Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скрибуцане от спирачките

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Скрибуцане от спирачките

    Ритмично грозно и силно скрибуцане при движение, когато НЕ се натиска педалът на спирачките, чак да те е срам да си караш колата, хората се обръщат и оглеждат При натискате на спирачките звукът изчезва. На мойто нещо - Liberty Sport 2004 г. бензин. При завой понякога също изчезва, понякога се засилва (май зависи накъде завиваш). Появи се след смяна на накладки преди около два месеца, като тогава не му отдадох голямо значение, защото по-притеснителни бяха едни чаткащи и тракащи звуци при самото натискане на педала. След преглед при Andro160 (където преди това смених накладките) за отстраняване на чаткащо-тракащите шумове, се реши, че най-вероятна причина е износена втулка на водач на спирачния апарат. Андро им прави разни магии на накладките, разменя им местата, маза ги от външната страна с грес, сменихме предна лява джанта със задна такава, защото я заподозряхме, че е крива и тракането изчезна. Скрибуцането остана, но се надявах да отмине, като се поизносят и напаснат към кривините на диска накладките. Да, ама не. Скрибуцането започва да се проявява след определен пробег - явно се загряват дисковете и се изкривяват повече или нещо подобно. Идва май от дясното предно колело, а не от лявото, където преди това тракаше, но може да идва и от двете преди колела.
    Пускам темата най-вече, защото ми трябва "логистично съдействие" по следните въпроси:
    1. Явно, че предните дискове може да са малко или много криви, като при загряване или се изкривяват повече и тогава търкат по-силно в накладките или просто като се загреят повече при търкането, което си го има и преди, почват да издават гадния звук.
    2. Преди да се хвърля да сменям дисковете (ще ми се наивно да мисля , че има още живот в тях, защото не ми бият при спиране с висока скорост) какво друго да опитам ?
    3. Мога ли да сменя въпросните "водачи" и дали правилно съм се ориентирал какво да търся да си поръчвам:
    - туй нещо на ингилизки ще да се казва "brake caliper guide pin" или "slide pin" по-русски "палец крепления колодок" (има ли разлика между двете ?) според картинките, изскачащи из нета:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:disc_brake.jpg
Прегледи:1
Размер:105.7 КБ
ID:5988631
    В каталога на "Рокауто" под това име обаче излизат доста коренно различни на външен вид предмети , въпреки, че изрично търся въпросните "пинове" за предни дискови спирачки на конкретния модел. Според каталога, любезно предоставен от колегата klamat, мопарският номер е 0519987AA, само че в роЦкауто.Цом не излиза като alternate / OEM номер на нито един от въпросните артикули.
    Накрая реших, че най-близо до истината са тези два "продукта" на "Raybestos" и на "AC Delco":
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Raibestos.jpg
Прегледи:1
Размер:20.1 КБ
ID:5988633 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ACDelco.jpg
Прегледи:1
Размер:10.5 КБ
ID:5988634 Поне изглеждат еднакво
    На задните спирачни Хапарати пише "BOSCH", ама на предните нищо не пише...
    4. Има ли смисъл да сменям и самите накладки ?
    Прикачени файлове
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

  • #2
    От: Скрибуцане от спирачките

    На пръв прочит се сещам за две неща, които могат да доведат до частично триене на накладките до диска, без да е натиснат педал за спирачките. Първо, нещо с което и аз се сблъсках при смяната на накладките с нови - не промита система и отлагания в спирачния апарат в кухината зад буталото, особено при продължителна работа с вече поизносени накладки и доста излязло навън бутало. Зад него се събират разни отпадъчни утайки от рабата на системата и се отлагат. При слагане на новите накладки, които са доста по-дебели, се налага да се свие навътре буталото в апарата и то се "насажда" със задната си част върху цялата тази утайка. В резултат на това вече започва да задържа и да не се движи леко. Натискът навън е достатъчно силен от налягането и буталото излиза, но обратно до работна позиция го връща само малката деформация на гумения пръстен, а при засядане това не е достатъчно и необходимата хлабина не се поддържа. Така накладките повече или по-малко допират диска. Освен това и самите бутала не са метални а от нещо като текстолит и са чувствителни към прегряване, което може да ги доведе до разрушаване.

    При мен се наложи цялостна профилактика и промиване на системата и спирачните апарати.
    Ето какво изтече от кухината на апарата:


    Водачите на спирачния апарат също са важни за правилната позиция на същия спрямо диска и при износването им може да се чува въпросното тракане и някоя накладка да допира диска. При нас на Jeep KJ изглеждат така:

    Освен това се смазват със специална високотемпературна смазка.

    Дисковете имат минимална дебелина, след която трябва да се сменят:

    Ти ще си прецениш дали са много износени или не, но ако не са криви едва ли те са причината за това скрибуцане.
    А, сещам се и за още една възможна причина - луфт в лагерите на главината, в резултат на което диска може да докосва до накладките при определено натоварване в завой. Огледай и лагерите на главината да не излезе в тях причината.
    Успех!
    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
    First impression is not always true. Get inspired.
    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
    Reading is sooo boring, unlike writing!

    Коментар


    • #3
      От: Скрибуцане от спирачките

      Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
      ... Огледай и лагерите на главината да не излезе в тях причината...
      Абсолютно!
      Не бързай с частите. Последния път като се рових, буталата се движеха без проблем в цилиндрите и малко вероятно е да е от задържане на спирачките. Лесно и ще се разбере, като се вдигне колелото и се завърти. За да се илиминира изцяло проблем в спирачките, може да се направи пробно каране без накладки - колело - по колело.
      Поздрави!

      Коментар


      • #4
        От: Скрибуцане от спирачките

        Добре, ако е луфт на лагер, защо скърцането се появява след поне 10 км. каране ?
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #5
          От: Скрибуцане от спирачките

          Като позагрее и почва да се оплаква
          YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
          XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
          WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
          KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)

          Коментар


          • #6
            От: Скрибуцане от спирачките

            Жалко, че не мога да помогна. На мен ми скрибуца само при вавно отпускане на спирачката. Взел съм нови дискове и накладки и чакам старите да се изтъркат и да сменявам. Какво стана с релето за дневните светлини между другото?
            Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

            Коментар


            • #7
              От: Скрибуцане от спирачките

              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              Добре, ако е луфт на лагер, защо скърцането се появява след поне 10 км. каране ?
              Вероятно не зависи от конкретен пробег, а от достигане на определена температура на апарат, главина, диск и т.н. Няма как да сме сигурни без да се проверят на място нашите предположения, но си мисля, че става въпрос за температурни разширения. Ако е луфт в лагера е вероятно за толкова време да се загрява така, че да достига необходимата хлабина за да започне да допира диска до накладките. Ако причината е в засядане на буталото, то вероятно ще зависи повече от това, колко често се ползват спирачките т.е в градски условия - тръгни/спри би трябвало по-бързо да започне да скърца.
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • #8
                От: Скрибуцане от спирачките

                Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                Какво стана с релето за дневните светлини между другото?
                С релето все не намирам време да отида до vladi333 С него се разбрахме да пробва да настрои BCM-а ли ECU-то ли на "Канада". Димата каза, че "не може да бръкне толкова дълбоко" и ме прати при някакъв корифей на хамериканските автомобили, който обаче каза, че го хващам в лош момент - мести си сервиза, но не знае къде...
                България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                Коментар


                • #9
                  От: Скрибуцане от спирачките

                  Ако скрибуцането идва от триене на накладките в диска не трябва ли въпросното колело (джанта) да е с по висока температура от останалите?
                  Няма ли да стане с един мултицет с термодвойка да елиминирате това предположение?
                  I'm not Lost, I'm Discovering !

                  088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                  Коментар


                  • #10
                    От: Скрибуцане от спирачките

                    Първоначално публикуван от mmtrance Преглед на мнение
                    Ако скрибуцането идва от триене на накладките в диска не трябва ли въпросното колело (джанта) да е с по висока температура от останалите?
                    Няма ли да стане с един мултицет с термодвойка да елиминирате това предположение?
                    Туй мноУ сложно за мен, но и на пипане си е леко по-топло това колело след каране. Не се нагорещява чак, но загрява повече. И джантата е по-мръсна от феродов прах - не е чак черна, но си е ясно, че има проблем именно от триене на накладките.
                    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Скрибуцане от спирачките

                      Да, това е ясно - скрибуцането е от накладките, които се допират в диска без да си натиснал спирачката. И явно това триене не кой знае колко силно, щом спирачките не загряват много явно генерираната топлина успява да се разсее по време на движение. Въпросът е защо се случва това? Както вече дискутирахме, това може да е и заради увеличена хлабина в лагерите на главината. В резултат на това, осигурената от гумичките на буталото хлабина между накладките и диска е недостатъчна и те се трият. Може и да е заради засядане на буталото в апарата /не се осигурява необходимата хлабина чрез връщане на буталото назад/. Същия резултат ще е и при износване на леглата на самия спирачен апарат и водачите му, т.е. пак има увеличена хлабина или даже заклинване на целия апарат.
                      Прави ли някакъв оглед за да се ориентираш от къде може да излезе проблема?
                      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                      First impression is not always true. Get inspired.
                      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                      Reading is sooo boring, unlike writing!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Скрибуцане от спирачките

                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                        Туй мноУ сложно за мен, но и на пипане си е леко по-топло това колело след каране. Не се нагорещява чак, но загрява повече. И джантата е по-мръсна от феродов прах - не е чак черна, но си е ясно, че има проблем именно от триене на накладките.
                        Не знам дали ще ти помогна. При мене го имаше същото нещо и се оправи с ремонт на сп. апарат.Интересното беше че буталата се движеха сравнително лесно а накладките се износваха накриво.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Скрибуцане от спирачките

                          Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                          Да, това е ясно - скрибуцането е от накладките, които се допират в диска без да си натиснал спирачката. И явно това триене не кой знае колко силно, щом спирачките не загряват много явно генерираната топлина успява да се разсее по време на движение. Въпросът е защо се случва това? Както вече дискутирахме, това може да е и заради увеличена хлабина в лагерите на главината. В резултат на това, осигурената от гумичките на буталото хлабина между накладките и диска е недостатъчна и те се трият. Може и да е заради засядане на буталото в апарата /не се осигурява необходимата хлабина чрез връщане на буталото назад/. Същия резултат ще е и при износване на леглата на самия спирачен апарат и водачите му, т.е. пак има увеличена хлабина или даже заклинване на целия апарат.
                          Прави ли някакъв оглед за да се ориентираш от къде може да излезе проблема?
                          Ако има хлабина (над допустимата) в лагера на главината тогава дискът заедно с цялото колело ще "халтави повече", но ако спирачния апарат си е ОК то няма ли дискът да избута накладките така че да не му пречат да си "похлопва"? Ако това е така, то значи проблема все пак е в спирачния апарат (във водачите или в цилиндъра).
                          Не съм специалист, просто се опитвам да мисля логично, но може и да бъркам.
                          I'm not Lost, I'm Discovering !

                          088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                          Коментар


                          • #14
                            От: Скрибуцане от спирачките

                            Не, няма да избута накладките много повече от положението, в което би ги поддържал апаратът при нормално положение. Само ще мести плаващия апарат в една или друга посока, естествено чрез допиране в едната или другата накладка. Хлабината м-ду накладките и диска зависи и се определя от деформацията на гумените спирачни уплътнителни пръстени на буталата. При натискане тези пръстени се огъват навън, а при отпускане под въздействието на стремежа на пръстена да възстанови профила си, буталото се връща малко назад. Сечението на тези гумени пръстени е правоъгълно. Апаратът е плаващ върху осите, като подвижно спирачно буталото има само от едната страна а от другата е неподвижната накладка закрепена на апарата.
                            Ако има по-голяма хлабина в лагерите на главината или крив спирачен диск, то при въртенето си той неминуемо ще докосва в определено положение някоя накладка. Същото ще се получи и при засядане на бутало или спирачен апарат във водачите си.
                            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                            First impression is not always true. Get inspired.
                            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                            Reading is sooo boring, unlike writing!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X