Чудех се дали тук или в подраздела на Нисан да пусна темата, тъй като е конкретно само за Y60 къса база, но и други могат да видят нещо което ще им е полезно и за други джипове.
Както бях писал в друга тема без система чекмеджета вътре в джипа няма да мина.
Целта на поставянето на чекмеджетата е:
- по-добро организиране на багажа
- да може да се спи върху тях
При "проектирането" трябваше да се спазят три основни неща.
1. Да са възможно най-ниски - да остава повече разстояние до покрива на джипа (за по-комфортно спане), като се вземе предвид височината на калниците (който са в товарният отсек) и височината на седалките със спусната докрай облегалка
Ето и дължините които се получават при пасажерското място и при шофьорското
2. Да има място между предните седалки и чекмеджетата за да може да се возят още трима, знам че не е правилно но при извънредни обстоятелства е по-добре да я има и тази възможност
3. И може би на-важното - да мога да си го направя сам в домашни условия
Рамката (носещата конструкция) е от алуминиеви тръба 40х20х2 сглобена с планки от ANSI 304 и алуминиеви поп-нитове, страните са затворени с ал. ламарина 1.2mm (затворени са за да не пропадат предметите сложени в отделението на калника при чекмеджетата и по този начин да затрудняват движението им).
Диагоналните размери са за проверка на точността на изработването.
Шперплатните плоскости (15mm) се захващат на рамката с шнапери (за бърз и лесен достъп отвсякъде).
Чекмеджетата са на телескопични плъзгачи (за пълно отваряне и за по-"тарикатско" отделяне на чекмеджето от рамката). На страниците има изрязани отвори (служещи за дръжки) за по удобно пренасяне на чекмеджетата когато се ползват като кутии.
Конструкция за "разтегляне" на спалната също е от алуминиеви тръба 40х20х2 сглобена с планки от ANSI 304 и алуминиеви поп-нитове, стъпки за регулиране на височината и по-голяма площ на стъпване върху ламариненият под на колата.
Ето ги и чекмеджетата вътре в джипа
Върху чекмеджетата са и двете плоскости които са част от системата която превръща джипа в спална.
Ето и схемата на спалнята
Този уикенд имах възможност да изпитам на свой гръб направията ми
Разпъване, малко нивелиране, дюшеци, чували и готово.
Малко детайлни снимки по изрязването на предната плоскост
- да не пречи при отваряне/затваряне на вратите/прозорците
- за скоростния лост е изрязано така че да е в неутрална позиция (ако се наложи паленето на двигателя, например за охлаждане/загряване на купето)
Мястото за багаж е ограничено - пред седалките, върху тях за по-малки нещица и между спуснатите облегалки.
Има някои неща за довършване и изкусуряване но, за сега толкоз.
Както бях писал в друга тема без система чекмеджета вътре в джипа няма да мина.
Първоначално публикуван от Paladin
Преглед на мнение
- по-добро организиране на багажа
- да може да се спи върху тях
При "проектирането" трябваше да се спазят три основни неща.
1. Да са възможно най-ниски - да остава повече разстояние до покрива на джипа (за по-комфортно спане), като се вземе предвид височината на калниците (който са в товарният отсек) и височината на седалките със спусната докрай облегалка
Ето и дължините които се получават при пасажерското място и при шофьорското
2. Да има място между предните седалки и чекмеджетата за да може да се возят още трима, знам че не е правилно но при извънредни обстоятелства е по-добре да я има и тази възможност
3. И може би на-важното - да мога да си го направя сам в домашни условия
Рамката (носещата конструкция) е от алуминиеви тръба 40х20х2 сглобена с планки от ANSI 304 и алуминиеви поп-нитове, страните са затворени с ал. ламарина 1.2mm (затворени са за да не пропадат предметите сложени в отделението на калника при чекмеджетата и по този начин да затрудняват движението им).
Диагоналните размери са за проверка на точността на изработването.
Шперплатните плоскости (15mm) се захващат на рамката с шнапери (за бърз и лесен достъп отвсякъде).
Чекмеджетата са на телескопични плъзгачи (за пълно отваряне и за по-"тарикатско" отделяне на чекмеджето от рамката). На страниците има изрязани отвори (служещи за дръжки) за по удобно пренасяне на чекмеджетата когато се ползват като кутии.
Конструкция за "разтегляне" на спалната също е от алуминиеви тръба 40х20х2 сглобена с планки от ANSI 304 и алуминиеви поп-нитове, стъпки за регулиране на височината и по-голяма площ на стъпване върху ламариненият под на колата.
Ето ги и чекмеджетата вътре в джипа
Върху чекмеджетата са и двете плоскости които са част от системата която превръща джипа в спална.
Ето и схемата на спалнята
Този уикенд имах възможност да изпитам на свой гръб направията ми
Разпъване, малко нивелиране, дюшеци, чували и готово.
Малко детайлни снимки по изрязването на предната плоскост
- да не пречи при отваряне/затваряне на вратите/прозорците
- за скоростния лост е изрязано така че да е в неутрална позиция (ако се наложи паленето на двигателя, например за охлаждане/загряване на купето)
Мястото за багаж е ограничено - пред седалките, върху тях за по-малки нещица и между спуснатите облегалки.
Има някои неща за довършване и изкусуряване но, за сега толкоз.
Коментар