Страница 6 от 6 ПървиПърви ... 23456
Резултати 101 до 115 от 115

Тема: Няколко мита за Лада Нива

  1. #101
    Регистрация
    May 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,501
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Цитат Мнение на mstoev Преглед на публикациите
    Автомобилите от АвтоВаз ги спряха за продажба в ЕС. Дано да е временна техническа мярката, а не политическа...
    Мярката е политико-икономическа и нищо друго ! Мога да го обясня.

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    .... В допълнителните две зъбни двоици през които минава мощността за да имаш междуосевия диф, се губят около 15%.....
    Пресмятането на зъбни колелета по мои спомени се учеше във втори или трети курс на МЕИ-то.
    Така че, предполагам горните проценти не са проблем да се пресметнат с точност и допускам , че са тези .
    Недоумявам единствено (ако горното е така) , тези съвецки конструктори на по 5 водки ли са пресмятали железариите по Нивата , или от Партията им е било наредено умишлено да тровят живота на бъдещите притежатели на този "внедорожник" ?!
    Последно редактиран от Vlado_Ts ; 25-01-15 в 09:53
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

  2. #102
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    4,685
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Малка поправка, не е "внедорожник" а "вседорожник".
    Когато на готин пич му е кофти, това е блус. Когато на готин пич му е готино, това е реге.
    Когато на кофти пич му е готино, това е чалга.

  3. #103
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,659
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Направо вездеход!
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

  4. #104
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    4,685
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Росене, съвсем шеговито-сериозно това си е руския термин, защото Нивата е смятана за експлоатация 70/30 асфалт/оффасфалт. Както тук от Самураите остават само емблемите и викаме "глей, глей кво праи мойто самурайче", така е в Русия с Нивите. Въпрос на виждане, наличие на финансови средства и липса на акъл.

    П.П. И в двата основни руски форума за Нива има подфоруми "Постройка на Нива", какво ли се разисква тамИме:  animated1499.gif
Прегледи: 315
Размер:  23.0 Кб!?
    Когато на готин пич му е кофти, това е блус. Когато на готин пич му е готино, това е реге.
    Когато на кофти пич му е готино, това е чалга.

  5. #105
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,934
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Цитат Мнение на Vlado_Ts Преглед на публикациите
    Недоумявам единствено (ако горното е така) , тези съвецки конструктори на по 5 водки ли са пресмятали железариите по Нивата , или от Партията им е било наредено умишлено да тровят живота на бъдещите притежатели на този "внедорожник" ?!
    Водка със сигурност са пили, а от Партията със сигурност им е било наредено да правят всевъзможни глупости. Например максимално да използват наличната производствена база и усвоените при други автомобили детайли. Но това не е основното.
    Цените на бензина през 1960-те години когато се е проектирала Нива, в Русия, не са предполагали реални инженерни напъни към икономия. Разсъждавали са просто:

    Иска се внедорожник, значи РК все едно ще има, тази от ГАЗ не става, значи някой ще я проектира и ще вземе хонорар. Диференциали и скорости от Жигули ЩЕ ползваме защото италианците са ги проектирали и едвам са ни научили да ги правим, да измислим нови е тегаво и никакви други наши нямаме на разположение. От размера на колелата и момента който могат да носят диференциалите следва че ще е фултайм, от скоростите следва че ще е отделен агрегат, От двете неща заедно следва че няма да се обръща посоката, а от фултайм следва че ще трябва да разпилим малко двигателя за да може тая кола все пак да върви. Това последното го могат състезателите примерно от ВФТС, ще ги питаме. Партията каза всичко това да е готово до Конгреса.

    Резултат: РК проектирана на коляно при струга и фрезата, с прави зъби, тежка като дълга към Партията, с голям запас по някои параметри и малък по други, пиеща бензин и нервите на шофьора и монтьора.
    Tramp: Да си спомняте някой да е посмял да протестира срещу дядо Мраз? Правилно. На никой, никога, по никакъв повод не му е минавало през ум да вдигне глас срещу тази институция на нашето време.

  6. #106
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,498
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Цитат Мнение на ladamosc Преглед на публикациите
    Като стана въпрос за постоянното 4х4 на Лада Нива, да позлорадствам малко на гърба на едно Терано...(да ме прощава Спарки)


    Собственикът на Тераното - мой приятел, страдащ от остра и неизлечима непоносимост към руски возила, гордо и с чувство на превъзходство управлява своя сериозен джип, оборудван с 31'' гуми и носачи от Спарки, сред тежките теренни условия на нашата Столица. Уверен в тоталното си надмощие над природата и инфраструктурата на кв.Манастирски ливади, с лека досада и пренебрежение към проблема с паркирнето, решава да се възкачи на един доста висок тротоар. Легендарният 4х4 автомобил с лекота покачва едното си задно колело върху тази "висока летва" на паркирането пред блока и никой от околните нови кооперации не си и помисля дори, че нещо е в състояние да спре победоносния му ход. Повтарям - никой, още по-малко самият шофьор. Ала Шофьорът дори последен разбра, че пушекът и воят произлизат от неговата кола, която не успява да качи бурдюрът сама!
    И най-мъдестия джип имал нужда от адекватно задкормилно устройство. А добр'утро! Простотии от сорта всеки е правил в достатъчн количество, независимо от марката и модела. Колкото до постоянното 4x4, с отключени дифове е на практика 4x1, тъй че не мисля че в случая би свършило някаква работа.

    Цитат Мнение на ladamosc Преглед на публикациите
    Поздрави към всички бивши, настоящи, предстоящи и неосъществени собственици на малката руска Нива, с голямата си история.
    Де я голямата история бре? Че тя от създаването си е все същата. Да, добавили са една лампа "check engine", на която точно в случая с Нива никой и не обръща голямо внимание. За добавените по някое време сиви пластмасови кори отвън хич даже и не ми се отваря приказка. Тъжна гледка.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  7. #107
    avzdrav е офлайн
    Здравко Александров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Кюстендил, Плевен
    Публикации
    1,550
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Цитат Мнение на коко келеша Преглед на публикациите
    Малка поправка, не е "внедорожник" а "вседорожник".
    Имат и друго определение-"недоджип"...тука слагат доста внедорожници уж, май всичко що е без рама, бавни и два цели моста. Руска им работа...
    Действовать смело. Побольше цинизма-людям это нравится, но без уголовщины-кодекс мы должны чтить! О. Бендер

  8. #108
    Регистрация
    Aug 2011
    Място
    София
    Публикации
    207
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    И най-мъдестия джип имал нужда от адекватно задкормилно устройство. А добр'утро! Простотии от сорта всеки е правил в достатъчн количество, независимо от марката и модела. Колкото до постоянното 4x4, с отключени дифове е на практика 4x1, тъй че не мисля че в случая би свършило някаква работа.

    На теория така излиза - на практика аз с Нивата срам от такова естество не съм брал. Брал съм от друго, естествено...




    Де я голямата история бре? Че тя от създаването си е все същата. Да, добавили са една лампа "check engine", на която точно в случая с Нива никой и не обръща голямо внимание. За добавените по някое време сиви пластмасови кори отвън хич даже и не ми се отваря приказка. Тъжна гледка.
    Историята на Нивата си е голяма. Фактите от 1976-77 го доказват. За Техническата еволюция на модела, разбира се си прав. То кога ли руснаците са се старали много-много да подобряват и да изпипват нещо. Моделът обче е в производство и се продава. Колко са моделите, които могат да се похвалят с това? Вярно е, продава се, защото има хора, които са го купували, купуват и ще купуват, независимо какво мислят другите за тях. Въпрос на пазарен принцип. Когато почне да не се купува - ще го променят, ама едва ли после някой ще се интересува от него!
    Лично за мен това е една реализирана детска мечта. Явно съм толкова голям, колкото са големи мечтите ми


    П.С. Памфлетът за Тераното го написах не защото обичам да опонирам на технократски титани, а за да обърна малко посоката на разговора. Струва ми се, че по тази тема във форума на ВАЗ пишат на инат и от немай къде всякакви критици на руската техника. Защо го правят - защото нападението е най-добрата защита! Като говорим за чужди проблеми забравяме своите...Така се спи по-спокойно като ни тормозят разни финансови несгоди по колата. Нали?


    Та така и аз малко да пословоблудствам! Простете
    Приемам всякаква критика а Ладата, само осмиването на правото на личен избор не приемам

  9. #109
    Регистрация
    Oct 2014
    Място
    Варна
    Публикации
    76
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива


    Забраниха Lada в Европа



    Публикувана: 23 Януари, 2015 10:56 Обновена: 23 Януари, 2015 10:57
    63 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 46939


    ШРИФТ ПЕЧАТ



    Георги
    Касабов


    Продажбите на нови автомобили на АвтоВАЗ са временно преустановени във всички страни от Европейския съюз заради нормативни изисквания, влезли в сила на 1 ноември 2014 г., съобщава "Известия". Новината е потвърдил официалният дистрибутор на компанията в Германия Lada Automobile GmbH.

    Съгласно новите правила всички нови автомобили, продавани на територията на ЕС, трябва да са екипирани серийно с датчици за налягането в гумите. С подобен електронен модул не разполага нито един от моделите на Lada, представени на европейския пазар (Granta, Kalina и Taiga 4x4).

    От АвтоВАЗ са уверили Lada Automobile GmbH, че работят по въпроса и в скоро време ще предложат решение. От компанията щели да търсят и вариант за монтаж на вносни климатици, тъй като руските на покривали техническите норми на ЕС.

    Lada се ползва със слабо, но стабилно търсене в страните от евросъюза. По данни на АвтоВАЗ през 2013 г. на Стария континент са продадени 5 561 автомобила. Статистика за миналата година не се съобщава, но изненади надали ще има, а най-популярният модел в Германия със сигурност ще си остане добрата стара Нива, пласирана под името Taiga 4x4.

    През ноември АвтоВАЗ обяви, че планира да възобнови "пълномащабния" износ на автомобили в Швеция. Руснаците смятат да продават в скандинавската страна моделите Granta, Kalina и Largus.



  10. #110
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    sf,sf
    Публикации
    4,651
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    На ,,Съюз"- ите килоците бяха същите.

  11. #111
    Регистрация
    Oct 2012
    Публикации
    16
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Нека погледнем техническите решения "на коляно" при проектирането на този автомобил през далечната 77година. Започваме например от окачването - пружинните ресори днес се налагат абсолютно при всички джипове като изключим американските огромни каубойски пикапи за пренос на прасета, говеда и бали сено до фермата,които са на листови ресори за по-голям товар. Предният чупещ се мост вече се налага почти при всички джипове заради по-доброто му сцепление и комфортабилност, и задният цял мост за по-голяма здравина, тъй като колата се товари с багаж на задните мостове. Постоянното 4ВД което се е наложило вече дори и при обикновените автомобили няма какво да спорим - кой джип в днешно време ще работи само на заден мост и ще включва предния - това даже звучи смешно. И накрая самоносещата конструкция - това вече е тенденция дори и при джиповете - рамата вече я смятат за безнадеждно остаряла, тежка и излишна, още повече че самоносещата конструкция не означава само ламарина, а това, че рамата е вградена в каросерията под формата на усилени греди и връзки. През епохата на социализъма, особено в Русия имаше за цел частите на нов автомобил да бъдат взаимнозаменяеми с други модели поради две причини - първо модела да е евтин за производство с максимално пестене на усилия (за какво например да правим нов див след като имаме готов от Жигулата напр.) и втората причина е, че цялото производство на СССР по онова време беше военно-пригодно - демек във време на война ако гръмнат заводите на УАЗа още 5 завода да могад да произвеждат същото и частите да се намират навсякъде. По същата причина е съблюдавана и максималната простота на конструкцията и техниката... В съвременните коли е точно обратното - максимално сложно за да идеш само в специализиран сервиз, да няма други части освен неговата си за да се бръкнеш с една торба пари. Форд е казал - аз не продавам коли, а части за коли!

  12. #112
    Регистрация
    Oct 2012
    Публикации
    16
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Дали е икономична Нивата? Моята на газ харчи 10 извън града. По сегашните цени и с карта с намаление ми се връзват 8 лв на 100км. Колко е с дизеловите Тойоти и Ровъри 100те километра? - 16лв минимум. Плащам данък 25лв, застраховка 120 лв, поради това че е малолитражка – под 2кб и съответно под 100 коня. Това пак е икономия!
    Дали е евтин ремонта? Един маркуч на Класата е 500лв смяна в специализиран сервиз,щото не мож да го смениш пред блока. За Нивата режеш от градинскио маркуч и надяваш. Смяна на една крушка за Кактуса един „убоден до кръв“ ми показа фрактурка за 100лв в сервиза на Цитроен Технолоджи, щот естествено не му признали гаранцията за нея. За Нивата съм събрал два кашона с крушки и през ден да ми горят пак ми е без пари!
    Смешен бил багажника – ами айде съберете повече в Самурайчета,Рубикончета,Витарички и Джимнита, в които ако им сложиш и газовата отзад – няма място и за плик от Била. Пък имам и багажник отгоре – мисия невъзможна за гюруците и палатките на колела, като газовата ми бутилка е отдолу на мястото на гърнето, нещо изключено при други автомобили.
    Или пък със Самурайчето се опитайте да дръпнете по-тежко ремарке и ако издрапа по баира със скромните си 45 коня ще бъде изхвърлено от пътя при първия по-остър завой под наклон и на по-хлъзгав участък.
    Изобщо в техниката всичко е компромис и винаги се търси златната среда! Искаш да е проходим, за което си трябва по-твърдо окачване, но и да е комфортно, за което си трябва по-меко, искаш да е мощна, но и малолитражка и икономична, искаш да е къса база, но и да събира много багаж, искаш да е висока, но и устойчива, да е лека но и да може да дърпа ремарке, хем за в гората, хем за в града...
    Да, има много по-проходими джипове от Нивата, много по-големи и по мощни, както и обратното – по-градски джипчета, по-малки, по-икономични и леки. Естествено тея с гоуемите жипове ще се смеят на Нивата, че била пича въшка, пък тея с малките ще се смеят,че била голяма тромава и тежка, пък тя просто си е в „Златната среда“!

  13. #113
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    Пловдив
    Публикации
    2,659
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Колега, както е видно - ти не си напипал темата на разговора въпреки шестте страници изписани глупости. Може пък нежно да го откланяш на страни за да чуем все пак една добра дума за това недоразумение. В отговор бих ти казал следното:
    1. Добре, че Форд не ми е критерий за автомобил.
    2. Всички обективни "ниваджйй" казват, че след всяка разходка ремонтират по нещо.
    Това е базата, на която се води полемиката тука (най-меко казано). И ако се придържаш към нея ми е интересно за изпишеш още един такъв - десет сантов абзац. Моля?
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

  14. #114
    Регистрация
    Oct 2012
    Публикации
    16
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Искаш примери - ето от моят личен опит. Работих като автомонтьор в автосервиза на БНТ (навремето имаше такъв) и лично съм видял Нивата от предаването "Един човек, една камера,един автомобил" която е обиколила цял свят без проблеми и продължаваше да се екплоатира за служебни цели най-пълноценно. Тъй нареченото недоразумение е на второ място в рали Париж Дакар и първо в ралито на фараоните през 80те, на нея принадлежи рекорда за най-дълга служба в Антарктика от 20 години, където други джипове не са издържали и 2, на нея принадлежи рекорда за най-високо изкачил се джип в Хималаите 5726 метра през 90те години с 150 метра по-добър от Дискавърито (също един прекрасен джип) Само за сравнение тъкмо по Дискавъри гледах качване на един Вранглер Рубикон на 4700 метра като му свалиха вратите,капаците и седалките за да не му тежат. В повечето случаи трошенето се дължи на зверската експлоатация на Нивата и никаквата й подръжка. Напр като взех моята ми бяха казали, че сменили съединитела, ама на 10 хил той изпуши - защо ами защото сменили само феродовия диск, а не комплект с притискателен и лагер, повечето части по нея бяха преправяни или втора употреба, защото пари за ново на Нива не се дават. Иначе кола и в гараж се разваля, още не са измислили автомобил,който да не се троши, хеле па новите, проектирани да държат до края на гаранцията им...

  15. #115
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,934
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: Няколко мита за Лада Нива

    Оф.
    Tramp: Да си спомняте някой да е посмял да протестира срещу дядо Мраз? Правилно. На никой, никога, по никакъв повод не му е минавало през ум да вдигне глас срещу тази институция на нашето време.

Страница 6 от 6 ПървиПърви ... 23456

Сходни теми

  1. Отговори: 45
    Последно мнение: 05-01-16, 19:11
  2. Отговори: 5
    Последно мнение: 18-08-13, 17:39
  3. Отговори: 2
    Последно мнение: 04-03-13, 17:20
  4. Отговори: 0
    Последно мнение: 12-12-11, 19:01

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •