Резултати 1 до 19 от 19

Тема: Проблем с мотор ОМ 651

  1. #1
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране Проблем с мотор ОМ 651

    Здравейте, колеги.

    Преди два месеца станах "горд" собственик на Спринтер 513, средна база с автоматична скоростна кутия. Купих буса от Холандия със сервизна история на 200 000 км. Имаше дребни козметични забележки и "свирене" на ролките на пистовия ремък, на пръв поглед нищо сериозно. По пътя за България сагата започна.Първо прозорците падаха в движение (ел. стъкла), оказа се, че търговците са се престарали и са измили купето с вода, съответно и бутоните за управление са подгизнали и си правят каквото си искат.Това лесно го преживях, на първата бензиностанция спирам и почвам дълги разговори по телефона с приятел на марката,който рови в програмите и установи, че управлението минава през САМ - модул и бушона командващ прозорците участва и в управлението на мотора (следва една дълга на ум за новите гениални решения на немския прогрес). грабвам отверката и за има-няма 5 мин свалям кората на вратата вадя буксите и решавам да карам с вдигнати прозорци. Нищо лошо до тук. Карам си спокойно с 120 км/ч (няма тахо и ограничение на скоростта) не може с повече, щото дифа се оказа бавен, и на ферибота в Румъния нова изненада светва лампа на маслото, леко почвам да се шашкам. Слизам, гледам ниво на маслото, има масло на минимума но стига да се дотъркалям, минавам зад буса и картинката става по-груба, цялата задница е във финна маслена мъгла. Прибрах се в Троян и цяла нощ сън не ме хваща, на другия ден поръчвам всички филтри и масла (оригинални от Балкан Стар) и правя пълно обслужване на двигател, скоростна кутия, абе навсякъде където се сетих. Качвам се спокоен и си мисля, че всичко е наред.... ама не било така. Паля мотора и започва едно странно бучене и давене, свети и чека на мотор, закачам диагнозата и се оказва задръстен ФАП филтър, вариантите са два самопочистване в движение или чистене с програмата (около 20 мин е цикъла ). Решаваме да е на място с програмата щото буса не откъсва. Половин час го бръмча на място да достигне работните параметри и от там се започна едно чистене цели 7 цикъла докато влезе в нормите. Прибирам се посред нощ утрепан като куче, но щастлив че всичко е наред. Оправих купето (боя и лак) и направих термоизолация на коша заедно с монтаж на хладилна система и се кефя че имам нов бус да ми върши работа. Да ама не било точно така.
    Преди 3 дни си взех буса от Ямбол, там ми монтираха изолацията и охлаждането. По пътя започна да се чува странно тропане в мотора, само на ниски обороти до 1200. Бавно се затъркалях в Троян и право при в сервиза на моя познат. Гледаме, слушаме и се чудим какво става. Сваляме пистовия ремък (имахме съмнения за разбити ролки, макар че ги смених с нови), паля мотора и шумът остава. Гаден метално вибриращ шум в долната част на мотора, изчезва при по-високи обороти на на ниските се появява отново. Друга особеност е, че в момента на палене шумът е по-силен и след 2-3 секунди намалява, но не напълно. Лягаме трима тарикати под буса на сянка и почваме да гледаме и да слушаме умно. Абе шумът е някъде в картера но се предава и към скоростната кутия (шибана работа), не можем точно да разберем от къде е. По едно време решаваме да ставаме и майстора реши за последно да провери шайбите и по-точно тази на коляновия вал, направо изтръпнах вала играе напред-назад (аксиален ход) около 2мм (грубо казано). Баси и късмета, предното лято имах същия проблем на едно комби Е280 CDI, и като знам за каква цифра става на въпрос ми се изправи косата.
    Почна се едно звънене по телефони на други видни специалисти и се оказа, че този мотор не е много разпространен в България, а този модел 513, официално не се предлага от Балкан Стар (не са го и чували).

    Въпросът ми е, има ли колега който се е борил с подобно желязо и какво мога да очаквам като сваля картера.
    Хубавото е, че картера може да се свали без да се сваля мотора, но ако трябва да се гледа и ангренажната верига, мотора изхвърча като тапа навън (веригата е отзад, и се задвижва през паразитни валове, не е хваната директно за коляновия вал).
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  2. #2
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,872
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Най вероятно се е скъсал вала.

  3. #3
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Няма как да се е скъсал вала, отпред в шайбата на пистовия ремък, а отзад е ангренажа на веригата.
    http://www.youtube.com/watch?v=XflnDRyVRQs
    Най-вероятно е да има износени аксиални лагери на коляновия вал, на другата ми кола с ОМ 642 беше такъв проблема.
    Утре свалям мотора и се надявам в неделя вече да съм го отворил. Днес се консултирах с колеги от Балкан Стар, може да се окаже и разтегната верига и зъбни колела.
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  4. #4
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    На диагноза не показва нищо, всички показатели на цилиндрите и дюзите са в идеални норми. За всеки случай ще премеря налягането на маслото, защото има минимален шанс да е по-ниско ( от лагерите ) и да не действа оптимално хидравличния обтегач на веригата.
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  5. #5
    Аватара на BENZBOSS
    BENZBOSS е онлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    San Diego CA
    Публикации
    11,586
    Точки (при гласуване)
    33

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Има един модел мотор на който му бяха сложили венец / ако така му викат / на веригата направен от мек материал и си ядеше зьбите.Веригата като нова,но зьбите изпилени и като прескочи почва да тропа,350 бензин на Е класата.Ако и тук са го спретнали тоя номер макар,че се усетиха и след една определена година проблема го няма,нищо чудно да ти прави проблем подобен на разтегната верига.

    И това как разтяга верига?Колко разтегнати вериги знаем на Мерцедес на САМО 200 000 километра?


    ОПС,това е единична верига сьс странно задвижване в задната част на мотора.Проблем им били пиезоелектрическите дюзи и ако не се льжа тоя мотор го спряха като много ммммммм кекав,трудно вади 200 000.Това по спомени,тия сьвсем се оляха.
    Последно редактиран от BENZBOSS ; 12-07-13 в 20:20
    W140 S500 '99
    W140 S420 '99
    W140 S320 '94
    Приста НЕ,продават МЕНТЕ,справка Рокито замрьзна.

  6. #6
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,872
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Цитат Мнение на alexander_76 Преглед на публикациите
    Няма как да се е скъсал вала...
    Има как, имал съм такъв случай и по подобен начин чукаше и шайбата мърдаше. Къса се така, че двете части не могат да се разминат и са сцепени една с друга и си работи нормално. Даже наскоро един колега писа, че се прибирал със скъсан КВ от ... някъде в западна европа беше. Но, може и аксиални лагери. Ще кажеш като се разглоби.

  7. #7
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Чаках да чуя и твоето мнение, днес по телефона ми споменаха и за тази възможност (изядени зъби на ангренажа ), само че на колелата преди веригата, тя не се задвижва директно от вала а от колелото на нафтовата помпа, имало вероятност да са се изронили зъби на тези колела. Причината обаче е по-важна, аксиалния ход на вала, защо са заминали толкова рано лагерите. Иначе буса не е товарен, регистриран е в Холандия 3.5 тона и е бил подвижна работилница.
    Иначе 280 cdi на Е класа си беше опапал първи основен лагер на 170 000 км, сменял се гаранционно, ама нали толкова чета из нета отидох да го правят след изтичане на гаранцията,
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  8. #8
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    ще се постарая да има снимки по време на ремонта, иначе засега проверих някой цени на оригинални части:
    верига 300 лв.
    зъбчатка за веригата 121 лв. за брой, значи по 2
    аксиален лагер (май се води полулагер ) от две част едната 40, другата 50 лв
    успокойтели за веригата (банани) един 20 лв и един 23 лв.
    доставка за три работни дни, другото ще е на място като се отвори.
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  9. #9
    Аватара на BENZBOSS
    BENZBOSS е онлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    San Diego CA
    Публикации
    11,586
    Точки (при гласуване)
    33

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Цитат Мнение на alexander_76 Преглед на публикациите
    Чаках да чуя и твоето мнение...............

    Ако за моето мнение говориш не го взимай навьтре,тук нито го има тоя мотор,нито се заглеждам по коли по-нови от десетина или 15 годишни,аз вадя 100 000 километра с 3 смени на масло,те на 150 мотор сменят баси.

    Мога ако е зор да се обадя на един гений дето им чете бюлетините и да видя кое как кляка ма това за мотори дето ги има тук,а това едва ли някой му е скочил да го кара по нашите ширини.Тьрси и слушай някой като Андро дето ги работи,а не такьв като мен дето се вайка,че на 300 000 и няколко хиляди гарнитурки сменя без да им е причинил нищо и псува що са клекнали след като мотора е само на 300 000 и няколко хиляди.



    Провери и какво покриват от Мерцедес,те глупости правят,н някои от тях ги покриват.
    W140 S500 '99
    W140 S420 '99
    W140 S320 '94
    Приста НЕ,продават МЕНТЕ,справка Рокито замрьзна.

  10. #10
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Ами следващия мечок определено ще е бензинов змей, аз и сега си имам една 124 комби с най хилавото бензинче и не я сменям за нищо. Ама нали все излиза нещо по-ново и лъскаво и малко се заблудих с тея нови модели.
    Проблема е че точно такъв мотор малко хора са отваряли все още и ще бараме на тъмно. За справка в официален сервиз (балкан стар - товарни) нито един, появили са няколко ама били на леки коли а там имало някакви дребни разлики ама никой не казва какви точно.
    Ценя всяко мнение и затова съм пуснал темата.
    Поздрави!
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  11. #11
    Аватара на BENZBOSS
    BENZBOSS е онлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    San Diego CA
    Публикации
    11,586
    Точки (при гласуване)
    33

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Е те май 4 години го произвеждат само,сега се чудят как да си го изритат.

    От просто тьрсене в нета / от тук толкова / ми излизат поне 80% на немски та ако го говириш нищо чудно да напипаш кьде му е потенциалния проблем.Така или иначе си на родна земя в роден сервиз,то ще си каже.
    W140 S500 '99
    W140 S420 '99
    W140 S320 '94
    Приста НЕ,продават МЕНТЕ,справка Рокито замрьзна.

  12. #12
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Като проблем му дават дюзите и теч на масло от картера (съставен е от две половини без гарнитура, залепени със силикон). Имам съмнения,че интервалите за смяна на маслото през сервизния период са много големи и от там да идва проблема. Някъде четох че са между 30 000 и 40 000 км.
    За всеки случай ще пиша какъв е проблема, като го намеря.
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  13. #13
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Здравейте колеги,
    Вече свалих мотора и го отворих. Проблема се оказа това което си и мислех, износен аксиален лагер и разбити лагери на балансиращите валове. Имам много снимки от вчера и днес, но ще ги качвам утре,че нищо ми е малко уморено в момента.
    Последно редактиран от alexander_76 ; 14-07-13 в 21:51 Причина: корекция
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  14. #14
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Малко раздвижване по темата:
    Предната събота разглобихме буса, това голямо желязо се разпарчадосва много бързо и лесно.
    Име:  20130713_183043.jpg
Прегледи: 1118
Размер:  106.4 Кб
    Име:  20130713_183154.jpg
Прегледи: 1104
Размер:  118.2 Кб
    Единствено хидравлика на волана не точихме а извихме лирата понеже маркучите позволяваха това, всичко останало се точи и антифриз и масло на автомата (охлаждат се в общ радиатор).
    Име:  20130713_203341.jpg
Прегледи: 1110
Размер:  131.1 Кб
    Добре, че е голям хамбар отзад да има къде да събирам дреболиите.
    Име:  20130713_210132.jpg
Прегледи: 1103
Размер:  89.9 Кб
    Понеже ми е толкова акъла преди да се сетя, че не са виновни ролките на ангренажа набих изолация и климатизация в коша и тоя таралясник си остава вечно мой. Затова сега внимателно сваляме компресора на хладилника.
    Име:  20130713_210153.jpg
Прегледи: 1097
Размер:  114.4 Кб
    Айде и мотора долу.
    Име:  20130714_171231.jpg
Прегледи: 1097
Размер:  116.2 Кб
    Сваляй и скорости, само за справка не можеш да свалиш автоматични скорости без да свалиш мотора, няма как да се развие турбината от маховика (отвора на камбаната се пада точно под купето и трябва да се реже пода за да се развие).
    Име:  20130714_171237.jpg
Прегледи: 1094
Размер:  102.8 Кб
    Ако имате интерес от мотора мога да кача още снимки и да покажа точния проблем на това желязо, оказа се че е често срещан проблем при по-новите мотори.
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  15. #15
    Аватара на BENZBOSS
    BENZBOSS е онлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    San Diego CA
    Публикации
    11,586
    Точки (при гласуване)
    33

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    ььььь да знаеш или да си питал какьв друг по-свестен дизел можеш да му пернеш на мястото на тоя умрЕлник?
    W140 S500 '99
    W140 S420 '99
    W140 S320 '94
    Приста НЕ,продават МЕНТЕ,справка Рокито замрьзна.

  16. #16
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Ами май няма много избор, масово се предлага ОМ 646, но качен на Евро 4 има различни варианти на конете (110, 130, 150 и 160 к.с.). Тук проблем са отработените газове, има софтуерен проблем за управлението на ЕГР и от там право в мотора. В немските обяви за мерцедес почти всеки втори бус над 130 коня е със сменен мотор. ОМ 642 е малко по-добър,( 6 - цилиндъра - 180 и 190 к.с. ) но там е сложно куплирането на мотора с кутията, трябва да е или ръчна (почти невъзможно да се намери маховик и съединител) или автомат но 7Gtronic, ценово не се връзват нещата.
    Хубавото е че набарах какъв е проблема и след няколко разговора и ровене в нета се убедих, че не е нещо фатално или сериозно, просто е поредния технически пропуск при новите мотори и срещу поносима сума ( около 600 лв. за части ) всичко си идва на място и проблемите изчезват. За това недоразумение помага и сервизната политика на марката и по-точно смяна на масло на 40 000 и повече км. Този скрит дефект се получава при голяма част от новите дизели ОМ 651 и ОМ 642 и се отстранява гаранционно от сервизите, само да се усетиш,че не е нормално да ти цъка мотора в ниските обороти.
    Няма отзоваване на коли за отстраняване на този проблем, ако те засекат при обслужване гаранционно ти оправят нещата, ако нямаш този късмет прежалваш 3 000 лв и си готов (толкова струва ремонта във фирмените сервизи).
    Последно редактиран от alexander_76 ; 21-07-13 в 15:38 Причина: корекция
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  17. #17
    Регистрация
    Dec 2010
    Място
    Ловеч
    Публикации
    223
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Малко развитие по темата:

    Име:  20130714_171252.jpg
Прегледи: 1065
Размер:  103.2 Кб
    ето го прословутия OM 651, съвместна разработка на Мерцедес и Рено, покриващ Евро 5, задно разположен ангренаж, нафтова помпа и дюзи Делфи, двойно турбо Гарет и куп други щуротии.
    Име:  20130714_171621.jpg
Прегледи: 1065
Размер:  129.1 Кб
    Тука има странни белези по корпуса и ми е чудно от къде са се появили. По венеца няма никакви белези и всички болтове са на мястото си и не личи да са били развивани. Единственото което ми идва на ум е да е свалян стартера и да е паднал болт или камък.
    Име:  20130714_182726.jpg
Прегледи: 1061
Размер:  126.3 Кб
    Сваляне на инсталация и оголване на блока. Целият мотор е лепен със силикон, има гарнитура само на главата. Картера е от две части и от там често има теч на масло но не е болка за умиране (масов проблем на този мотор при Спринтерите - гаранционно отстраняване, силикона е на много тънка повърхност и има частични пропуски)
    Име:  20130714_193333.jpg
Прегледи: 1060
Размер:  105.5 Кб
    Разпределителни валове - кухи тръби.
    Име:  20130714_193340.jpg
Прегледи: 1056
Размер:  129.9 Кб
    Заварка на валовете към гайката за зъбните колела, единична верига започваща от нафтовата помпа, до там са ангренажни колела, общо 7 на брой.

    Име:  20130714_211151.jpg
Прегледи: 1062
Размер:  130.3 Кб
    Коляновият вал и балансиращите валове, мотора работи при 5000 об/мин, с около 1000 об/мин по-вече от ОМ 646. Петите на основните лагери са в общо тяло в което са разположени и балансиращите валове. Самите балансиращи валове са "гордостта" на INA,лагеруват в два иглени лагера и един сачмен лагер непосредствено преди зъбните колела.

    Име:  20130714_211208.jpg
Прегледи: 1057
Размер:  83.0 Кб
    Нощна снимка на ангренажните колела, коляновият вал е отгоре. Няма никаква маркировка, зацепването става със специални скоби и ги има само в оригинален вариант от Мерцедес (вече са налични).
    Име:  20130714_211227.jpg
Прегледи: 1057
Размер:  105.2 Кб
    Тук се крие проблема на мотора.

    Име:  20130715_175953.jpg
Прегледи: 1053
Размер:  97.7 Кб
    Основен и аксиален лагер.

    Име:  20130715_175956.jpg
Прегледи: 1052
Размер:  85.8 Кб
    Само този лагер беше с петно, вече е подменен.
    Име:  20130715_180005.jpg
Прегледи: 1042
Размер:  90.8 Кб
    Какво не е наред на тази картинка?
    Име:  20130715_180021.jpg
Прегледи: 1047
Размер:  78.9 Кб
    От хода напред-назад полумесеците са се износили и са се скъсали фиксиращите заварки. Масов проблем при новите нафтови печки на марката имах същия проблем и при OM 642. Всички лагери са налични оригинални поръчани са и о-пръстените за мотора. Валовете вече са зацепени и сега започва лепенето на картерите. Утре се надявам да понащракам малко снимки от от събирането. За информация цената на частите е под 500 лв. с доставката от Германия.
    Nissan Patrol 2008
    Mercedes c220 cdi 2006
    Mercedes cls350 cdi 2013
    Mercedes GL 450 cdi 2012

  18. #18
    Регистрация
    Aug 2013
    Място
    Україна
    Публикации
    14
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    Има ли развитие по темата? Съжалявам за неприятната изненада и последвалият ремонт, но темата е интересна и бих се радвал(сигурен съм че не съм само аз) да разбера какво е развитието след ремонта.

  19. #19
    Регистрация
    Oct 2009
    Място
    Novi,USA
    Публикации
    419
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Проблем с мотор ОМ 651

    МММММ на каде е тръгнал света .... едно време мерцовете нафтови печки какво бяха -сега какво станаха....
    Но в случая има и намесена една думичка -РЕНО....та може франсетата да са допомогнали

Сходни теми

  1. Проблем с кросов мотор.
    От mikaplyh във форум Мотоциклети
    Отговори: 5
    Последно мнение: 09-09-12, 21:56
  2. Проблем с 2Т мотор
    От rosen123 във форум 2-Тактови
    Отговори: 39
    Последно мнение: 23-08-11, 12:18
  3. проблем със мерцедес 102 мотор
    От metalgiar във форум MERCEDES
    Отговори: 23
    Последно мнение: 24-11-09, 19:15
  4. Проблем с мотор 300ТД 177кс
    От Иван Тодоров във форум MERCEDES
    Отговори: 16
    Последно мнение: 28-07-09, 13:13
  5. проблем 4.0 л. мотор на JEEP
    От jivo_pr във форум JEEP
    Отговори: 23
    Последно мнение: 14-03-09, 14:01

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •