), така и за междуосевите (който ги има).

                            Лагеруването вътре в касетата е оразмерено почти да не работи. Няма нищо общо с лагерите на полуосите и пиньона. Нормално то и почти не работи. Ако го накараме, ще работи кратко. После ще имаме запечена касета.
                            Последно редактирано от Ясен; 27-10-08, 00:15.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              ...Лагеруването вътре в касетата е оразмерено почти да не работи. Няма нищо общо с лагерите на полуосите и кардана. Нормално то и почти не работи. Ако го накараме, ще работи кратко. После ще имаме запечена касета.
                              Или тропаща касета,сателити и планети.Да не би под "лагерите на кардана" да си имал предвид лагерите на пиньона?
                              С "Фармахим" - непобедим
                              Дизел - само дънки!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X