От миналата година съм собственик на въпросното возило. Тъй като информация от първа ръка почти не се намира, реших да споделя с бъдещи собственици за какво става дума. За стария модел е писано доста, но не и за новия(след 2008 година). Практически двигателя си е същия, като изключим инжекциона.
При мен се получи "Пълна промяна" май само двигателят, рамата и задната капла останаха непипнати.
Искам обаче да отбележа, че и изцяло заводски мотора си е повече от приличен. Аз се заинатих да го правя малко по..... и резултата е налице:
Така де, посмених някой друг детайл. Сега след като вече навъртях повече от 10,000км (и всичко работи) мога да споделя мнение.
Двигател:
Аз го купих с отворен K&N филтър, power comander и SM Racing ауспух. Диша и върви доста по-добре от заводската настройка.
Припаткването от гърнето го разреших със запушването на един маркуч. Мошност 48 к.с както е казано вече, за сам човек, и по възможност без магистрали е перфектен. Спокойно се поддържа 100/110 км/ч, не проблем да се вдига за кратко и до 140/150 км/ч, но двигателя реве до пръсване.
Окачване и спирачки:
Смених телескопите с обърната предница от Yamaha YZ, естествено смених пружините с най-твърдите за модела. Предна капла YZ, диск 320мм,
с оригиналния (YZ)спирачен апарат. Сега мога да кажа, че стана друг мотор. Няма го потъването на предницата при спиране, и лакатушенето при черен път.
За off road става, в рамките на нормалното (без дерета, мото крос и самоубийствени мисии като hill climbing). Кара се съвсем спокойно по всякакъв терен, пясък, чакъл, пръст, кал, угар, трева, коловози, разбит асфалт и т.н естествено трябва да се има на в предвид, че е доста тежък.
Най хубавото от всичко е, че сега мога да кривна от шосето и без да се замислям да продължа за където съм решил.
Амортисьора е все още оригиналния, но му се пише път.
Гуми:
Беше с Continental TKC 80, сега съм с Metzeler Karoo, супер са за черно, държат и на асфалт (мокро/сухо)но вият ужасно.
Нямам търпение да ги махна, те и без това почти свършиха за 4 - 5000км.
Определено Continentala е по-добър вариант(въпреки компромиса за извън пътя).
Ветрозащита:
Аз съм 185см, получаваше се едно много неприятно буфериране, със спойлер на Touratech въпроса се реши.
Сега мога да карам със 100км/ч с отворена слюда без да ми пречи.
Разход:
5л/100км. при всякакви условия (до 110/120км/ч)
Ремонти и поддръжка:
Всичко е много просто и всеки, с елементарни познания може да се справи. Масло се сменя за 20мин. Накладки за още толкова. Клапани се регулират за два часа, като повече време отива за разглобяване и сглобяване.
Багаж:
Аз пътувам с един непромокаем сак, но по принцип позволява товарене. Заводските куфари са добри, на мен не ми пасват.
Светлини:
Слабички, наложи се да се прибирам няколко пъти по тъмно - ами без очи останах, обаче вариантите с разни допълнителни фарове
(тип BMW GS Toutatech) не ми харесват, следователно, гледам да съм спрял преди мръкване.
Вибрации:
Има, за мен са поносими, нищо за което да се замисля, все пак е мотор, не е кола.
Седалка:
Оригиналната е зле. Смених я с доста по-добра, максимума на който съм издържал до сега е 800км за ден, след това трябва малко почивка.
Прибори:
Най необходимото, обортомер, километраж, ниво гориво, часовник и трип метър. Аз лично добавих волт метър.
Огледала:
Не са от най-добрите, виждам си половината рамене и малко вибрират, но стават.
Дуракоустойчивост:
Мисля, че е доказана с годините но все пак, за мен е много над средностатистическия мотоциклет.
В заключение мога да кажа, че за мен (без да претендирам да съм капацитет или нещо подобно) това е един много добър вариант за хора които не държат на максималната скорост и обичат да излизат извън пътя.
Дано съм бил полезен.
При мен се получи "Пълна промяна" май само двигателят, рамата и задната капла останаха непипнати.
Искам обаче да отбележа, че и изцяло заводски мотора си е повече от приличен. Аз се заинатих да го правя малко по..... и резултата е налице:
Така де, посмених някой друг детайл. Сега след като вече навъртях повече от 10,000км (и всичко работи) мога да споделя мнение.
Двигател:
Аз го купих с отворен K&N филтър, power comander и SM Racing ауспух. Диша и върви доста по-добре от заводската настройка.
Припаткването от гърнето го разреших със запушването на един маркуч. Мошност 48 к.с както е казано вече, за сам човек, и по възможност без магистрали е перфектен. Спокойно се поддържа 100/110 км/ч, не проблем да се вдига за кратко и до 140/150 км/ч, но двигателя реве до пръсване.
Окачване и спирачки:
Смених телескопите с обърната предница от Yamaha YZ, естествено смених пружините с най-твърдите за модела. Предна капла YZ, диск 320мм,
с оригиналния (YZ)спирачен апарат. Сега мога да кажа, че стана друг мотор. Няма го потъването на предницата при спиране, и лакатушенето при черен път.
За off road става, в рамките на нормалното (без дерета, мото крос и самоубийствени мисии като hill climbing). Кара се съвсем спокойно по всякакъв терен, пясък, чакъл, пръст, кал, угар, трева, коловози, разбит асфалт и т.н естествено трябва да се има на в предвид, че е доста тежък.
Най хубавото от всичко е, че сега мога да кривна от шосето и без да се замислям да продължа за където съм решил.
Амортисьора е все още оригиналния, но му се пише път.
Гуми:
Беше с Continental TKC 80, сега съм с Metzeler Karoo, супер са за черно, държат и на асфалт (мокро/сухо)но вият ужасно.
Нямам търпение да ги махна, те и без това почти свършиха за 4 - 5000км.
Определено Continentala е по-добър вариант(въпреки компромиса за извън пътя).
Ветрозащита:
Аз съм 185см, получаваше се едно много неприятно буфериране, със спойлер на Touratech въпроса се реши.
Сега мога да карам със 100км/ч с отворена слюда без да ми пречи.
Разход:
5л/100км. при всякакви условия (до 110/120км/ч)
Ремонти и поддръжка:
Всичко е много просто и всеки, с елементарни познания може да се справи. Масло се сменя за 20мин. Накладки за още толкова. Клапани се регулират за два часа, като повече време отива за разглобяване и сглобяване.
Багаж:
Аз пътувам с един непромокаем сак, но по принцип позволява товарене. Заводските куфари са добри, на мен не ми пасват.
Светлини:
Слабички, наложи се да се прибирам няколко пъти по тъмно - ами без очи останах, обаче вариантите с разни допълнителни фарове
(тип BMW GS Toutatech) не ми харесват, следователно, гледам да съм спрял преди мръкване.
Вибрации:
Има, за мен са поносими, нищо за което да се замисля, все пак е мотор, не е кола.
Седалка:
Оригиналната е зле. Смених я с доста по-добра, максимума на който съм издържал до сега е 800км за ден, след това трябва малко почивка.
Прибори:
Най необходимото, обортомер, километраж, ниво гориво, часовник и трип метър. Аз лично добавих волт метър.
Огледала:
Не са от най-добрите, виждам си половината рамене и малко вибрират, но стават.
Дуракоустойчивост:
Мисля, че е доказана с годините но все пак, за мен е много над средностатистическия мотоциклет.
В заключение мога да кажа, че за мен (без да претендирам да съм капацитет или нещо подобно) това е един много добър вариант за хора които не държат на максималната скорост и обичат да излизат извън пътя.
Дано съм бил полезен.
Коментар