Страница 1 от 6 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 106

Тема: Полезна информация за климатик на Frontera А/В

  1. #1
    Регистрация
    Nov 2006
    Място
    Варна
    Публикации
    957
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране Полезна информация за климатик на Frontera А/В

    Искам да ви споделя какво открих тези дни. Оказва се че при моделите с климатик, двутемпературният включвател за вентилатора на радиатора управлява и климатика. По точно при достигане на по високата температура-около 113 градуса включва перката на вентилатора. Обаче втората верига която се задеиства при по ниската температура- около 95-100 градуса се оказва че изключва климатика при достигане. За това ако ви се наложи да сменяте този датчик купувайте такъв със абсолютно същите температури. Аз направих глупаста да сменя старият със друг , но със по ниски температури като си мислех че ще ми включва по рано охлаждането, понеже нямаше същият като старият. Да ама не- просто климатикът започна да изключва след като стрелката на температурата мине малко след средата на скалата. А и никой не ми каза че този датчик влияе и на климата. Направо се побърках. Ходих при сумати майстори и всички казват че при по ниската температура трябва да включва вентилатора за да не прегрявал климатика. Оказаха се пълни глупости. На края след като успях след серия от проби да достигна до по горното заключение , просто сложих обратно старият си датчик който си работеше и нещата заспаха. Сега климата си работи нормално дори и при високите температури.
    Надявам се да съм бил полезен.
    Последно редактиран от fanatic ; 25-06-07 в 11:25
    Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

    А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

  2. #2
    Регистрация
    Aug 2006
    Място
    Стара Загора
    Публикации
    11
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Полезна информация за Frontera 2.0

    При мене на Фронтера 2,2 екотек, първата степен 107'С включва големия вентилатор за охлаждане на радиатора, а втората степен 113'С изключва само компресора на климатика като защита против прегряване на мотора.Климатика не управлява големия вентилатор. Малкия вентилатор на радиатора на климатика се управлява от пресостата- при около17bar включва, а около 14bar изключва. При висока темп. в града идва недостатъчен, затова съм намислил с един резистор да направя бавна скорост на големия вентилатор и да ги вържа заедно.

  3. #3
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    СОФИЯ
    Публикации
    1,352
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    A ne e ли по-лесно с ЦК ключе да включваш големия ,когато ти е необходимо?
    Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
    NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

  4. #4
    Аватара на fanatic
    fanatic е офлайн Старши участник | +ПЛ || ДВиП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Jul 2004
    Място
    София
    Публикации
    4,840
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Не е!
    като се заслушаш в някое радио и си в задръстване, единственото което ще те подсети, че си забрвил копчето е пушеците под предния капак
    no signature no problems

  5. #5
    Регистрация
    May 2008
    Публикации
    23
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Полезна информация за Frontera 2.0

    Цитат Мнение на biser_sg Преглед на публикациите
    Климатика не управлява големия вентилатор. Малкия вентилатор на радиатора на климатика се управлява от пресостата- при около17bar включва, а около 14bar изключва. При висока темп. в града идва недостатъчен, затова съм намислил с един резистор да направя бавна скорост на големия вентилатор и да ги вържа заедно.
    Не знам дали всички опели са така, но аз имам Ветра Б - при нея с пускането на климатика, тръгват и двата вентилатора на първа степен (чрез релетата се връзват двете перки последователно), а при достигане на 107 градуса се развъртат на втора степен (включват се паралелно).

  6. #6
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    гр. София
    Публикации
    516
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Цитат Мнение на EXALIBUR Преглед на публикациите
    Искам да ви споделя какво открих тези дни. Оказва се че при моделите с климатик, двутемпературният включвател за вентилатора на радиатора управлява и климатика. По точно при достигане на по високата температура-около 113 градуса включва перката на вентилатора. Обаче втората верига която се задеиства при по ниската температура- около 95-100 градуса се оказва че изключва климатика при достигане. Надявам се да съм бил полезен.
    Ако правилно разбирам колата си работи при достигане на 92 оС отваря термостата, температурата на антифриза продължава да се покачва, достига 95 оС и датчика изключва климатика, ако и след това температурата продължи да се повишава достига 105 оС и чак тогава се включва перката на радиатора за антифриза. Моята е бензинова.
    Така ли е?

  7. #7
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевен-София
    Публикации
    2,951
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Не не е така,с оригиналният датчик трябва да се случва следното,да ти изключи климатика на 113 градуса и да въртят и двете перки да ти охлади радиатора до 80 градуса,до 113 градуса си работи без проблем,САМО ако си с оригиналният датчик,или същият!
    С всеки различен датчик ще ти изключва минели 92-93 градуса климатика,за да пази мотора,и ще върти само големият вентиалтор,без да включва климатика докато не падне под 92-93 градуса и се получава едно включване-изключване на перката и компресора че ти е бедна фантазията и хиляди псувни какво става с климатика и ходене по майстори,а проблема е един датик и човек който да чете форума


    Поздрави
    Последно редактиран от Живко Костадинов ; 19-06-08 в 16:07

  8. #8
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевен-София
    Публикации
    2,951
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Един съвет към колегите,отидете и си измийте радиаторите,и трите,разликата е огромна,моите не бехя много мръсни на пръв поглед,но какво изтече,двигателя не съм го мил,само радиаторите,първо с обезмаслител,после с водоструйката,ефекта е поразителен



    Поздрави

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2006
    Публикации
    1,452
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Цитат Мнение на kograman Преглед на публикациите
    Един съвет към колегите,отидете и си измийте радиаторите,и трите,разликата е огромна,моите не бехя много мръсни на пръв поглед,но какво изтече,двигателя не съм го мил,само радиаторите,първо с обезмаслител,после с водоструйката,ефекта е поразителен



    Поздрави

    Да съгласен съм,аз го правя след всеки преход.Особенно калта е много коварна
    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

  10. #10
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевен-София
    Публикации
    2,951
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Привет отново фронтерковци,след като са ми сложили някакъв заместител на датчика който ужким работеше,пак отказа,пак ми гаси климатика на 90 градуса като загрее колата,ядосах се,отивам в магазина за опел само за ел.части,нов датчик оригинален 82 лв.поръчвам го в четвъртък в петък е тук,сложих го и се родих,затова не праветв компромиси,само оригинално!Сега няма гасене няма нищо и климатика направо лед изкарва,не мога да му се нарадвам


    Поздрави

  11. #11
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    София
    Публикации
    26
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Превет на всички колеги,
    в тези горещини имам странен и може би описан по-горе проблем,но не съм сигурен затова ще опиша на кратко за него,та ако може да ми
    помогнете за бързото му отстраняване.
    Мотора е екотек 2.2/97г.с два ветилатора голям и малък за климатика.При студен мотор климатика работи безотказно включва се само малкият вентилатор на климатика при достигане около 90 градуса на двигателя,но при преминаването им се изключва всичко компресора и малкия вентилатор голямия не се включва изобщо при тези градуси.Та въпросът ми е трябва ли да се пуска и големият да помага на малкия при определнии градуси и кой датчик прави това.
    И още един въпрос кой датчик управлява малкият вентилатор за да се пуска и спира докато си работи клитатика,този за градусите на двигателя или този за налягането в системата.

    Късмет на всички.
    Валери

  12. #12
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевен-София
    Публикации
    2,951
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    датчика ти е за смяна!климатика трябва да ти се изключва над 100 градуса,при мен е на 113 и въртя двете докато не смъкнат температурата,просто този датчик който ти ползваш са го сложили да замажат положенето че нов е 80 лв.

    Сменяй датчика с такъв какъвто трябва,и не си играй че при дизела големите температури са пагубни за него,внимавай и нямай вяра на датчика на таблото,термометъра в казана най вярно мери



    Поздрави

  13. #13
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    София
    Публикации
    26
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Привет на всички,
    kograman благодаря ти за бързия отговор,можеш ли да ме насочиш каде се намира въпросният датчик, че нещо немога да се ориантирам,при теб като имаше проблем с него въртешели се малкият вентилатор при пускане на климатика при студен мотор.
    Двигателя е 2.2 екотек бензин.

  14. #14
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевен-София
    Публикации
    2,951
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    да въртеше си,работеше климатика,мине ли 90 градуса и гаснеше ,ако растеше температурата се включваше голямата,но после спря да се включва голямата,а климатика се гасеше на 90 градуса,и ако караш градско започне да расте температурата над 100 градуса и си пуснах парното да духа за да мога да се прибера,и после 2 седмици по масйстори докато се отсртани и разбере проблема,но климатика винаги си бачкаше,само се гасеше на 90 градуса,моят датчик е на мъркуча след термостата,или наречено "високо",на мъркуча който е най-отгоре на радиатора,като отвориш капака погледни там трябва да е.Моят първият беше някакъв заместител на оригиналният и ми правеше тези номера,с оригиналният проблеми няма!


    Поздрави

  15. #15
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    София
    Публикации
    26
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Привет,
    kograman благодаряти за бързите и точни отговори,тези дни ще отида да го сменя и дано се оправи.
    Ще пиша след смяната да кажа какъв е резултата.

  16. #16
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевен-София
    Публикации
    2,951
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Свали си оригиналният и по серийния номер си вземи такъв с същите градуси,същият цвят дори иначе само ще береш ядове,моят го имаха само наличен в София и дойде с доставка за следващият ден,това са специфични датчици и всички заместители не вършат работа,трябва си оригиналният




    Поздрави

  17. #17
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    София
    Публикации
    26
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Привет,
    благодарение на бързата и точна намеса на kograman по проблемът ми с климатика той вече е работещ модел.Оказе се точно датчик на темтературата и то сменен с неоригинален преди мен, който не само,че изключваше климатика като загрее двигателя,но и не пускаше вентилатора за охлаждане на ниската температура и при мен се включваше вентилатора малко преди червеният сектор,но аз си мислех ,че е нормално да е там сега вече всичко е наред и моторът подържа ниска температура и студ от климатика.

    Благодаря още веднъж

  18. #18
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевен-София
    Публикации
    2,951
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    радвам се че всичко е приключило както трябва,ако не е тайна сподели твоят датчик на какви $ ти излезна?




    Поздрави

  19. #19
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    София
    Публикации
    26
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Привет,
    Датчика го закупих от Булвария в Люлин за 79.15 лв

  20. #20
    Регистрация
    Jul 2007
    Място
    Плевен-София
    Публикации
    2,951
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: Полезна информация за климатик на Frontera 2.0

    Добре че са го имали в наличност,обикновенно нямат и се чака,сваля ли мъркуча за смяната му или не?



    Поздрави

Страница 1 от 6 12345 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Полезна информация
    От gimax във форум Автомобили 4x4
    Отговори: 5
    Последно мнение: 26-12-09, 22:16
  2. Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.
    От SIMOCOREX във форум Въздушни и безвъздушни апарати и машини
    Отговори: 55
    Последно мнение: 08-12-09, 07:30
  3. Отговори: 1
    Последно мнение: 22-06-08, 08:51
  4. Малко полезна информация
    От Георги Крумов във форум Управление в екстремни условия
    Отговори: 0
    Последно мнение: 16-08-07, 16:11

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •