Здравейте колеги съфорумци .Дойде ред и на моята колица да бъде вирната както се казва!Доста време мина ,откакто идеята ми се уталожи в главата и откакто започнах да събирам частите една по една.В крайна сметка всичко беше осигурено и въоражен с амбиция и естествено подкован с идеи и примери от вас,пристъпих към изпълнение на плана!Искам да благодаря на колегата ни и мой приятел Taran,за изпълнения от него лифт на моята кола,в който аз само помагах.Благодаря и на колегата traveling за изготвените от него части за повдигането на колата и на колегата Иван Попов за ценните съвети които ми даде,както и за съветите на всички вас от форума.Важното е да си помагаме и споделяме информацията която имаме,за да ни бъде по-лесно във всяко начинание,именно което мисля да направя и аз!
Значи всичко започна един петъчен следобед,когато закарах джипа и частите в гаража на Taran.
Стартирахме със задния мост,че уж по-лесно.Значи задните амортисьори са на Монро -маслени.Взех такива,защото знаех че пружините които съм взел за отзад(ПРЕДНИ пружини за Мерцедес 124), за доста твърди и возията ще е много хард.Надявах се,че маслените амове ще пооправят нещата,но уви.После се оказа че положението е трагично.
Задницата на колата се вирна ужасно много и стана много твърда ,а возията направо не е за писане.Минаването през всеки полегнал полицай беше сериозно препятствие за бъбреците и работата на стоматологаВ последствие както се оказа съм направил грешка със закупените ,иначе доста качествени пружини на LESJOFORS.Споделих за проблема с Иван Попов и той ме посъветва да сложа ЗАДНИ пружини от ЛАДА Нива и всичко ще станело ОК!
Последва повдигането на панхарда с направената от travelling подложка.
Преди да сменя задните пружини с други,започнахме работа по предната част.Махнахме старите амове и сложихме нови пак на Монро-газови двойно действащи.
По междодругото бяха сменени маншоните и левия и десния на двете полуоски,тампоните на предната напречна стабилизираща щанга,както и вътрешния кормилен накрайник от дясно.
Остана да се монтират предните носачи ,с поставените преди това на тях шарнирни болтове и после да се сложат и предните пружини с подложките им.Носачите са ми от турския кит със сменяеми шарнири .Аз предпочетох това решение като най-подходящо за мен!Предницата стана бетон и се повдигна доста добре.Не си спмням обаче колко мм е размера на предните подложки на амовете и пружините,които travelling ми беше направил.
След като повдигнахме колата нещата стояха малко гротескно.Първо задницата стърчеше много и колата си стоеше много навирена и твърда отзад.Причината вече е ясна-неподходящи пружини за отзад.ИЗВОД-НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ЗА ЛИФТ ОТЗАД,ПРЕДНИ ПРУЖИНИ ОТ МЕРЦЕДЕС 124.По-здрави са вярно,по-качествени са ,но возията е меко казано ужасна.
Отпред положението беше Ок с едно изключение.Гумите на джипа стояха като на татра огънати навътре.Решението ,което е споменато в няколко теми във форума е-горните отвори на предните амортисьори чрез които те се захващат за шенкелите на колата да се разпробият с бургия 16мм и след като се прекарат болтовете(купуват се нови болтове,малко по-дълги, с две дебели 2мм шайби от двете страни) ,амортисьора се избутва максималко навътре и се стяга болта.Това е достатъчно решение на проблема,ако се ползват носачи като моите.После колата мина на стенд и всички ъгли бяха наред,както и сходимостта.
Проблема със задницата,беше решен само със замяна на пружините,които са от Нива(високи са 43,5см,а тези от Мерцедес 44см).Те обаче са с по-широк диаметър от оригиналните и се наложи свиване на последните навивки на пружината на преса ,за да легне хубаво на носача и за да се събере горе.Това е за сега от мен,не съм снимал колата защото още съм със старите зимни гуми и те и стоят като цвички.Като купя новите АТ гуми ще постна снимки.За размер съм решил 225/75/16.
Надявам се ,че съм бил полезен на хората,решили да правят лифт,а и не само!
Значи всичко започна един петъчен следобед,когато закарах джипа и частите в гаража на Taran.
Стартирахме със задния мост,че уж по-лесно.Значи задните амортисьори са на Монро -маслени.Взех такива,защото знаех че пружините които съм взел за отзад(ПРЕДНИ пружини за Мерцедес 124), за доста твърди и возията ще е много хард.Надявах се,че маслените амове ще пооправят нещата,но уви.После се оказа че положението е трагично.
Задницата на колата се вирна ужасно много и стана много твърда ,а возията направо не е за писане.Минаването през всеки полегнал полицай беше сериозно препятствие за бъбреците и работата на стоматологаВ последствие както се оказа съм направил грешка със закупените ,иначе доста качествени пружини на LESJOFORS.Споделих за проблема с Иван Попов и той ме посъветва да сложа ЗАДНИ пружини от ЛАДА Нива и всичко ще станело ОК!
Последва повдигането на панхарда с направената от travelling подложка.
Преди да сменя задните пружини с други,започнахме работа по предната част.Махнахме старите амове и сложихме нови пак на Монро-газови двойно действащи.
По междодругото бяха сменени маншоните и левия и десния на двете полуоски,тампоните на предната напречна стабилизираща щанга,както и вътрешния кормилен накрайник от дясно.
Остана да се монтират предните носачи ,с поставените преди това на тях шарнирни болтове и после да се сложат и предните пружини с подложките им.Носачите са ми от турския кит със сменяеми шарнири .Аз предпочетох това решение като най-подходящо за мен!Предницата стана бетон и се повдигна доста добре.Не си спмням обаче колко мм е размера на предните подложки на амовете и пружините,които travelling ми беше направил.
След като повдигнахме колата нещата стояха малко гротескно.Първо задницата стърчеше много и колата си стоеше много навирена и твърда отзад.Причината вече е ясна-неподходящи пружини за отзад.ИЗВОД-НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ЗА ЛИФТ ОТЗАД,ПРЕДНИ ПРУЖИНИ ОТ МЕРЦЕДЕС 124.По-здрави са вярно,по-качествени са ,но возията е меко казано ужасна.
Отпред положението беше Ок с едно изключение.Гумите на джипа стояха като на татра огънати навътре.Решението ,което е споменато в няколко теми във форума е-горните отвори на предните амортисьори чрез които те се захващат за шенкелите на колата да се разпробият с бургия 16мм и след като се прекарат болтовете(купуват се нови болтове,малко по-дълги, с две дебели 2мм шайби от двете страни) ,амортисьора се избутва максималко навътре и се стяга болта.Това е достатъчно решение на проблема,ако се ползват носачи като моите.После колата мина на стенд и всички ъгли бяха наред,както и сходимостта.
Проблема със задницата,беше решен само със замяна на пружините,които са от Нива(високи са 43,5см,а тези от Мерцедес 44см).Те обаче са с по-широк диаметър от оригиналните и се наложи свиване на последните навивки на пружината на преса ,за да легне хубаво на носача и за да се събере горе.Това е за сега от мен,не съм снимал колата защото още съм със старите зимни гуми и те и стоят като цвички.Като купя новите АТ гуми ще постна снимки.За размер съм решил 225/75/16.
Надявам се ,че съм бил полезен на хората,решили да правят лифт,а и не само!
Коментар