Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за каретата на предните полуоски.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за каретата на предните полуоски.

    От известнои време чувам шум, подобен на ромолене отпред в дясно. Прилича на шум от разбит лагер.
    Майстора ми каза, че е прегледал предницата. Не е лагер, а имало луфт във външните карета на предните полуоски.
    Имало някаква сачма, която тропа. Аз не съм отварял предницата и не съм на ясно.

    Някой имал ли е подобен проблем, и намират ли се такива карета като резервна част.

    Между другото, търся и предна лява пластмасова дръжка за врата.
    Оня ден я дръпнах малко по-силно и ми остана в ръката, защото вратата беше яко залепнала.
    Има ли някъде по магазините, или трябва да я побългарявам.
    Огледах я, и мисля че се сменя заедно с оста, като се сваля отвътре.

  • #2
    От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

    Такива карета се намират. Ако няма в наличност могат да се поръчат, но цената която ми се върти в главата по спомен беше около 90 лв.
    Вариант е и рециклирането. Аз ги сменях с втора употреба миналата година, а свалените мисля да рециклирам.
    Ромоленето е възможни и да е от износени бронзови втулки, в които полуоската лагерува в главината.
    Колегата sobax, май беше писал някъде как става ремонта.
    Ако луфта е радиален, почти 100% е от втулките.
    Цялото разглобяване не е сложно, ама в това време трябва да имаш топло помещение.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

      Някой на събора разправяше за ладови карета, ама подробности не знам.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

        Ще почакам да се стопли и тогава ще ремонтирам, защото халето е без отопление и сега не е много приятно за работа.

        Бронзовите втулки могат ли да се струговат или не?
        Ако се ремонтира, може да е по-добре да се сменят и те.
        Има ли нещо друго, което задължително се сменя при сваляне на полуоските?
        Някакви втулки, семеринги или др.

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

          Сменят се маншоните. Така или иначе си разглобил...
          Семеринги има където полуоските вкизат в диференциала, но ако са заминали, то си личи.
          Разглобяването е добър повод да си почистиш и прегледаш хъбовете, а също и шарнирите и кормилните накрайници.
          Аз смених долни шарнири и маншони... Втулките могат да се струговат, да. Бронзови са по спомен.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

            Не е задължително втулките да са износени. Това става когато караш като мен и някои други постоянно с включени хъбове.
            Каретата си заминават, особено ако понатегнеш торсионите. Във всъщност износването е в дясното каре и най-вече то се чупи. Много по-добре е да го рециклираш от колкото да купуваш ново. Но каквото и да правиш, Ферозата има каренца като на Тико. Аз втория път го счупих безвъзвратно и реших, че трябва да се взимат мерки. Специалиста на каретата ми каза, че вътрешните шлици са стандартни и стават от Навара и от Нива. И двете имат голямо и доста здраво каре. Пресади ми Ладово каре и ме увери, че и да искам, няма да мога да го счупя. Предстои да разберем.
            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

              А външните шлици (към хъба) пасват ли, или искат някакви галимации?
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

                НЕ ПАСВАТ!!! Занасяш си полуоската с оригиналното каре и на другия ден получаваш полуоска с ладово каре с пресаден шлицов вал от твоето каре. Взима се сглобена, гресирана, затворена с маншони, балансирана, готова за монтаж. Първоначално имаше опасения, дали ще има достатъчно място между шарнирите за по-голямо каре, но определено има много място. Цялата процедура ми струваше 120 лева.

                Между другото: Скоро след интервенцията тук това се обсъждаше на дълго и широко и майстора на каретата се беше включил в дискусията. Ако някой си спомня в коя тема е било, моля да даде линк.
                Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

                  Споням си. Той тогава спомена че ставало, но не уточни че той може да го направи. Ще потърся за линк.
                  Полезно ще бъде, да се знае.

                  ПП: Ето препратка към темата:
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...t=92674&page=3

                  Ето защо трябва да се чете, преди да станат една камара теми за карета и после да не могат да се открият.
                  Ако всичко е в една тема, би било много по-удобно за всички.
                  Последно редактирано от TigerHunter; 02-02-12, 17:30.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

                    Намерх човека от линка- Тобо, но се оказа, че не може да ми бъде полезен, защото имал много работа и не пиема поръчки за рециклиране или ремонт. Иначе при рециклиране - 60 лева за труд, 120 за подмяна с ладово.
                    За мен това не е приемливо, защото едно ново японско каре за Дайхацу е 120 лева в комплект с маншон и някакви шайби, които евентуано ще се повредят при свалянето на старото. При това няма да се налага преработка или там каквито и да е нестандартни процедури.
                    Така, че си поръчах два комплекта нови японски карета. Сменям и двете, с пълен преглед и ремонт на всичко окло тях - лагери, семеринги, шайби, преглед н хъбоветеи т.н.
                    Ако някой проявява интерес, мога да сложа снимки на каретата като ги взема.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

                      Колега, като вземеш новите карета отиди в някой ладов магазин и сравни двете карета само визуално.
                      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

                        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                        Колега, като вземеш новите карета отиди в някой ладов магазин и сравни двете карета само визуално.
                        И ако можеш да ги снимаш още по-добре. Аз също бих искал да видя разликата!
                        Георги Танев (0+)
                        Land Rover Discovery 1 300 TDi
                        Land Rover Club Bulgaria
                        0887 930 238, 0878 797 768

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

                          Първоначално публикуван от Жоро Танев Преглед на мнение
                          И ако можеш да ги снимаш още по-добре. Аз също бих искал да видя разликата!
                          Ето карето. Сравненно с ладово, наистина е по малко по диаметър. Ладовото има диаметър и съчми с размер почти-същия като каре на Нисан Терано.
                          Направи ми впечатление много дълбоката закалка на карето на Дайхацуто в областта, където лагеруват сачмите. Около 5-6 мм в дълбочина. Личи си по цвета на метала.

                          Но не мисля, че диаметърът е чак толкова определящ. Според мен карето се чупи, когато вече е разбито и отдавна е трябвало да бъде сменено.

                          Иначе, нито вала, нито шлиците между карето на дайхацуто и на ладата си приличат.
                          Моите карета още не са извадени и незнам дали няма да се окаже, че се различават по нещо от тези които ми доставиха. Ще знам в понеделник, вторник.
                          Като ги сваля ще снимам и тях.

                          Между другото ми казаха, че има разлика между карета за Дайхацу Фероза 16V с ABS и без, а моята няма.
                          (Това изрично искаше да го знае доставчика).
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07275.JPG
Прегледи:1
Размер:86.1 КБ
ID:5351795Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07274.JPG
Прегледи:1
Размер:85.0 КБ
ID:5351796Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07273.JPG
Прегледи:1
Размер:102.1 КБ
ID:5351797Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07271.JPG
Прегледи:1
Размер:98.9 КБ
ID:5351798Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07269.JPG
Прегледи:1
Размер:93.5 КБ
ID:5351799Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07267.JPG
Прегледи:1
Размер:90.9 КБ
ID:5351800Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07264.JPG
Прегледи:1
Размер:91.8 КБ
ID:5351801Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07263.JPG
Прегледи:1
Размер:80.3 КБ
ID:5351802Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07262.JPG
Прегледи:1
Размер:69.8 КБ
ID:5351803Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07261.JPG
Прегледи:1
Размер:70.9 КБ
ID:5351804Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07260.JPG
Прегледи:1
Размер:76.7 КБ
ID:5351805Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07256.JPG
Прегледи:1
Размер:100.0 КБ
ID:5351806Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07255.JPG
Прегледи:1
Размер:96.1 КБ
ID:5351807Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC07245.JPG
Прегледи:1
Размер:95.7 КБ
ID:5351808

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

                            Първоначално публикуван от Ачо Преглед на мнение
                            Но не мисля, че диаметърът е чак толкова определящ. Според мен карето се чупи, когато вече е разбито и отдавна е трябвало да бъде сменено.
                            Съжалявам, че така мислиш, ама как да е вярно? Всяка една сила с удвоено рамо удвоява въздействието си върху околните . Последното ми оригинално каре от дясната страна се счупи на третата му разходка маневрирайки за да се наглася да дръпна едно Паджеро. Не е нужно да е старо карето, просто разтегнато окачване, волана до край и масура в кишето и готово.
                            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за каретата на предните полуоски.

                              +1. За карето имат значение диаметърът и размера на сачмите. По-малък диаметър може до някъде да се компенсира с по-големи сачми и по-дебел кожух, но това не до безкрай, защото ще доведе до отслабване на други елементи. Просто по силовите предавки "голямото желязо" не е каприз, а необходимост. А нищо не пречи да се съобразяваш колко натискаш педала в зависимост от това колко си навил волана. Аз винаги имам едно наум. Просто не винаги е възможно да се съобразяваш и с това.

                              Sobax, да разбирам че вътрешните шлици на ферозовото и ладовото са еднакви, така ли? Разликата само във вала към хъба ли е?
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X