Обява

Свий
Няма добавени обяви.

NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

    Първоначално публикуван от пламен в. Преглед на мнение
    Гледам,че имаш колани в багажника,значи може би си имал 3-та седалка и си я махнал.Мисля да слагам дюшек като сваля облегалката на моята в багажника и на тези на 2-рия ред ,дали ще стане кой знае,но ще има опит.Иначе съм си харесал от тези палатки за покрива,но са много скъпи и за сега ще задържа.
    Да ти кажа,че задната седалка сгъната е по-ниско от средния ред седалки/т.е. оригинално задните седалки/ и ми се струва,че дюшега няма да ти е водоравен.То на 3-тия ред седалки можеш да подложиш нещо,но...остава още един момент.Последния ред седалки не стига да вратата на багажника.Там остава едно разстояние около 20-30см. където дюшега ще провисва,а няма как да не се използват именно тия сантиметри,защото разстоянието от затворената задна врата,до облегалките на предните седалки е точно 180см....или долната граница за разстояние годно за спане!!!Да не говорим,че и настрани не стига до края на багажника и там също се отварят доста големи дупки при спусната облегалка...
    Палатката за покрива е едно бижу!!!Ползвам от миналата година такава и съм невероятно доволен.Има и достъпен клас палатки/говорим ценово около 1300-1500лв./,и те също си вършат работа/въпреки мненията на някои хора,че не била ли маркова,не ставала за нищо.Аз лично ползвам палатка от този ценови клас и мога смело да заявя,че миналата година за една седмица я тествах на силен вятър/перфектно държание...нищо общо с наземните палатки/,на проливен няколкочасов дъжд/перфектно държание...никъде не протече и в последствие изсъхна за нула време/,има хубаво проветрение и кондез почти липсва,издържа карането по магистралата със 120-130км./ч,а след това и в горите на Родопите на всичките клони и т.н.Разпъва се за 5мин./може дори и на асфалта да се разпъне на някоя бензиностанция например/ и се сгъва отново за 5мин.
    Сега вече сигурно никога...няма да ползвам наземна палатка
    П.П.Реално погледнато на третия ред седалки не може никой да седне освен 2 и то малки деца.Почти съм убеден/имайки предвид оглеждайки подробно моята/,че едва ли ще ползваш тази седалка,а тя ти заема доста пространство в багажното отделение.Да не говорим,че ,за да я ползваш,трябва да махнеш щората,която ти закрива багажното отгоре/с монтирана щора,не може да се сяда на третия ред седалки/,а това за мен особено пътувайки извън родния град и натоварен отзад с разнообразен/а понякога и ценен/багаж е много важна екстра,защото нямали я....нищо не мога да оставя в багажника и то да не се вижда,а това е притеснително примерно от гледна точка да не ти разбият колата за нещо в багажника предизвикало интерес!
    Така че...според мен насочи се към сваляне на третия ред седалки/винаги можеш да си ги монтираш обратно/!
    Поздрави!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

      Че заема маса място си прав, аз смятам, че са можели повече да се постараят в проектирането им, но..
      Мястото от зад си е предостаъчно и за двама възрастни , стига да са достатъчно гъвкави, а по - високата им позиция дава чудесен обзор напред.

      Коментар


      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

        Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
        Че заема маса място си прав, аз смятам, че са можели повече да се постараят в проектирането им, но..
        Мястото от зад си е предостаъчно и за двама възрастни , стига да са достатъчно гъвкави, а по - високата им позиция дава чудесен обзор напред.
        Проблема не е в широчината,а в това,че е прекалено плитко пространството за краката.Като седнат двама възрастни едно ,че ще се бутат и ще им е тясно и второ най-лошото е,че коленете ще им опират в брадите...
        Върви ги вози примерно 100 или 200км. така....
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

          Здравейте,с радост пиша,че една от мъчещите ме от известно време задачи по промяната на Тераното вече е финализирана.
          Това е ....експедиционния багажник на покрива!
          Основната трудност при това начинание,беше да се определи и измисли начина на закрепване на багажника към покрива!
          За съжаление водостока ,който събира водата от покрива ,инженерите от Нисан са решили да го скрият под ръба на вратите,и по този начин задачата доста се затрудни.Отхвърлих идеята за монтиране на надлъжни релси,поради факта,че на мен лично ми трябва доста голяма товароносимост,а покрива без усилване отдолу няма да издържи според мен.Гледах т.нар. гредички под покрива на снимки на колеги,но ми се сториха доста нефелни и слабички.
          Имам покривна палатка,която си е 50кг.+ моя милост 100кг. и + примерно щерката още 50кг. и да не забравяме + теглото на самия багажник 30кг. = 230кг.
          Това беше товароносимостта ,с която трябваше да се съобразявам!
          И така...решението относно монтажа беше ясно.Захватите трябваше да бъдат на водостока отстрани,като най-здраво място/е поне се надявам да е най-здравото място де :hmm: /,и се започна едно мерене и проектиране на самия захват.
          На първо място измислих какви ще са планките и ги изработих.








          Щеше да изглежда нещо такова....








          С цел да не прореже от натиска гуменото уплътнение,а и да се разпредели натоварването на малко по-голяма площ,на профила му заварих кръгли парчета в долния край.Така сега той ляга почти по формата на водостока.





          Първоначалния замисъл беше да се захваща към водостока с планки ,които да минават отдолу и в горния си край да се захващат с болтове към нарочно направените уши на профила.





          Много време и усилия ми костваше изработването на въпросните закрепващи планки....





          ....лошото е че в крайна сметка,този начин на закрепване отпадна.. Просто разстоянието от ръба на вратата,до ръба на покрива е едва 5-6-мм.и планките опираха сериозно.Наложи се да мисля в движение друг монтаж.Той хем трябваше да се събира в нищожното пространство,хем пък трябваше да е здрав и да държи багажника стабилно!
          Преминахме към втория етап,а именно към направата на самия багажник,а азпродължавах да мисля как ще го закрепвам към покрива.. :hmm:





          Едно от нещата,които правеха цялото изпълнение,беше многократното сваляне и слагане на багажника на покрива,а и точкуването му горе на място.Покрива на Тераното много интересно се свива/малко обратно ма моята поне логика-отпред е по-широк,а назад се свива/,е мерено разбира се по водостока,защото той беше базата.





          След всяко качване и сваляне,следваше и някаква доработка/едното нещо беше подсилването с ребра на челната ламарина/





          В крайна сметка,го качихме за последно,за да заварим и захващащите планки на багажника към носачите.Естеството на самия багажник и монтажа му към покрива ми наложиха да направя разглобяем багажника от носачите,защото в обратния случай ,ако бях го заварил всичко заедно,както смятах първоначално,монтаж и демонтаж ставаше невъзможен!





          Щеше да изглежда нещо такова...





          Последва заваряване на планките...





          ...пръскане с основа за боята....





          ...и боядисване!





          В крайна сметка се получи това...готовия продукт!

















          Разпределението на напречните гредички да не ви учудва.в предния край е планирано да стои покривната палатка,,а в задния остават около 50см. за допълнителен багаж!











          Да не забравя и новия тип монтаж....Реших искам ,не искам да пробия водостока и посредством две шпилки да стягам носачите към джипа.





          Между другото...само на едната задна врата се наложи така да изпиля шпилките,за да не опират във вратата,но останалите врати са си без подобни интервенции!
          Ами това ....
          П.П.Ооо...забравих и още едно важно нещо.Теглото на багажника на кантара показа 23.5кг.Мерено е разбира се без носачите,но с тях да стане най-много 27кг.,което според мен си е добре!



          Багажника умишлено е направен да изглежда максимално опростен.Без парапети и без излишни накичвания,които по време на движение ще шумят и ще вдигат допълнително разхода.Проектирал съм го с определена насоченост,а именно да ми носи покривната палатка/в предната част/ и да събира малко багаж все пак в задната си част.В задния край обмислям да направя едно декоративно парапетче със скосяване точно до където ще стига палата,като то ще е разглобяемо и ще се ползва само и единствено когато има нужда от него!
          Нещо такова...


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:pm1114_2.jpg
Прегледи:1
Размер:81.8 КБ
ID:5367734


          За това последното ще видим обаче,кога ще е!
          Поздрави на всички!
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

            Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
            Едно от нещата,които правеха цялото изпълнение,беше многократното сваляне и слагане на багажника на покрива,а и точкуването му горе на място.Покрива на Тераното много интересно се свива/малко обратно ма моята поне логика-отпред е по-широк,а назад се свива/,е мерено разбира се по водостока,защото той беше базата.
            Не е само покрива. Разстоянието между гумите отпред е с 15мм по-голямо отколкото между задните.

            А и примерно щората за багажник на дългата база е доста по-тясна от на късата.

            Багажника изглежда супер, макар малко да ми се губи защо не си го докарал чак до задната врата. Там е и удобно за още 2 захвата.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Не е само покрива. Разстоянието между гумите отпред е с 15мм по-голямо отколкото между задните.

              А и примерно щората за багажник на дългата база е доста по-тясна от на късата.

              Багажника изглежда супер, макар малко да ми се губи защо не си го докарал чак до задната врата. Там е и удобно за още 2 захвата.
              Да ти кажа мислех да го направя до край отзад ,но ме спряха няколко неща.
              1. Щеше да стане по-тежък
              2. Щеше да ми се отвори кушия с още два захвата/а кушията си е голяма/
              3. Реално багажника ми трябва за покривната палатка,която реално сега ще ляга върху носачите над вратите/където е и най-здравото място/,а останалите около 50см.ще ползвам за някакъв по-обемист,но същевременно и по-лек багаж,та за там натоварване почти няма да има.
              Това са основните причини.Освен това винаги мога при желание и при необходимост да сваля багажника и да го преработя с едно удължаване до края на покрива!
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                Как различните хора имат различни идеи. Поздрави, много добре изглежда.
                Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                Коментар


                • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                  като изпълнение на багажника много ми хареса,но все си мисля че ако се сложат оригиналните релси които са на по три опорни точки от всяка страна и се направи багажник който да се захване за тях ще е по-здраво и по-практично
                  като казвам по-здраво имам впредвид,че релсите минават през опорните греди+ламарината на покрива които са по-дебели и съответно по-здрави от водосточния улей(мое мнение)а и все пак са си шест опорни точки(това за дълга база).другия плюс за мен е че с оригиналните релси багажника си отива до края без проблем.за стълба не коментирам защото ако не иска собственика да си маха резервната гума от мястото и,винаги може да си направи две уши отстрани или отзад и стълбата да е подвижна
                  все пак това си е моята идея за багажник когато му дойде времето

                  Коментар


                  • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                    Моя нямаше оригинални греди и нямаше опорни такива отдоло. Явно моделите са различни. На морга им искат по 100 лева. То за тая цена сещай се какъв багажник, ще стане ако сам си го направиш. Не са здрави оригиналните.
                    Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                    Коментар


