Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов подарък за Гошо :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов подарък за Гошо :)

    Явно си е Гошо, щом все така му върви по Гергьовден да получава подаръци...
    Та - новият подарък е по-голям интеркулър. Поради цената на нарочно произведените кулъри за ТД5 от познатите ни английски тюнъри, се наложи да импровизирам. В допълнение съм и изначално несъгласен с фабричната позиция на дивайс-а, а именно между водния и климатичния радиатори - за мен мястото му е най-отпред, непосредствено зад решетката. И така, след доста ровичкане в каталози и чесане по главата, се спрях на кулър от Мерцедес Спринтър 2007->. Тук е сравнен с фабричния на Диското, а на послдната снимка е и парт-номера:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0406.jpg
Прегледи:1
Размер:542.3 КБ
ID:6012448

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0407.jpg
Прегледи:1
Размер:526.6 КБ
ID:6012449

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0411.jpg
Прегледи:1
Размер:489.9 КБ
ID:6012450
    След още чесане и работа с нетипични за автомобилостроенето инструменти (чук, ножица за ламарина, клещи и флекс), успях да го наместя там, където исках. Снимките от процеса са оскъдни, поради което и темата е в общите приказки
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0414.jpg
Прегледи:1
Размер:512.0 КБ
ID:6012451

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0416.jpg
Прегледи:1
Размер:361.7 КБ
ID:6012452

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0418.jpg
Прегледи:1
Размер:673.7 КБ
ID:6012453

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0420.jpg
Прегледи:1
Размер:492.1 КБ
ID:6012454

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0422.jpg
Прегледи:1
Размер:687.3 КБ
ID:6012447
    Лошата новина е, че в процеса на работа, установих, че на Гошо му трябва и нов климатичен радиатор, понеже настоящият е в процес на полуразпад.
    Добрите новини - двигателят определено почна да диша по-леко в средни обороти (1400-1700) и вече не издъхва над 3000 оборота (вероятната причина за това беше един оомекнал маркуч, който излетя към кофата за боклук); другата добра новина - използвах разглобяването отпред, за да монтирам най-накрая и електрическата перка, която отлежаваше в гаража повече от година. От това няма снимки, но няма нищо особено, с изключение на една моя хрумка - вързах управляващият плюс на контролера вместо към контактния ключ, както е по упътване, към габаритите - така мога да оставям перката да работи известно време при изгасен двигател, а в движение така или иначе съм с включени светлини т.е. за мен не е проблем, понеже ги държа включени дори и извън пътя. За двата месеца, през които карах изобщо без перка не съм забелязал никакви аномалии с температурата, но все пак идват жеги и беше време да се подсигуря.
    Използвах случая да изпробвам и още нещо: водният ми радиатор леко сълзеше в долния край; причината - една от тръбичките беше протрита от това, че дифузьора се е търкал в нея, понеже долу не е фиксиран както трябва. Нямах никакво желание да свалям радиатора и да го разнасям по майстори и реших да изпробвам нещо, с което се сдобих малко случайно миналата година - двукомпонентен продукт (тип "пластелин", на някаква епоксидна основа) за експресни поправки на алуминий (принципно е предназначен за индустриални хладилници и климатици). За сега мястото изглежда сухо, но ще го наблюдавам внимателно през следващия месец. Интересното е, че нещото се втвърди на кокал за точно 3 минути, без на опаковката да има такъв лозунг. Имам опит с подобни смоли, от тези, които се продават в "ширпотребата", носещи гръмки заглавия "5" или "15 минути", които рядко се втвърдяват за по-малко от час.
    Последно редактирано от stargazer; 04-05-13, 01:50.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  • #2
    От: Нов подарък за Гошо

    Малко равносметка:

    Ефектът от новия кулър е определено положителен. Тук трябва да изброя може би предишните преработки по колата, за да стане по-ясно: турбокомпресорът е оригиналният, но модифициран с по-голяма перка в студената страна (колко по-голяма точно - не знам, понеже не можаха да ми кажат модела на турбината, за която е била); разбира се съм изхвърлил ЕГР-а (това е едно от първите неща, които правя на всеки дизел, който придобивам); миналата година, при смяната на турбото, изхвърлих и средното гърне и го замених с тръба (като звук разликата е съвсем търпима); по същото време използвах разглобяването, за да шлайфам кривия изпускателен колектор, който беше скъсал шпилки на 1-ви и 5-и цилиндър; последната модификация е свързана с управлението на горивния регулатор чрез налягането от турбото (първоначално го бях вързал на входа на модулатора, но после го преместих на изхода, където има налягане само в по-ниските обороти, преди компютъра да реши да отваря уейстгейта).
    В този контекст, по-големият интеркулър завършва картинката в цялостен вид, що се касае до модифицирането на "периферията". Резултатът от всичко това е, че колата върви с 33-ките малко по-добре, отколкото в "сток" вид с фабричния размер гуми. За пример - последните ми 2,5км към вкъщи са постоянно изкачване със среден наклон около 8%, на места има и 12%. След поставянето на големия кулър местата, на превключване на по-ниска предавка се отдалечиха със средно 150 метра по баира, като в момента, при липса на други превозни средства, спокойно излизам на трета дори от най-острия и стръмен завой (това можех да го правя и преди, но с много точно целене на оборотите и с рискова за конфигурацията на завоя скорост). Вторият осезаем ефект е ускорението на 5-та в диапазона 65-85 км/ч, което стана равномерно и уверено, дори и при леко изкачване. Преди често се налагаше сваляне на 4-та в такива случаи.
    В този вид, според мен, моторът е готов за "stage 2" чип на 180 к.с./400Нм, остава само да се докопам до някой копмютър от по-новите или поне до резервен като моя, на който да се извърши интервенцията.
    Последно редактирано от stargazer; 09-05-13, 11:50.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #3
      От: Нов подарък за Гошо

