Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Замяна на двигател на 2.5 ТД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Замяна на двигател на 2.5 ТД

    Здравейте колеги,
    Предстои ми покупка на Гранд или малко Чероки с 2.5 дизелов мотор.Много хора (включително такива с автосервизи) ме заклеха да не го правя защото италянските мотори са пълен боклук, но на мен ми трябва именно дизел до макс 3000 кубика с 4 врати и възможно по леко купе.
    Разгледах цялото мобиле и не можах да се спра на друго.Или са ми големи като размер и двигател или са с 2(3) врати или са ми скъпи.
    Въпроса ми е: какъв друг мотор може да се използва с минимум преработки?Разбрах, че става от БМВ 525.
    Ако някой е правил подобна гимнастика, ще се радвам да обменим мисли.
    Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

  • #2
    От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

    Един малко "еретичен" за раздела Jeep въпрос, въпреки пристрастността ми към американската марка.
    Ако предпочитанията ти са към машина с дизелов двигател 2.5 на BMW, то тогава интересувал ли си се за Range Rover Р 38 2.5 DSE, за който има изписано доста из форума в съответния раздел.
    Иначе, при правилна експлоатация и без да го тормозиш, ако вземеш здрав Jeep ще ти служи вярно, можеш да се увериш от изписаното в този раздел, където има доста впечатления от собственици.
    И няма да е необходимо да прибягваш до сложната и вероятно не евтина задача по подобна смяна.
    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

    Коментар


    • #3
      От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

      Точно такъв ми предложиха вчера.Поразгледах го запалих го, но ми е голям (като последния модел на титаник).
      Избора ми е именно Чероки, но искам предварително да се подсигуря в случай, че не уцеля с покупката.

      Ще търся кола без номер на двигател (по талон) за да имам опцията за по лесна смяна на агрегата (ако се наложи разбира се)
      Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

      Коментар


      • #4
        От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

        Е чак пък много ми е голям...
        На мен ми е напално нормално няколко см по дълго и широко от комбито. Какво пык му има толкова на джипският двигател?
        Range Rover (P38A) 2.5 L BMW M51 Turbodiesel I6

        Коментар


        • #5
          От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

          Дали пък не може да се сложи онзи трилитровия турбодизел на Мерцедес, който доста се хвали? Но не на мястото на дизеловия VM, а на мястото на AMC 242, с ръчните скорости и раздатката 242. На теория би се получила нелоша машина за ежедневна експлоатация(без заводски аналог от онези години). Ама това е само идея, гледайки характеристиките на хартия. Нито знам дали може да се направи на поносима цена, нито пък дали може да се узакони.
          Теоритично мощността ще е почти като на четирилитровия бензинов, характеристиките вероятно и по-добри, а разхода не по-лош от при VM-a, като големия плюс е раздатката с различните възможни режими. Надеждността би трябвало да е по-добра от на VM-a със сигурност, а и от на М51 на BMW. Това е само идея, и едва ли е най-лесния вариант.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

            Първоначално публикуван от siem Преглед на мнение
            ...
            Въпроса ми е: какъв друг мотор може да се използва с минимум преработки?
            Трябва да си направиш точна сметка на разходите по преработката. Освен стойността на другия двигател, какъвто и да е той, неговия макар и малък ремонт, защото сигурно няма да е в първа младост, стойността на труда за преработката, а и проблемите по преработката. Все пак Черокито колкото и да е просто има няколко сигнала, които идват от двигателя и отиват в компютъра му. Има и електронна помпа, която също се управлява от този компютър. Как ще се напасне всичко с друг двигател? Ако го прави някой, трябва вече да го е провил и резултата да е добър. На италианския двигател основния проблем е охлаждането - тази виско перка. Ако този възел се преработи и се сложи електрическо охлаждане (има доста писано как става във форума и не изисква голям професионализъм и средства) всичко ще си е наред и ще си караш колата без проблеми. Да не забравяме, че има доста други коли (http://en.wikipedia.org/wiki/VM_Motori.
            Остава да намериш кола с по-малко проблемен двигател, а и той не се ремонтира чак толкова трудно а и доста майстори има. Гранд черокито е по-габаритно с малко от Черокито а и е с автоматични скорости, които означават по-голям разход в градски условия и по скъпа поддръжка. Най-добре си потърси кола от съфорумец, който не би трябвало да те излъже за състоянието на колата или кола от Германия.
            Последно редактирано от nickbochev; 04-12-11, 18:50. Причина: оформяне на цитат

            Коментар


            • #7
              От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Дали пък не може да се сложи онзи трилитровия турбодизел на Мерцедес, който доста се хвали? Но не на мястото на дизеловия VM, а на мястото на AMC 242, с ръчните скорости и раздатката 242. На теория би се получила нелоша машина за ежедневна експлоатация(без заводски аналог от онези години). Ама това е само идея, гледайки характеристиките на хартия. Нито знам дали може да се направи на поносима цена, нито пък дали може да се узакони.
              Теоритично мощността ще е почти като на четирилитровия бензинов, характеристиките вероятно и по-добри, а разхода не по-лош от при VM-a, като големия плюс е раздатката с различните възможни режими. Надеждността би трябвало да е по-добра от на VM-a със сигурност, а и от на М51 на BMW. Това е само идея, и едва ли е най-лесния вариант.
              ВМа и АМС 242 ползват една и съща скоростна кутия АХ15 като при ВМа има монтиран фланец който ляга на кутията. ВМа и 4 литровият(АМС242) имат еднакъв въртящ момент 300Nm . Американците на мястото на 4 литровият слагат 300тд от мерцедес (ом617а) . Но и това не е лека задача тъй като картера не мерцедеса опира в панхарда и кормилните щанги . Аз съм се приготвил за целият този филм . Разликата е , че аз ще ползвам 300д (ом617) имам го , а и дълго и вярно ми е служил на бус 410д . Търсих двигател от Ивеко бус ама не намерих читав , а читавите им търсеха сериозни суми .


              пп Не мога да разбера защо ти е кола която купуваш с идеята да сменяш мотора , вземи си кола която ще караш и няма да се занимаваш със щуротии

              Коментар


              • #8
                От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

                Първоначално публикуван от Rado__ Преглед на мнение
                ВМа и АМС 242 ползват една и съща скоростна кутия АХ15 като при ВМа има монтиран фланец който ляга на кутията. ВМа и 4 литровият(АМС242) имат еднакъв въртящ момент 300Nm . Американците на мястото на 4 литровият слагат 300тд от мерцедес (ом617а) . Но и това не е лека задача тъй като картера не мерцедеса опира в панхарда и кормилните щанги . Аз съм се приготвил за целият този филм . Разликата е , че аз ще ползвам 300д (ом617) имам го , а и дълго и вярно ми е служил на бус 410д . Търсих двигател от Ивеко бус ама не намерих читав , а читавите им търсеха сериозни суми .
                От Чероци въобще не разбирам, карал съм няколко пъти за проба, дори мислех да си купувам ама и това е минало вече. Но тогава поразпитах и попрочетох за модела, та имам някаква обща представа.
                Предложих за база целия бензинов джип, защото там я има 242 раздатката, която ми се вижда смислена, заради фултайм режима. Освен това, и предавките в мостовете ако са различни(някъде имах и данни ама не съм ги гледал, може и да са еднакви), тези от бензиновия ще си паснат добре на мощния дизел. Ама имах предвид не OM617A, а ОМ606, във варианта му с турбина и интерколер(наскоро го споменаваха с добро, в темата за друг мотор на Патрол). Мощността му е 177к.с. с добър въртящ момент от много ниски обороти(Mercedes-Benz_OM606). Обаче! Пречките са много. Едно, че не е евтин ама хич, второ, оригинално май навсякъде е с автоматик, трето– има си там и електронно управление.А колко "лесно" ще се набута в джипа е съвсем отделен въпрос. Също така повечето бензинови Чероци с 242 раздатка са с автоматична кутия, а на мен ми допада ръчната, която, ако не бъркам, я има рядко и предимно при тези с три врати(там спорт ли се водят, не знам). Отделно дали е оправдано да се търси джип с ръчна кутия и 242 раздатка, като и мотора на Мерцедес в тези му варианти е правен да се куплира предимно с автомат?! Дали пък не е вариант да се прежали ръчната кутия и да се ползва автомата на джипа?!Като свързване може и да е по-лесно, но кутията може ли да си работи нормално без компютъра на бензиновия(т.е. дали има електронна връзка с двигателя)? И въобще изглежда доста сложно за реализиране на любителско ниво, но според сухите цифри, на хартия би се получила страхотна машинка. Черока е лек, мотора на Мерцедес е мощен и хубав дизел, раздатката ще е хубава с различните режими... купето е достатъчно за ежедневна употреба или семейна кола. Теоритично би се получил дизелов Черок, със старата физиономия, с безпроблемен мотор, динамика на X5 и разход колкото на оригинала с VM, че даже и надолу. Знам, че за тези пари е по-добре следващото Чероки с новия VM 2,8 с коман рейл, куп глезотии, същата раздатка, също толкова мощен и икономичен, ама такива има много...

                P.S. Аз не бих се нагърбил с реализация на такава щура идея, освен ако не спечеля от тотото, ама пусто дори не играя...
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

                  242ра раздатка се монтира само на автоматични скорости ! Ом 606 гледах на чероки в някакъв сайт дори имат и китове за монтаж , но там се сменят и картера и разни други неща . Мостовете при чероците за дизел са най-бавните , най-бързите са за 4 литра с ръчка и междинен като предавателно число е 4 литровият с автомат . АW4 - автомата на черока няма как да го сложиш на дизел тъй като взима управление от ТПСа на бензиновият двигател .

                  Коментар


                  • #10
                    От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

                    На хартия всичко изглежда много интересно, а най-вече сметките (разходите) по цялото упражнение! За каквато и трансплантация да става дума, най-добре е донора да е в движение. Така поне има известна сигурност, че двигателя и скоростната кутия работят и са ОК. Моя съвет е, ако все пак се решиш (автора на темата) на тази силно безсмислена операция - да купиш четирилитров Черок и да му писаждаш разни европейски части , махайки този изключително здрав, лек и с достатъчно мощност двигател, с новия двигател да вземеш и скоростната му кутия! Най-голямата заблуда е, че замяната на един двигател с друг, е лесно и евтино упражнение! Аз лично не се реших на тази стъпка и смених целия джип!

                    Поздрави

                    Коментар


                    • #11
                      От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

                      Мое мнение е че 2,5 ВМ не е по-голям боклук от 2,5 на БМВ, та даже си мисля че ВМа по има шанс да не се счупи. Брачед ми 3 деца отгледа от тоя двигател (цветни заварки) Ако ще слагаш двигател сложи нещо качествено, ама да смениш един пълен боклук с друг още по-гаден боклук А най-доброто си купи кола с двигател който ти харесва иначе тепърва да сменяш да нагаждаш, това едно време се правеше.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

                        Благодаря ви момци, разбрах, че в краен случай мога да ползвам 300 ТД от мерц.Казвам в краен случай.Аз за последните 10 г. смених 5 коли и вече ми писна и за това реших да взема кола която да покарам поне 5 г. и да ми върши работа.
                        Имам Ферозка която бих си карал до пенсия (или докато се разкапе), но чакаме нов член на семейството, а Феро е само с 2 врати и сами разбирате...другата кола ми е лека и не ме радва вече.
                        Освен това имам и цех за производство на биодизел, а колите ми са бензинови и вече е време да мина на еко гориво, че иначе си правя лоша реклама...
                        В заключение мога да кажа, че ще е Jeep и ако случайно ме прецакат с двигателя при покупката ще зная какво да правя.
                        Благодаря и дано темата е полезна и за други...
                        Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

                          Продаваш ли био дизел и ако да на каква цена? 300д на мерцедес 177 коня или тоя дъртия дизел? Да ти кажа честно, ако се отремонтира качествено 2,5 или 3,1 дизела ще си го караш, не е чак толкова зле, по-скоро повечето са много издухани и изпочупени, но до колкото знам ако се стегне си върви двигателя и определено ще е по лесно и евтино да стегнеш тоя вместо да слагаш друг двигател.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

                            Първоначално публикуван от Rady1st Преглед на мнение
                            Продаваш ли био дизел и ако да на каква цена? 300д на мерцедес 177 коня или тоя дъртия дизел? Да ти кажа честно, ако се отремонтира качествено 2,5 или 3,1 дизела ще си го караш, не е чак толкова зле, по-скоро повечето са много издухани и изпочупени, но до колкото знам ако се стегне си върви двигателя и определено ще е по лесно и евтино да стегнеш тоя вместо да слагаш друг двигател.
                            Ще монтирам старият 300д ом617 такъв имам под ръка остана ми от старият ми бус и знам как върви аз съм си го гледал с масла филтри и всичко както трябва около 200 000 км и той винаги ме е слушал и е работел добре сега като го сложа в черокито мисля че ламарините ще изчезнат преди двигателя да умре

                            Коментар


                            • #15
                              От: Замяна на двигател на 2.5 ТД

                              И да пишеш как върви ремонта и като го подкараш да се похвалиш естествено.
                              Успех с майсторенето. Снимай по време на монтажа на новият двигател ще е от полза за други хора които решат да се захванат.
                              Range Rover (P38A) 2.5 L BMW M51 Turbodiesel I6

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X