Задачата ми е да направя джипа NISSAN Y60 къса база по-удобен за диво къмпингуване, а той е много зле (за целта) от към осветление и осветеност.
Ще си разделя задачата на две части еднакво трудни и сложни за мен (за това и пиша темата, да търся съвети, препоръки и идеи). Първо - как трябва да работи системата за допълнително осветление. Второ - как да свържа системата, от къде да взема захранване, от къде да си купя прекъсвачи и др., и др.
Първо - как трябва да работи системата за допълнително осветление.
В момента е - един плафон в средата на тавана с прекъсвач с три позиции - 1. изключено (независимо от вратите). 2.включено (независимо от вратите). 3.включва се когато някоя от предните две врати се отвори, задните (на багажника) нямат "прекъсвач отворена врата" т.е. те не участват в схемата на интериорното осветление (за алармата задните врати са свързани с централното, ама не ми помага, а е и друга тема).
мислех да слагам втори плафон, но като разбрах как стои въпроса с манипулациите по тавана се отказах
Аз искам да добавя още 6 (шест или черти - две са под въпрос) допълнителни осветителни тела (ОТа) .
Две под предните врати, като спра на някоя полянка нощно време да не скоча в някое кравешко ... .
Две на горната страна на задните врати, защото от единствената светлина в купето до чекмеджетата от тази тема нищо не достига.
И евентуално две под задните врати, пак както при предните - като излизам от там да не попадам на изненади. Не знам дали тези светлини които са на горният край на з. врати ще са достатъчни, това ще го установя опитно и ще реша.
Най-добре би било всички ОТа да се свържат към прекъсвача на съществуващият плафон, и да работят както сега - да ама не. Няма начин да се прокаран кабел от плафона до където и да е, заради невъзможността (от към финанси - при тапицер операцията е около 400-500лв) да се маха/слага тавана.
Затова минавам на друго решение, ще разделя осветлението на две. Осветлението на п. врати и осветлението на з. врати.
За предните врати - взимам от някъде плюс и го прокарвам до осветителното тяло (ОТ), от "прекъсвач отворена врата"
взимам минуса (масата) прекарвам го през втори прекъсвач и до ОТ. Вторият прекъсвач го слагам по веригата за да мога и да изключвам ОТ, например когато суша колата и цяла нощ е отворена и няма нужда да свети под вратите. Така и от едната и от другата страна - двете вериги са независими - ВЪПРОС: това че използвам оригиналният "прекъсвач отворена врата" дали би ми създало някакви проблеми.
За задните врати - тук ситуацията е по-сложна
т.1. - да си прекарам по един плюсов кабел до двете врати и всяка врата да си е отделна, като и във двете врати свързването ще е еднакво. За ОТ под вратата - по същият начин както на предните врати, с разликата че "прекъсвач отворена врата" ще е на самата врата. За ОТ на горният край на вратата ще го свържа освен през "прекъсвач отворена врата" и през троен плъзгащ прекъсвач за да има функциите на плафона - 1. изключено (независимо от вратата). 2.включено (независимо от вратата). 3.включва се когато вратата се отвори. (така и за двете врати)
т.2. - осветлението на едната врата (която се отваря втора) да се управлява от вратата която се отваря първа, и всичкото това свързване (от т.1) да е само в първата врата и от там с кабели да се прехвърли врата която се отваря втора.
Ако някои има нещо да поправи, да допълни или просто да даде акъл да заповяда.
Ще си разделя задачата на две части еднакво трудни и сложни за мен (за това и пиша темата, да търся съвети, препоръки и идеи). Първо - как трябва да работи системата за допълнително осветление. Второ - как да свържа системата, от къде да взема захранване, от къде да си купя прекъсвачи и др., и др.
Първо - как трябва да работи системата за допълнително осветление.
В момента е - един плафон в средата на тавана с прекъсвач с три позиции - 1. изключено (независимо от вратите). 2.включено (независимо от вратите). 3.включва се когато някоя от предните две врати се отвори, задните (на багажника) нямат "прекъсвач отворена врата" т.е. те не участват в схемата на интериорното осветление (за алармата задните врати са свързани с централното, ама не ми помага, а е и друга тема).
мислех да слагам втори плафон, но като разбрах как стои въпроса с манипулациите по тавана се отказах
Аз искам да добавя още 6 (шест или черти - две са под въпрос) допълнителни осветителни тела (ОТа) .
Две под предните врати, като спра на някоя полянка нощно време да не скоча в някое кравешко ... .
Две на горната страна на задните врати, защото от единствената светлина в купето до чекмеджетата от тази тема нищо не достига.
И евентуално две под задните врати, пак както при предните - като излизам от там да не попадам на изненади. Не знам дали тези светлини които са на горният край на з. врати ще са достатъчни, това ще го установя опитно и ще реша.
Най-добре би било всички ОТа да се свържат към прекъсвача на съществуващият плафон, и да работят както сега - да ама не. Няма начин да се прокаран кабел от плафона до където и да е, заради невъзможността (от към финанси - при тапицер операцията е около 400-500лв) да се маха/слага тавана.
Затова минавам на друго решение, ще разделя осветлението на две. Осветлението на п. врати и осветлението на з. врати.
За предните врати - взимам от някъде плюс и го прокарвам до осветителното тяло (ОТ), от "прекъсвач отворена врата"
взимам минуса (масата) прекарвам го през втори прекъсвач и до ОТ. Вторият прекъсвач го слагам по веригата за да мога и да изключвам ОТ, например когато суша колата и цяла нощ е отворена и няма нужда да свети под вратите. Така и от едната и от другата страна - двете вериги са независими - ВЪПРОС: това че използвам оригиналният "прекъсвач отворена врата" дали би ми създало някакви проблеми.
За задните врати - тук ситуацията е по-сложна
т.1. - да си прекарам по един плюсов кабел до двете врати и всяка врата да си е отделна, като и във двете врати свързването ще е еднакво. За ОТ под вратата - по същият начин както на предните врати, с разликата че "прекъсвач отворена врата" ще е на самата врата. За ОТ на горният край на вратата ще го свържа освен през "прекъсвач отворена врата" и през троен плъзгащ прекъсвач за да има функциите на плафона - 1. изключено (независимо от вратата). 2.включено (независимо от вратата). 3.включва се когато вратата се отвори. (така и за двете врати)
т.2. - осветлението на едната врата (която се отваря втора) да се управлява от вратата която се отваря първа, и всичкото това свързване (от т.1) да е само в първата врата и от там с кабели да се прехвърли врата която се отваря втора.
Ако някои има нещо да поправи, да допълни или просто да даде акъл да заповяда.
Коментар