Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Аре...и моя ред дойде...с чека...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Аре...и моя ред дойде...с чека...

    Здравейте,и моя ред дойде да си блъскам главата с проблем по Терното.На прибиране от Пирин тъкмо си изпреварвам по баира една Нива и на 3-та и...изведнъж цък чека и 3-та се ограничи до 2200-2300об. и...зор...
    Спрях на Юндола и закачих OBD-буксата която имам и с телефона засякох грешката.Изписа грешка Р02F4...това е някакъв протокол различен от Нисанския ...
    Чух се и със Спарки/благодаря му за търпението и помощта по тела/и според него държанието на джипа било като при проблемен дебитомер.Изключих дебитомера,ама...разлика почти нямаше.Прибрах се в Ст. Загора и вчера тръгнах да решавам проблема.На първо място искам да отбележа,че с буксата установих,че дебитомера няма по-различни стойности от това което съм му засичал преди и при различните обороти/говоря на място/ си дава същите стойности.Премерих както ми каза и Спарки тоците на контакт/1v/ и на запален мотор на празен ход/2.2v/...
    Така..реших ,тъй като единственото тълкувание на изписаната грешка което намерих в нета беше инжектор...да отида в сервиз с диагностична апаратура на Бош/Тераното ми е Бош с-ма/.
    Да ама...то на хората дето не разбират каквато и апаратура да им дадеш в ръцете е все тая.Човека ме закачи/дори малко с нежелание/ и..ами излизали му 2 грешки:
    1.Нещо с въздуха-най-вероятно дебитомер
    2.Нещо с аванса-т.е. нещо с центровката
    Та заключението за несвършената за мен работа беше..."ами смени дебитомера ,че ще гледаме тогава" и си ми прибра 25лв....
    То ако си ми зъболекар си викам...ще и извадиш 29 здрави зъба преди да разбереш ,че 30-тия е болния...
    Разбрах,че там повече работа нямам.Отново по тела със Спарки и като му обясних,че чека светва при движение примерно на 3-та или 4-та скорост и задържане примерно на 3000об. продължително/около 200-300м./ и всъщност при каране из града на по-ниски обороти,както и каране на по-високи обороти ама за кратко време проблем няма,той предложе да огледам да нямам закъсан кабел между мотора и купето...
    Разбандажирах и там...в най-големия пек...,но и там не намерих проблем.Вече се отчаях и не знаех какво да предприема.Тогава Марин даде идея за един друг сервиз,че и там имало диагностична апаратура и човека и Терано имал...
    Отидох и се почна...изчистване на грешката-отивам карам по околовръстното 500м. светва чека и се връщам.
    Не съм дотам в час с апаратурите за диагностика и с различните протоколи...,но човека каза,че трудно се свързва с компа на джипа.
    Да не ви занимавам обаче повече с подробности....и с две думи.
    При тестовете се оказа,че първоначалнота грешка при него излиза някаква Р1246 -не намерихме тълкувания за нея!
    След това решихме да пробваме и закачихме друго умна дюза работеща ,но свалена от друг джип защото тече...т.е. съпротивлението и си беше ок...
    Изчистихме грешката и хайде пак на околовръстното-500м. светва чека и обратно...
    Тук като ,че ли направихме една малка крачка напред/или поне аз така си мисля/.
    При четене на грешката се оказа...че компа на джипа вече е записал друга грешка Р1242 и за нея имаше тълкувание в програмата-Не добър обратен сигнал за центровката/което беше нормално,защото другата дюза просто си висеше за съпротивление на буксата и не беше монтирана на мотора.
    Закачихме отново моята дюза,изчистихме грешката и последва отново акция околовръстно и...неизменно на 4- та като задържах на 3000 об. и покара 200-300м. чека си светна/това го правеше всичките около 5-6-пъти/
    Върнах се в сервиза и отново диагностиката показа първата грешка Р1246.
    Сега...човека в сервиза изказа съмнение,за няма някакво износване в ангренажа и луфтовете в този режим да превишават заложеното като параметри в компа на джипа,да се получавало някакво приткракване и чрез умната дюза да получава сигнал за не добро/по-скоро не в границите заложени му/ предварение или зъкъснение и компа да минава в авариен режим.
    За мен това изглежда много сложно ,а и не съм чувал за подобни случаи.какво толкова и колко може да се износи ангренажа...В същото време до момента на светване на чека автомобила си върви безпроблемно..т.е. не тресе ,не пуши и се набира перфектно.Дори и в авариен режим отново си работи перфектно,само дето не може да ускорява и няма мощност!
    За мен/макар и нищо да не разбирам/,обаче е по-вероятно умната дюза просто в някакъв момент да не успява за секунда да подаде правилна информация на компа за центровката и той естествено минава в авариен режим...
    Давайте акъл,защото хич нямам никакви излишни пари да се подиграват с мен по сервизите за диагностика/говоря определено за първия посетен такъв,защото в последния човека ми отдели 2 часа,и се рови по тия компютри и накрая дори не ми взе пари,защото нищо не бил свършил/
    Проблема поне според моята логика се локализира около умната дюза,а и грешката от моята букса в интернет доколкото намерих инфо казва инжектор...
    Дано да даде някой акъл,че направо се стопих от притеснения два дни...
    П.П.Между другото...пробвах и с друг дебитомер втора употреба-Волтажа му беше както ми каза Спарки,но стойностите му на въздуха/моя софтуер го мери в гр./сек. ,бяха малко по-ниски от на моя.Резултата...ами без промяна.Категорично съм убеден,че не е от дебитомера.Дори и да дава по-слаби показатели,джипа просто ще върви по-малко,но чек няма да свети...
    Поздрави!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

  • #2
    От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

    На съвсем друга кола имах заседнала микростружка между иглата на разпръсквача и тялото. Стояло е там много години и си беше направило място. От време на време е мръдвало и тогава разпръсквачът е започвал да се движи по различен начин и сигналът се е променял. След това при диагностиката всеки път се държи различно. Проблемът се случи, защото когато настоявах да ми почистят и проверят дюзите, ми отказаха с довода, че са много сигурни и рядко имало нещо за пипане в тях. Именно заради това до последно отхвърляха тази версия и накрая аз се ядосах и въпреки, че не искам да пипам, разглобих сам. А пък се ядосах, след като стружката явно след пет-десет години вярна служба вътре в разпръсквача се износи, изтъня, и мина покрай иглата и се заклещи в отвора за разпръскване. Тогава вече се чу и специалистите в сервиза се видя какви са.
    В случая не знам дали може да е това, само споделям колко е важно да не се отхвърлят версии без да се обмислят. Дори и да звучат глупаво.

    Коментар


    • #3
      От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

      Любашки, какви са тия кодове? Никаква информация не намирам за такива кодове. Според мен първата диагностика в Бош е била по вярна, въпреки, че не ти е харесала: - "2.Нещо с аванса-т.е. нещо с центровката " - тоест помпата. Трябвало е обаче да запишеш кодовете.

      Коментар


      • #4
        От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Любашки, какви са тия кодове? Никаква информация не намирам за такива кодове. Според мен първата диагностика в Бош е била по вярна, въпреки, че не ти е харесала: - "2.Нещо с аванса-т.е. нещо с центровката " - тоест помпата. Трябвало е обаче да запишеш кодовете.
        Ами на мен не ми хареса това,че човека без да е сигурен въобще ми каза..."сменяй дебитомера,и после ще видим",а в същото време дебитомера си работи съвсем коректно и категорично не може да има нещо общо!.
        Добре де...ами умната дюза няма ли отношение към центровката...в смисъл тя не дава ли инфо за предварение и т.н. на компа?
        Всъщност...какво може да и се случи на помпата,за да загуби някаква центровка ей така отведнъж?
        И...защо само при продължително каране на високи обороти се случва?
        Ако карам джипа агаля агаля с 2000-2500об. проблем няма.Върви си перфектно,няма дерт с паленето,не пуши,не тресе...
        Някой може ли да даде предположение ...нещо по-конкретно какво може да се случва,че на по-високи обороти примерно ако проблема е в помпата се получава въпросната ситуация?
        А защо след като сменихме умната дюза с друга макар и не монтирана на джипа,започна да изписва друга грешка,а първата не...и след смяна обратно и свързване с моята си монтирана на джипа дюза отново върна първоначалната грешка... и каква може да е връзката с помпата...
        Нещо аз лично поради по-малко знания ...не мога да си обясня ситуацията..
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • #5
          От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

          При всички скорости ли след 3000 оборота го прави, или след достигане на определена макс. скорост... примерно 80км? Питам защото и аз имах подобен проблем с др. кола... Цклас-а,която ми влизаше в авариен режим на 100км/ч. и го установих на път за морето. В Бургас вися 3 дни в сервиз и я разглобиха основно и не разбраха какво и е.. също описваше грешка,която не излизаше никъде. Накрая при случайна проверка се оказа,че маркуча на турбината се спукал (шум никакъв) и при по-висока скорост влизаше в авариен режим...залепихме го на място и като си дойдох в София,го смених.

          Коментар


          • #6
            От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

            Първоначално публикуван от Борислав Ангелов (fnqkhhhzzz) Преглед на мнение
            При всички скорости ли след 3000 оборота го прави, или след достигане на определена макс. скорост... примерно 80км? Питам защото и аз имах подобен проблем с др. кола... Цклас-а,която ми влизаше в авариен режим на 100км/ч. и го установих на път за морето. В Бургас вися 3 дни в сервиз и я разглобиха основно и не разбраха какво и е.. също описваше грешка,която не излизаше никъде. Накрая при случайна проверка се оказа,че маркуча на турбината се спукал (шум никакъв) и при по-висока скорост влизаше в авариен режим...залепихме го на място и като си дойдох в София,го смених.
            При мен няма спукване,а и да има няма какво да го отчете...т.е. няма сензор за налягането в системата,освен допълнителен уред монтиран от мен в купето,но той няма връзка с компютъра.
            Иначе магарията я прави на 2800-3000обор. независимо дали съм на 3-та или 4-та скорост...принципно не го прави и веднага,а иска да се измине на тия обороти около 200-300м. и тогава...
            Не разбирам само...как точто тогава се проявява проблем с центровката/ако въобще там е причината/,а защо на ниски обороти и при палене не се случва проблема..?
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • #7
              От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

              Умната дюза за да дава коректни данни на компютъра трябва да се движи, т.е трябва да е монтирана и да работи за да се движи иглата в малката бобинка. Ако има някаква гняс в дюзата при по-високи обороти може да запича и да не работи коректно, знам ли.
              При мен като правеше проблем си излизаше грешка "needle lift sensor" и първоначално като загрееше мотора влизаше в авариен режим - дюзата се нагрява и от топлинното разширение някъде прекъсваше намотката на дюзата. Накрая я свалих и я дадох да я оправят, покрай нея дадох почистване и реглаж всички дюзи. Наложи се и да си направя сам ключ заради умната дюза...

              Коментар


              • #8
                От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                ...
                Добре де...ами умната дюза няма ли отношение към центровката...в смисъл тя не дава ли инфо за предварение и т.н. на компа?
                Всъщност...какво може да и се случи на помпата,за да загуби някаква центровка ей така отведнъж?
                ...
                Има отношение към момента на впръскване, всъщност отчита го и го дава на компа. Той има заложен параметър на този момент във всеки един режим и на тази база дава искания момент към авансатора на помпата. Ако се появи разлика между искания и действителния аванс (който отчита умната дюза) имаме проблем и компа прави сервизен режим. Но, това не е диагноза, а само отговор на въпроса ти, тоест теория и няма как да бъде другояче с наличната информация.

                Коментар


                • #9
                  От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

                  Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                  Има отношение към момента на впръскване, всъщност отчита го и го дава на компа. Той има заложен параметър на този момент във всеки един режим и на тази база дава искания момент към авансатора на помпата. Ако се появи разлика между искания и действителния аванс (който отчита умната дюза) имаме проблем и компа прави сервизен режим. Но, това не е диагноза, а само отговор на въпроса ти, тоест теория и няма как да бъде другояче с наличната информация.
                  Добре...аз имах идея да пробвам първо да прочистя системата с добавка на Лъки моли...имаше една дето я дават да се подвърже в системата и да се запали мотора само с нея докато не изгори само добавката без дизел.Така ако има замърсяване на дюзата няма ли шанс да се оправи и да заработи коректно/в смисъл ако поради замърсяване впръскването и куца/?
                  П.П.Мда...ясно ми е че инфото ми е оскъдно,ама какво да правя.Трябва освен да търся пак някой да го закачи,че и да свърши работата както трябва /т.е. да разчете правилно записаната грешка/ и естествено ще се набутам пак някой лев...
                  Уф....да му се не видят проблемите...
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

                    Teзи 200 - 300 метра ме подсещат, че ако някъде смуче въздух започва да го прави още повече при изрязване и след десетина секунди може да се прояви като неравномерно впръскване. Разпръсквачът на умната дюза да не се движи всеки път еднакво, а като има гориво с въздух, да трепва по различен начин. Електрониката да регистира това нещо.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

                      Не си написал какъв ти е мотора, но подобна идиотия ми се случи на Наварата и се оказа от кофти нулево (отпуснато) положение на педала. Там е с една пластмасова втулка и като се износи дава ядове. Светва чека и губи мощност. Махаш контакта, пак включваш и пак върви, даваш газ, минава 2500-3000 оборота и пак спира. Защо- не знам. Същото се получава и от контактите на скоростите ако са ръчка. Напъва мотора, отпада контакта и мислителницата решава, че понеже си "изключил от скорост" няма да дава повече газ. Пробвай дали го прави само на една скорост или на повече.
                      Не разбирам от диагностика но симптомите много приличат. И на мен в Нисан нищо не можаха да ми кажат.
                      Имам резервен педал за проби ако се наложи..
                      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                      Вальо. О888 557Ч7Ч
                      Silverado 1.3 i

                      Коментар


                      • #12
                        От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

                        Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                        Добре...аз имах идея да пробвам първо да прочистя системата с добавка
                        ...
                        Това е добра идея.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

                          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                          Не си написал какъв ти е мотора, но подобна идиотия ми се случи на Наварата и се оказа от кофти нулево (отпуснато) положение на педала. Там е с една пластмасова втулка и като се износи дава ядове. Светва чека и губи мощност. Махаш контакта, пак включваш и пак върви, даваш газ, минава 2500-3000 оборота и пак спира. Защо- не знам. Същото се получава и от контактите на скоростите ако са ръчка. Напъва мотора, отпада контакта и мислителницата решава, че понеже си "изключил от скорост" няма да дава повече газ. Пробвай дали го прави само на една скорост или на повече.
                          Не разбирам от диагностика но симптомите много приличат. И на мен в Нисан нищо не можаха да ми кажат.
                          Имам резервен педал за проби ако се наложи..
                          Извинявам се...приемам ,че едва ли не всички знаят какъв джип и с кой мотор карам
                          Терано 2001г. 2.7тди 125к.с.....
                          Ами зададох на диагностиката точно въпрос за педала и дали може от там да се получава някакво разминаване...Категорично ми отговориха,че в изписаните грешки нищо общо няма с педала...
                          Педала на Тераното е с едно късо жило,което пък в другия си край е зацепено през една дъга на реостата...за коя втулка евентуално би ставало въпрос.При мен заради обогатяването с метан,имам шау-бау прекъсвач на педала и е центрен толкова точно,че педала и 1-2мм. да не се върне в изходно положение ключето не цъква и прави впечтление.Ама аз си го чувам да цъка постоянно...
                          Мисля,че Тераното няма датчици по скоростите,та едва ли и от тях е проблема

                          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                          Teзи 200 - 300 метра ме подсещат, че ако някъде смуче въздух започва да го прави още повече при изрязване и след десетина секунди може да се прояви като неравномерно впръскване. Разпръсквачът на умната дюза да не се движи всеки път еднакво, а като има гориво с въздух, да трепва по различен начин. Електрониката да регистира това нещо.
                          Мина и това през ума...само ,че...трябва да смуче въздух само на високи обороти,зящото принципно по нищо нито по палене,нито по вървене има индикации за засмукващ въздух...
                          Последно редактирано от lubashki777; 21-07-13, 18:00.
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

                            За смукането на въздух - само за да приключа версията - на високи обороти дебитът превъртяно гориво през помпата е най-голямо и подналягането също. Не претендирам за достоверност на идеята, защото даже не съм погледнал каква е помпата точно. Това е общо положение за всички помпи с циркулация на горивото обратно към резервоара. Някои имат защита от въздух, те са с външна подкачваща обикновено и въздухът си заминава обратно още при филтъра.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Аре...и моя ред дойде...с чека...

                              За луфт в ангренажните колела, дето да шашка мотора, просто забрави. Ключове на скоростите няма.

                              Провери ли си жиците, както говорихме?

                              Не знам къде сте търсили описание, но описанието за P1246 си го има в сервизното ръководство, и то е - неработеща обратна връзка за времето на впръскване. Като причини се водят - дефектен клапан, прекъснат кабел, умна дюза, датчик колянов вал, въздух в горивото. Описано е на страница EC380 и надолу, със все процедурата по проверка и отстраняване на неисправностите. Започва се с проверка за въздух в горивото.
                              Последно редактирано от sparkybg; 21-07-13, 18:35.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X