Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Европа 2014

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Европа 2014

    Здравейте.

    Реших да пусна тук темата, за да получа малко съвети.


    Смятам да разходя малко Хелга.
    Хелга е BMW K1100LT - 1994, около 300 кг, т.е. не е от леките мотори и ще си е предизвикателство.
    Това, което ми се върти в главата е:

    - Пътуването ще е в Европа.
    - Моторът е проверен - няма нищо което да е дава индикация за проблем засега. Маслата, филтри, течности, светлини, агрегати...Гумите спадат с времето незнайно защо - верятна причина непочистени джанти, вентил или малка дупка - трябва тези дни да я закарам до някой гумаджия за да се диагностицира проблема и отстарани. Гумите са от миналата година и почти не е карано с тях. Може би и нов акумулатор, - бях я оставил за 5 дена отвън и валеше - не бях сложил покривалото и отказа да запали - Сега като я провериха си зареждаше нормално и не съм имал повече проблеми с акумулатора - но все пак...
    - Общо време за пътуването не е напълно ясно - надявам се да мога да отделя около 25, максимум 30 дена. Винаги всичко е свързано с времето, защото когато се пътува - не се работи.
    - Тръгване от Лондон в началото на Август.
    - Мисля да пътувам сам.
    - Фиксиран маршрут няма - не искам и да има. Мисля, че в Европа няма да е нужно толкова планиране, поради факта, че почти няма граници и няма нужда от Визи, ваксини и т.н.
    - Пристигане в България около 14-15-16 Август.
    - Може би седмица две из България.
    - Обратно към Лондон
    - Бюджетът е достатъчен.
    - Смятам да спя на палатка, където може, където не - ще се търси приемлив вариант за хотел, хостел, мотел, или къща за гости (B&B) - Палатката е ок, трябва да купя тези дни шалте, както и по-добър спален чувал.
    - Имам GPS обновен с нови карти на европа (Garmin 200W), но честно казано мисля да си взема хартиена карта и да пробвам само или основно с нея.

    Как мога да разбера в кои държави са платени магистралите, и как да ги различавам по картите, ако е възможно това ? И въобще не е ли по-добре да се пътува по по-малките пътища (при наличие на време).


    Приемам всякакви съвети и препоръки относно пътуването и нещата покрай него.
    Моторът е с англисйка регистрация, документите са на мое има, има си всичко платено и занглийска застраховка - това достатъчно ли е за страните в Европа ? Може би трябва да прегледам дребния шрифт на застрахователанта си компания... ?

    Това ще ми е първото толкова дълго пътуване като време и разстояние и аз нямам опит.
    Пределно ми е ясно, че ще е трудно, че няма да ми е лесно, че ще имам сигурно проблеми по пътя и т.н.
    Някой ако е пътувал по подобен маршрут да сподели малко опит и информация ?


    Поздрави,
    Калин
    .

  • #2
    От: Европа 2014

    Здравей,
    Информацията е доста, зависи кои страни искаш да посетиш и какво да видиш. Имаш ли някъкав план? Аз се прибрах преди две седмици от моето UK - България пътешествие. Маршрута ми беше следния: Франция, Белгия, Люхембург, Франция, Германия, Австрия, Италия (Доломитите), Словения, Хърватия, Сърбия и България.
    Аз съм също с английски документи. Застраховката ти важи за цяла Европейския съюз + Швейцария, Сърбия, не важи за Босна и Херцеговина, Македония, Албания.
    Препоръчвам да си направиш 'brekdown cover', моят беше £5.99 на месец, но ти дава спокойствие и сигурност в случай че нещо се развали мотора.
    Поздрави,
    Любен

    Коментар


    • #3
      От: Европа 2014

      В България има застраховки "Пътуване в чужбина" и с валидност - колкото време ще си "навън". Покриват различни рискове, свързани със здраве и т.н. Като прост пример е прочетеното преди време за усложнения с апандесит, операция и разходи в леч. заведение, които застраховката е покрило. Не са скъпи, поне да не го мислиш това..

      Успех с пътуването!
      Ще следя темата и ако се обадиш, когато си в България и решиш да пообиколиш, бих се включил, ако нямаш нищо против.
      Публикувайте отговор

      Коментар


      • #4
        От: Европа 2014

        Първоначално публикуван от Luk Преглед на мнение
        Здравей,
        Информацията е доста, зависи кои страни искаш да посетиш и какво да видиш. Имаш ли някъкав план? Аз се прибрах преди две седмици от моето UK - България пътешествие. Маршрута ми беше следния: Франция, Белгия, Люхембург, Франция, Германия, Австрия, Италия (Доломитите), Словения, Хърватия, Сърбия и България.
        Аз съм също с английски документи. Застраховката ти важи за цяла Европейския съюз + Швейцария, Сърбия, не важи за Босна и Херцеговина, Македония, Албания.
        Препоръчвам да си направиш 'brekdown cover', моят беше £5.99 на месец, но ти дава спокойствие и сигурност в случай че нещо се развали мотора.
        Поздрави,
        Любен
        Благодаря.
        Планът е до България и обратно. Не по пряка линия.
        Смятам, че за Европа не е нужно толкова планиране - и без това всичко е комерсиализирано достатъчно.
        Ако дойде времето да се пътува извън Европа - ще седна и ще прочета малко история и ще е голямо удоволствие да октрия тези малки скрити места, където човек може да открие някой стар свят.

        Лично съобщение изпратено.
        Ще е добре, ако имаш възможност да се чуем или видим за по кафе.

        Първоначално публикуван от p-pleven Преглед на мнение
        В България има застраховки "Пътуване в чужбина" и с валидност - колкото време ще си "навън". Покриват различни рискове, свързани със здраве и т.н. Като прост пример е прочетеното преди време за усложнения с апандесит, операция и разходи в леч. заведение, които застраховката е покрило. Не са скъпи, поне да не го мислиш това..

        Успех с пътуването!
        Ще следя темата и ако се обадиш, когато си в България и решиш да пообиколиш, бих се включил, ако нямаш нищо против.
        Благодаря.
        Нека да си дойда до БГ първо и ще видим как ще съм, че обикновено няма време за нищо
        .

        Коментар


        • #5
          От: Европа 2014

          Първоначално публикуван от darkrose Преглед на мнение
          Благодаря.
          Планът е до България и обратно. Не по пряка линия.
          Смятам, че за Европа не е нужно толкова планиране - и без това всичко е комерсиализирано достатъчно.......
          Леле, ако знаеш колко не си прав.
          Понеже умееш да снимаш и най-вече да улавяш атмосфера и настроение, няма как да стане без планиране.
          Инак ще изкараш от най-разпространения тип репортажи - мотор на фона на шосе или езеро - и нищо повече.
          Сложи един лимит за пробег на ден - аз бих те посъветвал за 400 км, и после можем да обсъдим трака, с някои характерни точки за снимане. Въпроса е колко километри ще искаш да отхвърляш на ден, колко дни можеш да си позволиш пътуване, за да видим, какво ти остава за снимки - и по кое време на денонощието.
          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

          Коментар


          • #6
            От: Европа 2014

            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
            Леле, ако знаеш колко не си прав.
            Понеже умееш да снимаш и най-вече да улавяш атмосфера и настроение, няма как да стане без планиране.
            Инак ще изкараш от най-разпространения тип репортажи - мотор на фона на шосе или езеро - и нищо повече.
            Сложи един лимит за пробег на ден - аз бих те посъветвал за 400 км, и после можем да обсъдим трака, с някои характерни точки за снимане. Въпроса е колко километри ще искаш да отхвърляш на ден, колко дни можеш да си позволиш пътуване, за да видим, какво ти остава за снимки - и по кое време на денонощието.
            Възможно е да си прав
            Затова и темата е тука - нямам много опит с пътуванията.

            Но определено не искам да имам точно определен трак - наистина искам просто да избягам от работа, хора, ангажименти.

            За пробег на ден - и аз си мислях за нещо подобно около 400 км не повече, защото иначе ще стане едно препускане просто.

            Колко мога да си позволя - засега още не мога да кажа нищо със сигурност - не ще е около 25 дена +/- няколко.


            Поздрави,
            Калин
            .

            Коментар


            • #7
              От: Европа 2014

              Кажи поне какво повече те интересува. Гледки, архитектура, история, кулинария...

              Коментар


              • #8
                От: Европа 2014

                Е супер си !
                Едни Алпи с мотора, няма как да пропуснеш.
                Наскоро правихме едно пътешествие. Стелвио още беше затворен, но за теб ще е отворен.
                Утре ще ти пратя някои тракове .
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • #9
                  От: Европа 2014

                  Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                  Кажи поне какво повече те интересува. Гледки, архитектура, история, кулинария...
                  История и интересни места


                  Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                  Е супер си !
                  Едни Алпи с мотора, няма как да пропуснеш.
                  Наскоро правихме едно пътешествие. Стелвио още беше затворен, но за теб ще е отворен.
                  Утре ще ти пратя някои тракове .
                  Благодаря.
                  Знам, че ще прозвучи малко глупаво - но дори не знам как да си направя трак и как да го разгледам. Започнах с google maps вчера и просто се отказах Накрая ще е добрата стара хартиена карта с химикала
                  .

                  Коментар


                  • #10
                    От: Европа 2014

                    За хартиената карта сте много прав! Планирането е най-удобно на такава карта. При това не атлас, а истинска голяма карта, която да разгънете на масата. Но за детайлите ще ви трябва атлас или просто локални карти. Ако имате удобен цветен принтер мога да ви изпратя на файлове доста карти за Европа. Формата е JPG и са чисти картинки.

                    При моите пътувания съм ползвал сайта viamichelin.com. По-удобен ми е интерфейса на сайта, а пък в част от мащабите картата е нормално изглеждаща. Също са отбелязани пътищата с интересни гледки - дублира ги зелена линийка.

                    Трябва да определите предварително колко големи отклонения ще правите и по този критерий да търсите точките и маршрута.

                    Следваща стъпка е да определите дали като точки за посещение по маршрута ще са големи градове или малки, но интересни обекти. Градовете искат по повече от един ден, а малките обекти стават до два в един ден преход. Също е интересно и бързото минаване през град с оставане за няколко часа и посещение на нещо много специфично за този град - например да влезете в Кьолн за да посетите само катедралата му. При вашия случай ще е много удобно във всяка от посоките да посетите основно по един град долу горе в средата на маршрута за по два пълни дни (това са три нощувки в града или близо до него) и по един до два интересни обекта за всеки ден каране преди и след града. Ако само карате за един ден не е проблем да се минат и 1 000 километра, особено ако основно движението става по автомагистрали. Моя опит е с две директни прибирания от Словения до София с около двучасова почивка в Белград за обяд. Посещението на един обект изяжда от 300 до 400 километра каране, а и добавя отклонение от прекия път. Средната скорост извън магистралите е около 1/2 до 1/3 от средната скорост по магистралите. Когато пътувате по немските магистрали, средната скорост не е особено по-висока от по австрийските магистрали, въпреки, че няма ограничение на скоростта на около 3/4 от тях. Намирането на безплатни места за паркиране може да загуби неоправдано много време. Няма какво да разказвам на човек живеещ в Лондон, че паркирането в градовете е скъпо. Сигурно е по-евтино от лондонското, но за лека кола в градове като Амстердам спокойно достига 5 евра на час в центъра. Предполага, че ще дойдете до България по един маршрут, а ще се върнете по друг. Тъй като ще пътувате август - препоръчвам ви на идване към България да минете по-северния вариант, а на връщане да карате по по-южния. Особено ако смятате да направите обиколка около Алпите. В началото на август в южните поли на планината ще е жега, а в края на месеца по северните склонове ще си е студ.

                    При набелязването на обектите ги изучавайте добре. Това ще Ви спести време. Проучването става много лесно с гугл и уикипедия. Много често статиите на различните езици съдържат различни факти за едно и също място. Така че преглеждайте статията на поне два езика - български и английски.

                    За нощувките - колкото по-туристически или бизнес е града - толкова по скъпо. Отдалечаването сваля цената. Колкото по-близо до главен път - също е по-скъпо. Особено това личи в Залцбург и околностите.

                    Толкова мога да споделя по стратегията на пътуването.


                    Сега малко за места които аз бих посетил при такова прекосяване на континента по диагонал.


                    Като най-северозападна точка бих поставил Мон Сен Мишел (Le Mont-Saint-Michel). Удължава пътя с около 300 километра и отклонението започва още от Лондон - тръгва се не към Дувър, а към Портсмут. Има различни варианти за фериботи. Основно два - или до Сен Мало или до Шербург. Ще се добавят два дни към пътя. Но за Вас е удобна точка и като за самостоятелна екскурзия тип кръгче по северна Франция заедно с Париж.

                    На директния маршрут лежат Брюксел (де да знам колко е интересен), столицата на Карл Велики -Аахен и Кьолн с неговата катедрала и моста над Рейн. При неголямо отклонение може да се посети Кобленц или Визбаден.

                    Аз самия прибирайки се преди много години от Амстердам и Хага, при Франкфурт се отклоних на юг и посетих Хайделберг. Много интересно за мен място. Града е един от пунктовете по "Пътя на замъците" - www.burgenstrasse.de или направо можете да погледнете картата на целия път, за да си харесате нещо - http://www.burgenstrasse.regio-city.de/de/, защото има интересни за каране отсечки - например самата долина на Некар.

                    Немците по принцип си имат още един такъв туристически маршрут - "Романтичния път" - два сайта и за него: http://www.romantischestrasse.de/ind...d=erleben&L=11 и www.romanticroad.com. Аз съм бил само в най-южната му точка - замъка Нойшванщайн (Neuschwanstein - www.neuschwanstein.de). Има още един до него - Хоеншвангау (Hohenschwangau - www.hohenschwangau.de). Не само двата замъка там са много хубави, но и природата наоколо. Всъщност те замъците за това са построени там. Във форума има разказ и за близкия Фюсен. Ако тръгнете към замъците, за улеснение на туристите по табелите обикновено пише "Konigsschlosser".

                    www.technik-museum.de - ако се спрете на варианта през Хайделберг, за един почитател на техниката съвсем наблизо са двете части на един огромен технически музей. Там има всичко - от космическа совалка, през свъхзвукови самолети, до миньорско оборудване. Едната част е в Шпайер, другата в Зинсхайм. Могат да заминат и два дена в този музей.

                    А минавайки от тази част на Германия към Мюнхен може да се посети Улм и да се качи човек на тамошната катедрала. Тя е само с 4 до 5 метра по висока от кьолнската, но площадката до която пускат масовия турист е на 34 метра по-високо. Стъпалата за качване до 143-ия метър са около 800. Асансьор няма. Да не каже някой, че не съм предупредил! Като споменах кьолнската катедрала - всички замаяни от габаритите и забравят да се възхитят колко изящно е изпипана. За улмската нищо не мога да кажа, защото само я гледах от далеч, докато си гонех предварително резервирания хотел след Мюнхен.

                    Също при Улм става отклонението към Нойшванщайн или към Мюнхен. В същия маршрут може да се впише и Залцбург - за мен много интересно място.

                    Ако решите да не правите това отклонение на юг от Франкфурт, а да продължите по прекия път - магистрала А3 - то и край него има интересни места. Градовете Вюрцбург, Нюрнберг, Регенсбург и Пасау. От всиките съм влизал само в Пасау и то поради грешка, но се оказа хубава грешка. Въобще действа отморяващо човек да гледа как се сливат две реки и да си мисли все пак Ин се влива в Дунав или обратното.

                    Също можете при Нюрнберг да се отклоните към Мюнхен.

                    Ами спирам, докато малко се изясни концепцията. Като пътна информация - Франция - плащане на магистралите на бариера, Германия - за леки коли и мотори е безплатно, Австрия - винетка за магистралите и допълнително плащане на отделни съоръжения като Караванкентунел или за качване до Гросглокнер, Словения - винетка и плащане за Караванкентунел. Хърватско и Сърбия - плащане на бариера.

                    Мисля, че до тук "насипах" достатъчно материал за размисъл.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Европа 2014

                      Благодаря за отговорите.
                      Засега това ми е повече от достатъчно.

                      Имам доста неща да уточнявам и като има развитие ще се види.

                      Приятен уикенд от мен

                      Калин
                      .

                      Коментар


                      • #12
                        От: Европа 2014

                        Както ти написаха по-горе, не пренебрегвай плануването! Много е важно! Имам няколко различни европейски обиколки, и всичките за по около 20-25 дена. Една от тях ми беше държавите -джуджета ( Сан Марино, Ватикана, Лихтенщайн, Монако, Люксенбург, Андора) Погледни ги на картата, би могло да се получи интересно пътуване. При мен поне беше повече от очакваното!.....Ще се изненадаш колко много различни пътешествия можеш да направиш само в Европа. Повече отколкото който и да било друг континент Успех в начинанието!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Европа 2014

                          Калине, радвам се че си решил да пътуваш с мотора. Няма какво много да подготвяш мотора за Европа - навсякъде ще намериш адекватна помощ. Вземи си дъждобран, и допълнителни дрехи, които да ти позволяват да караш на по-студеничко. И мини през Алпите - на път ти е.


                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          Сложи един лимит за пробег на ден - аз бих те посъветвал за 400 км, и после можем да обсъдим трака, с някои характерни точки за снимане. Въпроса е колко километри ще искаш да отхвърляш на ден, колко дни можеш да си позволиш пътуване, за да видим, какво ти остава за снимки - и по кое време на денонощието.
                          Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
                          Трябва да определите предварително колко големи отклонения ще правите и по този критерий да търсите точките и маршрута.
                          Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнение
                          Както ти написаха по-горе, не пренебрегвай плануването! Много е важно!
                          Колеги, с цялото ми уважение - Калин не му се е занимавало дори да си надраска карта с google maps. Неговото също е пътуване - друго е, не е като вашите. Аз също съм за умереното планиране, но нито маршрута му изисква прецизно планиране, нито пък той има желание за това.
                          LZ2NKM

                          Коментар


                          • #14
                            От: Европа 2014

                            Хартиените карти на Marco-Polo са много добри. Има ги в Амазон-а,да си ги поръчаш.
                            Жълто-зелените(туристическите и с хубави гледки) пътища са почти винаги интересни.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Европа 2014

                              Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                              ... Неговото също е пътуване - друго е, не е като вашите..
                              Всяко пътуване е различно. То това му е хубавото!


                              Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                              Аз също съм за умереното планиране, но нито маршрута му изисква прецизно планиране,.
                              А какъв му е маршрута?...Никъде, никой не е споменавал за прецизно планиране ( субективно понятие), но все пак е добре да има идея от къде иска да мине. Иначе пътуването от Лондон до БГ би могло да бъде безкрайно скучно.

                              Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                              ... нито пък той има желание за това.
                              Е тук вече и да иска някой, няма как да му помогне

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X