                    • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                      Първоначално публикуван от akxel Преглед на мнение
                      като изпълнение на багажника много ми хареса,но все си мисля че ако се сложат оригиналните релси които са на по три опорни точки от всяка страна и се направи багажник който да се захване за тях ще е по-здраво и по-практично
                      като казвам по-здраво имам впредвид,че релсите минават през опорните греди+ламарината на покрива които са по-дебели и съответно по-здрави от водосточния улей(мое мнение)а и все пак са си шест опорни точки(това за дълга база).другия плюс за мен е че с оригиналните релси багажника си отива до края без проблем.за стълба не коментирам защото ако не иска собственика да си маха резервната гума от мястото и,винаги може да си направи две уши отстрани или отзад и стълбата да е подвижна
                      все пак това си е моята идея за багажник когато му дойде времето
                      Така наречените "опорни греди",всъщност са едни профилно огънати ламаринени лайсни с дебелина на материала от който са направени 0.8мм.,че май и по-тънки
                      Предназначени са да държат ламарината на покрива да не се огъва навътре и навън и да не вибрира.Оригиналния захват на надлъжните оригинални лайсни минава точно през въпросните гредички и дори май /пак оригинално/ не всеки от 3-те болта минава през греда,а само някои от тях!Другото важно нещо е....не случайно производителя е написал изрично на надлъжните лайсни...max 75kg..!!!!!
                      Говорим за двете едновременно,а не поотделно.За да има такива указания,смятай колко може да е здрав въпросния захват за покрива!Те от тия 75кг. само теглото на багажника/30кг./ и теглото на покривната ми палатка/50кг./ и ...толкоз...
                      Да не говорим и за риска който има едно пробиване на покрива,от евентуален теч в последствие!
                      Не...за мен въпреки всичко си остава по-доброто решение водостока.Според мен ще е по-здраво....
                      NISSAN FOREVER
                      -----------------------------------------------------------------------------
                      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                      Коментар


                      • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                        Грешиш-не 75кг,а 50кг максимум(поне на мойта са монтирани фабрично надлъжните релси и на тях пише)за дълга база,но според мен трябва да се пробва и тогава да се твърди че не става

                        Коментар


                        • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                          Първоначално публикуван от masagero Преглед на мнение
                          Грешиш-не 75кг,а 50кг максимум(поне на мойта са монтирани фабрично надлъжните релси и на тях пише)за дълга база,но според мен трябва да се пробва и тогава да се твърди че не става
                          Е да ама...то като хлътне тавана,ще е късно...
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                            Ами аз съм 78кг. и скачам, люлея се отгоре и не мърда да ви кажа. Мисля, ще доста повече кг., ще понесе моя. Доволен съм. Стандартните както вече споменах са калпави. Още, когато се опитвахме да развием болтовете на една шпригла от моргата тя се строши на две и се отказах.
                            Любо, ще ги сравним когато дойда другия месец.
                            Поздрави.
                            Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                            Коментар


                            • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                              за оригиналните релси незнам колко са зрави може и да сте прави понеже и аз съм без,но дори и опорните греди на таван да са от 0,8мм когато са огънати в дадена форма са пъти по-здрави дори и от 2мм гладка ламарина(изпробвано),а в комбинация с 6 опорни точки и то в краищата на тавана(в непосрествена близост до извивката на тавана което си е допълнително усилване)мисля че си е доста здрава основа и ще носи повече товар от водобрана
                              вада си тези изводи ката се има впредвид че 90% от леките коли са на самоносеща се конструкция,а имено усилващите греди под купето са на същия принцип като на тавана само че с по изразени и малко по-дебели греди от 1,2 до 2мм дебелина
                              просто обосновка не казвам че водобрана няма да издържи,но като го гледам колко е малък аз лично не бих му се доверил за такива килограми,защото си мисла,че ако не устиска цялата тежест пада на вратите а последиците няма да са много приятни.дано не съм прав

                              Коментар


                              • От: NISSAN FOREVER...отново любимата марка-Терано 2- 2.7тди

                                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                                Да не говорим и за риска който има едно пробиване на покрива,от евентуален теч в последствие!
                                Ако го направиш както трябва - риска няма. Колкото до захвата, като махнеш тапицерията на тавана можеш да "твориш" на воля, включително и да го направиш комбиниран както за горната част, така и за страничната.

                                ...но както и да си говорим, една допълнителна интервенция си е. Ама ако някога реша да си правя багажник - почти със сигурност ще е по описания начин. И със сигурност никога няма да протече.

                                Относно водобрана - достатъчно здрав е според мен. А и имай в предвид че не винаги самото тегло е главния фактор. Караш японска джипка, която при неравности се гъне. Тоест, освен да издържа много, багажника трябва така да е направен, че да се криви с купето. Дали ще има проблем с това - практиката ще покаже.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X