Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

    Купува си човек акумулатор. На етикета пише някакви ампер-часове (обикновено се уточнява и при какви условия важат) и човек си прави сметка с тях. Мъдрият човек слага резерви - щото не се знае то. Резервите помагат.

    Да се измери реалното количество енергия (или електрически заряд) съхранено в акумулатора с прости прибори (съпротивление, волтметър, амперметър) е досадна, времеядна и сложна работа и хората рядко се захващат. Всъщност е задача за интегриране. Съществуват електронни прибори, които да свършат повечето работа, но те пък - скъпи и капризни. Наричат се кулометри. Кулон е базовата единица за електрически заряд, ампер-секунда. Понеже единицата е малка за практически цели, ползваме ампер-часове.

    Аз обаче попаднах на Xantrex LinkLite - волтметър, амперметър и кулометър в едно, корпус като за флота, а софтуерчето вътре е написано специално за борба с батерии. Направо си показва състоянието на батерията в проценти на зареденост или брой амперчасове. Струва колкото средна ръка 100Ач акумулатор. Изнудих NIKSD да ми изпрати едно и преди да го завинтя на Ужаската, реших да преслушам батерийките на автопарка. И чудесата почнаха:

    1. Батерия Банер, тягова, с течен електролит, на година и половина прекарана лентяйски в УАЗа. Вярно, от време на време имаше зор с лебедката, но нито лебедката е мощна, нито съм теглил с нея до омаляване.
    На етикета - 100Ач при 20-часов режим, 75Ач - при 5-часов. Я да види дедо поп?
    На кулометъра - 78Ач в режим, малко по-лек от 20-часовия. При по-голям ток - съответно по-малко, при режим около 5-часовия резултатът е около 60Ач.

    2. Батерия Банер уни-бул (стартерна от висок клас) на 1 месец, отслужен в Туингото главно пред блока. 39 вместо 47 амперчаса.

    3. Батерия Банер (най-калпазанската стартерна) на около 2 години в другото Туинго - мммм, 36 вместо 44 амперчаса.

    Дотук - 1 и 2 са 20% надолу, 3 е с 10% надолу при положение че е най-стара и най-нисък клас. Интересно. Кратка сверка с други измерителни прибори (амперметър, часовник) показва че приборчето си измерва съвсем приемливо и разликата спрямо етикета се пише на сметката на батериите.

    Това, че на трите коли батериите са Банер е случайност. На четвъртата (Еспас) е стартерен Gigawatt 60Ач, но не му е дошъл редът. Според предишния собственик - купен и отседял в колата 5-6 месеца без да е свързан. Тия дни ще го чуем и него.

    Снимки от тестовата установка и методика на измерването - евентуално утре. Като остане време да монтирам уреда на УАЗа, ще има и измервания в "лебедкови" и "стартерни" режими (товар 50-150 ампера).

    Някой скоро да си купува акумулатор, да го измерим като нов? Търговец или производител да предостави тестов екземпляр? Някой, какъвто и да е АГМ акумулатор, че нещо ги хвалят за големи токове?

  • #2
    От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

    Я обясни как точно мери без да изхарчи акумулатора? Може и да съм полузаспал към момента, ама нещо явно ми се губи.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

      Хахаха, тая тема ще е култова!
      Xantrex Lite или Xantrex Pro са първите неща за, които започвам да мрънкам, като ме накарат да местя лодка на другия край на океана. Как беше- совите не са това, което са...

      Ясене, да не си докараш някоя призовка с тия експерименти...
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #4
        От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

        Аз па въобще не гледам кой какъв етикет лепи на батерията,тя или е батерия и Ксантрекса си казва или е боклук,бъш ма боли какво пише та и аз като брата накарат ли ме да карам нещо си искам монитора на Ксантрекса.

        Ясене ти верно ли имаш 2 Туингота???

        Е пред мене има едно което гледа 2 банки с батерии,едната стартовите на моторите и другата за лодката.Аларми пищят,автопилота отказа,изгубиха се навигация и радар......а селектора за батериите сложен на положение 2 или банката за лодката.Паля генератор и ку.....куряк,дръжки с една дума,седи си разредена и ми показва 11.5 волта,минус 300 и няколко ампера и моментно състояние минус 35 ампера.
        Слизам долу и от 3 Алтернатора само един работи,другите леко топли.
        Изключих генератора,селектора на позиция Сите шукаритети и едната банка почна да е на минус 35,а другата на плюс 55 ампера моментно състояние,а и втория голям допълнителен алтернатор завря.

        Това мониторче ако го нямам има да си хапя макарите и да се чудя защо.......Ясен има 2 Туингота като ми изгаснат и моторите.Без това не се тръгва никъде ако не ми плащат двойно.

        Кой иска снимки?Това на лодчица с 2 Катерпилара по 500 коня,3 Алтернатора и 2 генератора с 4 зареждачки,батериите не ги знам колко са,видях поне 8 броя.Или да пропусна тук и да ви покажа Флеминг 65 след седмица 2???


        Ясене ма верно 2 Туингота а???
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

          Ясене ... искаме снимки!
          Ако искаш, ела да мериш моя АГМ.
          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

          Коментар


          • #6
            От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

            Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
            Ясене ... искаме снимки!
            На Туинговците
            подаръци за мъже от FACOM
            промоция на читави инструменти

            и на хоби такива

            тел. О879 Ч8Ч 2З5

            Коментар


            • #7
              От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Я обясни как точно мери без да изхарчи акумулатора?
              Елементарно - мериш, каквото мериш, на финала е изтощен докрай, после обратно на токоизправителя и до сутринта е готов.

              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
              Ясене, да не си докараш някоя призовка с тия експерименти...
              Голяма работа. Аз за 2 години с КАТ се преборих, ти сега призовка.

              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
              ...
              Ясене ти верно ли имаш 2 Туингота???
              ...да си хапя макарите и да се чудя защо.......Ясен има 2 Туингота ...
              Ясене ма верно 2 Туингота а???
              вЕрно. Едното го купих от Яро щото само с УАЗ не се стига далече, другото после си дойде заедно с жената. Сега като потегна първото ще го пробутам на майка ми. Съседите ми гласят пуч заради паркинга.

              Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
              Ясене ... искаме снимки! Ако искаш, ела да мериш моя АГМ.
              "ела" е кофти приказка. Много си далече, а процесът не е бърз. Отиват къде 3 дни за преслушване на един акумулатор. Аз успявам да го направя само защото не е задължително да му седя през цялото време.

              Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
              На Туинговците
              От мен да мине, и на тях. Много добри магаренца. Досега не са се чупили никога сами. Едното е тунинговано с гуми 80-та височина, то и джанти даже не криви.

              Коментар


              • #8
                От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Елементарно - мериш, каквото мериш, на финала е изтощен докрай, после обратно на токоизправителя и до сутринта е готов.
                Ясно. Аз реших че е нещо по-хитро.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  ........... ................ ..................

                  "ела" е кофти приказка. Много си далече, а процесът не е бърз. Отиват къде 3 дни за преслушване на един акумулатор. Аз успявам да го направя само защото не е задължително да му седя през цялото време.

                  .......................... .................
                  Що бе ... знаеш ли що бира ще унищожим ... докато "чакаме"?
                  Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                  Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                  Коментар


                  • #10
                    От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                    Методиката на измерване:
                    0. Свързва се акумулаторът към Ксантрекс, към зарядно и към товар през реленцето на Ксантрекса. Приборът се настройва да изключи реленцето при спадане на напрежението до 10 волта или достигане на 1% от оставащ капацитет. Товарът (комбинация от лампи) е подбран като за 20-25 часов режим за разряд.
                    1. Включва се акумулаторът да се зарежда. Ограничение по ток 8 ампера, по напрежение - 14.4 за обслужваеми и 14.8 за калций/калций.
                    2. Изчаква се зарядният ток да спадне до 1/50 от капацитета по етикет. Изчаква се след това още поне 1 денонощие.
                    3. Включва се товарът, изключва се зарядното.
                    4. Чака се докато Ксантрекса изключи товара. Отчита се неприятната истина във вид на излезли от батерията амперчасове.
                    5. Повтарят се точки 1-4 с цел избягване на грешки.

                    Изтощаването до 10 волта е малко грубичко, но дава възможност на батерията да се представи в по-добра светлина. Някъде там е и границата, от която с такава батерия не можеш да запалиш адекватен за нея автомобилен двигател.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Ясно. Аз реших че е нещо по-хитро.
                      Ако имаше по-хитро, хората нямаше да ползват гадните кулометри, когато искат да знаят Истината.

                      Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                      Що бе ... знаеш ли що бира ще унищожим ... докато "чакаме"?
                      Така идеята има смисъл, ама три дни за посещение на Ямбол все едно ще имам някъде към второто пришествие. Ще помисля все пак.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                        То е ясно за какво се говори в тая тема, но и теста ти е с bad data. Банера е най-големия боклук, на който съм попадал в последните години.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                          Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                          Банера е най-големия боклук
                          Дайте други де? Иначе аз освен удрянето в кантара засега нямам други оплаквания от Банер.

                          П.п. Яро, кажи им че не съм единствения с две Туингита.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Дайте други де? Иначе аз освен удрянето в кантара засега нямам други оплаквания от Банер...
                            Аз съм изключително доволен от Exide. Иначе при Пламен има няколко марки, които са много добри в съотношение цена/качество, питай го.

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            П.п. Яро, кажи им че не съм единствения с две Туингита.
                            Е и аз бях с две, едното отиде при теб, другото при други приятели и сега - Субару.... Иначе Туингото е уникално автомобилче, няма друго в този външен размер с този вътрешен обем според мен.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                              За кой Пламен говориш?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X