Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 54

Тема: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

  1. #1
    Регистрация
    Dec 2013
    Място
    Варна
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Здравейте колеги.Имам един въпрос относно автомобил който бих могъл да регистрирам от пътнически на товарен.
    Въпросът ми е следния:възможно ли е при закупуване на нов СУВ да се направи тази промяна,как става,преди регистрацията
    в КАТ ли трябва да е,вярно ли е че ако е Н 1 категория трябва всяка година да се правят два техн.прегледа и дали при тях
    трябва отново да се слага тази разделяща решетка или това е гимнастика само първия път при регистрацията?
    Мога ли сам да намеря някой сервиз да ми направи необходимите за Н1 промени или трябва да се доверя на съответния дилър/магазин
    ,които твърдят че за да искам Н1 трябва да пратят искане към официалния доставчик /в случая Германия/ и колата да си дойде оттам като товарна и тук на място те ще ми сложат тази решетка и да платя едни 900-1000 лв...мисълта ми е мога ли да си я купя нормална от тях и отделно да си направя тази промяна другаде в някой сервиз и после да я регистрирам в КАТ?
    Надявам се някой по компетентен от мен да ме насочи...Благодаря

  2. #2
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София - Борово
    Публикации
    519
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране Re: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Не можеш да направиш промяната в БГ. Тези коли си идват с Н1 от завода производител. Промяната, даже и да е възможна, не си заслужава за 1 кола.
    "Човекът е човек тогава, когато е на път!"

  3. #3
    Регистрация
    Aug 2012
    Място
    София
    Публикации
    974
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Наши клиенти / на счетоводната къща в , която работя / си купиха Ауди Q3 със съответната документация и в КАТ беше регистрирано като товарно . Поискаха възстановяване на ДДС , но данъчните като го видяха и им отказаха . Нормален автомобил без решетки и пр. Нямам представа в момента дали има някакво юридическо движение по въпроса . Надявам се все пак нещо полезно да съм споделил .
    Хюндай Галопер Ексийд 3000 V 6 ДБ
    0895-514-112 Станко.

  4. #4
    Регистрация
    Mar 2013
    Място
    София
    Публикации
    446
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Доколкото знам за сертификат N1 е необходимо автомобила да го позволява.Не всеки автомобил може да стане "товарен".Ако го позволява, тогава трябва да се одобри от TUV, или подобна организация, призната в ЕС.За вече регистриран автомобил не знам дали е възможно.За чисто нови автомобили, които отговарят на изискванията се прави и до сега от вносителите.За автомобили нов внос също не знам как седи въпроса.Не е задължително завода-производител да издава този сертификат.Таксата за услугата не е малка, и няма да има решетки в колата.Имай предвид, че всички допълнителни разходи ще са по-високи:гражданска отговорност, винетка.Данъка може и да е по-малък.

  5. #5
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    София
    Публикации
    138
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Когато колата е товарна и е под десет години техническия преглед се прави един път в годината.Навърши ли десет години прегледа е на шест месеца.

  6. #6
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    Бургас
    Публикации
    358
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Автомобила трябва да е от производителя със сертификат N1 .
    Автомобила се регистрира в КАТ по сертификат даден от завода!
    Данъчните не могат да откажат възстановяване на ДДС и те не са органа, който да определи един автомобил дали е лекотоварен с N1 или лек.

  7. #7
    Регистрация
    Sep 2009
    Публикации
    508
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Трябва да има много коне,че да си струва гимнастиката.Ако колата е на шаси само тогава може да ти я регистрират като товарна.Тогава се почва,преглед два пъти в годината,места 1+1 и много други.

  8. #8
    Регистрация
    Aug 2012
    Място
    София
    Публикации
    974
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на Stefan Dimov Преглед на публикациите
    Данъчните не могат да откажат възстановяване на ДДС и те не са органа, който да определи един автомобил дали е лекотоварен с N1 или лек.
    Могат,могат и после се започват едни обжалвания и дела... ,ама това не е вече счетоводен проблем !


    П.П. Нямам преки наблюдения над последващите действия !
    Предполагам фирмата ще спечели , но загубата на време и нерви е значителна !
    Последно редактиран от stankos ; 06-02-14 в 11:33 Причина: Спестяване на излишни постове
    Хюндай Галопер Ексийд 3000 V 6 ДБ
    0895-514-112 Станко.

  9. #9
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    Бургас
    Публикации
    358
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на stankos Преглед на публикациите
    Могат,могат и после се започват едни обжалвания и дела... ,ама това не е вече счетоводен проблем !
    И след обжалването кой печели?

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,139
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на stankos Преглед на публикациите
    Могат,могат и после се започват едни обжалвания и дела... ,ама това не е вече счетоводен проблем !

    П.П. Нямам преки наблюдения над последващите действия !
    Предполагам фирмата ще спечели , но загубата на време и нерви е значителна !
    Така си е - могат...
    Имам преки наблюдения върху подобен безсмислен казус от НАП през 90-те години.
    Тогава бе - плащаш и след това обжалваш ако искаш да ти работи фирмата. Държавата бе надвзела доста над 100х. германски марки (левовия им еквивалент)...
    След 3-4 години делото бе спечелено. Парите върнати с лихвите...
    С една малка подробност - върнаха ги в левове, а бе минала деноминацията. И с тези огромни на времето пари, успяхме да направим една скромна вечеря на фирмата (10 човека)...
    Сега имаме един автомобил N1 (фиат добло - 5 местно, но регистрирано Н1), и Зафира (7-местна) - за нито едно от тях не са ни правили спънки по възстановяване на ДДС при закупката им...
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  11. #11
    Регистрация
    Dec 2013
    Място
    Варна
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Благодаря колеги ...промяната искам да я направя единствено заради факта ,че данъка ми ще е доста по малък ...а именно около 500 лв на година понеже колата ще е нова /150/ к.с. ..не ме интересува дали мога да си взема ДДС обратно/нямам фирма по ДДС/...и пак да питам-при годишния техн.преглед трябва ли да се слага решетка или е само при регистрацията в КАТ?...а гражданската отговорност колко по скъпа е?
    ....винетката доколкото разбрах е еднаква като за лек автомобил...

  12. #12
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,139
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Поне на нашите не слагаме решетката при преглед. ГО беше съпоставима с тази на лек автомобил.
    Данъка наистина е смешен - под 12лв
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  13. #13
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    7,370
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    23

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на Rosen-shumen Преглед на публикациите
    Трябва да има много коне,че да си струва гимнастиката.Ако колата е на шаси само тогава може да ти я регистрират като товарна.Тогава се почва,преглед два пъти в годината,места 1+1 и много други.
    Що пишете глупости?
    N1 са и "баничарките"... Дали ще е N1 зависи само и единствено от производителя - какъв сертификат е дал за конкретната кола - на Пежо дори 407 седан има с категория N1 !!!
    Данъчните може да откажат да възстановят ДДС по други причини, а не защото колата има-няма решетки... Една нормална фирма не тегли ДДС, а ползва данъчен кредит и приспада от дължимия данък... Ако става въпрос за фирма без обороти, която е закупила кола и иска възстановяване на данъка, автоматично се започва данъчна ревизия...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  14. #14
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Варна
    Публикации
    5,139
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Баничарките са си баничарки...
    Колегата има предвид, че ако данъка на автомобила с маломощен двигател е 100лв, то от цялата фантасмагория ако имаш N1 ще спестиш едни 50лв (все пак имаш по-чести прегледи и т.н.). И в повечето случаи не си заслужава да се мориш.
    Докато ако данъка ти е 500-800лв, то ще спестиш едни 450-750лв и тогава наистина си струва да го регистрираш N1...
    N1 идва не само с производителя. Колега си регистрира Дайхацу Териос като N1 - процедурата доколкото се сещам за този модел бе сваляне на задните седалки, решетка, Технотест....
    Да, някои производители предлагат N1 и на обикновени автомобили (Мазда6 седан също има стандартен дизел N1, а на бензинката се налага смъкването на среден колан (автомобила става 3+1) за да са изпълнени условията за N1.
    Nissan Qashqai 2.0/140h.p/4x4/2008
    Jeep Grand Cherokee Overland 2014/3.0 CRD

  15. #15
    Регистрация
    Nov 2010
    Място
    София
    Публикации
    197
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    И така, и онака беше положението. По едно време можеше с "хомологизация" да се модифицира автомобила от "нормален" в товарен - най-често именно с цел ДДС врътки и т.н. Тогава се и махаха задни седалки, слагаха се мрежички и т.н. Тогава и данъчните правеха въртели основно заради ДДС-то. След един момент нататък вече се прие, че автомобилът е товарен само ако излиза от завода-производител с тази класификация (в нашия случай N1). Без значение е вече има ли мрежи, няма ли и т.н. - доколкото фабриката е казала, че това е товарен автомобил с произвеждането му още. Проверено, пробвано и т.н. И не съм чул скоро данъчни да са правили проблеми като им пляснеш документите от завода. Е, има си някои ограничения, но общо взето зависи как е уговорено с производителя (напр. при БМВ можеш да имаш N1 за СУВ-овете им само ако са с най-малкия двигател и с ниското окачване). За самата N1 врътка - струва си основно заради ДДС-то - и за самия оавтомобил, и после за всякакви консумативи - от гориво до гуми - признава се всичко. Другият плюс е местния годишен данък - 15-на лева (зависи от общината). Но пък и има минуси - всяка година на преглед (ако е до 10 г. възрастта на автомобила) + ако обърнете внимание застраховката покрива само предните места...
    Nissan Patrol GR Y60 2.8TD (отлетя)
    Grand Cherokee 3.0

  16. #16
    Регистрация
    Jul 2010
    Място
    Sofia
    Публикации
    508
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Не прочетох всички мнения!
    За да се сдобие една кола с N1 - товарна има определено условие за съоношение между теглото на пътниците и товара на автомобила. Да не пресъздавам по спомени, чел съм го в нета, това е някакво правило което важи за целия Европейски съюз, не е наша измислица.

    Дали си заслужава! Разбира се че си заслужава, няма зачение много ли са конете малко ли са, стига да е на фирма , може да се ползва тази привилегия. Годишния данък на една хубава нова кола може да е доста пари, а при N1 е 20-40лв в зависимост от теглото и общината, в която е регистрирано МПС-то. ДДС се присада - 20% не е никак малко.

    При внос от САЩ доста хора предпочетоха пикапите, защото се водят товарни - Кадилак Ескалейд, Тундра например! Рабтно добиче а?

    На фирмата имаме Ярис N1, условието беше да е 3+1, така е записано и в талона, колана посредата е махнат.

    За кола настаро незнам как седят нещата с N1, освен, че има регистрирани по този начин и може да се ползва данъчен кредит, но обикненно продавача иска сделката да е на по-ниска стойност.

  17. #17
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    7,370
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    23

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Няма никакви "изисквания за рама, товароносимост и т.н." - взимаш нова кола с N1 сертификат и регистрираш... Едно време беше това с допълнителните седалки, решетките и т.н. - вече не става така. За употребяваните трябва в талона да е категория N1 и си я регистрираш! От Холандия гледам доста употребявани джипки има с N1 категория, но са 1+1 повечето...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  18. #18
    Регистрация
    Dec 2013
    Място
    Варна
    Публикации
    129
    Точки (при гласуване)
    4

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    А веднъж регистрирана N 1 трябва ли при всеки техн.преглед да се слага решетка...гледат ли го това?

  19. #19
    Регистрация
    Mar 2013
    Място
    София
    Публикации
    446
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Колегата по-горе много точно каза, че за да се придобие N1 сертификат трябва автомобила да отговаря на изискванията за това.А именно - процентно съотношение между полезният товар на автомобила и общото му тегло.Точната формула не я знам - може да има и други съставляващи.И автомобила заводски излиза (например Toyota Yaris, ЕЖК и повечето Audi-та) в съвсем нормален вид - 4+1 места.Официалният вносител в България получава колата, маха заден среден колан, подава молба и документи за сертифициране (например TUV, или някое от поделенията му, или друга подобна фирма), и колата става N1.Т.е. масата на пътника се представя като полезен товар без да се нарушава общата товароносимост на автомобила.Това работи в определени случаи с определени автомобили.И въобще не е задължително колата да е оборудвана с решетки.Със сигурност винетката е за товарен автомобил до определения тонаж.

  20. #20
    Регистрация
    Nov 2013
    Място
    Варна
    Публикации
    322
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въпрос относно N1 хомологация на автомобила

    Цитат Мнение на Маркони Преглед на публикациите
    ...Със сигурност винетката е за товарен автомобил до определения тонаж.
    Със сигурност грешиш жестоко... Винетката НЕ Е за товарен, а за ЛЕК автомобил- категория К3, бясна цена от 67лв. на година... Справка тук;

    Категория 3 - ППС предназначени за превоз на пътници, с не повече от 8 (осем) места за сядане, пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари, и/или пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници и товари, вкл. с ремарке, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т, както и пътните превозни средства от тази група с повишена проходимост.

    Най-просто казано- всичко което се кара с "В" категория ползва минетка от 67лв. независимо дали е лична или служебна кола и дали е категория N1...

Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Въпрос относно ЕГР
    От hipon във форум OPEL
    Отговори: 51
    Последно мнение: 23-08-15, 09:10
  2. Въпрос относно Simson S51!
    От Dumbass във форум Мотоциклети
    Отговори: 9
    Последно мнение: 17-02-13, 16:39
  3. Отговори: 7
    Последно мнение: 04-08-11, 16:29
  4. Въпрос за хомологация на теглич
    От BOBI_27M във форум Технологии, теория, конструкции по автомобила
    Отговори: 2
    Последно мнение: 15-06-10, 15:43
  5. Въпрос относно ГО
    От KamAZadjiq във форум Финанси, мита, цени, данъци, МПС и разходи
    Отговори: 7
    Последно мнение: 21-04-07, 20:42

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •