Резултати 1 до 19 от 19

Тема: Forester 1998 - проблем с виското?

  1. #1
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    558
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране Forester 1998 - проблем с виското?

    Странна мистерия сега пък с Форестера: от известно време насам при навиване на волана започна да "затяга" все едно че е дръпната ръчна спирачка, усеща се и придърпване на колелата - същото като да се опитваш да маневрираш на сух асфалт със заключен централен диф на нормално 4х4 возило. Симптоми като на прецакана вискомуфа.

    При разходката до сервиза проблемът изведнъж изчезна, вчера пак се появи - всичко това в рамките на 100-тина километра пробег. Според майстора - води се за един от кадърните субаристи в София - силиконът във вискомуфата изпуска отведнъж, и няма "дифът" как ту да блокира, ту да работи нормално. Маслото в скоростите е идеално чисто, сменено е преди около 2 хиляди км.

    Някой ако има идеи за друга възможна диагноза, ще съм благодарен, преди да потеглям отново към сервиза. Горският е с двулитров мотор 125 коня (по-новата модификация), ръчка.
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    Toyota 4Runner '88, Forester '98 | Husky WR 125 '01 > Моntesa 315 '99

  2. #2
    avzdrav е офлайн
    Здравко Александров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Кюстендил, Плевен
    Публикации
    1,550
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Ако не работи коректно, има два варианта: или да спре да работи- тоест да блокира дифа, или да се опече и да блокира напълно. В първият случай колата остава в движение, макар и с проблем, докато при втория не бива да се кара. Симптомите са като на опечена муфа. Какъв е пробегът на колата?
    Действовать смело. Побольше цинизма-людям это нравится, но без уголовщины-кодекс мы должны чтить! О. Бендер

  3. #3
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    Bulgaria Sofia
    Публикации
    7,338
    Блог Публикации
    9
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране Re: Forester 1998 - проблем с виското?

    С моя майстор скоро си говорихме за автоматите, а това което описваш са точно симптоми на виското.

  4. #4
    Аватара на sonda
    sonda е онлайн
    Дани Обретенов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,524
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Re: Forester 1998 - проблем с виското?

    Симптомите водят към вискосъединител и вероятно все още не е заминал напълно щом проработва отвреме-навреме! Не може да не съществува възможност за рециклиране..

  5. #5
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    558
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Че е проблем с вискомуфата - ясно, въпросът е какви са възможните варианти при положение, че ту блокира, ту работи нормално. Че ще се ходи за разглобяване - пак е сигурно, просто ми се иска да съм по-подготвен за разговора в сервиза.

    Пробегът по километраж е стандартен за нашите ширини - към 170К някъде пише При мен е навъртяла не повече от 5-6 хиляди - без особен тормоз, като изключим 1000 км. с лека каравана и сумарно 2-3 километра в пясък (това със сменени масла навсякъде).
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    Toyota 4Runner '88, Forester '98 | Husky WR 125 '01 > Моntesa 315 '99

  6. #6
    Аватара на sonda
    sonda е онлайн
    Дани Обретенов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,524
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Ами разглобявана, диагностика и тогава мислене и правене на сметки...когато е ясна диагнозата!

  7. #7
    Регистрация
    Aug 2010
    Публикации
    237
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Според сервизните ръководства за Субару виско муфата не се отваря и не се ремонтира. Сменяш с друга.

  8. #8
    Аватара на sonda
    sonda е онлайн
    Дани Обретенов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    May 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,524
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Цитат Мнение на plaskom Преглед на публикациите
    Според сервизните ръководства за Субару виско муфата не се отваря и не се ремонтира. Сменяш с друга.
    Това лошо...да търси човека нещо втора ръка..само да не е от така известните мошеници в Горна баня, че като чета в Субару форума за препатили от тях, не знам как не са изяли некой як бой още..

  9. #9
    avzdrav е офлайн
    Здравко Александров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Кюстендил, Плевен
    Публикации
    1,550
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Цитат Мнение на badeff Преглед на публикациите
    Че е проблем с вискомуфата - ясно, въпросът е какви са възможните варианти при положение, че ту блокира, ту работи нормално. Че ще се ходи за разглобяване - пак е сигурно, просто ми се иска да съм по-подготвен за разговора в сервиза.

    Пробегът по километраж е стандартен за нашите ширини - към 170К някъде пише При мен е навъртяла не повече от 5-6 хиляди - без особен тормоз, като изключим 1000 км. с лека каравана и сумарно 2-3 километра в пясък (това със сменени масла навсякъде).
    Просто и е дошло времето. Нова е около 1000 кинта. Има човек в София, който рециклира муфи за 250 лв., дава и гаранция 6 м.- порови в интернет и ще го намериш.
    Действовать смело. Побольше цинизма-людям это нравится, но без уголовщины-кодекс мы должны чтить! О. Бендер

  10. #10
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,449
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Става дума за механични скорости нали? Ако има Хил-холдер(система за задържане при наклон), хвърлете й едно око, че и от там може да се докара подобно поведение.
    Ако пък е виско-муфата, при тия симптоми следва да е блокирала, а не изпуснала. В този случай колата ще се държи като автомобил с включен пълен блокаж на средния диф. Това може да се изследва при определителен условия. Ако муфата е изпуснала, просто няма да влияе на поведението на колата, докато не се наложи да се блокират двата изходни вала на средния диф. Т.е. това би го разбрал при условия, че ти въртят само гумите на единия мост, но не и в нормални условия на пътя.
    Все пак проблема е странен, защото рядко се наблюдава блокаж на виското, което е успоредно на междинния диф и го блокира, а не да подвключва другия мост.

    Ако си с автомат, там няма(в общия случай) среден диф, а има муфа с електро-механично управление и рядко, но по-често от варианта с диф създава подобни на описаните проблеми-сменя се.

    Избери си сервиз, за съдействие относно части може да разменим лични, за да не се получи реклама.
    Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

  11. #11
    avzdrav е офлайн
    Здравко Александров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Кюстендил, Плевен
    Публикации
    1,550
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Цитат Мнение на agogov Преглед на публикациите
    Става дума за механични скорости нали? Ако има Хил-холдер(система за задържане при наклон), хвърлете й едно око, че и от там може да се докара подобно поведение.
    Ако пък е виско-муфата, при тия симптоми следва да е блокирала, а не изпуснала. В този случай колата ще се държи като автомобил с включен пълен блокаж на средния диф. Това може да се изследва при определителен условия. Ако муфата е изпуснала, просто няма да влияе на поведението на колата, докато не се наложи да се блокират двата изходни вала на средния диф. Т.е. това би го разбрал при условия, че ти въртят само гумите на единия мост, но не и в нормални условия на пътя.
    Все пак проблема е странен, защото рядко се наблюдава блокаж на виското, което е успоредно на междинния диф и го блокира, а не да подвключва другия мост.

    Ако си с автомат, там няма(в общия случай) среден диф, а има муфа с електро-механично управление и рядко, но по-често от варианта с диф създава подобни на описаните проблеми-сменя се.

    Избери си сервиз, за съдействие относно части може да разменим лични, за да не се получи реклама.
    Всъщност не е нито странно, нито рядко. Дали изпълнява ролята на междуосев диф, или само го блокира, няма особено значение-активира се при всяка разлика в оборотите между преден и заден мост. Виското е консуматив , но в нормални страни не струва две средни заплати. Разгледай руския Субару форум, сигурно има 50 теми "Сгорела вискомуфта, что делать?"
    Действовать смело. Побольше цинизма-людям это нравится, но без уголовщины-кодекс мы должны чтить! О. Бендер

  12. #12
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    558
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Благодарности на avzdrav - комбинацията "свободни кинти + свободно време" най-накрая излезе и горският вече е с рециклирана вискомуфа. Така и не успях да се видя на живо с човека, който й побая, но в субарския сервиз от "Люлин" бяха доста впечатлени от резултата. Остава само да измисля как да й навъртя повече километри в рамките на гаранцията, че четириколесните МПС-та в семейството основно скучаят...
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    Toyota 4Runner '88, Forester '98 | Husky WR 125 '01 > Моntesa 315 '99

  13. #13
    avzdrav е офлайн
    Здравко Александров
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Кюстендил, Плевен
    Публикации
    1,550
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Жив и здрав, и хиляди безаварийни! Всъщност аз не съм ползвал услугите му. Ако е напълнена с правилният силикон като характеристики и количество, би трябвало да изкара колкото нова.
    Действовать смело. Побольше цинизма-людям это нравится, но без уголовщины-кодекс мы должны чтить! О. Бендер

  14. #14
    Аватара на Preslav Peychev
    Preslav Peychev е офлайн Старши участник | +ПЛ |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    В.Търново/София
    Публикации
    1,406
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Да разбирам от прочетеното по-горе, че виското на автомата не подлежи на рециклиране? Става въпрос за Аутбек първа генерация.
    ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
    08седем9010З60

  15. #15
    Регистрация
    Jun 2016
    Публикации
    48
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Не,не разбирай така.Виското си се отваря и ремонтира съвсем успешно.

  16. #16
    Регистрация
    Aug 2011
    Публикации
    1,334
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Цитат Мнение на Preslav Peychev Преглед на публикациите
    Да разбирам от прочетеното по-горе, че виското на автомата не подлежи на рециклиране? Става въпрос за Аутбек първа генерация.
    Виското на автомата си е още един пакет дискове с ел. управление,няма силикони и тн.

  17. #17
    Регистрация
    Jan 2016
    Място
    Шумен
    Публикации
    163
    Точки (при гласуване)
    2

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Цитат Мнение на dragoveli Преглед на публикациите
    Не,не разбирай така.Виското си се отваря и ремонтира съвсем успешно.
    Даже колегата е описал как става точно.

    Цитат Мнение на bocho64 Преглед на публикациите
    Виското на автомата си е още един пакет дискове с ел. управление,няма силикони и тн.
    В автомата няма виско ...
    current - '06 Audi A6 Allroad V6 3.0 TDI 6sp AT Quattro
    current - '02 Audi A4 Avant V6 3.0 petrol 6sp MT Quattro
    ex - '04 Subaru Legacy H4 2.0 petrol 5sp MT Symmetrical AWD

  18. #18
    Регистрация
    Aug 2011
    Публикации
    1,334
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Цитат Мнение на royce Преглед на публикациите



    В автомата няма виско ...
    Трябваше ли да сложа кавички та да разбереш?

  19. #19
    Аватара на Preslav Peychev
    Preslav Peychev е офлайн Старши участник | +ПЛ |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    В.Търново/София
    Публикации
    1,406
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: Forester 1998 - проблем с виското?

    Така.. бях необразован по темата и изобщо нямах време да чета и да гледам разни схеми. Седнах, четох, гледах, разглобихме я. Оказа се обичайното при автоматите-въпросния трансферен соленоид. Чисто нов в магазина без отстъпката няма 200лв. Всичко е 6 вече.
    ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
    08седем9010З60

Сходни теми

  1. Проблем със задна скорост на Land Rover Freelander 1998 TDI
    От Димитър Радев във форум LAND ROVER
    Отговори: 22
    Последно мнение: 27-06-13, 21:34
  2. Отговори: 23
    Последно мнение: 29-07-10, 19:23
  3. Проблем с тоците на Диското
    От Насов във форум LAND ROVER
    Отговори: 17
    Последно мнение: 02-05-09, 20:24
  4. Отговори: 2
    Последно мнение: 01-05-08, 08:31
  5. Отговори: 2
    Последно мнение: 01-05-08, 08:31

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •