Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Механично повишаване на мощност при турбо дизел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Механично повишаване на мощност при турбо дизел

    Значи проблема е следния: Стандартен турбо дизел с роторна помпа, обикновени дюзи и минимална електроника по смесообразуването(няма дебитомер и електроника не определя количеството на горивото съобразно количеството на постъпилия въздух, не може да се чипоса).Става дума за двигател Mazda RF 2.0 TDI.Питам се как без да сменям дюзите и главата на помпата (операцията възлиза бруто на около 600-1000 лв.) бих могъл да вдигна МАЛКО мощноста.Базово по талон е 83 к.с.По принцип производителите дават допуск при производството на двигатели "от-до" и съм почти сигурен, че без големи интервенции и без особени рискове тази мощност може да се вдигне до 87-90 к.с.
    Махнал съм катализатора.Изключил съм ЕГР-а и предстои свалянето му.Вероятно ще надуя и малко турбината, но малко.Чудя се дали няма още някоя хитринка която да не ми е дошла на ум?
    Ако някой от вас се сеща нещо на база на гореизложените факти моля да сподели!
    Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

  • #2
    От: Механично повишаване на мощност при турбо дизел

    Малко може да се "пипне" и ГНП. Каква е точно?(марка/модел)
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      От: Механично повишаване на мощност при турбо дизел

      Помпата е Зексел-бошов лиценз правен май някъде в Азия.
      Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

      Коментар


      • #4
        От: Механично повишаване на мощност при турбо дизел

        А има ли "умна" дюза и датчик за положенито на коляновия вал?

        Коментар


        • #5
          От: Механично повишаване на мощност при турбо дизел

          Умна дюза не, а за датчика за коляновия вал не съм сугурен- може и да има.Някаква хитрина с него ли има?
          Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

          Коментар


          • #6
            От: Механично повишаване на мощност при турбо дизел

            Не знам колко е правилно и колко ще издържи, но аз на моето П2 му добавих метан и малко пипнах турбото. Мощността се усеща доста. Като пари около 300 лв.
            GSM 0877 08 99 19
            Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

            Коментар


            • #7
              От: Механично повишаване на мощност при турбо дизел

              За повишаване на мощноста ти е нужно повече въздух и гориво.В зависимос от сместа може да се наложи и лека корекция в центровката.
              Не съм сигорен дали си заслужават главоболията когато става въпрос за 5-10 к.с който така или иначе няма да направят тромавия дизел - самолет.
              П.п. Внивайте като го чоплите тоя чепел да не му се разпилеят бренерите от прегряване
              Uaz 469 2.4 D MB
              KTM 600 ROTAX
              Hyundai Terracan 2.9 CRDI- 2 бр.
              Иво 0 9 8 осем 9 4 4 2 седем 9

              Коментар


              • #8
                От: Механично повишаване на мощност при турбо дизел

                Зексел-Бош, значи пускаш повече гориво от винта за максимална циклова порция. Намира се над стоп-клапана на помпата. То е винт с контра-гайка, разконтряш, въртиш лекичко и така. По принцип трябва да има пломба на този винт, но това да не те впечатлява. Може да го направиш и преди да пипаш турбината, щом търсиш толкова малък ефект. Като завъртиш винта повече, ще се повишат оборотите на празен ход и после трябва да си ги регулираш от лостовата система. Ще започне да пуши повече при пълна газ. Веднага ще усетиш ефекта. А ако искаш повече, вдигаш налягането на турбото, регулираш цикловата порция и малко увеличаваш аванса. За цялата галимация, трябват достатъчно на брой опити за да видиш кое и как, та хем да върви много, хем да не пуши отчайващо много. Затова съветвам да почнеш с цикловата порция и да помниш кое колко си пипал и въртял.
                Този мотор може да го направиш и над 100к.с. само с регулировка на настройките. Колко ще издържи, зависи от много неща.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: Механично повишаване на мощност при турбо дизел

                  Напълно съгласен с Цецо.Но като погледнах и видях ,че за 90кс дюзата на RF отваря в диапазон 183-215 бара ,а на по-слабичкото до 181 бара.Това не пречи-тъкмо докато се настроят ще се проконтролират и разпръсквачите.Успех!
                  Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Механично повишаване на мощност при турбо дизел

                    Авансът не трябва ли да се намали?

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X