Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Относно сярата в дизеловото гориво

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Относно сярата в дизеловото гориво

    Уважами колеги,
    Карам дизелов автомобил. От разговори с автомонтьорите в мен се създаде впечатлението, че нискокачественото дизелово гориво (най-вече високия % сяра) са причина за преждевременното износване на горивните помпи. Това твърдение, до някъде ме смущаваше защото от няколко години в България по закон трябва да се продава ниско сернисто гориво. В Лукойл работи обезсерваща инталация. От друга страна, по съм склонен да вярвам на специалистите по помпите, приемайки, че в България не винаги се спазвт законите и стандартите.
    За това с изумление прочетох следното:

    Diesel Schmier-Additiv
    Diesel-distributor injection pumps are lubricated by the Diesel fuel.
    Since low-sulphur Diesels were introduced, there have been lubrication problems.
    Diesel Lubricity Additive protects Diesel-distributor injection pumps against wear and total breakdown.
    This product increases the service life and operating time of distributor pumps.


    Цитатът е от LIQUI MOLY и на кратко гласи:
    Горивните помпи се мажат от горивото. Откакто се използва нискосернист дизел има проблеми с мазането.
    Нашата смазваща добавка помпата от износване и тоално счупване.

    От горното произтичат две хипотези: Или LIQUI MOLY лъжат за да си пробутат стоката или екологията струва скъпо.
    Ако първото е вярно, аз съм щастлив. Само че, LIQUI MOLY са авторитетна фирма и едва ли ще си рискуват реномето.
    Ако е второто, и решим да търсим изход от ситуациата и купуваме добавката (150 ml 80l ориво) или например добавяме двутактаво масло,
    което е по-евтино - 150 ml е около 3лв.

    Въпросите ми са:

    1. До колко можем да вярваме на LIQUI MOLY?
    2. Добавянето на масло изход ли е?
    3. Ако е изход, колко масло на литър гориво да се добавя?















  • #2
    От: Относно сярата в дизеловото гориво

    Въпросът с двутактовото масло в нафтата е обширно разгледан във Форума. Търсачката не хапе, гугълът и той.

    Сега за сярата: двулика твар е тя. Действително помага за намаляването на износването на железните сплави и поради тази причина сяросъдържащи вещества са дежурна добавка в трансмисионните масла, които са предназначени за чисто железни агрегати (диференциали, раздатъчни кутии). В дизеловата помпа естествените сяросъдържащи съставки на нафтата имат сходна роля.

    От друга страна, същата сяра, при по-високи температури (вкл. при горене) се превръща в сярна киселина. Тази сярна киселина е враг на всичко метално от разпръсквачите до края на ауспуха, а поради проникването на изгорели газове в картера - и на всичко, което моторното масло маже. Ето защо в моторните масла сяросъдържащи добавки няма, а има неутрализатори на сярната киселина.

    По-старите дизелови двигатели са проектирани и тествани с горивата, достъпни по тяхно време. Помпите разчитат на сярата за да си изработят ресурса, а останалите части са достатъчно издържливи на сярната киселина, за да не финишират преди гаранционния срок. По-новите помпи са оразмерени да изработят 100-те си хиляди километра без сяра, на допълнително сяра няма да се разсърдят изобщо, но разпръсквачи и разни други неща вече очакват да няма сярна киселина и се повреждат от калпазанско гориво.

    Накратко: няма пълно щастие.

    Във флота правят така: имат резервоари със сяросъдържащо гориво (за открито море, където няма еконорми) и резервоари с безсярно гориво, което е за териториалните води на държави, които се дразнят от серни пушеци. На екипажа е известно, че 1 моточас без сяра износва ГНП колкото 2 или 3 или 4 моточаса със сяра и затова горивата се превключват като на софийско такси газовата уредба в момента на пресичане на държавната граница.

    Коментар


    • #3
      От: Относно сярата в дизеловото гориво

      Колега Ясен,
      хиляди благодарности.

      Питам се на дизел Мерцедес, 3л. 6 цилиндъра, 1991г. как ли му се отразява това гориво?

      Коментар


      • #4
        От: Относно сярата в дизеловото гориво

        Първоначално публикуван от Steven Преглед на мнение
        Колега Ясен,
        хиляди благодарности.

        Питам се на дизел Мерцедес, 3л. 6 цилиндъра, 1991г. как ли му се отразява това гориво?
        Да кажат мерцедесаджиите, ама според мен е достатъчно стар и голям, за да не му пука от такива дреболии. Не и преди втория милион. Няма лошо да му наливаш 0.5 - 1% двутактово масло - ще звучи по-добре и ще е малко по-чист отвътре, но не знам дали ще го забележи като износване.

        Коментар


        • #5
          От: Относно сярата в дизеловото гориво

          Никак не му се отразяват, ама никак....

          Ясен добре го е казал, поне до втория милион...

          Карай си бенца, и да знаеш - по-всеяден мотор от тоя няма - може да му слагаш всякакви добавки, за твое успокоение.

          Този двигател - без и с турбокомпресор, е еталон за марката.

          Коментар


          • #6
            От: Относно сярата в дизеловото гориво

            Карай го с двутактово (не на STIHL) и забрави всякакви терзания. Сипвам по 250ml/60л гориво. Сипвам синтетично на OMV. Сипвал съм и минерално, пак на OMV. Не съм усетил разлика между двете.

            Както и горе казаха - ще звучи с една идея по-добре, след първия изхарчен резервоар с двутактово. Ефекта идва постепенно, поне при мен.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              От: Относно сярата в дизеловото гориво

              здравейте колеги ....някога в училище в 10 клас имах 2 за срока по химия ..... ,но от елементарни познания и логика мога да ви кажа следното -горивата са наситени въглеводороди ... водорода гори , а остават въглеродни окиси ,който се отделят както знаете сярната киселина е H2SO4 ..... малко е странно да остане водород след горене за да разяде ... аз правя един елементарен поход ...от магазин за химически реактиви си купувам лакмус /такъв има при оранжерията на Л2 -комплексите на БАН преди плиска/ една капка от горивото при зареждане върху лакмуса ви дава представа за алкалност или киселинност на горивото .....т.е както при човека какво яде колата ...после на ауспуха най-добре докато не е загряла сутрин има кондензирали капки обикновено излизащи от ауспуха като капне на лакмуса също дават представа какво отделя или като при човека какво ..... сере . за съжаление от опит винаги е различно дори от една и съща бензиностанция .... партидите са различни .
              глупак е този , на който могат да разчитат всички , а той си мисли ,че може да разчита на някой
              ubuntu - linux happy user

              Коментар


              • #8
                От: Относно сярата в дизеловото гориво

                Доколкото знам, на W124 D, DT и TD им дават ресурс 1 200 000 км. с нафта, каквато е имало тогава. Моята е на 400 000 км. Ако се износи още на 1 000 000 км. заради липсата на нещо, което трябва да го има или обратното, ми остават още 600 000 км. до основен ремонт. На година изминавам 10-15 000 км., или ще карам този 20 годишен таралясник още 40 год.! Дай Боже, защото сега съм на 52 год.! "Берекет версин" се казва! Нищо не смятам да добавям, дори да съм наполовина прав (още 20 год.)!

                Коментар


                • #9
                  От: Относно сярата в дизеловото гориво

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Карай го с двутактово (не на STIHL)
                  Защо не на STIHL?
                  Mitsubishi Delica 4x4 / Renault Clio III

                  Коментар


                  • #10
                    От: Относно сярата в дизеловото гориво

                    Първоначално публикуван от Тодор Тодоров (Тошко) Преглед на мнение
                    Защо не на STIHL?
                    Защото някой колега бра ядове с такова. Липса на мощност и прочие истории. Явно има нещо в него, което не се харесва с дизела.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Относно сярата в дизеловото гориво

                      А,ясно,защото аз имам на Хускварна (синьо) да не го слагам.
                      Благодаря.
                      А с българско дали става,да не му казвам името,това което е за Трабантчета?

                      Някъде бях чел или чул,че се слага по 2 грама на литър. Достачъчно ли е?
                      Последно редактирано от Тодор Тодоров (Тошко); 16-12-11, 18:23. Причина: още писане
                      Mitsubishi Delica 4x4 / Renault Clio III

                      Коментар


                      • #12
                        От: Относно сярата в дизеловото гориво

                        Първоначално публикуван от Тодор Тодоров (Тошко) Преглед на мнение
                        защото аз имам на Хускварна (синьо) да не го слагам.
                        Абе синьо, зелено... Аз съм като с твоя двигател и слагам червено
                        Двутактовото на Шел е, когато се сетя ливвам по малко в резервоара. На принципа: "Ако не помогне, поне няма да навреди"

                        А за сярата, виждал съм изпитателни протоколи от входящ контрол на голям консуматор. Ще речеш, че никой не я следи сериозно при производителя, съдейки по цифрите.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Относно сярата в дизеловото гориво

                          Лично слагам OMV. С нормален цвят си е. Няма причина българско масло, да речем Приста, да не върши подобна работа, освен ако и в него не са набутали някоя екзотична добавка или не поиска да се разреди в нафтата.

                          То си проличава бързо. На обикновен стар дизел нищо няма да му стане, дори да е неправилното.

                          Слагам 250ml на 60-65 литра. Това прави малко над 4ml на литър, или приблизително 0.4%. С по-малко не съм опитвал. Опитвал съм с повече - двойно. Няма съществена разлика, значи със сигурност повече от 0.4% няма смисъл. Просто мятам една литрова бутилка в багажника, и знам че имам масло за 4 резервоара.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Относно сярата в дизеловото гориво

                            Чудесна тема . Аз съм корабен механик на плавателен съд с 4тактови двигатели и то относително нови (2004-модел), комън рейла ни е на 2600 бара. Горното е само интродукция към следващите редове за да се знае от къде идва компетентността ми ( освен от това че съм учил месеци за горива и масла и съм имал бая изпити по темата ). В момента с нов закон действащ от 2009 с гратисен период 1 година, всички пристанища в северна Америка и Е.С. нямат право да зареждат гориво със съдържание на сяра над 0.02ппм (частици на милион) за сравнение на предишният кораб на който работих в Египет сме зареждали гориво с концентрация на сяра 0.8ппм тоест 40 пъти над сегашните регулации. Въпросът е какво се получава в действителност - сярата се съдържа с нефта в различни количества, например в сорт Брент е в минимални и преди трябваше да се ДОБАВЯ СЯРА, в петрола, защото както отбеляза един колега по горе сярата е смазочният материал на горивната апаратура, в съвременните дизели визирам тези на който работя, прецизната двойка в дюзите се изработва от кристали, нимоник и други материали, който имат невероятно дълъг живот и близка до нулата степен на износване, тука идва и момента където горивната помпа идва като слабо място, дори на двигател 2004г. помпата изисква доста активно смазване, поради факта, че не е законно да се смеси преминаващото гориво с масло ( Еко норми) а новият MGO(marine gas oil) е с твърде малко сяра за да осигури адекватно мазане, се използват добавки заместители на сярата и в моя ли1ен случай това е liqui moly - blei esteraz, това е продукт познат на някой фенове на ретро автомобилите, чиито помпи (бензинови в случая) не могат да работя без олово в горивото, а оловото е също лубрикант за горивната система. На мен лично ми се налага да наливам на всяко зареждане на кораба по 300л. добавка в горивото за да се справя горивната система. Доста се отклоних от колите, но случая в момента в Европа, колкото и да е фрапиращо е че корабното гориво е с пъти по-малко сяра от това на автомобилите, причината е че корабната индустрия се обслужва от специалисти и ясно определени правила, а ако се съкрати драстично нивото на сярата в автомобилното гориво доста хора със стари автомобили ще им стане гадно, защото няма да са разбрали и няма да са си купили присадки за горивото. Аз лично имам ситроен 2008г. 1.6 дизел с комън рейл и се интересувах живо преди да го купя с какво е мин. ниво на сярата в горивото от което се нуждае колата, за да работи без аварийно и от ситроен след 10 тина дена ми отговориха 0.02 - което е новите Евро норми, което ясно показва, че новите коли се произвеждат по този стандарт, не знам кога ще навлезе и за автомобилното гориво, някой трябва да се разрови в сайта на лукойл за да види нивата на сяра за момента. Един колега беше написал по горе, че сярата става на сярна киселина в двигателя, а за да се получи този доста неприятен ефект на който съм бил свидетел е нужно още едно много важно нещо - вода, тоест ако няма вода в горивото или кондензация в цилиндрите е невъзможно получаването на сярна киселина в двигателя. Единственият вреден ефект от сярата са въглеродните отлагания по буталата и клапаните, който са пропорционални по количество, на количеството сяра в горивото и продават присадки да се изчистят ( незнам до колко работят, от опита си съм разбрал, че скрабката и телената четка са най- добри). Извода е че ако сте собственик на доста стар дизел е добре да проверите толерантността на горивната си система към съдържанието на сяра в горивото и ако горивната апаратура изисква по голям процент с две ръце препоръчвам liqui moly - blei esteraz. А за това че някой монтьори казват, че гпвн се разваля от сяра, просто не е вярно. Аиде със здраве.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Относно сярата в дизеловото гориво

                              Благодаря на всички участници в дискусията!
                              Започнах да добавям двутактово масло в горивото. Сипвам Лукойл, 7лв. литъра, съотношение 1:200.
                              Освен от прочетеното в интернет, се сетих, че едно време имаше двутактови мотори ЧЗ 175 и ИЖ Планета-спорт 350 с разделно мазане. Маслото се дозираше от маслена помпа. При празен ход на двигателя, съотношението масло-гориво можеше да достигне 1:150. Така съотношението 1:200 изглежда логично.

                              Може и да си внушавам, но двигателя сякаш работи по-тихо.
                              Колата е къса база джип Мерцедес 300GD (463) двигаеля дизел ОМ 603, 3л. 6 цилиндъра. Автоматик.
                              Онзи ден се върнах от командировка, карах основно по магистрала до Правец и обратно с 100-120 км/час и малко черен път след това. Товар:4 човека и багаж.
                              Разход 35л нафта за 316 км или около 12л/100км.
                              На всичкото отгоре, на бензиностанцията в София не бяха затворили капачката на резервоара.
                              На втория ден след каране по завои открих че нафта капе отстрани и от задната броня.
                              Така, че разхода може да е и доста по-малък. По заводски данни разхода в литри/100 км е:

                              Градско 12.5;
                              90 км/час 10.8;
                              120 км/час 15.9.

                              Обичайно градския ми разход е 13-14 л/100
                              Извън градско около 12.5л/100.

                              Разхода ми е по-нисък от обичайното, но не мога да го вържа с намаленото съпротивление от триене в помпата.
                              Може всичко да е случайно.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X