      Продължаваме с подаръците.
      Нещо, което ми беше "фикс-идея" от доста време - приспособяване на задната част на Диското като походна спалня. По ред причини не съм фен на покривните палатки, а и въобще на палатките.
      Докато по-голямата част от форума се фестивалираше на няма и километър от мен, аз сътворих ето това:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0451.jpg
Прегледи:1
Размер:153.1 КБ
ID:5485576

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0452.jpg
Прегледи:1
Размер:137.5 КБ
ID:5485577

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0453.jpg
Прегледи:1
Размер:137.4 КБ
ID:5485578

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0454.jpg
Прегледи:1
Размер:192.4 КБ
ID:5485579

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0455.jpg
Прегледи:1
Размер:117.4 КБ
ID:5485580

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0457.jpg
Прегледи:1
Размер:111.4 КБ
ID:5485581

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0458.jpg
Прегледи:1
Размер:149.1 КБ
ID:5485582
      И в "сгънат" вид:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0461.jpg
Прегледи:1
Размер:163.6 КБ
ID:5485583

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0462.jpg
Прегледи:1
Размер:50.5 КБ
ID:5485584

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0464.jpg
Прегледи:1
Размер:101.4 КБ
ID:5485585
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #4
        От: Нов подарък за Гошо

        На малкия му е ОК, ами на големия? И аз правих едни такива спални, но сега си стоят в гаража. Трябваше да измисля нещо да запълня дупката, която се получава до гърбът на предната седалка от края на сгънатата задна (на мен ми требе много място, предната седалка да е на макс напред). Виждам, че си направил някакви приставки точно за там, те в отворите на подглавниците ли влизат?
        LR Disco II 99 - TD5
        www.lre-bulgaria.org

        Коментар


        • #5
          От: Нов подарък за Гошо

          Малко да ти оспамя темата - от тая гледна точка РР е Цар и в това отношение...
          Задните седалки се сгъват до предните, подът е абслютно равен, един хубав надуваем душек за двама влиза префектно,
          горната половина за багажното е затворена, долната отворена(да има къде да ти стърчат краците),
          Нямаш притеснения от задушаване(това е сериозно), единствените минуси са, че трябва да имаш багажник и не работи когато вали.
          Поздрави
          "Bis dat qui cito dat"

          Коментар


          • #6
            От: Нов подарък за Гошо

            Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
            Продължаваме с подаръците.
            Нещо, което ми беше "фикс-идея" от доста време - приспособяване на задната част на Диското като походна спалня. По ред причини не съм фен на покривните палатки, а и въобще на палатките.
            Докато по-голямата част от форума се фестивалираше на няма и километър от мен, аз сътворих ето това:......
            Чакам с нетърпение да се върнете от пътешествието и да споделиш мнението си за „спалнята“. Ако е сполучлива, се нареждам първи на опашката пред гаража ти .
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #7
              От: Нов подарък за Гошо

              ЕЕЕ, то човек като е мераклия....
              Аз мерих но дължината идваше малка, мисля около 160 см е, т.е. възрастен няма как да се събере.
              Колко е дължината на дюшека ти?

              В Любимец с тази спална ли ще си?
              Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
              LZ2РSD

              Коментар


              • #8
                От: Нов подарък за Гошо

                Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                Продължаваме с подаръците.
                Нещо, което ми беше "фикс-идея" от доста време - приспособяване на задната част на Диското като походна спалня. По ред причини не съм фен на покривните палатки, а и въобще на палатките.
                Докато по-голямата част от форума се фестивалираше на няма и километър от мен, аз сътворих ето това:
                [ATTACH=CONFIG]587168[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]587169[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]587170[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]587171[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]587172[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]587173[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]587174[/ATTACH]
                И в "сгънат" вид:
                [ATTACH=CONFIG]587176[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]587177[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]587179[/ATTACH]
                Ето едно интересно клипче, има добри идеи!

                Р.П.(RFF) 0898677590
                Пътна помощ
                ДЕНОНОЩНО

                Коментар


                • #9
                  От: Нов подарък за Гошо

                  Отговори по ред на запитванията

                  - "приставките" се поставят на мястото на подглавниците и се затискат с гърбовете на предните седалки. Става достатъчно здраво, но има мегдан за подобрение точно в този елемент.
                  - дюшекът е 4см нещоси-прен и е дълъг точно 180 см. За габаритите на нашта фамилия е напълно достатъчно (аз -173, жена - 170)... поне докато този на снимките стане 4-ти клас
                  - вече я изпробвахме на обиколката тази седмица и е ОК... поне за няколко дни - над седмица ще е малко досадно, може би.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нов подарък за Гошо

                    Браво! Днес с г-жата измерихме (най-сетне ) мах възможните размери на шалтето, при крайно предно положение на предните седалки. Оказа се 180 см дължина на 140 см ширина. Ако утре ти е ден за посещения на навляци,може да мина за предстартова консултация.
                    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X