Страница 3 от 3 ПървиПърви 123
Резултати 41 до 54 от 54

Тема: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

  1. #41
    Регистрация
    Apr 2013
    Място
    Добрич
    Публикации
    200
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Както голегите в темата са писали , N1 сертификат може да се вземе за всяка кола/джип , които фигурират като такива в ценовите листи в сайтовете им. Кара се с винетка за кола , с каквато винетка се карат и всички товарни автомобили до 3,5т . Преглед се минава всяка година , няма бонус за първите 3 както е за другите автомобили. След 10-тата година се минава 2 пъти преглед. Всеки си прави сметката дали му е изгодно. Може да има глоба , ако МПС-то е регистрирано като 3+1 , а в колата се возят 5 човека. Средният подглавник и средният колан се махат от дилъра.
    Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
    Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

  2. #42
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    3,298
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на LGLG Преглед на публикациите
    Здравейте, ...
    Автомобил излязъл от завода производител с ЕС сертификат с хомологация N1, няма абсолютно нищо общо с преустройството на автомобил от категория M1 в категория N1. Хомологация N1 означава, че може да се ползва данъчен кредит, ако мине през фирма. Обикновено това са леки автомобили с една задна седалка по-малко от нормалният M1 автомобил. Данъците на тези автомобили са в пъти по-малки от М1 автомобилите. Дори горивото минава, като разход. Винетката е нормална (като за М1), тоест 67лв. Автомобилите N1 се управляват със свидетелство за категория "B", тъй като:
    3. категория N - моторните превозни средства, предназначени за превоз на товари, които имат най-малко четири колела, към които спадат:
    а) (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) категория N1 - моторните превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 t;
    Успех!
    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

  3. #43
    Регистрация
    Nov 2013
    Място
    Варна
    Публикации
    322
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на slowtraveler Преглед на публикациите
    ...
    За съжаление в момента сайта на АПИ не работи и затова не мога да проверя твърдението си...
    Сайта работи безгрижно в момента- би ли проверил, че не схващам кое точно да търся там...

    Пак казвам- спирали са ме многократно с дълъг и висок Форд транзит 2+1 места дето си е чиста проба товарен (дал съм и примерна снимка някъде назад на модела), но понеже е с обща маса точно 3500кг. се управлява с кат.В. На буса никога за последните 4г. откакто е купен не е слагана минетка К2- винаги е бил с К3. Заяждали са се, че е претоварен, че е очукан, че нещо не свети и т.н.- и глоби са писали като трябва. И никога, ама НИКОГА не са се хващали защо буса е натоварен догоре, а минетката е К3 за лека кола. И нали се сещаш, че липсата на винетка е идеален повод да изкарат 50 кинта от въздуха- не биха изпуснали такъв шанс гадовете...

  4. #44
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,410
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на auto_marin Преглед на публикациите
    Лъжеш се колега ! По горе колегата много добре каза, щом МПСто се кара с кат Б(до 3.5 тона) винетката е К3!
    Прав си колега...
    Подлъгал съм се от тук: http://www.vinetka.com/store/index.p...ormation_id=14
    Когато пътувате с N1 автомобила си в страната и чужбина без да е натоварен, и без ремарке, можете да закупите винетка за Категория 3.

    Ако автомобилът Ви е натоварен и/или с ремарке, независимо от пределно допустимата тежест на последното, е задължително да закупите и винетка за Категория 2.
    Обаче в Закона за Пътищата като че ли няма такова нещо:
    Чл. 10а. (7) Пътните превозни средства по ал. 6 се разделят на следните категории:

    ......
    3. (доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г.) пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници, с не повече от 8 (осем) места за сядане, пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари, и/или пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници и товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т, както и пътните превозни средства от тази група с повишена проходимост.
    Явно объркването е било заради допълнително приетата точка, чиито смисъл обаче е друг и не кореспондира с написаното в първия сайт:
    (9) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2008 г.) Когато пътно превозно средство от категория по ал. 7, т. 3 тегли едно или няколко ремаркета с технически обща допустима максимална маса над 3,5 т на едното или общо на състава от ремаркета, за състава се заплаща винетна такса като за пътно превозно средство по ал. 7, т. 2.

    П.С. Да, сайта на АПИ тръгна - исках там да потърся дали няма допълнителна информация за това какъв стикер кога се слага, но то си го пишело в Закона...
    Ще си караме спокойно Доблото с К3
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  5. #45
    Регистрация
    Nov 2013
    Място
    Варна
    Публикации
    322
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Подлъгал си се, ама си от малкото дето се усещат, че тоя сайт е просто един онлайн магазин и решават да проверят в закона... Гарантирано има хора дето са се вързали на тея глупости в сайта и са купили винетка К2 и са се прецакали с 20 лева... По-лошото- като си с 2 винетки подлежиш на глоба. В случая винетката К3 ти е нужна за колата, а винетката К2 ти пречи на видимостта. Идеално просто...

    ПС: Важи и за останали стари стикери от ГО и ГТП...

  6. #46
    Регистрация
    Dec 2013
    Място
    Варна
    Публикации
    131
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Колеги, а мога ли са регистрирам Джип внос употребяван, като Н1 след като е бил М1 в Германия

  7. #47
    Регистрация
    Jan 2010
    Място
    София ...
    Публикации
    1,417
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Може, но трябва да имаш протокол от технотест или декра...
    ОФА ДБ 2.4 92 TROOPER 3.5 V6 ETZ 250

  8. #48
    Регистрация
    Dec 2013
    Място
    Варна
    Публикации
    131
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    проверих колеги...казаха ми че е почти невъзможно вече дА регистрираш кола от М1 в Н1 ако си я внесъл с документи в които си е М1 от производителя.
    Много са натиснали данъчните КАТ заради ДДС-тата.

  9. #49
    Регистрация
    Aug 2012
    Място
    В.Търновo-Априлци / О882440004
    Публикации
    37
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Започна да става интересно.
    Твърденията са различни, най-вече непълни и малко от типа "аз чух...".
    Какво се оказа, в крайна сметка, с регистрацията на МПС нов внос втора употреба, от М1 на N1?

  10. #50
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    3,298
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на nantz Преглед на публикациите
    .. от типа "аз чух...".
    Какво се оказа... с регистрацията ... от М1 на N1?
    На първото му се казва "Една Жена казА", демек ЕЖК.
    За второто. ДА. Може!
    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

  11. #51
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    София
    Публикации
    185
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на Маркони Преглед на публикациите
    Колегата по-горе много точно каза, че за да се придобие N1 сертификат трябва автомобила да отговаря на изискванията за това.А именно - процентно съотношение между полезният товар на автомобила и общото му тегло.Точната формула не я знам - може да има и други съставляващи.И автомобила заводски излиза (например Toyota Yaris, ЕЖК и повечето Audi-та) в съвсем нормален вид - 4+1 места.Официалният вносител в България получава колата, маха заден среден колан, подава молба и документи за сертифициране (например TUV, или някое от поделенията му, или друга подобна фирма), и колата става N1.Т.е. масата на пътника се представя като полезен товар без да се нарушава общата товароносимост на автомобила.Това работи в определени случаи с определени автомобили.И въобще не е задължително колата да е оборудвана с решетки.Със сигурност винетката е за товарен автомобил до определения тонаж.
    Колега можеш ли да намериш някакъв цитат от закона за това което казваш?За 4+1 кола става въпрос
    Pathfinder 4.0L

  12. #52
    Регистрация
    Mar 2013
    Място
    София
    Публикации
    454
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Колега, потърси "Методика право на приспадане на данъчен кредит за закупени или наети леки автомобили" Раздел 2.2.Издадена е от МФ-НАП.Не знам обаче дали още е валидна - поне на 5 години е.Та ето какво пише:
    Doc1.docx
    Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...

  13. #53
    Регистрация
    Apr 2013
    Публикации
    7
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Здравейте - имам питане и дано някой прочете, за да ми помогне...
    Имаме автомобил N1 (по талон "товарен") и съответно си купуваме в БГ винетка от 67 лева. Сега трябва да излезе в Румъния и искам да купя онлайн за там - въпросът ми е, дали пак да си купя винетка за "лек" автомобил, както при нас? Или щом пише "товарен" - трябва да е за товарен до 3,5 тона (видях такава опция в сайта им)?

  14. #54
    Регистрация
    Sep 2008
    Място
    София
    Публикации
    81
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Здравейте,

    Позволявам си да повдигна тази тема, т.к. направих собствен рисърч преди няколко дни и мога да споделя следната информация:
    1. Можете да сертифицирате нерегистриран до този момент автомобил (който е с текущ сертификат М1, т.е. 4+1) към N1 (3+1, 1+1), като това го правят Технотест, Декра, БГ Ауто Тест и други фирми. Струва 180-400лв, в зависимост от фирмата. Не мога да кажа колко време отнема, подозирам, че става бързо.
    2. Можете да сертифицирате вече регистриран автомобил в същите фирми и да го обърнете от М1 към N1, но само към товарен, 1+1. Цената е същата, срокът - сигурно и той. След това колата се пререгистрира в КАТ.
    3. В Тюв Норт можете да сертифицирате вече регистриран автомобил от М1 към N1, вкл. и към 3+1. Процедурата обаче е по-сложна - колата се дерегистрира, документите се подават на Тюв Норт, те ги пращат у немско, минават няколко седмици, след което се връщат новите документи (в които пише 3+1 места) и колата се регистрира отново в КАТ. Цената се върти около 400€.


    Това инфо го получих с доста зор след звънене на различни фирми. В крайна сметка, един доста услужлив пич от БГ Ауто Тест ми разясни, че все още нерегистрираните автомобили минават по един закон/параграф, поради което всяка от лицензираните фирми може да конвертира колата почти в каквото си поиска, но регистрира ли се - вече минава по друг параграф, та (според него) само Тюв Норт можели да помогнат. Аз лично няма да го правя, т.к. за моята кола няма икономически смисъл, но ако си купя 400+ коня машинка - мисля да тествам тази процедура на практика.

    Ако някой мине през това, може да сподели дали информацията в този пост е наистина реална, а не само плод на телефонно проучване

Страница 3 от 3 ПървиПърви 123

Сходни теми

  1. Въпрос относно ЕГР
    От hipon във форум OPEL
    Отговори: 51
    Последно мнение: 23-08-15, 10:10
  2. Въпрос относно Simson S51!
    От Dumbass във форум Мотоциклети
    Отговори: 9
    Последно мнение: 17-02-13, 17:39
  3. Отговори: 7
    Последно мнение: 04-08-11, 17:29
  4. Въпрос за хомологация на теглич
    От BOBI_27M във форум Технологии, теория, конструкции по автомобила
    Отговори: 2
    Последно мнение: 15-06-10, 16:43
  5. Въпрос относно ГО
    От KamAZadjiq във форум Финанси, мита, цени, данъци, МПС и разходи
    Отговори: 7
    Последно мнение: 21-04-07, 21:42

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •