Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 52

Тема: Скоростна кутия на Нива

  1. #1
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,723
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране Скоростна кутия на Нива

    Както се оказа, има различни варианти и модификации на СК на нашите ниви.
    Може да се правят опити за промяна от 4 степенна на 5 степенна СК.
    Аз направих подобен опит, но след огледа на двете разглобени кутии се оказа, че от моята 4 ст. нищо не става на моята 5 ст, кутия.
    Еднакви са само муфата и синхронизаторите.
    Всичко останало , дори и вилките за вкл. на скоростите са различни.
    Ето снимки на 4 степенната СК.
    Пускам тази тема, за да не пречим с подобна дискусия в други теми.
    Който има какво да добави по темата - моля !
    Прикачени картинки Прикачени картинки      
    Последно редактиран от bgbul ; 14-10-12 в 14:13

  2. #2
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    sf,sf
    Публикации
    4,651
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Ако не се лъжа в друга тема доста отдавна,може би Ясен и колеги го бяха казвали.Няма невъзможни неща,има ,,цена"-лично мнение.

  3. #3
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Samokov
    Публикации
    163
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Колега разлика има само във вилката за 5 и задна и зъбните колела в задният капак на скоростите .Иначе 1234 са еднакви.

    Последно редактиран от Симеон Цинцов ; 14-10-12 в 14:26 Причина: допълване

  4. #4
    Регистрация
    Jan 2010
    Място
    София ...
    Публикации
    1,417
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на monio1 Преглед на публикациите
    Колега разлика има само във вилката за 5 и задна и зъбните колела в задният капак на скоростите .Иначе 1234 са еднакви.

    И вторичния вал е различен освен това в блоковата ос на 5 ст. кутия има резба
    ОФА ДБ 2.4 92 TROOPER 3.5 V6 ETZ 250

  5. #5
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,723
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на monio1 Преглед на публикациите
    Колега разлика има само във вилката за 5 и задна и зъбните колела в задният капак на скоростите .Иначе 1234 са еднакви.

    Колега - писал съм достатъчно ясно. При мен са двете разглобени кутии.
    Иначе - 1,2,3,4 са еднакви зъбните колела, муфи и синхронизаторите.
    Това съм казал - от две кутии да сглобиш една 5 степенна става.
    За да направиш от 4 ст. - да стане 5 ст. ти трябват осите( и първичната и другата), лагерите, вилките, задната част със зъбната система за 5 скорост.
    Трябва ти ново зъбно колело за задна скорост (има различен брой зъби), трябва ти нова ос (по-дълга, която се завива за задната част на кутията) за зъбното колело за 5 скорост..... и там има разлика.
    Утре мога да снимам.
    Няма невъзможни работи... и аз така мисля, но дали си заслужава........една 5 ст, кутия е под 200 лева, една 4 ст е под 100 лева.
    Муфа - 36, синхр. - 12, зъбно колело 28 ....
    Ха на здраве !

  6. #6
    Аватара на Frysco
    Frysco е офлайн
    Радослав Желев
    Утвърден участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Dec 2011
    Място
    София
    Публикации
    792
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране Re: Скоростна кутия на Нива

    4-ри степенните кутии на Лада са три вида.Водят ги популярному къса, средна и дълга, а номенклатурно 2101, 2105 и 2106.На всичките е еднаква четвърта, както и на петстепенната-отношение 1:1 винаги.Доколкото знам, може да се преправи на петстепенна само 2105, но какво е необходимо, нямам идея, понеже не съм го правил.

  7. #7
    Регистрация
    Oct 2007
    Публикации
    862
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Ако караш повече в гората си заслужава да сложиш пета на жигулска кутия2101 така наречена къса.

  8. #8
    Регистрация
    Jan 2010
    Място
    Пловдив,Якоруда
    Публикации
    3,028
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на токарев Преглед на публикациите
    Ако караш повече в гората си заслужава да сложиш пета на жигулска кутия2101 така наречена къса.
    В другата това написах и аз.. Хем получаваш редукторна кутия/не е най-редукторната, ама..../, хем и с една скорост повече.. Защото идва къса 4та, като излезеш, по равният път... Та в най-скоро време, може да се пробваме, да го направим този проект, само трябва да уточним частите, които трябват...
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2010
    Място
    София ...
    Публикации
    1,417
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на публикациите
    В другата това написах и аз.. Хем получаваш редукторна кутия/не е най-редукторната, ама..../, хем и с една скорост повече.. Защото идва къса 4та, като излезеш, по равният път... Та в най-скоро време, може да се пробваме, да го направим този проект, само трябва да уточним частите, които трябват...
    Само за гората ще става, за 5 та ск. на късата кутия ефекта ще е почти нулев, при 100 км-ч. ще смъква не повече от 150 оборота
    ОФА ДБ 2.4 92 TROOPER 3.5 V6 ETZ 250

  10. #10
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е офлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,674
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на auto_marin Преглед на публикациите
    Само за гората ще става, за 5 та ск. на късата кутия ефекта ще е почти нулев, при 100 км-ч. ще смъква не повече от 150 оборота
    Напротив,разликата е пренебрежимо малка(около 200об/мин) и ще смъква до 450-500об/мин,понеже предавателното съотношение на първичния вал спрямо блоковата ос е по-голямо спрямо ладова(2103) кутия,на жигулито ми смъкваше точно 500 преди да се изкърти и да монтирам 1-ва наопаки.

  11. #11
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,723
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на публикациите
    В другата това написах и аз.. Хем получаваш редукторна кутия/не е най-редукторната, ама..../, хем и с една скорост повече.. Защото идва къса 4та, като излезеш, по равният път... Та в най-скоро време, може да се пробваме, да го направим този проект, само трябва да уточним частите, които трябват...
    Лесно е - трябват ти две скоростни кутии - една 5 степенна и една 4 степенна.
    Останалото е въпрос на комбиниране на частите от двете кутии.
    Много по-лесно и напредничаво е да намерим проблемите на 5 ст. кутия.
    По-точно разликите м/у двете кутии и да установим защо 4 ст. няма проблеми както е при 5 ст.
    Аз вече експериментирам с една ремонтирана 5 ст. кутия. Желязна е ........... за сега.
    По причина, че повечето само пишете (предполагате) кое как е при двете кутии без да сте ги сравнявали на живо мисля да спра до тук с темата.
    Когато имате двете кутии пред себе си може да продължим на един език. За сега се оказва, че аз искам да споря.
    НЕ - не ми се спори.
    Тия дни като отворя 5 степенна ще я снимам заради темата.
    Ще снимам и комбинирано двете една до друга (разглобени) и ще оставя коментарите на вас.

  12. #12
    Регистрация
    Jan 2010
    Място
    София ...
    Публикации
    1,417
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на petroffbg Преглед на публикациите
    Напротив,разликата е пренебрежимо малка(около 200об/мин) и ще смъква до 450-500об/мин,понеже предавателното съотношение на първичния вал спрямо блоковата ос е по-голямо спрямо ладова(2103) кутия,на жигулито ми смъкваше точно 500 преди да се изкърти и да монтирам 1-ва наопаки.
    Въпрос на проста математика е , предавателното число от първиния вал към блоковата ос е 2101- 17/29-0.586 2103-2105-18/28-0.643 2106- 19/28-0.678 (много трудно се намира)като на последната блоковата ос е различна от тази на 2103 (модула на зъбите е друг) та разликата между жигулската и ладовата е доста осезаема някои колега ако има разглобена 5 ст. кутия да каже броя на зъбите на 5та предавка блокчето и на малкото колело че вече не ги помня и ще го сметна точно но с две думи няма смисъл бавна кутия да се преправя
    Цитат Мнение на bgbul Преглед на публикациите
    По причина, че повечето само пишете (предполагате) кое как е при двете кутии без да сте ги сравнявали на живо мисля да спра до тук с темата.
    собственоръчно съм разглобявал и съм направил куп преработки и експерименти с ладови кутии включително и 5 ст.от фиат 124 , та имам живи данни
    Последно редактиран от auto_marin ; 16-10-12 в 11:12
    ОФА ДБ 2.4 92 TROOPER 3.5 V6 ETZ 250

  13. #13
    Регистрация
    Oct 2007
    Публикации
    862
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на bgbul Преглед на публикациите
    Лесно е - трябват ти две скоростни кутии - една 5 степенна и една 4 степенна.
    Останалото е въпрос на комбиниране на частите от двете кутии.
    Много по-лесно и напредничаво е да намерим проблемите на 5 ст. кутия.
    По-точно разликите м/у двете кутии и да установим защо 4 ст. няма проблеми както е при 5 ст.
    Аз вече експериментирам с една ремонтирана 5 ст. кутия. Желязна е ........... за сега.
    По причина, че повечето само пишете (предполагате) кое как е при двете кутии без да сте ги сравнявали на живо мисля да спра до тук с темата.
    Когато имате двете кутии пред себе си може да продължим на един език. За сега се оказва, че аз искам да споря.
    НЕ - не ми се спори.
    Тия дни като отворя 5 степенна ще я снимам заради темата.
    Ще снимам и комбинирано двете една до друга (разглобени) и ще оставя коментарите на вас.
    Трябва да знаеш че доста кутии сме счупили преди да почнем да пишем.4ст.кутия лесно става 5ст. като разбробиеш блоковата ос и направиш резба да хванеш запчатката на 5ск. също така навремето трудно се намираше вторичен вал затова 4ст. се престъргва на струг и се удължава канала за шпонката.Останалите части ги прехвърляш от 5ст. Ама ти щом ще отваряш тия дни ще ти стане ясно.

  14. #14
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,723
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на токарев Преглед на публикациите
    Трябва да знаеш че доста кутии сме счупили преди да почнем да пишем.4ст.кутия лесно става 5ст. като разбробиеш блоковата ос и направиш резба да хванеш запчатката на 5ск. също така навремето трудно се намираше вторичен вал затова 4ст. се престъргва на струг и се удължава канала за шпонката.Останалите части ги прехвърляш от 5ст. Ама ти щом ще отваряш тия дни ще ти стане ясно.
    Те това е разковничето - трябва да имаш и 5 ст. кутия за да преправиш 4 ст да стане 5 ст.
    Аз точно това казвам - трябват ти да имаш и двете кутии за да комбинираш.
    Няма невъзможни работи.

  15. #15
    Аватара на petroffbg
    petroffbg е офлайн
    Пламен Петров
    Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    СИЛИСТРА
    Публикации
    3,674
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Цитат Мнение на токарев Преглед на публикациите
    Трябва да знаеш че доста кутии сме счупили преди да почнем да пишем.4ст.кутия лесно става 5ст. като разбробиеш блоковата ос и направиш резба да хванеш запчатката на 5ск. също така навремето трудно се намираше вторичен вал затова 4ст. се престъргва на струг и се удължава канала за шпонката.Останалите части ги прехвърляш от 5ст. Ама ти щом ще отваряш тия дни ще ти стане ясно.
    +1,точно това упражнение го правих през 93-94г за пръв път,бях си взел полонезова кутия която виеше като карпатски вълк,млъкваше само на 4-та,след две смени на лагери установих,че шумът е от зъбни двойки и по-евтиният(тогава)вариянт е закупуване на нова ск.Интервенцията е същата както описва токарев,с разликата,че блоковата ос се удължава с ф20мм на х дължина и завършва с резба м20х1,5мм,на ладовата резбата се прави на опашката на блоковата ос,малко трудно се пробива но става.

    Към bgbul,от 4ст става 5ст,но трябва донор 5ст,инак ако решиш да купуваш всичко ново,занятието си губи смисъла от финансова гледна точка(е може и да не те бъркат парите,но се съмнявам).Проблемът при 5ст ск е във високите обороти на вторичният вал и от там разхлабване на гайката която крепи тройника с гуменото каре(не е изчислено за такива обороти и започва да тресе,след охлабване изчезват и скорости) прегряване на ск(две задвижващи зъбни двойки,едната повишаваща,демек голямо триене),от там изпичане на салници,маншон на лоста за ск,теч на масло,разбиване на лагери и всеобщото твърдение,че 5ст кутия е боклук.Лекува се със поне 200гр масло в плюс,подбиране на тройник без луфт във шлиците на главният вал,нова осигурителна шайба,лепило на гайката и здраво стягане.Намирането на балансирано гумено каре си е жив късмет,при мен стана на третия път,при първите две не се живееше в Нивата.

    P.S. При продължително каране със небалансирано каре(или не центрована правилно раздатка) се износва центриращият сферичен пръстен на опашката на главният вал,подменя се със здрав или нов,проверява се и направляващата втулка която влиза в него(по принцип не се износва),ако хлопа се подменя и тя.
    Последно редактиран от petroffbg ; 17-10-12 в 09:18

  16. #16
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,723
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Добре, стана ясно, че говорим за едно и също. Трябва донор и от двете кутии.
    Аз вече го направих и сега 4 ст, си стои разглобена. Де що ставаше от нея съм го сложил на 5 ст и всичко е наред.
    Поради осъзнаването на това, че 4 ст е различна от 5 ст вече направих каквото трябва на 5 ст и сега вече не търся 4 ст за донор.
    Просто 5 ст се оправя лесно.
    За проблемите които описвате - аз нямам такива. Имали са предишните собственици на нивите, които са при мен.
    Според мен проблемите идват от маслото (основно) - трябва да е ТАД17 и от неправилното нагласяване на раздатката.
    Естествено е, че ако има вибрации (без значение на какви обороти) следват проблемите.
    За това при първите вибрации ..... трябва да се направи каквото е нужно.

  17. #17
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    Пловдив
    Публикации
    3,723
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Моля темата да бъде заключена !
    Благодаря!

  18. #18
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    9
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Колеги ,много се извинямвам за спама .Нека админите преценят дали ми е тук мястото .Така значи един мой приятел има нива 1,6 карбуратор изключваше и 3 та,а тия дни ми каза че ходил да дърпа друг колега и заминала и първа и първа започнала да изключва / Мисълта ми е той 5 степенната е махна и взе 4 степенна от жигула. Може ли да стане на лада нива защото тампоните всичко си пасва обаче отзаде кадетто има една планка с 1 тампон дупките са по други... Планката е с 4 болта ,а планката от жигулата само с 2 и е по малка .. може ли да пасне или не значи той махна червяка за километража че му пречел сложи тапа.и сега проблема е уж в стойката .... някой правил ли е такава смяна ..

  19. #19
    Регистрация
    Jan 2010
    Място
    София ...
    Публикации
    1,417
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Тампоните на 4 ст. и на 5 ст. кутии са различни, ако иска да слага 4 ст. кутия на нива да ползва тампон от такава кутия и да преправи гредичката защото няма да стане директно, иначе за редуктора правилно е подходил
    ОФА ДБ 2.4 92 TROOPER 3.5 V6 ETZ 250

  20. #20
    Регистрация
    Aug 2011
    Място
    Ямбол, Пазарджик
    Публикации
    6
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Скоростна кутия на Нива

    Здравейте колеги!
    от няколко дни ми изключва 4-та скорост на нивата/ 5степенна кутия/.
    някакъв "лек"?

Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. ремонт на нива - скоростна кутия
    От axlastro във форум ВАЗ
    Отговори: 117
    Последно мнение: 27-05-16, 16:33
  2. Скоростна кутия на Нива и борба с нея
    От токарев във форум ВАЗ
    Отговори: 228
    Последно мнение: 14-02-16, 01:19
  3. Отговори: 4
    Последно мнение: 05-03-10, 16:12
  4. Отговори: 0
    Последно мнение: 18-08-09, 15:38
  5. скоростна кутия за Нива - откъде?
    От ramar във форум Архив
    Отговори: 1
    Последно мнение: 24-03-06, 09:31

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •