Резултати 1 до 20 от 20

Тема: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

  1. #1
    Регистрация
    Feb 2009
    Място
    гр.Аксаково
    Публикации
    329
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Здравейте колеги от скоро Диското си прави майтап с мен. Така както си стои изгасено и вдигнато когато отворих вратата и лява възглавница изпусна, качих се запалих и на таблото светна ето тази лампа Име:  015412412.jpg
Прегледи: 614
Размер:  21.5 Кб прибрах се така на една страна хубаво че бях наблизо. Махнах клеймата на акумулатора и за моя изненада след като сложих клеймата след известно време, колата са вдигна и лампата изгасна. И така няколко дни нямаше и помен от проблема днес сутринта докато се качвах в колата направи същия номер само, че сага като се вдигна дясната възглавница са напомпи на ниво вдигнато а лявата остана на ниво нормално и толкова, нито на горе нито на долу. Дайте предложение къде да търся проблема.
    Land Rover Discovery II 3,9 V8
    Лада Нива 21214 1,7i

  2. #2
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Габрово
    Публикации
    720
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Може някой височинен датчик да се гаври с теб. Пробвай куплунзите да им почистиш, но се съмнявам, че ще помогне. Диагностика му е майката.
    LR Disco II 99 - TD5
    www.lre-bulgaria.org

  3. #3
    Регистрация
    Dec 2009
    Място
    София
    Публикации
    3,432
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Имах подобен проблем. За да не губиш време, нерви и пари, направи тези 4 неща:
    1. Качи колата на канал и намажи с веро внимателно и навсякъде възд.в-ци и огледай за мехурчета. Ако няма, направи едно кръгче с колата да се поразклати и пак я огледай;
    2. Провери дали компресорът помпи достатъчно мощно (черна кутия под купето, зад вратата на шофьора). Ако работи непрекъснато, а колата не се повдига, вероятно издиша.
    3. Провери си бушона и сензорите за наклон (под купето, черни от пластнаса, приличат на отворена ножица).
    4. Закарай я на диагностика с компютър за реглаж и калибриране.
    Може да прескочиш т.3, ама е по-скъпо.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

  4. #4
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    София
    Публикации
    418
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Не ми прилича на изпускаща възглавница ... по-скоро на лош контакт някъде причинен от мръсотиите през зимата. Ако ще почистваш контакти и куплунзи (особенно на височинните датчици) задължително разкачай клемите на акумулатора - иначе има голям шанс да се загуби калибровката за нивото. Много е вероятно единя от клапаните (в кутията под купето) да прави мизерии. Ако все пак се съмняваш за изпускаща възглавница - просто ги размени и виж дали ще почне да кляка на другата страна ...

    успех
    LR Disco II, Td5

  5. #5
    Регистрация
    Feb 2009
    Място
    гр.Аксаково
    Публикации
    329
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Възглавниците са сравнително нови да не кажа съвсем нови, компресора бачка както споменах по горе едната се наду много а другата се надува колкото си иска. Според мен причината е или в клеясал клапан на въздушното или във височинния датчик. Вчера сутринта я запалих и всичко си е на мястото работи като нова, ще я наблюдавам следващите дни ще почистя куплунгите и се надявам да не е скапан клапан.Благодаря за помощта .
    Land Rover Discovery II 3,9 V8
    Лада Нива 21214 1,7i

  6. #6
    Регистрация
    Jan 2010
    Място
    Варна
    Публикации
    334
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    оффф, пак с тези възглавници. много страдание, много нещо....

    Затова смятам да си реша проблема кардинално и да си сложа лифт кита.
    Омръзна ми да гледам Ленд Лорда си клекнал всяка сутрин за тоалет....

  7. #7
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София, Дряново
    Публикации
    113
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Въпрос на пари или на гледна точка! И все пак пуржините са ефтино решение, но все пак ако мислим по този начин трябва да си махнем всички екстри от колите (ел стъкла, централно, трекшън контрол, подгряване, климатик и много други), или просто да си купим по една Лада Нива! Ама той колегата си има така, че дайте да му помогнем с проблема или да не спамим темата, аз лично бих предложил да му барна една диагностика ама ми е малко далеч.
    Последно редактиран от dignatov ; 06-04-12 в 23:04 Причина: допълнение
    Диагностика на Land Rover и Rover - GSM нула 888 67 44 две две

  8. #8
    Регистрация
    Feb 2009
    Място
    гр.Аксаково
    Публикации
    329
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Да за съжаление ми е малко далеко, благодаря за предложението все пак като тръгна за големия град може и да се отбия. Да се върна на темата за възглавниците Проблема повече не се е появявал, за момента не знам от къде е но и без това докато не го направи пак няма как да разбера.Поздрави на всички.
    Land Rover Discovery II 3,9 V8
    Лада Нива 21214 1,7i

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2010
    Място
    Варна
    Публикации
    334
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Според мен не всички въведено в експлоатация от някой производител е удачно или успешно....
    Времето решава кое е добре и кое не.
    Последно редактиран от CarTest™ ; 11-04-12 в 08:23

  10. #10
    Регистрация
    Feb 2009
    Място
    гр.Аксаково
    Публикации
    329
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Цитат Мнение на shaterhand Преглед на публикациите
    Според мен не всички въведено в експлоатация от някой производител е удачно или успешно....
    Времето решава кое е добре и кое не.
    Колега не че нещо ама то времето отдавна им е минало, все пак няма нищо вечно. А що се отнася до възглавниците самите те не са скъпи купувал съм един път от Англия и дадох 144 паунда за двете. Между другото поведението на автомобила с възглавниците извън пътя може и да е плахо но на магистралата според мен няма място за сравнение. Поздрави.
    Land Rover Discovery II 3,9 V8
    Лада Нива 21214 1,7i

  11. #11
    Регистрация
    Jan 2014
    Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Здравейте, колеги! Виждам, че темата е стара, но от скоро съм собственик на Дискавъри 2 и имам същия проблем с въздушното. Задна лява възглавница се изпуска, когато джипа тръсне в някоя дупка и ляга долу. После като го изгася и запаля сам се вдига. Размених синята и бялата букса до компресора и проблема се прехвърли в дясната възглавница веднага. Къде да търся проблемът ? Височинните датчици (тези, които се виждат пред задните гуми,приличащи на отворени ножици) ги смених с чисто нови.

    Съобщение от модератор:
    Моля, напишете си в профила от къде сте.
    ...ЦЪК
    Прикачени картинки Прикачени картинки  
    Последно редактиран от PETER PETRAKIEV ; 05-09-17 в 16:12

  12. #12
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София, Дряново
    Публикации
    113
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    След като проблема се е прехвърлил от другата страна е от ясно по ясно че проблема ти е електрически и трябва да го локализираш по кабелите. Първо откачи една по една буксите да се ориентираш, дали бялата или синята ти е проблема или просто погледни в документацията коя за коя възглавница е. После търсиш проблем в инсталацията от буксата да компютъра което е трудната част. Успех
    Диагностика на Land Rover и Rover - GSM нула 888 67 44 две две

  13. #13
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    Шумен
    Публикации
    40
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Да , и аз съм със същия проблем.!!! Разменях датчиците но ефект нямаше . смених тройката клапани ,,също .! Не ми мина през ума да разменя куплунгите само , но колегата Ливърпул го е направил . В друга тема : смяна на окачването " споделих " симптомите и попитах за
    някой с диагностика в североизтока ,,все още няма такъв .! Явно само в столицата има специалисти с апаратура за диагностика.
    Малко ми е близо на мен !! Крайният вариант с пружините ми е ясен ,,, въпрос на търпение още .
    Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
    Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!

  14. #14
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    Шумен
    Публикации
    40
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Някой има ли представа кой датчик "казва " на компа да изпусне възглавниците от напомпено горно положени ,когато се вдигне скорост 40км./ч ,,,При това положение се чува звуков сигнал и задницата си слиза автоматично на нормалното ниво .???
    И по интересното е, ако има такъв къде се намира?
    Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
    Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!

  15. #15
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    София
    Публикации
    418
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Няма такъв датчик - както вече си разбрал, АБС-а и въздушното се управляват от един модул - просто като "засече" скорост над определената и е на "офроуд" режим - отваря едновременно клапаните за дясна и лява възглавница както и третия клапан дето е за изпускане ... и ги затваря съответно когато "прочете" от височинните дачици стойности отговарящи за "нормално" ... тези стойности са записани в модула при така нареченото "калибриране" ... Калибрирането се прави с 2 блокчета по 5см, които се слагат между моста и тампоните, изспуска се въздуха от балоните и се чете какво показват датчиците ...

    от там на сетне - в зависимост от режима и стойностите на датчиците - или помпа или изпуска, т.е според зависи ...

    Възглавниците се помпат като тоя модул пусне компресора и отвори клапана за съответната възглавница ... ако компресора не вдига налягане или има утечка някъде може вместо да надува да ги спусне .... проверявал ли си го компресора - да не му е износен уплътнителния пръстен?
    LR Disco II, Td5

  16. #16
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    Шумен
    Публикации
    40
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Цитат Мнение на damyan_rm Преглед на публикациите
    Няма такъв датчик - както вече си разбрал, АБС-а и въздушното се управляват от един модул - просто като "засече" скорост над определената и е на "офроуд" режим - отваря едновременно клапаните за дясна и лява възглавница както и третия клапан дето е за изпускане ...
    Добре Дамян , благодарно за разяснението. Аз не знаех кое управлява въздушното !
    Този модул от какво друго може да се "шашка " освен от височ. датчици?
    Освен че напомпва само лявата страна на офроуд р-им,
    при тръсване в дупка същата на няколко пъти пада от раз /като да се е пръснала!/ до долу.
    И за период от 6 месца пръснати 3 стари леви възглавници. Сега се притеснявам за новите!!
    Да търся слаба връзка ,както спомена кол.Дигнатов?
    Този модул сваля ли се лесно? Бях срещал из темите преди доста време,някой го беше разглобявал по друг повод !...
    Последно редактиран от PETER PETRAKIEV ; 24-11-17 в 10:13
    Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
    Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!

  17. #17
    Регистрация
    Mar 2008
    Място
    София
    Публикации
    418
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Модула е зад жабката ... развиваш 4те болта на пантите и го стигаш (ама има 2-3 модула там(за ACE, BCU ...) - потърси катринки на 'SLABS TD5' в нета да го видиш как изглежда - с 5 куплунгае, излизащи само от едната му страна)...

    Може и да е слаба връзка, може и да са протъркани кабели, може някоя букса да прави мизерии, може и нещо в самия модул да не е у ред (студена спойка или нещо подобно)

    Ако ти се занимава, може да си изведеш сигнала за пускане на компресора от модула на светодиод, така че да ти е "под око" (от маса -> през резистор 330/500 ома -> през светодиод -> на жизата излизаща от C0655-6 (това е на 12 пиновия куплунг на екуто, жица номер 6, кафява с розово). През нея екуто подава сигнал на намотката на релето дето пуска компресора ...

    успех
    LR Disco II, Td5

  18. #18
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    Шумен
    Публикации
    40
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Благодарно за подробната информация .Ще я споделя с моя ел.майстор ,щото съм малко лаик на тази тема.
    Между тези главоболия се появи нов проблем! След смяна на 2 долни шарнира , светнаха и трите "амигоса " /както ги наричат в друга тема. Говоря за АВС ,ТС, и това за спускането по наклон.Майстора /който ми е и роднина на всичкото отгоре / ме уверява че датчиците на АБС а са сваляни и сложени нормално, без скъсани кабели или друго ! Може ли е влязла мръсотия в леглото? Или при свален такъв запалих джипа /заради акумулатора / и да се е ошашкал компа и е грешка .

    цитат:
    Няма такъв датчик - както вече си разбрал, АБС-а и въздушното се управляват от един модул

    Дали има връзка с това и да търсим евентуално и проблем в АВС модулатора?
    Колегите говорят за проблем с това:


    HOME > PRODUCTS AVAILABLE > MODULATOR SWITCH ASSY DISCOVERY 2SWO500030 - MODULATOR SWITCH ASSY DISCOVERY 2




    Питам се защото го покарах така светещ без АВС , и не се изкриви въздушното на никъде!!? Пък знам ли ,трябва го разклатя повече и ще видя.
    Лошото за мен е че в нашия регион няма такъв който да е на ти с тези неща по нашите машини .Ако е механика да ,,но за станалите системи не.И се налага да откривам топлата вода.
    Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
    Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!

  19. #19
    Регистрация
    Oct 2013
    Място
    Шумен
    Публикации
    40
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Да ама НЕ ,, освен че светя като коледна елха с трите "амигоса" бях напомпан пак до Варна и обратно . При рестартиране се хоризонтира ,но е за кратко./пропуснах да спомена че контролната лампа на таблото НЕ свети!/ Явно тук никой не иска се захване с оправянето им ! Със 6 ел. майстори говорих днес , като чуят Рорър, и отказват категорично.
    Ще търся из Варна някой.

    колега
    mkenzie

    успя ли да си оправиш проблема ?
    Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
    Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!

  20. #20
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,937
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране От: Въздушни възглавници и проблеми с тях.

    Цитат Мнение на gogoll Преглед на публикациите
    .............
    Или при свален такъв запалих джипа /заради акумулатора / и да се е ошашкал компа и е грешкa...........
    Аз наскоро свалях предно прасе щото течеше и поради това свалях всичко по моста и естествено, и датчиците. След като го събрах съм забравил да съединя буксите на датчиците и го запалих, и естествено светнаха трите лампи. Първо реших, че съм прее..л някой датчик, после се сетих, че не съм ги съединил. Съединих ги и лампите изгаснаха , тоест не ти е проблема, че си палил джипа.
    Аз на случйности не вярвам, там където е работено там е проблема - прее..н датчик, или колело в главината.

Сходни теми

  1. Отговори: 8
    Последно мнение: 01-07-10, 11:04
  2. Продавам ендуро яке с въздушни възглавници
    От Любо Африката във форум Архив
    Отговори: 4
    Последно мнение: 19-03-10, 18:32
  3. Замяна на пружини с въздушни възглавници
    От valko във форум Трансмисия, окачване, блокировки и спирачна система
    Отговори: 17
    Последно мнение: 04-09-09, 23:22
  4. Въздушни възглавници за Паджеро?
    От skitnik във форум Окачвания, лифт и бодилифт
    Отговори: 10
    Последно мнение: 01-07-09, 23:54

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •