Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бушони вентилатори ВАЗ 21214

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бушони вентилатори ВАЗ 21214

    Здравейте,

    Днес се наложи да се отвори капака който е върху бушоните за вентилаторите и куплунга за диагностика.
    И какво да видя .... Бушоните за вентилаторите стопени и се разтекли буквално, пластмасата навсякъде .. Грозна картинка.
    Ще ходя ей ся да се опитвам да ги махам.
    Въпроса ми е обаче, дали това се е случило в следствие на гадни бушони или има и нещо друго ? Дали някъде няма някакъв друг проблем. Ако някой се сеща за нещо нека сподели. Благодаря !
    Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

  • #2
    От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

    Класика в жанра - руски контакти. Нищо чудно да работи само единият вентилатор (те са на отделни бушони).

    Не знам защо руското електрооборудване - от леки коли, до космически апарати, има такъв проблем с лошите контакти.

    Коментар


    • #3
      Re: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

      Лоша връзка=>греене=>топене. Най-добре изкарай външно по-мощните предпазители.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #4
        Re: От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

        ...Не знам защо руското електрооборудване - от леки коли, до космически апарати, има такъв проблем с лошите контакти.
        Интересно защо?
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

          Ами ще ги наблюдавам по-често. Но така и не разбрах освен да изстържа стопените бушони и да видя в гнездото където се слагат дали е добър контакта друго мога ли да проверя...

          А иначе то поначало сякаш в началото се включва единия вентилатор после втория. Но и двата бушона са стопени.
          Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

          Коментар


          • #6
            От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

            Първоначално публикуван от Петър Пенчев (tyto_) Преглед на мнение
            Ами ще ги наблюдавам по-често. Но така и не разбрах освен да изстържа стопените бушони и да видя в гнездото където се слагат дали е добър контакта друго мога ли да проверя...

            А иначе то поначало сякаш в началото се включва единия вентилатор после втория. Но и двата бушона са стопени.
            Освен ако не са вкарали радикални промени, двата вентилатора трябва да тръгват заедно. И да, това е всичко - да оправиш леглата на бушоните и да поставиш нови.

            Коментар


            • #7
              От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

              Стопили са се, защото:
              - лош контакт - греене
              - лоша пластмаса - топене.

              Значи, трябва да си намериш или керамични, или от правилната пластмаса (от каквато са пластмасовите пепелници например). Последно като търсих (за щастие руско возило отдавна нямам), някак намерих, ама нямам никакъв спомен от къде. Тия китайските евтините категорично не стават.

              Има един магазин на Симеон, в който има най-разлиани бушони, включително и маркови такива е тук:
              http://www.bgmaps.com/link/624CE598C...9FF92066A4C679

              Близо до него се премести и бившия магазин за руски части дето беше Симеон и Одрин, където бушони със сигурност има, и има някакъв шанс да са правилните, макар и не голям.

              Има "нормални" всякакви, BOSCH и чешки, има от големите, от малките, има ламаринени силови като от голф, но като за жигула не знам дали има, обаче би трябвало. Магазина е червен, предимно за накладки, феродови дискове и т.н., но вътре има и ремъци, водни съединения, разни капачки от всякакъв вид (за масло, за резервоар и т.н.). От там си пазарувам и антифриз и масло Motul.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

                Благодаря, но вече съм се установил в Габрово и скоро път към София нямам.
                Като се опитах преди малко да сваля стопилата се пластмаса направо не можах. Мисля тия двата бушона за вентилаторите да ги изкарам на отделни гнезда. И май ще ходя сега из магазините да търся гнезда.
                Смятам, че ще е най-добре така. Че да съм сигурен, че контакта ще е добър.

                А, Ясене /надявам се няма проблем, че на малко име се обръщам/ двата вентилатора да тръгват заедно се постига с доработка или ? Защото нищо не е бутано по фабричната инсталация. Спомням си, че ти някъде май беше обяснявал как е удачно да се модифицира тая инсталация, но ми се губи темата. Май така и така съм почнал да взема да го направя и това.

                Благодаря !
                Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

                Коментар


                • #9
                  От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

                  Двата вентилатора, оригинално, като са им здрави бушоните, си тръгват заедно и спират заедно.

                  Другото ти го написах - компютърът ги включва, когато той реши, според данните, които има, а той знае само температурата на двигателя и ги включва малко късно, защото с такива данни разполага. Според мен трябва да се включват от датчик на долната тръба на радиатора, за предпочитане - двускоростен.

                  Има една тема за перки в двете посоки, но не те съветвам да го правиш така - хем сложно, хем ще го забравиш в неправилната посока, а така и не измислих прост начин да се защитя от това.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

                    Ясно благодаря, дано се издири тази тема с доработката подробно, че да го направя. А сега да ходя май да отделям тия вентилатори на собствени гнезда, че ...
                    Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

                    Коментар


                    • #11
                      От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

                      За включването на вентилаторите може да по спорим.При мен единия вентилатор включва когато колата достигне около 98 градуса.А другия когато температурата продължи да се повишава предполагам около 100 и малко.Със сигурност не се включват и двата едновремено.Постигал съм включване на двата тази зима докато влачех една ферозка с изпушил съединител по един баир с вериги на четирите колела.
                      0898774443-Пламен.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

                        Днес след ремонта който барнах, за пробата трябваше да се пуснат вентилаторите и погледнах. Двата се включиха едновременно.
                        Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

                        Коментар


                        • #13
                          От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

                          При мен със сигурност тръгват един след друг,може би защото мойта е малко по нова ли незнам.
                          0898774443-Пламен.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

                            Възможно е. Днес като ровичках из кабелите имаше една лепенка с дата 2004г. Та тогава е комплектована.
                            Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

                            Коментар


                            • #15
                              От: Бушони вентилатори ВАЗ 21214

                              И моите тръгват едновременно! Направил съм и байпас система с други кабели и копче отвътре за принудително пускане че веднъж го ядох с изгоряло реле и други простотии...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X