Ритмично грозно и силно скрибуцане при движение, когато НЕ се натиска педалът на спирачките, чак да те е срам да си караш колата, хората се обръщат и оглеждат
При натискате на спирачките звукът изчезва. На мойто нещо - Liberty Sport 2004 г. бензин. При завой понякога също изчезва, понякога се засилва (май зависи накъде завиваш). Появи се след смяна на накладки преди около два месеца, като тогава не му отдадох голямо значение, защото по-притеснителни бяха едни чаткащи и тракащи звуци при самото натискане на педала. След преглед при Andro160 (където преди това смених накладките) за отстраняване на чаткащо-тракащите шумове, се реши, че най-вероятна причина е износена втулка на водач на спирачния апарат. Андро им прави разни магии на накладките, разменя им местата, маза ги от външната страна с грес, сменихме предна лява джанта със задна такава, защото я заподозряхме, че е крива и тракането изчезна. Скрибуцането остана, но се надявах да отмине, като се поизносят и напаснат към кривините на диска накладките. Да, ама не. Скрибуцането започва да се проявява след определен пробег - явно се загряват дисковете и се изкривяват повече
или нещо подобно. Идва май от дясното предно колело, а не от лявото, където преди това тракаше, но може да идва и от двете преди колела.
Пускам темата най-вече, защото ми трябва "логистично съдействие"
по следните въпроси:
1. Явно, че предните дискове може да са малко или много криви, като при загряване или се изкривяват повече и тогава търкат по-силно в накладките или просто като се загреят повече при търкането, което си го има и преди, почват да издават гадния звук.
2. Преди да се хвърля да сменям дисковете (ще ми се наивно да мисля
, че има още живот в тях, защото не ми бият при спиране с висока скорост) какво друго да опитам ?
3. Мога ли да сменя въпросните "водачи" и дали правилно съм се ориентирал какво да търся да си поръчвам:
- туй нещо на ингилизки ще да се казва "brake caliper guide pin" или "slide pin"
по-русски "палец крепления колодок" (има ли разлика между двете ?) според картинките, изскачащи из нета:

В каталога на "Рокауто" под това име обаче излизат доста коренно различни на външен вид предмети
, въпреки, че изрично търся въпросните "пинове" за предни дискови спирачки на конкретния модел. Според каталога, любезно предоставен от колегата klamat, мопарският номер е 0519987AA, само че в роЦкауто.Цом не излиза като alternate / OEM номер на нито един от въпросните артикули.
Накрая реших, че най-близо до истината са тези два "продукта" на "Raybestos" и на "AC Delco":
Поне изглеждат еднакво 
На задните спирачни Хапарати пише "BOSCH", ама на предните нищо не пише...
4. Има ли смисъл да сменям и самите накладки ?


Пускам темата най-вече, защото ми трябва "логистично съдействие"

1. Явно, че предните дискове може да са малко или много криви, като при загряване или се изкривяват повече и тогава търкат по-силно в накладките или просто като се загреят повече при търкането, което си го има и преди, почват да издават гадния звук.
2. Преди да се хвърля да сменям дисковете (ще ми се наивно да мисля

3. Мога ли да сменя въпросните "водачи" и дали правилно съм се ориентирал какво да търся да си поръчвам:
- туй нещо на ингилизки ще да се казва "brake caliper guide pin" или "slide pin"

В каталога на "Рокауто" под това име обаче излизат доста коренно различни на външен вид предмети

Накрая реших, че най-близо до истината са тези два "продукта" на "Raybestos" и на "AC Delco":

На задните спирачни Хапарати пише "BOSCH", ама на предните нищо не пише...
4. Има ли смисъл да сменям и самите накладки ?
Коментар