Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възможен проблем с автоматичен хъб?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Възможен проблем с автоматичен хъб?

    Моята хубавица е ОФА ДБЗ 2.2 16в с автоматични хъбове .Много четох кое как е ,но искам да питам защото мисля че има проблем.
    При включване на предния мост и потегляне се чуват щраквания от хъбовете ,при изключване и маневра назад не мога да ги чуя и явно единия остава защото като потегля напред започва да се чува звук като от претриване за около 100 метра.
    Какво да погледна?
    РР п38 2.5тд .Е53 чер клозет .Астра H Z13DT.

    0895шест29410 .

  • #2
    От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

    Има доста писано по темата... Не поглеждай, а се хващай в ръце! Разглоби хъбовете, измий с разредител, подсуши хубаво и смажи с диференциално масло. Ако имаш по-големи луфтове между хъба и полуоската ги обери със специални за целта по-дебели от твоите шайби. Накратко е това. Ако след това няма особена промяна си купуваш по-читави втора употреба автомати, или нови ръчни хъбове.
    ОФА КБ X20SE + метан

    Коментар


    • #3
      От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

      Малко по сложно е . Но щом така е рекла науката !!!
      МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

      Коментар


      • #4
        От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

        Първоначално публикуван от isuzo Преглед на мнение
        Малко по сложно е . Но щом така е рекла науката !!!
        Науката на купувача го е рекла много просто:
        Ако не може да се оправи лесно, е по-добре ново.
        Жалко че вече и тук се прокрадва.
        Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

        Коментар


        • #5
          От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

          Разглобих почистих ,смазах но проблема остана Не го прави всеки път ,на 3-4 пъти веднъж .Сега дали пружината е уморена незнам.
          РР п38 2.5тд .Е53 чер клозет .Астра H Z13DT.

          0895шест29410 .

          Коментар


          • #6
            От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

            Ми... аз не виждам смисъл от философстване, а от идея, как да се помогне на човека. Каквото знам аз го споделих, а други, които разбират нека си трйкат.
            ОФА КБ X20SE + метан

            Коментар


            • #7
              От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

              Първоначално публикуван от bay pres Преглед на мнение
              Разглобих почистих ,смазах но проблема остана Не го прави всеки път ,на 3-4 пъти веднъж .Сега дали пружината е уморена незнам.
              Ако все пак опреш до счупен хъб имам комплект читави автомати, пиши ми на ЛС ще се разберем за цена....
              no signature no problems

              Коментар


              • #8
                От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

                Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение
                Ми... аз не виждам смисъл от философстване, а от идея, как да се помогне на човека. Каквото знам аз го споделих, а други, които разбират нека си трйкат.
                На човека може да му се помогне,ако отиде някъде където знаят какво, и защо правят..... А разбирането е друго,!!!!!!??????,Дай една флашка и ще ти сваля каквото има на това между рамената ми.!!!!!!!!
                МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

                Коментар


                • #9
                  От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

                  От доста време чета системно написаното за хъбовете тук. Всъщност първото ми питане тук беше на тема автоматични хъбове. Тогава нямах и идея как точно работят (сега мисля, че съм малко по-добре, благодарение на форума, разбира се). Нямам съществени оплаквания (засега, но май ми предстоят) от автоматичните ми хъбове. Досега съм спазвал указанията, дадени ми тук и като ги включа, ми вършеха (вършат) работа. Но на една отсечка със значителен наклон и около 150 м дължина (която ми спестява 3 км обикаляне) на средата, винаги на едно и също място (с точност до метър) се чува силно изтрещяване на хъбовете (така е вече 4-та година). Първите няколко пъти спирах и се връщах да оглеждам мястото - нищо особенно (наклонът е равномерен и значителен през целите 150 м) - просека между вилни имоти. Престанах да обръщам внимание, защото когато и да ги включа (главно зимата в снега) хъбовете си вършеха работата без излишни щракания. Ама (като че ли си нямам друга работа или може би тъкмо заради това) преди месец реших да ги прегледам. Като ги отворих, видях че са потопени в грес. Дължи се на "моя сервизен майстор" (който вече фалира), щото той ми сменя спирачен диск преди години. Бях му казал да не ги плеска с грес (и той обикновенно чува какво му говоря) но тогава е пропуснал да чуе. Поиграл си е да оплеска и двата хъба с грес макар че сменя само единя диск. Както и да е - дори и така хъбовете си работеха (вадеха ме от снега когато трябваше). След като измих греста с бензин видях че зъбчетата на подвижната главина са изядени в началото. Тъй като не можах да изчистя всичката грес (не ми стигна бензина) реших просто да ги затворя без да им слагам масло. Резултатът беше лош. За включване включваха, но не искаха да изключат - чуваше се едно продължително чаткане на заден ход независимо от разстоянието. Хванах ги, че изключват при рязко потегляне на заден ход. Отворих ги, налях им двигателно масло (такова имах) и нещата се пооправиха. Колата ми трябваше и набързо приключих "прегледа" . На същия наклон пак изтрещяха на същото място (значи всичко е "наред"). Но оня ден пак нещо не щяха да изключват(пак същото продължително чаткане). Изключих ги все пак и повече гледам да не ги включвам. Не ми е ясно какво става. На тръгване по отсечката със "значителния наклон" определено се включват. Защо се разнася еднократно "изтрещяване" всеки път на средата на отсечката ми е загатка но в момента и по-малкия проблем. По-големия проблем е - защо не изключват (и чаткат като ермомелка продължително). Тъй като нямах шайба с друга(според мене трябва с по-малка) дебелина (тази под зегерката) мислех да махна сложената там и да оставя само зегерката заради изядените в началото зъби(за да може по-добре да зацепи) но не го направих. Сега ми предстои "автоматични хъбове ІІ" - след 10-тина дена съм в отпуска и ще имам време да си играя. Явно с моите недовършени работи съм докарал нещата до състоянието, описано в темата. Мисля да напълня една срязана бирена бутилка с бензин и да отопя (цяла нощ) главините и да изкарам всичката грес и после да им сложа съвсем малко масло. Освен това (ако не успея да осигуря по-тънки пластини) направо да махна тези, които са сега под зегерките. Но зегерките ще сложа - fanatic ми го е "натъртил" добре. Ако се стигне до крайно решение в темата (ама не с нови хъбове) - предварително благодаря.
                  ОФБ ДБ X22SE
                  Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

                    Първоначално публикуван от VladimCho
                    За съжаление от моят скромен 20 годишен шофьорски опит мога смело да твърдя, че такива места у нас няма! Нито крайната сума за плащане, нито препоръка от приятел, или форум е са гаранция за качествена услуга. Единственото решение е легитимиране на цялата сервизна дейност, в крайна сметка от вашата работа зависи живота на хората! Когато се издаде документ за извършена дейност с гаранция и отделна гаранция на части нещата ще са по-различни... Да, ще е по-скъпо сигурно, но аз искам, като отида на определено място да ми ремонтират колата качествено и бързо, и да забравя. А иначе от флашка нема нужда, в нета и книгите всичко е написано! Другото е опит.
                    За съжаление мисля, че в голяма степен си прав. Какво да се прави - тука е България - "гледайте си куфарите, ръцете в джобовете и господ да ви е на помощ" (Замунда банана бенд). Търгашите и мошенниците в сервизите оживяват по-лесно от свестните майстори. Моя "свестен майстор" фалира. А оня ден щях без малко да набия (имаше много хора) един тарикат - представител на сума известни марки коли заради един служебен форд фокус. Законтрящото зъбче на куплунга за датчика за обороти беше строшено и се поизваждаше, като съответно стрелката на скоростомера заковава на нула, и навъртането на километрите спира (съответно пътните листи придобиват препоръчителен вид). Като ми се случи на мен (аз много рядко карам служебните коли) вадя куплунга и го пъхам по-здраво и казвам - като го закарате на сервиз - кажете да сменят куплунга. И тъй е от 2-3 години. Миналия месец пак им спрял километража и решили да го закарат в сервиз, има двама трима "шофьори" с милиони навъртяни километри и големи усти но и схванати кръстове (мързи ги да се наведат). От това строшено зъбче на куплунга, тарикатът изкара 150 лв и мислеше да изкара още 500. Та - щом не работи километража - трябва да му се смени датчика те на фокусите туй им е проблема. Речено сторено - 80 лв датчик (оригинален), 80 лв "труд", 10 лв "отстъпка" - 150 лв. "Дрънкалниците" щастливи - форда оправен, качват се и заминават за Добрич. Там километражът пак спрял. Фордът се води на една колежка - дърта чанта (ама не много запазена) - закарала го тя обратно в сервиза и там тарикатът стигнал до следното "прозрение"- щом не е датчика, значи е таблото (те на фокусите и таблата давали много дефекти), обаче "оригиналното" табло било към 500 лв и за "труд" не знам колко, щото електроника - тънка работа..... . Върна се колежката от сервиза и дойде да ми реве на главата (ние с нея не се разбираме много и идва при мене само в краен случай) - какво ще кажа на главния счетоводител сега с туй табло, тъкмо му казах, че колата е оправена ....... ти как я оправяше преди .... . И аз нали съм с меко сърце - дай ми колата в събота и ще видя какво мога да направя. Минах през един магазин и взех един генератор хоби кит - 5.20 лв. (преди 40-тина години си играех да им правя и платките ама сега са "готови"), сложих му един ценеров диод 5V на изхода да не вземе да изгори входа на таблото - айде на куплунга (и тогава видях, че куплунга си е все още същия, строшения, та се разходих до моргата за куплунг) и се понесох с 220 км/ч. Софтуерно са го ограничили и не допуска повече въпреки, че от тримера за честотата имаше възможност и за около 1500 км/ч. За 4 часа им навъртях 1000 та километра дето им липсват и установих 200%, че таблото е здраво. Позамерих новопоставения датчик (без да го свалям) и видях, че крайния транзистор е приключил. В понеделник на сервиза с колежката - първо слиза тя, тарикатът още не ме вижда - разцъфтя целия -почваме ли таблото? Слизам и аз - не, не го почваме, къде е стария датчик. Като ме видя (ние с него се знаем от 10 г.) му светна, че се разминава с едни 500 лв. И почнаха разправиите - къде е стария датчик, аз не съм ли ви го сложил колата, не не си, ами .... ще оставите колата а аз ще поръчам още един датчик, ама ще дойде в други ден и ще е без отстъпка .... Не, няма да поръчваш, къде е стария датчик - ами .... в контейнера. Обръщай контейнера. Обърнахме контейнера - два часа ровене парче по парче (как ли не ми обясняваше работника дето го беше пратил че не му се рови)- няма датчик. Кой от твоите сменя датчика - амиии... не помня.
                    Значи, отивам в моргата, вземам един датчик ама ти ще си го платиш, щото при тебе се губи стария. Отидох в моргата, взех датчик, проверих го връщам се обратно - айде сега да го сложите. Ама то било трудна работа - кой щял да плати на работника му за смяната ......
                    А бе тарикат мазен, не стига че си потурчил един здрав датчик, не стига, че си сложил един дето е изгорял на първите 500 км, не стига, че си откъртил едни 100 лв за 20 мин работа със вкарването и изкарването на колата и едно подръпване с клещите, ами и накрая питаш кой ще плаща, когато ти се оправят поразиите дето си ги свършил. Премерих се в една празна клетка, вкарах на канала и за 10 мин. смених датчика. Работниците отначало се ежеха и те и не щяха да ми дават клещи ама после им стана интересно, накрая се накатериха в колата да видят дали ще работи.
                    На тръгване му "упростих" 150 те лева в замяна на 15-те за датчик в моргата.
                    ОФБ ДБ X22SE
                    Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

                      Първоначално публикуван от fanatic
                      .....
                      Така е!А относно автоматичните хъбове истината е ,че при нормална профилактика/промиване,проверка на луфтове,тънко смазване/има износване и отиваш на нови или здрави стари,вече въпрос на избор е автоматични или ръчни!Края на зимата имах същия проблем след каране в яка кал и коловози ,не можах да изключа преден ляв,не се чува прещракването на отключване,но включих отново и така до вкъщи където свалих и двата ,промивка с бензин, смазване с моторно масло и всичко си дойде на място!Така че всички подобни спорове са излишни и по скоро вредят отколкото помагат! Забележка без шайба под зегерката е голяма вероятността да се получи ефекта измъкната, откопчана полуоска.Аз лично при всяко сваляне отделям особено внимание на шайбите и зегерките и задължително ги превъртам в канала така ,че да влезнат добре без шанс за измъкване!
                      Последно редактирано от fanatic; 03-09-14, 13:25.
                      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

                        Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                        ..... Тъй като нямах шайба с друга(според мене трябва с по-малка) дебелина (тази под зегерката) мислех да махна сложената там и да оставя само зегерката заради изядените в началото зъби(за да може по-добре да зацепи) но не го направих. ...... Освен това (ако не успея да осигуря по-тънки пластини) направо да махна тези, които са сега под зегерките. ......
                        Колега , внимателно прочети поста на faster !

                        Аксиалния луфт на полуоската и износените зъби на хъбовете са различни неща . Увеличаването на първия няма да ти реши проблема със зацепването . Нещо повече : Аксиалният луфт е в строго определени допустими граници (писано е в темите , пък май го пишеше и в манюъла) и при обирането му обикновено се прибягва задължително до по-дебела шайба ... а ти , като гледам , се каниш зорлем да си увеличаваш проблемите .

                        Поне по това , което описваш , хъба "си е тръгнал" . Решението е : смяна със здрав , или вариант с ръчни хъбове (въпрос на вкус и предпочитание).
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

                          Благодаря на всички, които си изгубиха от времето за да ме предупредят за шайбата и премахването и. Тази моя идея беше "моментна" а аз рядко осъществявам такива. А що се отнася но коментариите по отношение на сервизните майстори - включих се по принцип. После стана ясно, че тези коментарии са имали конкретен обект. Не съм ползвал и нямам възможност да ползвам услугите на Лозан и не го познавам. При минималния контакт който имах с него, беше коректен.
                          Последно редактирано от bogilloff; 03-09-14, 13:50.
                          ОФБ ДБ X22SE
                          Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

                            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                            Колега , внимателно прочети поста на faster !

                            Аксиалния луфт на полуоската и износените зъби на хъбовете са различни неща . Увеличаването на първия няма да ти реши проблема със зацепването . Нещо повече : Аксиалният луфт е в строго определени допустими граници (писано е в темите , пък май го пишеше и в манюъла) и при обирането му обикновено се прибягва задължително до по-дебела шайба ... а ти , като гледам , се каниш зорлем да си увеличаваш проблемите .

                            Поне по това , което описваш , хъба "си е тръгнал" . Решението е : смяна със здрав , или вариант с ръчни хъбове (въпрос на вкус и предпочитание).
                            На мен ми изглеждаше, че с тая шайба се регулира хода на "главината на хъба" към зъбите на кутията на хъба. Сега като се замисля, май няма нужда от такова "регулиране" - зъбите трябва да влезат до "упор", който е зададен от самата главина.
                            Някой да е зацепвал за постоянно автоматични хъбове с "пластина". Пишеше го на няколко места но като съвет - никой не конкретизира, че е извършвал това.
                            ОФБ ДБ X22SE
                            Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Възможен проблем с автоматичен хъб?

                              То е като да направиш блокаж на деферинциал със заварка!Просто си карай хъба зецепен,автоматичен ,ръчен все тая!
                              Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X