Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

    Темата произлиза оттук:
    Дали да си купя GrEatwall HOVER


    Първоначално публикуван от Пенчо
    Това ме малко втрещи:
    Не управлявайте автомобила бавно, ако...
    Явно не знаеш, че най сигурния начин за потрошаване на кой да е мотор и на коя да е ск. кутия е да се кара с 50 на 5а за икономия.
    Последно редактирано от Yaro; 19-01-12, 13:05.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

  • #2
    От: Дали да си купя GrEatwall HOVER

    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
    Явно не знаеш, че най сигурния начин за потрошаване на кой да е мотор и на коя да е ск. кутия е да се кара с 50 на 5а за икономия.
    Аз не го знам
    Ако може да го обясниш с повече подобности. Какво точно се случва с 50км/ч на 5-та?
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

    Коментар


    • #3
      От: Дали да си купя GrEatwall HOVER

      Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
      Аз не го знам
      Ако може да го обясниш с повече подобности. Какво точно се случва с 50км/ч на 5-та?
      Общо взето, нищо хубаво. Хайде да го разнищим. Надали ще се сетя за всичко. Буталата. Работен такт, ама съпротивлението огромно, защото трансмисията не го пуска да потъне. Следва прорив на газове покрай сигментите и им се разкатава фамилията.Заради повечето горещи газове маслото се окислява много по-бързо. Лагерите на коляновия вал се товарят много повече и изтънява масления филм. Товарят се челата на буталата, товари се главата, буталните болтове. Горенето се смахва, защото запалването е преди горна мъртва точка. При ниска скорост на буталото след запалването на сместа, буталото трябва да нагнети по-голямо налягане, защото е имало време сместа да дигне налягане. Маслената помпа също вероятно не подава квото трябва. За скоростната кутия последиците са същите. Товар без обороти. Лагерите се товаря яко, циментацията на зъбите отива.Свръх високите обороти, също не са препоръчителни естествено. Сигурно има и друго, но колегите ще допълнят.
      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

      Коментар


      • #4
        От: Дали да си купя GrEatwall HOVER

        Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
        Общо взето, нищо хубаво. Хайде да го разнищим. Надали ще се сетя за всичко. Буталата. Работен такт, ама съпротивлението огромно, защото трансмисията не го пуска да потъне. Следва прорив на газове покрай сигментите и им се разкатава фамилията.Заради повечето горещи газове маслото се окислява много по-бързо. Лагерите на коляновия вал се товарят много повече и изтънява масления филм. Товарят се челата на буталата, товари се главата, буталните болтове. Горенето се смахва, защото запалването е преди горна мъртва точка. При ниска скорост на буталото след запалването на сместа, буталото трябва да нагнети по-голямо налягане, защото е имало време сместа да дигне налягане. Маслената помпа също вероятно не подава квото трябва. За скоростната кутия последиците са същите. Товар без обороти. Лагерите се товаря яко, циментацията на зъбите отива.Свръх високите обороти, също не са препоръчителни естествено. Сигурно има и друго, но колегите ще допълнят.
        Абе да, ама 50 на пета е много общо. Щото на некои коли тва са си едни 1300-1500 оборота което за дизел е перфе общо взето.
        На патрула с 31 ци е 1350 оборота - че за него знам с точност
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #5
          От: Дали да си купя GrEatwall HOVER

          Първоначално публикуван от Пенчо
          Аз пък имам и Пасат на над 300 000. 1.6 ТДИ 1991г. Спокойно си върви на 5та с 50, че и ускорява по неголям баир. За сега симптоми - няма.

          п.с. карам го от нов.
          Така е. Тарга правилно го е описал, като обаче трябва да се има предвид, че това е по-валидно за бензиновите двигатели. При дизелите (особено пък при атмосферните), по няколко причини (въртящ момент, предавателни числа, особености на конструкцията и др.), ефектът не е толкова силен.
          Просто опитай да караш Пасат 1.6 бензин с 50 на 5-та и ще видиш разликата с твоя.
          Последно редактирано от NovemberCharlie; 17-01-12, 17:54.
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • #6
            От: Дали да си купя GrEatwall HOVER

            Естествено, че за бензин. Дизела си е изчислен за голяма компресия. Аз също си карам от време на време в тоя режим, само че никога не се опитвам да ускорявам. Малолитражните автомобили обикновено са с бавна трансмисия иначе няма да имат никаква динамика. Всичко е малко относително, но правилото важи за всички. Паджерото 2,8 например е много динамично, ама на 110 вече е на 3000 оборота. От там нататък е кофти. Аз пък с моя кош дигам 120 на трета със скопено газово. Кеф. Оборотите не ме интересуват много, щото го знам, че търпи. Пък и имам още един осмак в мазата.
            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

            Коментар


            • #7
              От: Дали да си купя GrEatwall HOVER

              Аз това си го обяснявам най-лесно и нагледно,като си представя,че карам колело на баир на най-високата предавка.Да са ми живи и здрави кракатаАко е на равно,ще бива.Навремето един познат разправяше за негов роднина,който станал шофьор на стари години и минавал целия град с Жигулата почти само на четвърта.На забележката,че колата се мъчи,отговора бил-По-добре тя да се мъчи,отколкото азТа така.Както е казал народа-на гламав шофьор-автоматик

              Коментар


              • #8
                От: Дали да си купя GrEatwall HOVER

                Въпросът ми, разбира се, беше за бензинка. Дизелите са съвсем друг филм.
                По равно да поддържаш 50км/ч на 5-та без да се опитваш да ускоряваш не мисля че товари и съсипва чарковете. Оборотите обикновено са 1000-1200.
                За баири ситуацията е друга: Не трябва да се качват с обороти на двигателя под 1500, даже е желателно да са 2000+.
                Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                Коментар


                • #9
                  От: Дали да си купя GrEatwall HOVER

                  това с повреждането при работа на ниски обороти важи, когато двигателят "тресе" т.е. започват детонации... този режим е наистина много вреден...
                  Дизел, бензин... много е относително...
                  Мога да дам един прост пример с бившата си кола Хюндай Санта Фе V6 (бензин) - празен ход малко над 600об/мин... На 1000 оборота на равно с леко подаване на газ си поемаше без никакво усилие на 4-та, а от 1200-1300 оборота и на 5-а... От място тръгваше на 2-ра без притрисане пак с 1000-1200 оборота...
                  Качвал съм баир с колесара с лодката на 1-ва с 1000 оборота без да пипам съединител и без никакви детонации...
                  Сега с Гранд Витарата (дизел) ако пробвам някое от горните "упражнения" моторът осезаемо се мъчи и се тресе... Просто си иска едни 1300-1400 оборота поне. Добре че има бавни, иначе лодката ще стане на мармалад по черните пътчета...
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #10
                    От: Дали да си купя GrEatwall HOVER

                    Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                    това с повреждането при работа на ниски обороти важи, когато двигателят "тресе" т.е. започват детонации... този режим е наистина много вреден...
                    Дизел, бензин... много е относително...
                    Мога да дам един прост пример с бившата си кола Хюндай Санта Фе V6 (бензин) - празен ход малко над 600об/мин... На 1000 оборота на равно с леко подаване на газ си поемаше без никакво усилие на 4-та, а от 1200-1300 оборота и на 5-а... От място тръгваше на 2-ра без притрисане пак с 1000-1200 оборота...
                    Качвал съм баир с колесара с лодката на 1-ва с 1000 оборота без да пипам съединител и без никакви детонации...
                    Сега с Гранд Витарата (дизел) ако пробвам някое от горните "упражнения" моторът осезаемо се мъчи и се тресе... Просто си иска едни 1300-1400 оборота поне. Добре че има бавни, иначе лодката ще стане на мармалад по черните пътчета...
                    Остави детонациите. Работа на ниски обороти значи и ниско налягане на маслото. Натоварен режим + ниско налягане на маслото значи износване. Горното е опит да се обясни на блондинката с 10 сантиметрови токчета с думи прости че трябва да кара на адекватна за скоростта и натоварването предавка. За малолитражки това важи с още по-голяма сила. Те в ниските обороти са просто мъртви откъм параметри.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                      Универсални обороти няма.
                      Всичко зависи от двигателя.
                      Но така или иначе 1500 оборота за бензинов двигател са безумно малко и колата дори и да върви (щото е направен двигателя като хората) износването е голямо и реално не се постига икономия.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                        Таргата го е описал доста точно,защо НЕ е добре!Всичко обаче е според зависи от ситуацията и колата!Най-важи за среден и малък клас лека кола с бензинов мотор.Много модели достигат макс. си скорост на 4,а не 5-а предавка,или пък на 5-а,а не 6-а.Други обаче са с по-близки съотношения на последните си две предавки и в някои случаи позволява нормално движение на 5-а по равен път с 60.Астрата ми в момента е с много къси предавки и в града доста често се движи на 5-а почти без газ с 50-60.Друг е въпроса,че на висока предавка с ниска скорост при смачкан десен педал,разхода скача!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                          В "Ръководство за потребителя"(Manual user) има таблици с препоръчителните скорости на автомобила за съответната предавка.Защо е така в по-горните постове е много добре обяснено.Макар че някои потребители нямат такова по обективни причини,а други по субективни "си знаят".
                          Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                            Моя дъргел спокойно си трака с 40 км на пета ,както си върви и със 100 . Само като ускорявам - леко пропушва чернилка и влиза в обороти , така че е много относително.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Съотношение м/у скорост и предавка, или добре ли е да карам с 50 на пета?

                              А налягането на маслото как е,температурата на мотора,изгарянвто в камерата,детонация.............???

                              Ползвай си скоростите колега,
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X