От: Кой какво направи по Джипката днес?
Здравейте, колеги! В началото на лятото се захванах с нещо, което не очаквах, че ще се превърне в нещо толкова трудно за сам човек, а именно да си закърпя колата. В този ред на мисли ще гледам да ви разкажа по възможно най-кратък начин какво съм направил до момента и какво ми остава да направя. В началото започнах с махането на целия интериор: инструменти, седалки, кори, след това преминах на махането на пластмасите, които са по калниците, ръждясали болтове, хвърчат цветущи думи наляво и надясно, докато ги разкарам всичките. И разбира се, повечето от тях са били закрепени със силикон, излизат ръжди, единия калник беше доста изгнил и съм му сложил профил. След като махнах всички пластмаси от външната част, следваше да разкача и таблото, за да видя какво е състоянието под него. Махах, разкачах, праното свалих, направих и един байпас, за да мога да го карам и общо взето вътре ми остана само една седалка, един волан, три педала, два скоростни лоста и един колан. Излязоха адски много дупки по купето, много изгнило (поне според мен, Banjo като го погледна и вика: "То това нищо не е, има къде къде по-изгнили"), но все пак за мен си беше доста. И от тук пристъпваме към кърпенето на купето. Ъглошлайф, много дискове и много искри и успях да изрежа всичко изгнило от купето. След това закупих 1 кв.м. ламарина с дебелина 1.5мм и започнах да изрязвам планките. На някои места съм слагал по една планка, на някои места по две (от вътрешната и външната страна), за да мога да го закъпря хубаво (поне по моите критерии). След като бях готов с повечето планки, започнах да ги заварям. В задната част имам още едно парно, което реших да го премахна. С ъглошлайфа срязах болтовете, едно парче ламарина, заварката и готово. Но преди това и там му направих байпас, за да се затвори кръга на охладителната система. След като направих всичките заварки, дойде ред да ги "затапя" с ПУ (полиуретанов упътнител), понеже върху джипа си се научих да заварям и тук таме имах леки проблеми при заварянето. След това реших да си направя нови предна и задна броня, които ще видите по-късно на снимките (като споменах снимки искам да вметна, че тъй като почти всичката работа съм си я правил сам, само баща ми ми е помагал при заварянето, като придържа планките и също така за направата на двете брони, но като цяло нямах време и сили да правя снимки, макар и да ми се искаше да документирам всичко, но пак има някоя друга снимка). Също така забравих да вмъкна, че задните калници съм ги рязал и съм ги затавал и сега е много по-добре, поне според мен. И след всичкото това рязане и заваряне на ламарини, брони и глупости, дойде ред на грундирането. Първо с ъглошлайф и диск-шкурка минах нужните места до ламарина, след това кореселин и следва ред на грунда. След грундирането му ударих кит, шприц и накрая боя. Броните също ги грундирах и боядисах. След това го заведох да го измият отдолу, за да мога да го боядисам с битумния грунд на Body 930, а също боядисах и купето от вътрешната страна с този грунд. После сложих предната и задната броня, а междувременно си направих ванти. Реших да затегна и торсионите малко, че да се повдигне предницата, понеже изглеждаше като куцо магаре. След няколко дни закупих и вата и плат, за да започна да го докарвам до някакъв по-приличен вид и започнах да му връщам пластмасите в купето и общо взето съм на този етап. Тъй като сам си правя всичко и бавно и трудно става, затова се бавя вече 4-ти месец, но рано или късно, ще го сглобя, желание трябва. Благодаря за отделеното внимание на тези, които решиха да прочетат това, което съм написал, а сега следва да поставя и малко снимки, за да добиете някаква представа.
Здравейте, колеги! В началото на лятото се захванах с нещо, което не очаквах, че ще се превърне в нещо толкова трудно за сам човек, а именно да си закърпя колата. В този ред на мисли ще гледам да ви разкажа по възможно най-кратък начин какво съм направил до момента и какво ми остава да направя. В началото започнах с махането на целия интериор: инструменти, седалки, кори, след това преминах на махането на пластмасите, които са по калниците, ръждясали болтове, хвърчат цветущи думи наляво и надясно, докато ги разкарам всичките. И разбира се, повечето от тях са били закрепени със силикон, излизат ръжди, единия калник беше доста изгнил и съм му сложил профил. След като махнах всички пластмаси от външната част, следваше да разкача и таблото, за да видя какво е състоянието под него. Махах, разкачах, праното свалих, направих и един байпас, за да мога да го карам и общо взето вътре ми остана само една седалка, един волан, три педала, два скоростни лоста и един колан. Излязоха адски много дупки по купето, много изгнило (поне според мен, Banjo като го погледна и вика: "То това нищо не е, има къде къде по-изгнили"), но все пак за мен си беше доста. И от тук пристъпваме към кърпенето на купето. Ъглошлайф, много дискове и много искри и успях да изрежа всичко изгнило от купето. След това закупих 1 кв.м. ламарина с дебелина 1.5мм и започнах да изрязвам планките. На някои места съм слагал по една планка, на някои места по две (от вътрешната и външната страна), за да мога да го закъпря хубаво (поне по моите критерии). След като бях готов с повечето планки, започнах да ги заварям. В задната част имам още едно парно, което реших да го премахна. С ъглошлайфа срязах болтовете, едно парче ламарина, заварката и готово. Но преди това и там му направих байпас, за да се затвори кръга на охладителната система. След като направих всичките заварки, дойде ред да ги "затапя" с ПУ (полиуретанов упътнител), понеже върху джипа си се научих да заварям и тук таме имах леки проблеми при заварянето. След това реших да си направя нови предна и задна броня, които ще видите по-късно на снимките (като споменах снимки искам да вметна, че тъй като почти всичката работа съм си я правил сам, само баща ми ми е помагал при заварянето, като придържа планките и също така за направата на двете брони, но като цяло нямах време и сили да правя снимки, макар и да ми се искаше да документирам всичко, но пак има някоя друга снимка). Също така забравих да вмъкна, че задните калници съм ги рязал и съм ги затавал и сега е много по-добре, поне според мен. И след всичкото това рязане и заваряне на ламарини, брони и глупости, дойде ред на грундирането. Първо с ъглошлайф и диск-шкурка минах нужните места до ламарина, след това кореселин и следва ред на грунда. След грундирането му ударих кит, шприц и накрая боя. Броните също ги грундирах и боядисах. След това го заведох да го измият отдолу, за да мога да го боядисам с битумния грунд на Body 930, а също боядисах и купето от вътрешната страна с този грунд. После сложих предната и задната броня, а междувременно си направих ванти. Реших да затегна и торсионите малко, че да се повдигне предницата, понеже изглеждаше като куцо магаре. След няколко дни закупих и вата и плат, за да започна да го докарвам до някакъв по-приличен вид и започнах да му връщам пластмасите в купето и общо взето съм на този етап. Тъй като сам си правя всичко и бавно и трудно става, затова се бавя вече 4-ти месец, но рано или късно, ще го сглобя, желание трябва. Благодаря за отделеното внимание на тези, които решиха да прочетат това, което съм написал, а сега следва да поставя и малко снимки, за да добиете някаква представа.
Коментар