Резултати 1 до 8 от 8

Тема: Решен проблем с централно заключване на П2.

  1. #1
    Регистрация
    Apr 2010
    Място
    Бургас
    Публикации
    58
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране Решен проблем с централно заключване на П2.

    Преди около месец, след сравнително скоростно преминаване на пътя за с. Емона, който съвсем не е в идеално състояние се появи проблем с централното заключване. В положение "отключено", ключалките започваха неистово да щракат, сякаш да се доотключат. Този "танц" освен че създаваше дискомфорт, несъмнено амортизираше моторчета. Налагаше се след отваряне на шофьорската врата копчето веднага да се натиска надолу.

    Предположих проблем с някоя от буксите или релето на централното заключване, но се оказа друго. В руския форум попаднах на тема http://pajero4x4.ru/bbs/phpBB2/viewt...p?f=30&t=55573 в която се описваше аналогичен проблем и решаването му и реших да тръгна по утъпкания от братушките път.
    Свалих кората на шофьорската врата, разкачих буксите към панела за управление на стъклата и сигналната лампа, отлепих полиетиленовото фолио.
    Име:  Врата.jpg
Прегледи: 793
Размер:  76.7 Кб

    След развиването на двата болта, освобождаване на лоста за задвижване и откачане на клемата моторчето, монтирано на метална шина беше в ръцете ми.
    Име:  Моторче.jpg
Прегледи: 782
Размер:  107.3 Кб

    Развих двата винта и минавайки внимателно през процепа с тънка плоска отвертка отворих капачето. Ето какво видях вътре:

    Име:  Моторче отворе&#10.jpg
Прегледи: 803
Размер:  104.5 Кб

    В Паджеро 2 с ЦЗ "интелигентната част" на системата е именно съпътстващия механизъм на моторчето в шофьорката врата, а ключалките на останалите врати "повтарят" това, което се случва с шофьорската. Впрочем, ако отключите с ключ вратата на пътника, останалите също ще се отключат, но ако манипулирате с копчето и, останалите врати няма да реагират, т.е. и там има някаква интелигентност. Но да се върнем към механизма в моторчето на шофьорската врата. В дясната му на снимката страна се намира сектор от зъбно колело, което при сработване на механизма опира в единия или другия край на корпуса - оградените с червени елипси части. Този сектор управлява контакти, които индицират достигане на крайно положение и изключват двигателя(ите) на ЦЗ. За да се омекоти ударът на сектора в корпуса, инженерите от "Денсо" са предвидили гумени тампончета. Каучукът, който японците са използвали, очевидно не е разчетен за източно-европейски срок на служба на автомобилите и с времето деструктира, размеквайки се до консистенция на дъвка и се смачкват. Зъбният сектор вече не се позиционира правилно и не дава коректни сигнали към електромоторите. Ключалките започват да щракат. Размекнатата гумичка на ограничителя се вижда в горния край на снимката. В другия ограничител тя просто липсва.
    Използвайки опита на руснаците изрязах от ученическа гума за триене две парченца с подходящи размери и ги залепих с лепило "Момент" на Хенкел към корпуса. Ето какво се получи:

    Име:  Моторче отворе&#10.jpg
Прегледи: 806
Размер:  96.4 Кб

    Въпреки лошото качество на снимката, за което се извинявам, надявам се да е ясно за какво става дума.

    Изпробвах работоспособността на устройството - всичко работи и сглобих всичко по обратния ред. Времето, което загубих за същинския ремонт се оказа по-кратко от времето за написване на тази тема. :

    Дано съм полезен на някой, сблъскал се с подобен проблем.
    VW Passat 5.5 (3bg), 2004, 1.9 TDI, 4x4
    MMC Pajero 2, GLS, 1997, 2800 TDI

  2. #2
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    3,219
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Решен проблем с централно заключване на П2.

    Наистина е полезна информация!
    Поздрави.
    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

  3. #3
    Регистрация
    Aug 2009
    Място
    Видин
    Публикации
    402
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Решен проблем с централно заключване на П2.

    Много добро инфо.Браво колега.
    Pajero 2.8 tdi GLS къса база

  4. #4
    Регистрация
    Jul 2009
    Място
    София
    Публикации
    547
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Решен проблем с централно заключване на П2.

    Току що за 2.50 лв и аз си реших проблем по този начин.Благодаря

  5. #5
    Регистрация
    Mar 2009
    Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Решен проблем с централно заключване на П2.

    Много полезна тема днес и аз се зблъсках със този проблем на ключалките ходих до един майстор който се занимава със аларми и централни закючванета и ми каза че трябва да ми смени централното защото това било заминало и за премахване на старото монтаж на новото щяло да ми излезе около 150-180лв.зависи какво централно искам да сложа.Прибрах се вкъщи погледнах нета и намерих тази тема направих всичко което е описано във нея и си реших проблема за 2 лева и 40 минути време и работи перфектно

  6. #6
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    954
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Решен проблем с централно заключване на П2.

    Току що и аз приключих процедурата успешно, разходи 0 лв., нали съм габровец - намерих гума в гаража и лепило от комшията . Благодаря за темата, нищо че колегата не е влизал скоро тук.
    Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
    Mercedes-Benz E280 W124

  7. #7
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    София
    Публикации
    3,219
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Решен проблем с централно заключване на П2.

    Преди четири дена и аз го правих упражнението, ама произведох, като оригиналните ограничители. Е единият ще го преправям, че съм го направил явно по-тънък.
    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

  8. #8
    Регистрация
    Feb 2010
    Място
    Габрово
    Публикации
    954
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Решен проблем с централно заключване на П2.

    Моите станаха по-дебели от оригиналните, но няма проблем с работата. Ако лепилото е читаво, няма да има ядове.
    Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
    Mercedes-Benz E280 W124

Сходни теми

  1. Проблем с централно заключване
    От ichods във форум MITSUBISHI
    Отговори: 11
    Последно мнение: 22-08-16, 06:31
  2. Централно заключване за Кия
    От gorogogo във форум Архив
    Отговори: 0
    Последно мнение: 04-05-10, 07:50
  3. Отговори: 12
    Последно мнение: 06-04-09, 17:47
  4. Централно заключване на опел стра 1.7 D
    От cezarbg във форум Електротехника и електроника, възли и агрегати
    Отговори: 4
    Последно мнение: 20-03-09, 14:55
  5. Централно заключване
    От Агоп Серопян във форум Автомобили 4x4
    Отговори: 7
    Последно мнение: 05-01-09, 13:42

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •