Здравейте колеги,
след като винаги съм намирал полезна информация и интересни теми в този форум, за което ви благодаря, реших, че и аз мога да добавя нещо, което да помогне някому. Дано да се е получило.
В края на миналата седмица, времето малко се беше постоплило и реших да се заема с нещо, което ме дразнеше. На моето Терано 2.7TDI 2000г. дълга база, на дисплейчето върху арматурното табло, стойностите за пробега, външната температура и часът се появяваха и изчезваха в зависимост от слънцегреенето и вътрешната температура в купето т.е. по-слънчево и топло = по-пълен дисплей и обратно. Знам, че това е често срещан проблем и за това ще опитам да опиша подробно как го отстраних.
Речено сторено. Започнах с най-трудната част - голямата пластмасова кора под волана. Ако не се махне тя, не могат да се развият двете скрити винтчета ( оградени в червено) на рамката на таблото:

При махането и е много възможно да се натрошат едни пластмасови крачета с метални клипсове върху тях . Винаги, когато стане въпрос за тази кора, sparkybg предупреждава за тези клипсчета, за което му блгодаря:

Тези, оградените в кръгчета са „рисковите”:

След като развих винтовете, които крепят кората и махнах уплътнението откъм вратата, внимателно откопчах тази в зеленото кръгче(леко подпъхнах пръсти под пластмасата от двете и страни и едновременно разклащах и дърпах внимателно към мен). След това бъркайки под кората откопчах и оградените в червено. В предишни интервенции по пласмантериите бях чупил такава клипсове и си имах представа как закопчават, затова бръкнах под кората и започнах да ги откопчавам, като стисках металният клипс с два пръста и едновременно с това го избутвах навън. Стана по-лесно от колкото очаквах. После махнах винтовете на рамката – двата, които бяха скрити досега и три на вътрешната горна част. След тях и четирите винта на самото табло ( на снимката вече е отремонтирано).

Извадих двата куплунга от долната му част и свалих задният капак.

Кабелите на тези куплунзи са прикрепени към задният капак на таблото( този белият) със скоби и затова го оставих така. Деветте кръгли дупки са за да могат да се сменят лампичките на таблото без да се маха. Капака се държи от седем зъбчета (няма винтове), четири на горната страна и три на долната:

След внимателен оглед, причината да се губят цифрите на дисплея се оказа скъсана спойка на десетина крачета от тези ( в синята елипса):

Когато се нагрее таблото се подобрява контакта и се появяват цифрите на дисплея, а като изстине пак изчезват. Пукнатите се виждаха само с лупа.
Крачетата бяха запоени в сервиз за мобилни телефони, а аз профилактично смених и всички лампички с нови. Пробвах и с бели диоди но не ми хареса и сложих пак с нажежаема жичка.
Направи ми впечатление, че контакта на платката с уредите се осъществява посредством кръглите метални крачета. Те влизат в дупките на платката, където има запоени по две метални пластини (подобно на обикновен щепсел). За температурата и горивото са по три крачета, а за оборотите и скоростомера са по четири. Споменавам го защото ми се струва слабо място което може да създаде проблеми при лош контакт.
Последва сглобяване по обратният ред . За моя радост, винтовете стигнаха точно. Нямаше нито липсващи, нито в повече. Дано да е в помощ на тези, на които им предстои същото упражнение.
след като винаги съм намирал полезна информация и интересни теми в този форум, за което ви благодаря, реших, че и аз мога да добавя нещо, което да помогне някому. Дано да се е получило.
В края на миналата седмица, времето малко се беше постоплило и реших да се заема с нещо, което ме дразнеше. На моето Терано 2.7TDI 2000г. дълга база, на дисплейчето върху арматурното табло, стойностите за пробега, външната температура и часът се появяваха и изчезваха в зависимост от слънцегреенето и вътрешната температура в купето т.е. по-слънчево и топло = по-пълен дисплей и обратно. Знам, че това е често срещан проблем и за това ще опитам да опиша подробно как го отстраних.
Речено сторено. Започнах с най-трудната част - голямата пластмасова кора под волана. Ако не се махне тя, не могат да се развият двете скрити винтчета ( оградени в червено) на рамката на таблото:
При махането и е много възможно да се натрошат едни пластмасови крачета с метални клипсове върху тях . Винаги, когато стане въпрос за тази кора, sparkybg предупреждава за тези клипсчета, за което му блгодаря:
Тези, оградените в кръгчета са „рисковите”:
След като развих винтовете, които крепят кората и махнах уплътнението откъм вратата, внимателно откопчах тази в зеленото кръгче(леко подпъхнах пръсти под пластмасата от двете и страни и едновременно разклащах и дърпах внимателно към мен). След това бъркайки под кората откопчах и оградените в червено. В предишни интервенции по пласмантериите бях чупил такава клипсове и си имах представа как закопчават, затова бръкнах под кората и започнах да ги откопчавам, като стисках металният клипс с два пръста и едновременно с това го избутвах навън. Стана по-лесно от колкото очаквах. После махнах винтовете на рамката – двата, които бяха скрити досега и три на вътрешната горна част. След тях и четирите винта на самото табло ( на снимката вече е отремонтирано).
Извадих двата куплунга от долната му част и свалих задният капак.
Кабелите на тези куплунзи са прикрепени към задният капак на таблото( този белият) със скоби и затова го оставих така. Деветте кръгли дупки са за да могат да се сменят лампичките на таблото без да се маха. Капака се държи от седем зъбчета (няма винтове), четири на горната страна и три на долната:
След внимателен оглед, причината да се губят цифрите на дисплея се оказа скъсана спойка на десетина крачета от тези ( в синята елипса):
Когато се нагрее таблото се подобрява контакта и се появяват цифрите на дисплея, а като изстине пак изчезват. Пукнатите се виждаха само с лупа.
Крачетата бяха запоени в сервиз за мобилни телефони, а аз профилактично смених и всички лампички с нови. Пробвах и с бели диоди но не ми хареса и сложих пак с нажежаема жичка.
Направи ми впечатление, че контакта на платката с уредите се осъществява посредством кръглите метални крачета. Те влизат в дупките на платката, където има запоени по две метални пластини (подобно на обикновен щепсел). За температурата и горивото са по три крачета, а за оборотите и скоростомера са по четири. Споменавам го защото ми се струва слабо място което може да създаде проблеми при лош контакт.
Последва сглобяване по обратният ред . За моя радост, винтовете стигнаха точно. Нямаше нито липсващи, нито в повече. Дано да е в помощ на тези, на които им предстои същото упражнение.
Коментар