Явно си е Гошо, щом все така му върви по Гергьовден да получава подаръци...
Та - новият подарък е по-голям интеркулър. Поради цената на нарочно произведените кулъри за ТД5 от познатите ни английски тюнъри, се наложи да импровизирам. В допълнение съм и изначално несъгласен с фабричната позиция на дивайс-а, а именно между водния и климатичния радиатори - за мен мястото му е най-отпред, непосредствено зад решетката. И така, след доста ровичкане в каталози и чесане по главата, се спрях на кулър от Мерцедес Спринтър 2007->. Тук е сравнен с фабричния на Диското, а на послдната снимка е и парт-номера:
След още чесане и работа с нетипични за автомобилостроенето инструменти (чук, ножица за ламарина, клещи и флекс), успях да го наместя там, където исках. Снимките от процеса са оскъдни, поради което и темата е в общите приказки
Лошата новина е, че в процеса на работа, установих, че на Гошо му трябва и нов климатичен радиатор, понеже настоящият е в процес на полуразпад.
Добрите новини - двигателят определено почна да диша по-леко в средни обороти (1400-1700) и вече не издъхва над 3000 оборота (вероятната причина за това беше един оомекнал маркуч, който излетя към кофата за боклук); другата добра новина - използвах разглобяването отпред, за да монтирам най-накрая и електрическата перка, която отлежаваше в гаража повече от година. От това няма снимки, но няма нищо особено, с изключение на една моя хрумка - вързах управляващият плюс на контролера вместо към контактния ключ, както е по упътване, към габаритите - така мога да оставям перката да работи известно време при изгасен двигател, а в движение така или иначе съм с включени светлини т.е. за мен не е проблем, понеже ги държа включени дори и извън пътя. За двата месеца, през които карах изобщо без перка не съм забелязал никакви аномалии с температурата, но все пак идват жеги и беше време да се подсигуря.
Използвах случая да изпробвам и още нещо: водният ми радиатор леко сълзеше в долния край; причината - една от тръбичките беше протрита от това, че дифузьора се е търкал в нея, понеже долу не е фиксиран както трябва. Нямах никакво желание да свалям радиатора и да го разнасям по майстори и реших да изпробвам нещо, с което се сдобих малко случайно миналата година - двукомпонентен продукт (тип "пластелин", на някаква епоксидна основа) за експресни поправки на алуминий (принципно е предназначен за индустриални хладилници и климатици). За сега мястото изглежда сухо, но ще го наблюдавам внимателно през следващия месец. Интересното е, че нещото се втвърди на кокал за точно 3 минути, без на опаковката да има такъв лозунг. Имам опит с подобни смоли, от тези, които се продават в "ширпотребата", носещи гръмки заглавия "5" или "15 минути", които рядко се втвърдяват за по-малко от час.
Та - новият подарък е по-голям интеркулър. Поради цената на нарочно произведените кулъри за ТД5 от познатите ни английски тюнъри, се наложи да импровизирам. В допълнение съм и изначално несъгласен с фабричната позиция на дивайс-а, а именно между водния и климатичния радиатори - за мен мястото му е най-отпред, непосредствено зад решетката. И така, след доста ровичкане в каталози и чесане по главата, се спрях на кулър от Мерцедес Спринтър 2007->. Тук е сравнен с фабричния на Диското, а на послдната снимка е и парт-номера:
След още чесане и работа с нетипични за автомобилостроенето инструменти (чук, ножица за ламарина, клещи и флекс), успях да го наместя там, където исках. Снимките от процеса са оскъдни, поради което и темата е в общите приказки
Лошата новина е, че в процеса на работа, установих, че на Гошо му трябва и нов климатичен радиатор, понеже настоящият е в процес на полуразпад.
Добрите новини - двигателят определено почна да диша по-леко в средни обороти (1400-1700) и вече не издъхва над 3000 оборота (вероятната причина за това беше един оомекнал маркуч, който излетя към кофата за боклук); другата добра новина - използвах разглобяването отпред, за да монтирам най-накрая и електрическата перка, която отлежаваше в гаража повече от година. От това няма снимки, но няма нищо особено, с изключение на една моя хрумка - вързах управляващият плюс на контролера вместо към контактния ключ, както е по упътване, към габаритите - така мога да оставям перката да работи известно време при изгасен двигател, а в движение така или иначе съм с включени светлини т.е. за мен не е проблем, понеже ги държа включени дори и извън пътя. За двата месеца, през които карах изобщо без перка не съм забелязал никакви аномалии с температурата, но все пак идват жеги и беше време да се подсигуря.
Използвах случая да изпробвам и още нещо: водният ми радиатор леко сълзеше в долния край; причината - една от тръбичките беше протрита от това, че дифузьора се е търкал в нея, понеже долу не е фиксиран както трябва. Нямах никакво желание да свалям радиатора и да го разнасям по майстори и реших да изпробвам нещо, с което се сдобих малко случайно миналата година - двукомпонентен продукт (тип "пластелин", на някаква епоксидна основа) за експресни поправки на алуминий (принципно е предназначен за индустриални хладилници и климатици). За сега мястото изглежда сухо, но ще го наблюдавам внимателно през следващия месец. Интересното е, че нещото се втвърди на кокал за точно 3 минути, без на опаковката да има такъв лозунг. Имам опит с подобни смоли, от тези, които се продават в "ширпотребата", носещи гръмки заглавия "5" или "15 минути", които рядко се втвърдяват за по-малко от час.
Коментар