Течаха последните минути от деня преди очакваната годишна отпуска. Горещ летен ден. При това беше събота – поредното отработване. Така в началото на месец септември 2011 г. се получаваха три почивни дни. Нас това не ни засягаше. Според годишния график за отпуските сега настъпваше нашето време за почивка. Трудно ми беше да се съсредоточа върху приключването на последните задачи и ангажиментите по предстоящото пътуване, въпреки че багажът в общи линии бе готов. Въпросът “къде ли ще сме утре по това време?” беше често в главата ми.
Всеки път има някакво особено вълнение при предстоящо пътуване, но този път бе по-различно. Тази година плановете ни включваха – о.Лесбос. Идеята за това бе на мъжа ми – пътуване до там през Турция, с ферибот от Айвалък. (Идеята се роди при пътуването ни в Турция през пролетта на същата година http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=144842. Кой не би прегърнал подобна идея?
И така, много рано сутринта (в същност през нощта-около 4.00 ч.) тръгнахме- аз и съпругът ми. На една сграда в центъра на София имаше огромен плакат-реклама (не помня точно на какво беше - може би на някакви аеролинии), но имаше надпис “Азия на една усмивка разстояние”. Та това се отнасяше за нас –само след няколко часа път сме там. Много бързо излязохме от София (все пак беше през нощта) и за наше учудване по магистрала “Тракия” имаше сравнително интензивно движение. Нали предстояха три почивни дни. В седем сутринта бяхме на границата. Зареждане с гориво, тъй като за цените му в Турция се знае колко са солени. Бързо преминаване през границата и от двете страни. Турският митничар доста учудено ни погледна, първо нас двамата и после багажа ни и попита - “Персон багаж?”. Действително багажът ни изглеждаше като този на големи турски фамилии, пътуващи от и за Западна Европа.
Маршрутът ни до ферибота в град Айвалък минаваше през Одрин, Кешан, Гелиболу и Еджеабат. От там ферибот през Дарданелите, после Чанаккале, Езине, Айвачък, Едремит, Айвалък.
В продължение на километри пътувахме сред ниви, засети със слънчоглед и памук. На много места отстрани на пътя имаше търговци, продаващи плодове, зехтин, маслини. Решихме да направим пазар в Айвалък. Жегата започваше все по- осезаемо да се усеща.
В Чанаккале направихме кратка почивка.
По предварителна информация от нета, фериботът за остров Лесбос тръгва в 18.00 ч. С този ранен час на тръгване и сравнително леко пътуване в ранния следобед пристигнахме в Айвалък. Жега – 35 градуса. Спряхме близо до познания ни зеленчуков пазар.
Потърсихме нещо за хапване,
след това пазар и в 17,00 ч. бяхме на митницата.
Тук има офиси на няколко фирми, които предлагаха билети за ферибота.
Билетите за ферибота бяха общо 100 евро - двама човека плюс кола, отиване и връщане. Основно пасажерите бяха гърци, имаше и 3-4 коли.
Впоследствие разбрахме, че голяма част от пасажерите ходят на евтин пазар в Айвалък, като разписанието на ферибота изцяло е съобразен с тях. Сутрин тръгва от Лесбос и вечер обратно.
Минахме паспортния контрол безпроблемно, но изпуснахме нещо важно – за колата и отписването й от паспорта на шофьора. Чакахме да тръгнем, когато някой се развика “Булгаристан проблем” и махаше с ръце -това се отнасяше за нас. Мъжът ми се върна отново на митницата и оправи документите. Фериботът бе на фирма “Cunda Lines”.
Джунда/Cunda/ – така се казва изкуствено свързаният със сушата полуостров в непосредствена близост до Айвалък.
Пътувахме близо час и половина по посока югозапад.
Всеки път има някакво особено вълнение при предстоящо пътуване, но този път бе по-различно. Тази година плановете ни включваха – о.Лесбос. Идеята за това бе на мъжа ми – пътуване до там през Турция, с ферибот от Айвалък. (Идеята се роди при пътуването ни в Турция през пролетта на същата година http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=144842. Кой не би прегърнал подобна идея?
И така, много рано сутринта (в същност през нощта-около 4.00 ч.) тръгнахме- аз и съпругът ми. На една сграда в центъра на София имаше огромен плакат-реклама (не помня точно на какво беше - може би на някакви аеролинии), но имаше надпис “Азия на една усмивка разстояние”. Та това се отнасяше за нас –само след няколко часа път сме там. Много бързо излязохме от София (все пак беше през нощта) и за наше учудване по магистрала “Тракия” имаше сравнително интензивно движение. Нали предстояха три почивни дни. В седем сутринта бяхме на границата. Зареждане с гориво, тъй като за цените му в Турция се знае колко са солени. Бързо преминаване през границата и от двете страни. Турският митничар доста учудено ни погледна, първо нас двамата и после багажа ни и попита - “Персон багаж?”. Действително багажът ни изглеждаше като този на големи турски фамилии, пътуващи от и за Западна Европа.
Маршрутът ни до ферибота в град Айвалък минаваше през Одрин, Кешан, Гелиболу и Еджеабат. От там ферибот през Дарданелите, после Чанаккале, Езине, Айвачък, Едремит, Айвалък.
В продължение на километри пътувахме сред ниви, засети със слънчоглед и памук. На много места отстрани на пътя имаше търговци, продаващи плодове, зехтин, маслини. Решихме да направим пазар в Айвалък. Жегата започваше все по- осезаемо да се усеща.
В Чанаккале направихме кратка почивка.
По предварителна информация от нета, фериботът за остров Лесбос тръгва в 18.00 ч. С този ранен час на тръгване и сравнително леко пътуване в ранния следобед пристигнахме в Айвалък. Жега – 35 градуса. Спряхме близо до познания ни зеленчуков пазар.
Потърсихме нещо за хапване,
след това пазар и в 17,00 ч. бяхме на митницата.
Тук има офиси на няколко фирми, които предлагаха билети за ферибота.
Билетите за ферибота бяха общо 100 евро - двама човека плюс кола, отиване и връщане. Основно пасажерите бяха гърци, имаше и 3-4 коли.
Впоследствие разбрахме, че голяма част от пасажерите ходят на евтин пазар в Айвалък, като разписанието на ферибота изцяло е съобразен с тях. Сутрин тръгва от Лесбос и вечер обратно.
Минахме паспортния контрол безпроблемно, но изпуснахме нещо важно – за колата и отписването й от паспорта на шофьора. Чакахме да тръгнем, когато някой се развика “Булгаристан проблем” и махаше с ръце -това се отнасяше за нас. Мъжът ми се върна отново на митницата и оправи документите. Фериботът бе на фирма “Cunda Lines”.
Джунда/Cunda/ – така се казва изкуствено свързаният със сушата полуостров в непосредствена близост до Айвалък.
Пътувахме близо час и половина по посока югозапад.
Коментар