Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 63

Тема: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

  1. #1
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    По света...
    Публикации
    3,074
    Блог Публикации
    2
    Точки (при гласуване)
    14

    Question Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Здравейте,

    Чета от сума време тук и мам усещането, че няма човек с виско-муфа който да няма проблеми или поне съмнения за такива...

    Защо е необходимо да се държи такъв елемент който по принцип на нов автомобил ОК работи си но след време ремонта му струва колкото един климатик.

    Сума хора се оплакват - загрява, прегрява, не сработва, харчи много ако е постоянно зацепена и т.н. и пак си купуват чисто нова такава и пак в омагьосания кръг, защо - чиста проба мазохизъм или доверие в гениалните конструктори.

    Не съм инженер ама съм реалист и според мен една технология на толкова години или се подобрява за да изчисти проблемите си или се сменя с нови идеи по-добри по-надежни и не на последно място по-евтини решения...

    Аз мисля да си разкарам муфата, да си сложа 2 сериозни ел -вентилатора стартиращи на степени според температурата и ако намеря електрическа водна помпа през байпас за принудително циркулиране на охл. течност когато карам на ниски обороти и в задръствания.

    Моля споделете конструктивни За, Против, Идеи, Предложение!

    Много поздрави,

  2. #2
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,268
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Целия проблем идва от факта че повечето хора си мислят че вискомуфата трябва да си стои там и да си работи до безкрай. А тя е детайл който има определен живот и трябва да се смяня регулярно както сменяте маслото (на различен интервал разбира се). По мои сметки на ~60 000км виско муфата задължително се сменя без значение какво си мислите за нейното състояние. Поне аз така правя и затова никога не сменям глави

    Имайте в предвид че този живот от ~60 000km е за фабрична муфа и нормална експлоатация. За по сериозно натоварване и при използване на неоригинален детайл интервала пада до ~20 000км.

    Виско муфата засега е най-технологичното решение с най-малко проблеми (ако се сменя редовно). Като всичко друго ел. вентилаторите също си имат своите недостатъци и предимства разбира се... Най-доброто решение би била ел. муфа но тя пък технологично е сложен детайл и на практика всички се отказаха от нея. Забелязал съм че на супер "хеви дюти" машините вентилатора се зацепва директно...

  3. #3
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    По света...
    Публикации
    3,074
    Блог Публикации
    2
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Благодаря Венци, мисля се съгласявам напълно с теб - виското си е ОК , моите съображения идват именно от страничните ефекти - цена на нова муфа, честата и смяна и т.н.

    А за надежността +1000, всички големи машини които "страдат" при нечовешки условия мисля са с перка директно зацепена, тук е момента Стефан да ме подкрепи защото ще цитирам имена като КАМАЗ, КРАЗ УРАЛ и други )) и някои от близкото минало пословично известни с лесното си загряване по БГ проходите особено, помните ли Жигулите а Трабанта

    Поздрави,

  4. #4
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,268
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    За да допълня списъка на машини с директно зацепена перка ще добавя:

    УАЗ - само по-старите (военни изпълнения)
    Тойота - само т.н. "super heavy duty" машини...

    Тук трябва да спомена че няма виско муфа която да осигурява до 100% пренасяне на въртящия момент... Всички се колебаят в границите от ~30-40% до към 80-85%...

    За цената не съм много съгласен. Неоригинална виско муфа за японски автомобил (Нисан) е от порядъка на ~200лв оригинална е ~600-700лв... Това разхвърляно на тези 60 000км въобще не е съпоставимо с щетите които може да нанесе...

    За най-маниаците може би е добро решение лятото да карат с преходник (елиминирайки виско-муфата) а зимата със...

  5. #5
    Аватара на redair
    redair е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    1,433
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Виското е най-доброто решение за натоварени машини, защото осигурява постоянен въздушен поток, който плавно се регулира в завимост от температурата. Когато е много натоварен двиг. виското зацепва 100 %. Според мен е по добро от ел. вентилатори. За поддръжката имаш ангажимент само да го подменяш редовно на определените км. както каза Внци, и да си промиваш питите на радиаторите. Аз никога не съм имал проблеми защото редовно си поддържам охадителната система.
    LZ1RED
    www.facebook.com/DeyanBoyuklievPhotography

  6. #6
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,268
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Не е така приятелю. Няма виско муфа която да може да зацепва на 100%... По-горе съм цитирал процентите в които работят всички възможни виско муфи.

    За най-добро охлаждане принудителното зацепване няма алтернатива. Неговия голям недостатък е преохлаждането през зимата. А за нашия климатичен пояс това е важно. Другия голям проблем на директното зацепване е големия разход на енергия ... за двигатели от порядъка на 4л и нагоре вентилатора консумира >10кс...

  7. #7
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,268
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    А основния проблем на ел. вентилаторите е че за да направят такъв въздушен поток който да се сравнява с изправна виско муфа например изискват и еквивалентните мощности... което за 12V е наистина трудна работа...

  8. #8
    Регистрация
    May 2007
    Място
    Кърджали
    Публикации
    175
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Колеги,чета за виското и си правя една равносметка-то така изиза,че за муфа от 600лв при експлоатация 60 000км излиза 100лв на всеки 10 000км........+редовните масло и филтри+някое и друго изтропване=една хубава сума
    Поздрави

  9. #9
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,268
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Така е, но пък кой е казал че карането на "джип" е евтино? Проблемът е че виско-муфите при нашите автомобили са доста по-натоварени отколкото при леките коли... и съответно карат по-малко, да не говорим колко пъти се цопват в студена вода което не знам защо но им съкращава живота сериозно...

  10. #10
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Вискомуфите са с две логики. Едните работят на зацепване, другите на разединяване. Каквото и да ги правиш, си им остава неотстранимият проблем с преливането между камерките. Което и ги вади от строя. Така че въпреки хубавината на идеята, всичко е стигнало до практическия край на възможностите си, и изобщо не е хубаво.
    Освен ако. Преди няколко години разработиха нов клас високомолекулни стабилни полимери, на които и лесно се регулира температурата на втвърдяване. Сега познайте защо автомобилните фирми продължават да произвеждат и продават буклуци. Въпреки елементарната, достъпна и за занаятчии технология, муфата струва повече от хубав карбуратор. Повреждането и струва основен ремонт на двигателя.
    Има ли въпроси?

  11. #11
    Регистрация
    May 2007
    Място
    Кърджали
    Публикации
    175
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    А вярно ли е,че когато муфата е хубава трябва да можеш да я задържиш с ръка когато е студен двигателя?

  12. #12
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Като я държиш и я пернеш с ръка - бяга почти като нов лагер. Когато се скапе прави така и като е гореща.

  13. #13
    Регистрация
    May 2007
    Място
    Кърджали
    Публикации
    175
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Цитат Мнение на Венцислав Петров Преглед на публикациите
    Така е, но пък кой е казал че карането на "джип" е евтино? Проблемът е че виско-муфите при нашите автомобили са доста по-натоварени отколкото при леките коли... и съответно карат по-малко, да не говорим колко пъти се цопват в студена вода което не знам защо но им съкращава живота сериозно...
    Съгласен,но пък когато я сменях в магазините ми се вайкаха,че не -можело да се намери такова чудо и ако се намерело "щяло да е много скъпо"-и аз след като я купих за 275лв ми се стори приемлива цена.

  14. #14
    Регистрация
    May 2007
    Място
    Кърджали
    Публикации
    175
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Цитат Мнение на Стефан Преглед на публикациите
    Като я държиш и я пернеш с ръка - бяга почти като нов лагер. Когато се скапе прави така и като е гореща.
    Колега-извини ме не те разбрах?При запален мотор-може6 ли да я задържиш с ръка?

  15. #15
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Да разбира се. С два пръста. Ако мотора е студен. Ама ти не го прави.

  16. #16
    Регистрация
    May 2007
    Място
    Кърджали
    Публикации
    175
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Цитат Мнение на Стефан Преглед на публикациите
    Да разбира се. С два пръста. Ако мотора е студен. Ама ти не го прави.
    Защо?Стана ти ясно,4е моята е фалшивичка ли?

  17. #17
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    ВАРНА
    Публикации
    2,200
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Разбира се ,че най-доброти за автомобила е това ,което инжинерите са сметнали. Единственият и проблем е че когато се развали може да разбереш твърде късно. При екстремна употреба (кал, прах , вода) живота и пада драстично.От друга страна скачаш в дълбокото и с нея няма опасност за радиатораа , а ел. вент. трябва да не забравя да ги ,,цъкна '' във водата.В крайна сметка ,аз съм на мнение че за ,,спокойна ''употреба на джипа , най-добре си е виското.От там на татък си правим експерименти.Без нея пък джипа чувствително си променя мощноста.
    П.С. Колега с ел помпа с бай пас няма да промениш нищо (изпитано).Послушай Redair , промий си питата на радиатора- помага повече.Аз например съм с радиатор с по големи отвори и няма задръстване
    Информативно :два ел вент.(от морга) датчици окабеляване, труд =около 200 лв.
    PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
    КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
    0899187766

  18. #18
    Регистрация
    May 2007
    Място
    Кърджали
    Публикации
    175
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Цитат Мнение на Стефан Преглед на публикациите
    Да разбира се. С два пръста. Ако мотора е студен. Ама ти не го прави.
    Забелязах,че в друг раздел от общия"Автомобили 4х4"има тема виско муфа-там пак казват,че ако я задържиш с ръка"трябва да се сменя"???Обърках се---без лоши чуства

  19. #19
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    София
    Публикации
    17,637
    Точки (при гласуване)
    66

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Цитат Мнение на kiril georgiev Преглед на публикациите
    Забелязах,че в друг раздел от общия"Автомобили 4х4"има тема виско муфа-там пак казват,че ако я задържиш с ръка"трябва да се сменя"???Обърках се---без лоши чуства
    Ама май не си забелязал, че става въпрос за различни случаи.

    Да, при работещ, но още СТУДЕН мотор можеш да задържиш перката с ръка (или например с навит на руло вестник) и това е напълно нормално. Просто, когато двигателят още не е загрял, вискомуфата не е зацепила.

    и

    Да, вискомуфата ти е за смяна, ако можеш да повториш горното упражнение със спирането при ЗАГРЯЛ двигател. Само че тогава НЕ се опитвай да го правиш с ръце. За всеки случай. Защото ако вискомуфата ти е читава, тя ще е зацепила и ще върти перката яко, така че пръстите ти ...

  20. #20
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    По света...
    Публикации
    3,074
    Блог Публикации
    2
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Виско-муфа, идеална цел и реална ефективност...

    Аз съм тествал много муфи на Ферози с ръка и всичките могат да се задържат с ръка(повече няма да го правя защото някой ги зацепват твърдо, ама наистина твърдо ) и на топъл и на студен двигател, което ме навежда на мисълта, че при обороти над 4-5 000 виското няма да може да зацепи достатъчно перката при огледед на натоварването и това може би е причината за греене на Ферозите след 4000 оборота...

    А колегата с цената около 300 лева за муфа - ами ако за теб е поносимо консуматив на тази цена за 10-20 000 КМ за мен не е, консуматив е нещо което струва 1-2-5-10-15МАКСИМУМ% от колата за година/20 000 КМ а това май не е така(сложи съединител, накладки, масла, ремъци, шайби и други дребни неща ако и те имат такива цени то мисля това не е ефективно и аз бил правил всичко възможно ако искам да запазя и ползвам автомобила да намаля значително тези разходи със замяната им от по-евтини други марки или технически променя конструкцията за да задоволи изискванията ми...

    Много поздрави,

Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Виско на JEEP CHEROKEE 2.5TD
    От lullaby във форум JEEP
    Отговори: 21
    Последно мнение: 30-10-10, 18:22
  2. Чисто новата ми виско муфа неще да откачи ???
    От redair във форум Автомобили 4x4
    Отговори: 10
    Последно мнение: 03-11-06, 16:02
  3. Реална схема на пътен възел в Москва
    От quadra във форум Разкази, случки, хумор, поздравления и игри
    Отговори: 3
    Последно мнение: 23-09-06, 20:01
  4. Зелена кенефна муха ...
    От Стефан във форум Политика, икономика и обществени взаимоотношения
    Отговори: 8
    Последно мнение: 25-06-06, 16:57
  5. Как да проверя работи ли виско муфа? (Frontera)
    От fanatic във форум Двигатели
    Отговори: 11
    Последно мнение: 21-12-05, 17:03

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •