Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4Runner - предавателни числа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 4Runner - предавателни числа

    Интересува ме, колко е предавателното число на диференциала на 4рънъра, с 1KZ-T двигателя.
    Благодаря предварително.
    "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
    Кольо.

  • #2
    От: диференциал

    Първоначално публикуван от hunter vl Преглед на мнение
    Интересува ме, колко е предавателното число на диференциала на 4рънъра, с 1KZ-T двигателя.
    Благодаря предварително.
    Диференциала на този модел е с предавателно число 4,1 или 41 зъба на короната и 10 на пиньона.Предния е с 1 ос и 2 сателита и затова идва малко слаб а задния е с 2 оси и 4 сателита.
    0885719173-Красимир

    Коментар


    • #3
      От: диференциал

      Здрасти hunter_vl!Не е лоша идея да се спомене коя година е 4Рънера и ако има табелка в ДВГ коша или на колонката на шофьорската врата да се каже какъв е кода за дифа.Например ако е след 1995г и е А02А, то 02 показва предавателно число 3.91, ако е 03, то предаването е 4.11, ако е 04 е 4,30,ако е 05 предаването е 4.56.Буквите преди и след кода показват какъв тип е дифа-отворен, с принудително блокиране или ЛСД, колко сателита има(лек или тежък тип)
      На табелката има съчетания от букви и цифри и докато на по-старите модели е написано с думи кое за какво се отнася, на по новите модели са само първите букви и за повечето хора е пълна мъгла коя буква какво значи.Разбира се за ВИН номера и номера на рамата(шасито) си има също начин да се разбере коя буква или цифра какво означава.Но тълкуването по долу е за нещата за които хай-често се задават въпроси:
      С/ТR =C color(цвят), TR e trim(оборудване); А/ТМ=А axle(диференциал),TM transmission(скоростна кутия)След тези групи от букви или понякога срещу тях, са разположени кодовете за съответното МПС на което табелката е закачена.На по старите модели Тойота е използвала други предавателни числа, така че когато се тълкуват кодовете за предавателното съотношение, първо трябва да се гледа годината и модела.Защото код А03А от 1999г е 4.10, но от 80-те години ще е съвсем друга група от букви и цифри, като G662/W46-което е диф с пред. число 3.07+ 2 сателита и трансмисия W46(ръчна).
      Надявам се да съм помогнал малко да се разсее мъглата!Със здраве и весело посрещане на Новата Година!
      Прикачени файлове
      1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

      Коментар


      • #4
        От: диференциал

        Я дай за по лесно номера на рамата, че тая табелка на някой я няма вече.
        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

        Коментар


        • #5
          От: 4Runner - предавателни числа

          Здравейте, сблъсках се с поредния проблем или по точно с поредния очакван проблем. След като сложих на рънърчето 16-ки (доста тежки железни джанти от 80-ка) с гуми 245/75/16 очаквано джипката стана много трудно подвижна т.е липсва мощност. За напред мисля дори да сложа 33-ки, така че според мен трябва да променя предавателното число джипа е с бензинов v6 мотор, обаче на табелката единственото сходство с горепосочените е R150F, иначе всичко написано изглежда така:
          VZN130L-GKMSEW
          6J7 G011 G285 R150F. С две думи не знам какво е предавателното число в момента и по важно какво трябва да е за да носи 33-ките.

          Коментар


          • #6
            От: 4Runner - предавателни числа

            Тия мостове няма да ги носят без значнение от предавателното число. Колата не е за тези гуми просто.
            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

            Коментар


            • #7
              От: 4Runner - предавателни числа

              а как може да се разбере дали е с лсд ,,,,,,, щото на колега се съмняваме че е,, а не въртят 2 гуми и може да е заминало лсд и да иска ремонт , ,,,,, по табелката може ли да се види кои модел е дифа?

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                Тия мостове няма да ги носят без значнение от предавателното число. Колата не е за тези гуми просто.
                В интерес на истината преди бях със 33/10,5/15 за малко обаче джипа не беше повдигнат достатъчно и опираха тук там, иначе джипа си ги разназяше по лесно от тези гюлета (джанти) дето съм ги сложил сега бяха поне с 10 кила на джанта по-леки, ок аз съм съгласен че 33-ки не са много добър вариант, обаче като цяло 3VZ-E мотор е малко слаб така че.....аз стоя твърдо зад тезата че с малко по големи гуми джипа има нужда от друго предавателно число било то и с 31-ци или 32-ки. Не говоря обаче за предавателно число с което ще мога да използвам джипа само за траял.

                Първоначално публикуван от ванко 2 Преглед на мнение
                а как може да се разбере дали е с лсд ,,,,,,, щото на колега се съмняваме че е,, а не въртят 2 гуми и може да е заминало лсд и да иска ремонт , ,,,,, по табелката може ли да се види кои модел е дифа?
                По принцип на дифа трябва да има табелка заради маслото, поне на моя е така а и съм виждал и други.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Imagen 130.jpg
Прегледи:2
Размер:100.0 КБ
ID:5446295
                Последно редактирано от CarTest™; 25-01-13, 16:38.

                Коментар


                • #9
                  От: 4Runner - предавателни числа

                  Здравей колега!Както ти е казал Джамбазов, тази кола не е за такива гуми, без значение на джантите които ще сложиш.Сложи и 31-ци и си свиркай.Ако искаш да има по-големи гуми, може да сложиш, но първо, ще трябва да правиш компромис между скорост и разход и второ, рано или късно ще видиш ефекта от големите гуми върху силовото предаване.Получава се едно разминаване между усещането за проходимост, което дават по-големите гуми(понеже се виждат) и натоварването на предаването, водещо до ранно износване(което не се вижда).Доколкото виждам 4Рънера ти е 2-ро поколение, а Тойота променя много по дизайна към по-добро в 3-то.Който носи много повече откъм експерименти с диференциала, окачване и размери на гуми.За твоето камионче предавателното число е 4.30, 4 пиньона, ЛСД тип диференциал(8инч-203мм корона). И накрая, ако все пак искаш повече в смисъл на описаното по-горе, най добре след време гледай за някой от моделите на Ланд Круизер, например 60-та, 70-та, 80-та или 100-на серии.90-та =4Рънер 3-то с малко повече лукс и понякога опции за контрол на силовото предаване.Разбира се можеш да си правиш опити, все пак камиончето е твое, а и човек се учи от това.Та успех и със здраве!
                  Последно редактирано от metotem; 26-01-13, 02:20.
                  1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                  Коментар


                  • #10
                    От: 4Runner - предавателни числа

                    Мда, съгласен съм с мнението и на двама ви, да кажем че ме отказахте от 33-ките. Обаче аз съм с 16 цола джанти и високи гуми (поне колкото 31-ци) и това "камионче" като види по-голям баир иска 2-ра, там където с колата минавам на 4-та. А двигателя е като нов (след две разглабяния) преди да сложа тези гуми стигах на равно до 170 km/h сега трудно стигам 130. Четох някаде че 2.4 дизел мотора бил с предавателно число 4.88 ама дали има лсд? Мисля да пробвам. В краен случай ако нещо се обърка ще го подаря на баща ми! Той не е много претенциозен. Ако някаде все пак има такъв диф и някои разполага с два (преден и заден) да знаете че ме интересуват.

                    Коментар


                    • #11
                      От: 4Runner - предавателни числа

                      Първоначално публикуван от RENEGADE666 Преглед на мнение
                      В интерес на истината преди бях със 33/10,5/15 за малко обаче джипа не беше повдигнат достатъчно и опираха тук там, иначе джипа си ги разназяше по лесно от тези гюлета (джанти) дето съм ги сложил сега бяха поне с 10 кила на джанта по-леки, ок аз съм съгласен че 33-ки не са много добър вариант, обаче като цяло 3VZ-E мотор е малко слаб така че.....аз стоя твърдо зад тезата че с малко по големи гуми джипа има нужда от друго предавателно число било то и с 31-ци или 32-ки. Не говоря обаче за предавателно число с което ще мога да използвам джипа само за траял.



                      По принцип на дифа трябва да има табелка заради маслото, поне на моя е така а и съм виждал и други.[ATTACH=CONFIG]539825[/ATTACH]
                      Да ама колега гледахме дифа а тои е доста ръждив и никъде не видях табелка,,,, не може ли по номерата от табелката да се разбере дали е с лсд?

                      Коментар


                      • #12
                        От: 4Runner - предавателни числа

                        Нямам представа дали някой от номерата има нещо общо с лсд, може някои от колегите тук да знае.
                        А по моя въпрос някой може ли да ми даде информация в смисъл дали е вярно че 2.4 дизеливия мотор е с предавателно число 1:4.88 и ако е така има ли лсд и мога ли да запазя моето при евентуална смяна.

                        Коментар


                        • #13
                          От: 4Runner - предавателни числа

                          RENEGADE666, ще споделя малко личен опит с диференциали. Не одавна закупих 4runner 2l-t с повреден заден диференцил. Покарах си го на преден докато намеря решение напроблема. Понеже така и не намерих табела за информация за дифернциалите се наложи да демонтирам моя за да преброя " зъбите ". Установих че са с 9 на пиньона и 41 на кроната,че са с 4 сателита и LSD. Намерих няколко втораупотрба и нитоедин с тези параметри. Спрях се на вариант 8 на 39, купих и преден и заден. Джипа стана по-пъргав и (всякаш с лекота си носи "кожата"-купето. Все пак 2l-t-то си слабичък). Това разбирасе си е за сметка на максиманата скорост и по високия разход. LSD-то можеш да го провериш и без някакъв демонтаж: повдигаш задният мост да увиснат клелата и завъраш едното, ако другото се върти в същата посока значи си с LSD и то работи. Та относно твоят въпрос мисля че с по-бавни диференциали ще свършиш работа. Обърни специално внимание на това какво масло ще сипеш в диференциала ако е с LSD. Аз ползвам 90w140 за хиплоидни предавки. Диференциалите на тези машинки си патят наи-вече от лоши масла. Ако съм ти бил от полза ще се радвам. На разположение съм и за други въпроси.

                          Коментар


                          • #14
                            От: 4Runner - предавателни числа

                            alecks, благодаря ти за информацията, макар и малко късно. Просто малко бях замразил проекта, но не съм се отказал в никакъв случаи, за сега продължавам да търся и мисля че твоя вариант може би ще ме устрои. Проблемите са два както вече споменах, единият е че искам малко по големи гуми, а вторият и по важен е че джипката е много мудна (очаквах много повече от 3.0 v6). На големите изкачвания където с колата минавам на 4та джипката иска 2ра а колата ми все пак е със 40 коня по слаба. Съмнявам се също и за ламбда сонда, а също и джантите са доста тежки от 80ка железни не знам какво е но е пълна скръб в баира изобщо не върви за сметка на това със старите гуми съм стигал почти 180км/ч. иначе мотора си работи много добре. Мисля че ако намаля максималната скорост за сметка на пъргавината няма да сбъркам, а що се отнася до разхода и сега джипката си гори много в града, разликата е потресаваща, на дълго гори 11л/100км бензин и в града между 20 и 30л/100км, (само за справка пасата ми градско гори 6/100 при същия ритъм на каране така че не е от тежките обувки) определено джипа има някакъв проблем.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X