Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

    Здравейте,

    Може ли някой да помогне и да каже каква е функцията на втулката която се монтира между лагерите на пиньона и защо е необходимо да се поставя нова всеки път при ремонт или смяна на семеринга на диференциала?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:000_0160.jpg
Прегледи:1
Размер:79.8 КБ
ID:5953291
    BJ73 + HDJ80 = HDJ73

  • #2
    От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

    Първоначално публикуван от gogo_gda Преглед на мнение
    Здравейте,

    Може ли някой да помогне и да каже каква е функцията на втулката която се монтира между лагерите на пиньона и защо е необходимо да се поставя нова всеки път при ремонт или смяна на семеринга на диференциала?
    [ATTACH=CONFIG]399282[/ATTACH]
    Първо, защото всеки лагер е малко различен от всеки друг, дори да са правени на една машина, второ, защото всеки пиньон е различен от всеки друг, пак дори и да са правени на една и съща машина, и трето - вместо да правят набор втулки с различни размери, правят една, която при монтажа се сплесква до нужния(затова е така изтумбена тая на снимката), а при поява на луфт позволява дорегулиране с просто дозатягане.

    Всъщност, по други дифове го има и другия подход - имаш набор подложни шайби за между лагерите, купуваш целия набор (или ти го правят по поръчка), и при монтажа слагаш тая, дето пасва на конкретните лагери и конкретния пиньон.

    ПП: "Изтумбването" значи и съвсем леко пружиниране (зависи от материала на втулката де), което до определено износване и усилие поддържа натяга на лагерите в номинала.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

      Доста пъти съм сменял семеринг без подмяна на втулката , при внимателно притягане без досмачкване на втулката и не е имало проблем . Естествено по правилното е да се купи втулка или кит някакъв и да се стегне , както пише в мануала на въпросния автомобил но не е добре да се прави от неопитен човек защото остава въпроса с регулировката на контактното петно пиньон/корона
      2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
      ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

      Коментар


      • #4
        От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

        Първоначално публикуван от 75 turbodelta Преглед на мнение
        Доста пъти съм сменял семеринг без подмяна на втулката , при внимателно притягане без досмачкване на втулката и не е имало проблем . Естествено по правилното е да се купи втулка или кит някакъв и да се стегне , както пише в мануала на въпросния автомобил но не е добре да се прави от неопитен човек защото остава въпроса с регулировката на контактното петно пиньон/корона
        Сигурен ли си че точно тая втулка отговаря за контактното петно?
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

          Контактното петно не се променя ,променя се натега на лагерите на пиньона .
          Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
          New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

          Коментар


          • #6
            От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

            Момчета освен за лагерите си има точен натяг втулката за да ти доиде регулировката на контактното петно впоследствие .
            2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
            ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

            Коментар


            • #7
              От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

              Първоначално публикуван от 75 turbodelta Преглед на мнение
              Момчета освен за лагерите си има точен натяг втулката за да ти доиде регулировката на контактното петно впоследствие .
              Това не го разбрах обясни по подробно как влияе на петното на контакт ?
              Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
              New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

              Коментар


              • #8
                От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                Първоначално публикуван от 75 turbodelta Преглед на мнение
                Момчета освен за лагерите си има точен натяг втулката за да ти доиде регулировката на контактното петно впоследствие .
                Тази втулка няма връзка с контактното петно, при нормално стягане. За изместване на петното се променят шайбите под големия лагер или положението на короната (зависи къде е при първите проби). Когато се сменят лагери или пинжон и корона е най добре да се ползва или оригинална, ама съвсем оригинална втулка или на старата да се подложи 0.1-0.2 шайба. В повечето случаи циганията с шайбата е по-добре от нова втулка защото са предимно ментета.
                Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                Към модераторите-А изтрийте го сега.
                Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                Коментар


                • #9
                  От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                  честно казано питанети ми е понеже в момента преоборудвам преден мост за прехвърляне на другия джип и във вланеца имам малък луфт просто се вижда как фланеца мърда около милиметър напред назад и реших да отвия пробката с магнита и да проверя какво става и открих че диференциала е пълен с грес вместо с масло.
                  извадих диференциала и се чудя дали да го разглобявам основно и да правя всички регулировки отначало или само да натегна гайката, само за проба я натегнах около 30 градуса и луфта изчезна.
                  утре мисля да потърся паста за проверка на луфтове за да проверя контактното петно на короната и пиньона.
                  по документация дават да се сменя втулката при всяка интервенция. но като гледам конструкцията се питам каква е основната ий роля, при положение ,че лагерите се натягат от гайката в посока един към друг а втулката работи в обратна посока. ако приемем че разтоянието между черупките на лагерите е фиксирано а то е, каква е точно функцията на втулката ако тя е по голяма то ще имаме гарантиран минимален луфт в лагерите ако я стегнем правилно и гайката която стяга легерите ще е под напрежение и няма да има възможност да се развива след акто е законтрена или............
                  странно
                  BJ73 + HDJ80 = HDJ73

                  Коментар


                  • #10
                    От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                    До сега ми се е налагало един път да подложа шайба ,в другите случаи втулките си бяха добре и осигуряваха добър натяг на лагерите . Има практика да се разпъне втулката на струг , но лично не съм пробвал.
                    Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                    Коментар


                    • #11
                      От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                      Първоначално публикуван от gogo_gda Преглед на мнение
                      честно казано питанети ми е понеже в момента преоборудвам преден мост за прехвърляне на другия джип и във вланеца имам малък луфт просто се вижда как фланеца мърда около милиметър напред назад и реших да отвия пробката с магнита и да проверя какво става и открих че диференциала е пълен с грес вместо с масло.
                      извадих диференциала и се чудя дали да го разглобявам основно и да правя всички регулировки отначало или само да натегна гайката, само за проба я натегнах около 30 градуса и луфта изчезна.
                      утре мисля да потърся паста за проверка на луфтове за да проверя контактното петно на короната и пиньона.
                      по документация дават да се сменя втулката при всяка интервенция. но като гледам конструкцията се питам каква е основната ий роля, при положение ,че лагерите се натягат от гайката в посока един към друг а втулката работи в обратна посока. ако приемем че разтоянието между черупките на лагерите е фиксирано а то е, каква е точно функцията на втулката ако тя е по голяма то ще имаме гарантиран минимален луфт в лагерите ако я стегнем правилно и гайката която стяга легерите ще е под напрежение и няма да има възможност да се развива след акто е законтрена или............
                      странно
                      Е нали това ти разправяме - като си купиш нова втулка, тя е по-дълга от нужното. Смачква се (буквално!) при натягане, докато докара натяга (не луфта, а натяга!) на лагерите в норма. Там луфта трябвя да е 0 (нула)! Колко трабва да е натяга - ще трябва да прочетеш в сервизното ръководство. Това е и основната и роля. Тя друга роля впрочем няма.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                        Първоначално публикуван от speed750 Преглед на мнение
                        До сега ми се е налагало един път да подложа шайба ,в другите случаи втулките си бяха добре и осигуряваха добър натяг на лагерите . Има практика да се разпъне втулката на струг , но лично не съм пробвал.
                        Нанизва се върху нещо с подходящ размер, и се "валира" с подходяща ролка. Ама при положение че подлагане на шайби с нищо не вреди, май няма особен смисъл.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                          [QUOTE=sparkybg;1717872]Нанизва се върху нещо с подходящ размер, и се "валира" с подходяща ролка. Ама при положение че подлагане на шайби с нищо не вреди, май няма особен смисъл.[/QUOTE

                          Ми да няма смисъл от тази игра
                          Прикачени файлове
                          Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                          New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                          Коментар


                          • #14
                            От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Е нали това ти разправяме - като си купиш нова втулка, тя е по-дълга от нужното. Смачква се (буквално!) при натягане, докато докара натяга (не луфта, а натяга!) на лагерите в норма. Там луфта трябвя да е 0 (нула)! Колко трабва да е натяга - ще трябва да прочетеш в сервизното ръководство. Това е и основната и роля. Тя друга роля впрочем няма.
                            интересно какво ще се получи ако се направи монтаж без втулка?
                            при други конструкции има и варианти на два конусни ролкови срещуположни лагера без втулка между тях.

                            втулка и семеринг съм си набавил предварително като може да се сменят от страната на фланеца без да се разглобява диференциала.
                            BJ73 + HDJ80 = HDJ73

                            Коментар


                            • #15
                              От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              ........ Там луфта трябвя да е 0 (нула)! Колко трабва да е натяга - ще трябва да прочетеш в сервизното ръководство. .........
                              Е тука е основния проблем. По книгите пише с колко кг./м. се стяга гайката при оригинална заводска втулка за да стане както трябва. Ако по същия начин натегнеш една втулка менте или ще клопче или ща затегне.
                              Когато не е сигурно какво правиш е най добре да се стяга докато се усети леко затягане на лагерите. Съвсем леко. Да може спокойно да се върти на ръка с два пръста. Знам, че това е цигания но освен за Жигула на времето, друга оригинална втулка още на съм виждал.

                              Два конусни срещуположни лагера без втулка е предимно индустриално решение и предполага друг начин на стягане, две гайки и стегнатост на черупките или регулиране с подложки. Използва се при изработки доста по-точни от пиньон ширпотреба....т. е. за лека кола..
                              Последно редактирано от drukman; 28-12-11, 22:31.
                              Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                              Към модераторите-А изтрийте го сега.
                              Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X