Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

    Благодаря за съветите и на двама ви!

    Вчера свалих корпуса на термостата и виското, нещата са доста по-добре, отколкото очаквах. Няма отлагания и гадории доколкото мога да видя. Лопатките на помпата са напълно чисти, блока на двигателя е с цвят на стари керемиди. Т.е. има някакъв ръждив оттенък, но както казах не виждам да има някакво наслояване, така че мисля да не предприемам друго освен хубав антифриз.

    Дайте някаква идея за хубав антифриз и откъде. Последно сипвах масло Yacco и на прима виста смяна с техен антифриз ще бъде около 100 кинта, което ми се вижда доста. Така ли е или е нормално?

    Друг важен въпрос е дали да мацна поне малко черен силикон на гарнитурите, просто ей така за сигурност или би трябвало да са напълно достатъчни сами по себе си?

    И има ли някаква строго определена процедура по натягането на ремъците или на око се определя опъна горе-долу?

    Коментар


    • #92
      От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

      Има сервизо ръководство за ремъците с точни указания колко да са натегнати.

      Аз карам с антифриз H.E.P.U, G12+. Нещо като 8-9лв литъра беше, концентрат. Разреждам го 1:1. Ако гарнитурите си имат силиконови линийки, намя смисъл от допълнителен. Ако нямат, можеш да сложиш, съвсеееем тъничко.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #93
        От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

        Вече всичко е напълнено и промито. Само радиатора и разширителния съд киснах с разтвор на лимонтозу, прецених, че няма смисъл за цялата система. Явно непрекъснатото влизане на въздух от немалкия теч, който имах сериозно е ускорило процеса по ръждясване. Е, отчасти сигурно вина има и последното допълване само с вода и като цяло кофтия БГ антифриз, който бях сипал есента

        Сега вече е с Хепу G12 и след около 160км не виждам теч. Мерна ми се нещо влажно в една цепка, но днес беше дъждовно и няма как да кажа точно на какво се дължи. При всички положения е по-добре от преди

        Нещо, което донякъде ме разтревожи е, че забелязах леко несъосие между шайбата на хидравличната помпа и шайбата на виското и ремъка прави едва доловима чупка минавайки от едната шайба към другата. Тази на виското е малко по-напред...или по-точно казано тази на помпата е по-назад, защото другия ремък зацепен към виското ми изглежда прав. Няма свирене, но не знам дали е редно да го оставя така. Има ли начин да се елиминира това и въобще нужно ли е?

        Коментар


        • #94
          От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

          То точно разширителния съд и радиатора да киснеш смисъла е нулев - едното е пластмаса, другото пластмаса с алуминий, на която лимонтозуто не действа. В тия двете и да има налепи, които лимонтозуто може да свали (тоест ръждиво-кашави такива), би трябвало да са минимални.

          Ама, ако антифирза сега си стои бистър, няма какво да го мислиш повече.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #95
            От: Терано 2 / Маверик на Части

            Първоначално публикуван от sparkybg
            Не се занимавай с пластмасарии. Старо купувай само алуминиево. Иначе пластмасовото го има и ново, примерно от Patrol fen. А може и да се направи - просто детайл е - една кривка и една заварка. Това ако няма налично алуминиево в настоящата тема де.
            И аз се надявам, да намеря алуминиева.А пластмасова нова при всички случаи ще се купува веднага, защото днес пукнатината се увеличи изведнъж и ми протече антифриз в коша, по път към село. Едвам се довлякох, дано да не е станала по-голяма беля, че стрелката застрашително доближи червения сектор, но не успя да влезе в него.Чудя се, дали аз не съм му помогнал със спукването при затягането, след като смених термостата с такъв от 82°?
            proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
            NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
            Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

            Коментар


            • #96
              От: Терано 2 / Маверик на Части

              Първоначално публикуван от nickbochev
              И аз се надявам, да намеря алуминиева.А пластмасова нова при всички случаи ще се купува веднага, защото днес пукнатината се увеличи изведнъж и ми протече антифриз в коша, по път към село. Едвам се довлякох, дано да не е станала по-голяма беля, че стрелката застрашително доближи червения сектор, но не успя да влезе в него.Чудя се, дали аз не съм му помогнал със спукването при затягането, след като смених термостата с такъв от 82°?
              Не си ти. Кекаво решение си е. ЕГН-то на джипката е. Много автомобили имат проблем с пластмасарии - като остареят си губят пластичността и стават чупливи.

              Едва ли си му направил нещо. При тоя мотор трябва повече старание. Ако въпроса е спешен и не се намери решение другаде, опитай в Технолинк - евентуално може и да го имат на склад, макар и на по-висока цена. Спешности обикновено пазарувам от тях, когато яйцето е дошло до гъза. Последно - лагери за предни главини, в събота по никое време.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #97
                От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                Копирах в настоящата тема мненията от темата за продажба, за да не я пълним с коментари "по същество".

                И така, накратко за ситуацията при мен.
                От около една семица ми направи впечатление, че за разлика от преди, стрелката за температурата на дигателя се вдига доста по-късно от обичайното до момента.
                Казах си, явно на термостата му е дошло времето. Все пак, до момента нищо не съм му сменял по охладителната система, а и не съм имал проблеми с охлаждането през лятото и с отоплението през зимата, като показанието неизменно е било точно преди средата.
                Като пример, мога да посоча ето тези снимки:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02246-1.JPG
Прегледи:1
Размер:180.4 КБ
ID:5721905

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02247-1.JPG
Прегледи:1
Размер:172.1 КБ
ID:5721906

                Купих вчера нов термостат за 82° (от магазина ми предложиха само Gates). Когато почнах да свалям маркучите, ми направи впечатление, че около корпуса на капака и надолу по тялото е леко мокро, което до момента не ми беше правило впечатление, но реших, че това ще се оправи, след смяната на термостата и уплътнението. След като извадих стария термостат - на външен вид - нищо особено, не видях нищо написано върху него, освен 88°, от кутията избрах едно от предвидените общо три на брой различни по дебелина гумени уплътнения. Направих "едно бързо кръгче" зад блока, колкото да видя, че след малко стрелката мръдна нагоре, до обичайното си положение, след което паркирах. Когато отворих капака, забелязах, че отново мястото до единия болт е мокро. Затова и започнах да търся капак за термостата.
                Днес, тръгнахме с дъщеря ми за село и на около 4-5 км. от крайната цел, внезапно забелязах нетипично покачване на температурата. В рамките само на около километър (при изкачване), стрелката стигна до това ниво.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02246-2.jpg
Прегледи:1
Размер:37.7 КБ
ID:5721907

                Нямах възможност да спирам, а и тъкмо бях качил билото, пуснах по инерция наклона, като зе всеки случай, включих и климатика, за да духа вентилатора към радиатора.
                Докато стигнахме входа на селото, температурата почти се беше върнала в приемливи граници. Последните около 500 м. (на 2-та и 3-та предавка), отново стигна високото показание.
                Пред къщата веднага угасих и отворих капака, където ми посрещна неприятна гледка - горещият антифриз пръскаше в коша в посока към кутията на въздушния филтър. Веднага поставих една кърпа, за да не продължава да мокри. Оставих го да се поохлади до приемливи за пипане граници, от багажника за всеки случай му направих малко охладителна смес, която постепенно долях, за да не стои "на сухо", след което - отново упражнението със свалянето на маркучите и капака на термостата, който се оказа, че беше "цъфнал".
                Ето го и как изглежда поражението от вън и от вътре:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20160731_225236-1.jpg
Прегледи:1
Размер:54.3 КБ
ID:5721908

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20160731_225247-1.jpg
Прегледи:1
Размер:49.7 КБ
ID:5721909

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20160731_225301-1.jpg
Прегледи:1
Размер:58.1 КБ
ID:5721910

                Доколкото виждам, пукнатини са се оформили откъм всички отвори за болтовете.
                И понеже бях започнал да разглобявам и разкачвам по системата, сякаш някой ме накара - да свалям датчиците, с идеята да ги сменям с нови.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Thermostat_Terrano.jpg
Прегледи:1
Размер:80.7 КБ
ID:5721912

                № 6 се разви без проблеми с ключ 19. Този датчик си има логото на Нисан и е обозначен с BOSCH 0 280 130 081.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20160731_225334-1.jpg
Прегледи:1
Размер:48.8 КБ
ID:5721911

                Проблемът дойде с датчика № 7. След известно време опити да го развия с ключ 12, месинговият корпус... "се окръгли".
                Реших, че така и така ще го сменям, няма да му се церемоня много и започнах с опити, да го развия. Неуспешни... пластмасовата му част се откърши и без значение от наличните инструменти, остатъкът от датчика гордо остана на мястото си, без да се помръдне даже.
                Външната му част е вече доста намаляла, което ме хвърля в сериозен размисъл за евентуалния начин на неговото развиване, когато ме дойде ред за нови опити тези дни. Съжалявам, че не му направих снимка, но бях доста изцапан, за да държа телефона в ръце, а и съпротивата му достатъчно много ме подразни.
                Когато се сдобия с необходимите чаркове за смяна (към списъка смятам да добавя за всеки случай и капачка за радиатора) и успея да се преборя с демонтажа на "непослушния" датчик, ще пиша за резултата.
                Дано да съм се разминал без фатални последици, че ако има сериозни поражения по двигателя, точно за морето ще останем пешеходци.
                proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                Коментар


                • #98
                  От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                  Имай предвид че малкия датчик е вероятно е различен за старите (преди 1996-та) и новите. Не е трябвало да ги пипаш. На мен ми се наложи да си сложа стария малък, защото новия показваше глупости (много по-ниска температура от реалната) - беше на VDO, и въпреки че го купих за оригинален, уж взаимозаменяем, не се получи. Другият пък при мен е светло син, а не сив.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #99
                    От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                    То тоя корпус като гледам освен, че е цъфнал яко е и станал малко елипсовиден. Моя като го купих от джамбазина беше лепен с някаква гумирана гадост, която държеше, ама все пак си взех от морга метален. Съветът ми е да направиш същото - отваряш mobile и гледаш кое е преди фейслифт и им звъниш.

                    Аз напоследък прости детайли пазарувам доста от мегачастите, има снимки и лесно търсенето, за разлика от стандартните моргаджии, на които трябва да им се молиш едва ли не, та да им дадеш пари. Дори в момента в мега има каквото ти трябва, само че е целия блок за 75 кинта. От опит - може да предложиш по-ниска цена, дори 60% от първоначалната и е вероятно да ти я приемат. Така в общи линии за цялото нещо ще дадеш толкова, колкото джамбазина ще ти иска само за "капандурата", или поне аз толкова дадох. А това дори е с двата датчика...не че може да им се има доверие де. И ще ти го пратят с куриер

                    Колкото до малкия датчик, моя се беше скапал, защото рязко си променяше показанията и стрелката падаше до долу и при свалянето имах същата драма. Закръгли се още от първите 1-2 опита, защото беше доста спечен. Вече предвкусвах кошмара с разпробиване и Господ знае още какво и успях да го развия с хубави гарги. Аз сложих FAE, нямам повод да смятам, че показва грешно, а и изглеждаше точно като стария.

                    Коментар


                    • От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                      Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                      Колкото до малкия датчик, моя се беше скапал, защото рязко си променяше показанията
                      Проблема им в общия случай е разхлабване от вибрациите на нита, който държи извода за кабела към корпуса. Поправимо е - може да се чухне нита с подходяща отвертка звезда, или да се запои, както направих аз. Не че ако новия ми датчик беше ОК щях да си играя де.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                        Хаха, както винаги доста задълбочени познания по темата, евала

                        Кой да ти предположи,че е такъв проблема...

                        Коментар


                        • От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                          Само забравих да кажа - за да не се заобля малкия при отвиване, редно е да се отвива с ключ лула или звезда, желателно качествен, за да хваща на всички ръбчета едновременно. Обикновен гаечен често прави такива поразии, не само там, а и по спирачните тръбички например. За тях пък си има нарочни ключета - или рязана звезда, или отворени самозаклинващи, като целта е хем да може да се вкара тръбичката в тях, хем да хващат възможно най-много ръбчета на това, дето отвиваш.

                          Имах перипетии с едното задно цилиндърче, което отвих с чираци, та след това се оборудвах с квото трябва.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                            Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                            То тоя корпус като гледам освен, че е цъфнал яко е и станал малко елипсовиден. Моя като го купих от джамбазина беше лепен с някаква гумирана гадост, която държеше, ама все пак си взех от морга метален. Съветът ми е да направиш същото - отваряш mobile и гледаш кое е преди фейслифт и им звъниш.
                            ...
                            Колкото до малкия датчик, моя се беше скапал, защото рязко си променяше показанията и стрелката падаше до долу и при свалянето имах същата драма. Закръгли се още от първите 1-2 опита, защото беше доста спечен. Вече предвкусвах кошмара с разпробиване и Господ знае още какво и успях да го развия с хубави гарги. Аз сложих FAE, нямам повод да смятам, че показва грешно, а и изглеждаше точно като стария.
                            Капакът всъщност си изглежда съвсем кръгъл, просто с камерата на телефона се е получило изкривяване на образа, поради държането на детайла под ъгъл, за да го освети лампата в коридора.
                            Днес се чухме с dark1 и вече имам поръчани алуминиев капак - от този Мевърик (Терано 2 / Маверик на Части), както и оригинален малък датчик.
                            Утре след работа, смятам да отпрашвам към село, за да се опитам да го преборя и тествам, че продължава да ме гложди - какво се е случило.
                            Надявам се, да имам повод да пиша в добро настроение утре по-късно вечерта.
                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Само забравих да кажа - за да не се заобля малкия при отвиване, редно е да се отвива с ключ лула или звезда, желателно качествен, за да хваща на всички ръбчета едновременно...
                            Така, де, ама на село нямах избор от инструменти, защото куфара не го държа в багажника, а у дома...
                            Отделно си помислих, че какви пък толкова проблеми може да има с нещо, което грам ръжда няма, но ето че се случи.
                            proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                            NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                            Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                            Коментар


                            • От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                              Снощната офанзива остана неуспешна. След като не пожела да се развие по никакъв начин, преминах към принудителни действия. Тогава разбрах - защо не може да се върти. Вероятно някога е имало сълзене, поради което датчикът е завит в леглото с някакво лепило или смола. След като даже и при останал около 1 мм. от тялото на датчика, пак не искаше да помръдне. Направих си експеримент и пробвах да го "отчопля" с нож - стана с много мъки и увреждане на резбата на леглото. Отказах се, да се мъча повече и след като изпомпих антифриза, свалих цялата основа.Ще заръчвам и това. Видях, че при единия отвор (към водната помпа), има гумен уплътнител. Към главата обаче, имаше някаква тънка хартиена гарнитура. Това дали се предлага накъде или ще трябва да се прилага "направи си сам"?
                              proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                              NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                              Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                              Коментар


                              • От: Съвет за охладителната система на Нисан Терано 2.7 ТДИ?

                                Предлага се при patrol fen. Или в технолинк.

                                Ето ти ги на картинка, от която може да видиш номерата:
                                http://nissan4u.com/parts/terrano2/e...se_and_piping/

                                За щастие там не ми се е налагало да отварям, та не знам дали може и е удачно нещо да се замества със силикон. Но в общия случай хартиена гарнитура се замества безгрижно с изрязана на ръка и тъъъничко намазана със силикон. Ползвам сив на Victor Reinz.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X